AndroidHealthClinic

Log bob k

• Topic Starter Topic Starter
De schade na de feestdagen:

BW: 90 kg. Iets gewicht verloren dus, met al dat uitslapen krijg ik te weinig kcal binnen

BF: Nog ongeveer hetzelfde als een maand terug, schat 12%. Abs wat vervaagd vergeleken met toen ik nog 86 kg woog (goh) en geen strepen meer op borst. Maar dat komt allemaal februari wel weer in de mini-cut

En wat pics na de training ter illustratie.

IMG-20121231-01361.jpg

IMG-20121231-01364.jpg

IMG-20121231-01369.jpg

Heel netjes, vooral quads. Op eerste pic oogt alles ook in verhouding in UB. Respect dat je je bf zo kan behouden.

Nice fysiek, zoiets is mijn streef. Alleen dan ben ik heel wat korter :o heb iig nog heel wat kilo's te gaan dus ben nog wel even bezig :)

Vraagje over madcow, bij stronglifts heb je workout a en b en doe je dat om en om per week. A B A en B A B is dat met madcow ook zo? of is het toch wel gewoon maandag squat/bench/rows en woensdag lightday squat/press/dl en dan vrijdag squat/bench/rows, blijft dat zo? Het word niet aangegeven dat je dat moet wisselen per week dus lijkt me wel. Verder leuk schema ben benieuwd wat 12 weken madcow doen.

Heel netjes, vooral quads. Op eerste pic oogt alles ook in verhouding in UB. Respect dat je je bf zo kan behouden.

Thanks mate, dat is mooi. Alle kritiek, opmerkingen, aandachtspunten is welkom hoor, hou je niet in. Ik vind zelf dat mijn middel altijd flink uitzet in bulk, veel vet/vocht tussen mijn organen ofzo. En mijn traps zijn wat minder geworden dan ze ooit geweest zijn.

Hehe, dat verdient weinig respect, ik eet ongeveer alles waar ik zin in heb, het enige waar ik op let zijn totale kcal inname en totaal aantal gram eiwitten.

---------- Post toegevoegd Wed 2 Jan 2013 om 13:49 ----------

Nice fysiek, zoiets is mijn streef. Alleen dan ben ik heel wat korter :o heb iig nog heel wat kilo's te gaan dus ben nog wel even bezig :)

Vraagje over madcow, bij stronglifts heb je workout a en b en doe je dat om en om per week. A B A en B A B is dat met madcow ook zo? of is het toch wel gewoon maandag squat/bench/rows en woensdag lightday squat/press/dl en dan vrijdag squat/bench/rows, blijft dat zo? Het word niet aangegeven dat je dat moet wisselen per week dus lijkt me wel. Verder leuk schema ben benieuwd wat 12 weken madcow doen.

Thanks! Je bent op de goede weg en als je zo door blijft gaan bereik je het in minder jaar dan ik er over heb gedaan! Korter is alleen maar voordeel voor de verhoudingen.

Bij Madcow heb je inderdaad elke week hetzelfde, dus elke maandag en vrijdag bench, en elke woensdag overhead press. Inderdaad een mooi schema, en wel vol maken die 12 weken he, en het liefst net zo lang als je progressie blijft houden (inclusief deloads tussendoor)

Ook maar even nieuwe korte-termijn doelen stellen dan.

DOEL VOOR 1 FEBRUARI
Gewicht: 90 naar 92
BF: mag iets stijgen
Kracht: BP van 1x120 naar 1x135. SQ weer opbouwen naar 5x150. DL weer opbouwen naar 5x180.
overig: meer aan blessurepreventie doen.

Daarna:

DOEL VOOR 1 MAART
Gewicht: van 92 naar 89
BF: 13% naar 10%
Kracht: 5RMs behouden.
overig: Cleaner eten, proberen te cutten met behoud van koolhydraten

Vervolgens:

DOEL VOOR EIND VAN HET JAAR
Gewicht: van 89 naar 95
BF: tussen 10 en 12% houden
Kracht (1RM): BP140, SQ180, DL220 (Wellicht moet ik dit na de februari bijstellen)

De komende 4 weken me dus bezig houden met er 2 kg aan vreten :D

Wtf, benchpress binnen een maand 15kg meer op je 1RM

Brb Smolov.

Wtf, benchpress binnen een maand 15kg op je 1RM

brb smolov

Je moet jezelf blijven uitdagen, al kan ik het mezelf ook nog niet voorstellen:(

Mijn recente max was 120, dat voer je in en dan moet je in 12 trainingen (3 weken) opwerken naar 10x3x115.

10x3 wordt vaak gebruikt op 85% van je 1RM, dus als je dit terugrekent krijg je: 115/0.85 = ~ 135

(bron: http://propanefitness.com/smolov-jr-for-bench-how-to-add-15kg-to-your-1rm-in-3-weeks/ )

dus na die 3 weken deload ik en dan ga ik een poging met 135 kg doen.

Als je wil heb ik wel een mooi excel sheetje voor je die ik in elkaar gezet heb.

Ah, nice! Ik ga na cut even een blok Madcow doen. Heeft Mehdi daar ook een excel van net als SL?

Moet je wel die laatste training halen haha.

Laatst bewerkt:
Pm me bro, karma vloeit!

Staat er weer sick bij Bob! Ideaal v% ook imo. Doe je nog iets bijzonders met je voeding?

Als ik een klein puntje van kritiek zou moeten geven is dat je benen zo monsterlijk zijn dat ze ietwat uit verhouding zijn met UB.:D

Heb je trouwens al iets aan striae gedaan?

Ik ga ook met de fysio hier over praten, of regelmatige bezoeken verstandig zijn en hoe dit aan te pakken. Ik heb schijnbaar gewoon 9 volledig vergoedde bezoeken in mijn zorgpakket (CZ Jongeren aanvullend) zitten, ook volgend jaar.

Ik ga ook ff kijken voor een tennisbal en foamroller.

Haha zie je wel :p

Foamroller lijkt me zeker een goed idee, merk je ook meteen hoeveel trigger points je hebt.

Goed fysiek hoor! Complimenten.

Staat er weer sick bij Bob! Ideaal v% ook imo. Doe je nog iets bijzonders met je voeding?

Als ik een klein puntje van kritiek zou moeten geven is dat je benen zo monsterlijk zijn dat ze ietwat uit verhouding zijn met UB.:D

Heb je trouwens al iets aan striae gedaan?

Haha zie je wel :p

Foamroller lijkt me zeker een goed idee, merk je ook meteen hoeveel trigger points je hebt.

Danku! Als vegetarisch en niet clean eten bijzonder is, dan ja :D gewoon lucky ecto. Pizza en chocomelk ftw.

Haha nou dat probleem lost zichzelf op door die blessure ;)

Nee niks meer aan gedaan, ben ook een kg afgevallen, maar mocht de striae weer toenemen ga ik dat wel doen.

Merk je dat met het foamrollen dan? Ik ben namelijk niet zo gevoelig, en dat foam is aardig zacht toch?

Thanks! Je bent op de goede weg en als je zo door blijft gaan bereik je het in minder jaar dan ik er over heb gedaan! Korter is alleen maar voordeel voor de verhoudingen.

Bij Madcow heb je inderdaad elke week hetzelfde, dus elke maandag en vrijdag bench, en elke woensdag overhead press. Inderdaad een mooi schema, en wel vol maken die 12 weken he, en het liefst net zo lang als je progressie blijft houden (inclusief deloads tussendoor)

Ja ik hoop het! me benen zijn sowieso echt goed op weg, quads komen er al een beetje uit, en dat is wel zo! ik oog dan ook sneller breed dus klein zijn heeft zo zijn voordelen :)

Oke ja dacht ik wel, maar vroeg het even voor de zekerheid. Idd een leuk schema ook goed dat je een light day heb en dan vrijdag weer helemaal herstelt bent en weer lekker met een training kan beginnen, ik maak die 12 weken helemaal vol! en als het daarna nog nut heeft ga ik er gewoon mee door! Hoop dat die 12 weken wat leuks opbrengt.

Ah, nice! Ik ga na cut even een blok Madcow doen. Heeft Mehdi daar ook een excel van net als SL?

Die kan je gewoon vinden op stronglifts.com, bob ken hem ook naar je sturen.

Danku! Als vegetarisch en niet clean eten bijzonder is, dan ja :D gewoon lucky ecto. Pizza en chocomelk ftw.

Haha nou dat probleem lost zichzelf op door die blessure ;)

Nee niks meer aan gedaan, ben ook een kg afgevallen, maar mocht de striae weer toenemen ga ik dat wel doen.

Merk je dat met het foamrollen dan? Ik ben namelijk niet zo gevoelig, en dat foam is aardig zacht toch?

Dat valt enorm tegen (als je een goede koopt) zijn ze behoorlijk hard. En als er een triggerpoint zit merk je dat zeker (dan voelt die roller echt zo hard als diamant), eerste keer dat ik ging foam rollen verging ik echt van de pijn :P Is me tot op heden nog niet gelukt om 60 sec achter elkaar m'n it-band te rollen. Alleen ub foamrollen merk je het imo minder, tennisbal werkt dan veel beter, maar is behoorlijk lastig.

Dat valt enorm tegen (als je een goede koopt) zijn ze behoorlijk hard. En als er een triggerpoint zit merk je dat zeker (dan voelt die roller echt zo hard als diamant), eerste keer dat ik ging foam rollen verging ik echt van de pijn :P Is me tot op heden nog niet gelukt om 60 sec achter elkaar m'n it-band te rollen. Alleen ub foamrollen merk je het imo minder, tennisbal werkt dan veel beter, maar is behoorlijk lastig.

Ik ben benieuwd dan. Waar heb je die van jou gekocht? En doe je dat voor of na je training of op rustdagen?

In bijlage trouwens mijn edit van de excel sheet voor Smolov jr bench, voor de geinteresseerden. Gewoon 1RM en interval invullen, en assistance naar eigen wens.

EDIT: de interval (rechts boven invullen) van week 1/2 moet 5 kg zijn, en week 2/3 2,5 of 5 kg (mag je zelf kiezen), dus geen 7,5 kg!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven