MuscleMeat

Log bob k

• Topic Starter Topic Starter
Nog even de laatste trainingen netjes uitschrijven:

---------------------------

Training vrijdag:

Schouders en borst opwarmen

Main lift:
Bench press
8x4x100

Assistance:
Squat (ruim onder parallel)
10x40
6x80
5x110
5x120 - Voelde echt weer even zwaar, maar geen centje pijn.

Concentration curls
12x12
10x16
10x16

Training zaterdag:

Main lift:
Bench press
10x3x107.5

Assistance:
Face pulls
4x10 zwaar

Hanging leg raises zonder back support
3x10

Planning voor vanavond:

-Borst, schouders en triceps foam/bal rollen
-Bench press 6x6x97,5
-Chins 2x8xbw breed
-Pendlay rows 2x8x90
-Squat 1x5x130

--------------------------

Details aan de openingspost toegevoegd over de cut in februari

Laatst bewerkt:
Ik volg bro. Ben ook vegetariër (geworden).

Peace!

Nog even de laatste trainingen netjes uitschrijven:

Training vrijdag:

Assistance:
Squat (ruim onder parallel)
10x40
6x80
5x110
5x120 - Voelde echt weer even zwaar, maar geen centje pijn.

Concentration curls
12x12
10x16
10x16

Training zaterdag:

Main lift:
Bench press
10x3x107.5

Assistance:
Face pulls
4x10 zwaar

Hanging leg raises zonder back support
3x10

Planning voor vanavond:

-Borst, schouders en triceps foam/bal rollen
-Bench press 6x6x97,5
-Chins 2x8xbw breed
-Pendlay rows 2x8x90
-Squat 1x5x130

--------------------------

Details aan de openingspost toegevoegd over de cut in februari

Squat als assistence :D

Lekkere training man, gaat die 135kg BP nog lukken?

Ik volg bro. Ben ook vegetariër (geworden).

Peace!

Welkom brah! Wat eet je wel en wat niet? En met welke reden?

Vega-Power :D

---------- Post toegevoegd Mon 7 Jan 2013 om 12:02 ----------

Squat als assistence :D

Lekkere training man, gaat die 135kg BP nog lukken?

Tja, 5x120 squat is nog 30 kg onder mijn 5RM voor de blessure he, dus dat noemen we bijzaak :D

Ik hoop het! Dat hangt helemaal van komende zaterdag af. Als ik dan 10x3x115 druk, dan moet de 135 er in zitten. Faal ik zo hier en daar, dan wordt het 130.

Op basis van de 10x3x107,5 zit ik op een 1RM van 126.4. Toen had ik nog wel iets over dus 127.5 moet er sowieso wel in zitten.

Hij gaat lekker zo te zien, squat begint ook weer ergens op te lijken :p
Ik denk trouwens niet dat ik (of anderen) het geduld zou hebben om een uur te benchen.
Komt er iemand vragen hoe lang moet je nog, nou...... kom over 45 min. maar es terug :D
Ik hoop voor je dat je die 135 KG nailed, zou wel bruut zijn.

Hij gaat lekker zo te zien, squat begint ook weer ergens op te lijken :p
Ik denk trouwens niet dat ik (of anderen) het geduld zou hebben om een uur te benchen.
Komt er iemand vragen hoe lang moet je nog, nou...... kom over 45 min. maar es terug :D
Ik hoop voor je dat je die 135 KG nailed, zou wel bruut zijn.

Begint erop te lijken? fuuuuu :D maar komt goed.

Haha daar hebben we een wijs gezegde voor he; Ain't nothing to it but to do it! (en; Wat mot dat mot :roflol: )

Ja, zo heb ik wel eens iemand bedroefd doorgestuurd naar de volgende bench hehe. Ik ook, gaat een mentaal ook een hel worden. Nog de beste wensen kerel!

Klasse bezig geweest

Goed bezig bro! Hoe loopt het met je quad?

Mooi zo! Ik merk ook duidelijk verschil ja. Ik doe zoals aanbevolen 7,5 kg erbij in de laatste week, mocht dat echt niks worden dan 5 kg. Aha oke, ik doe het ook ongeveer zo, en ja ik kom met die vrije dagen ook vaak niet aan mn kcal :( Ik kreeg zaterdagavond trouwens ineens overal spierpijn, ook in mijn pecs, dus ik dacht wel even dat ik ****ed was en een griepje kreeg maar gelukkig is vandaag alles weer ok. Vanavond dus extra goed opwarmen en ff borst, triceps en schouders masseren voor het benchen.

Bob, voor alle duidelijkheid: bedoel je in totaal (dus ivg met week 1) 7,5kg erbij of bedoel je dat je bovenop het reeds toegevoegde gewicht van week 2 nog eens 7,5kg doet?
Het is namelijk de bedoeling dat je ofwel ivg met week twee 2,5kg erbij doet ofwel 5kg. Dus in totaal doe je er dan 7,5kg bij ivg met week 1 ofwel 10kg. Ik heb wel afgezien in de tweede week tijdens de 10x3 maar ik doe toch 5kg erbij. In totaal dus 10kg.

Vandaag de 6x6. Maar heb het gevoel dat ik nu echt moe begin te worden. Tijdens het benchen voelden de schouders vermoeid aan en de borst ook. Wordt moeilijk deze week.

Good luck, een keep us up to date. ;)

Thanks!
Goed bezig bro! Hoe loopt het met je quad?
Thanks bro! Quad is hersteld, maar kracht moet ik weer ff opbouwen. Vandaag 5x130 gesquat en faalde bijna.. Dus vanaf hier met 5 of 2,5 kg per training opbouwen (2x pw)
Bob, voor alle duidelijkheid: bedoel je in totaal (dus ivg met week 1) 7,5kg erbij of bedoel je dat je bovenop het reeds toegevoegde gewicht van week 2 nog eens 7,5kg doet?
Het is namelijk de bedoeling dat je ofwel ivg met week twee 2,5kg erbij doet ofwel 5kg. Dus in totaal doe je er dan 7,5kg bij ivg met week 1 ofwel 10kg. Ik heb wel afgezien in de tweede week tijdens de 10x3 maar ik doe toch 5kg erbij. In totaal dus 10kg.

Vandaag de 6x6. Maar heb het gevoel dat ik nu echt moe begin te worden. Tijdens het benchen voelden de schouders vermoeid aan en de borst ook. Wordt moeilijk deze week.

Good luck, een keep us up to date. ;)

Uuu ****, heb ik het nou al die tijd verkeerd begrepen? Je hebt gelijk man, ik moet maar 5 kg toevoegen dus 10 kg totaal bovenop het percentage. Fuaark didn't read haha. Dan doe ik dus hetzelfde als jij. Ik vond al dat vandaag zwaar ging :D

Laatst bewerkt:
Triceps zijn aardig beurs vandaag! Ik ga daar vanavond even wat ijs op doen. Schouders voelen gelukkig helemaal in orde, dat is denk ik te wijten aan het uitgebreide opwarmen en rear delt en rotator cuff werk.

Ik vroeg me af waarom ik de intervallen verkeerd begrepen/gelezen had, maar ik zie al hoe dat kwam. Ik had zo'n mooi excel sheetje gedownload en daar stonden de intervallen al op 5 en 7,5 kg, terwijl dat 5 en 2,5 had moeten zijn. Ik ben wel benieuwd wat er was gebeurd als ik de 7,5 had aangehouden, ik denk dat ik dan op de helft van de setjes zou falen.

Ik heb gisteren dus 2,5 kg te zwaar gelift, maar dat zal niet heel veel uit maken denk ik.

Laatst bewerkt:
Training gisteren:

Opwarmen:
-foam rollen van rug, borst, triceps
-rollen met een balletje; borst, rug
-wall slides
-stretches
-rotator cuffs
-rear delt
Was met een bekende aan het opwarmen en heb het een en ander uitgeprobeerd, waren wel veel te lang bezig (3 kwartier opwarmen) en dat kostte me kracht met het bankdrukken

Main lift:
Bench press
10x50
5x80

6x6x97.5
met trillende armen, viel me zwaar.

Assistance:
Extra wide pullups
2x8xbw

Cable rows
18x57
12x87
en nog een setje met brede paralelle grip;
12x87

Squat
10x20
10x40
5x80
5x100
3x110
1x120
5x130 tegen falen aan, kracht moet ik echt weer even opbouwen. Wel pijnvrij.

Rekken
Quads en pecs

Gewicht na training: 90,5 kg

Ik vroeg me af waarom ik de intervallen verkeerd begrepen/gelezen had, maar ik zie al hoe dat kwam. Ik had zo'n mooi excel sheetje gedownload en daar stonden de intervallen al op 5 en 7,5 kg, terwijl dat 5 en 2,5 had moeten zijn. Ik ben wel benieuwd wat er was gebeurd als ik de 7,5 had aangehouden, ik denk dat ik dan op de helft van de setjes zou falen.

Gelukkig dan dat ik uw log volg. ;)

Voor mij is er nu minder goed nieuws. Heb gisteren echt serious stress gehad waardoor ik véél te weinig heb kunnen eten. Ook de avond daarvoor had ik mijn caseïneshake met bijhorende nootjes al uitgekotst. Echt gek wat voor een invloed stress kan hebben op een lichaam. Ook al twee nachten niet te best geslapen.

Anyway, vandaag was de stress weg maar ik heb in de namiddag wel al moeten sporten (conditie). Inderdaad, moeten. ;)

Dus, het resultaat is nu dat ik enerzijds stijf ben in mijn rug en anderzijds dat ik totaal geen energie heb. Heb getracht om te benchen. Maar zelfs 75 en 80kg voelden al heel zwaar aan. Heb dus besloten om niet te trainen en gewoon te eten. Want had ook al honger... :(

Pff netjes hoor 6×6

Goed bezig Bob!

Gelukkig dan dat ik uw log volg. ;)

Voor mij is er nu minder goed nieuws. Heb gisteren echt serious stress gehad waardoor ik véél te weinig heb kunnen eten. Ook de avond daarvoor had ik mijn caseïneshake met bijhorende nootjes al uitgekotst. Echt gek wat voor een invloed stress kan hebben op een lichaam. Ook al twee nachten niet te best geslapen.

Anyway, vandaag was de stress weg maar ik heb in de namiddag wel al moeten sporten (conditie). Inderdaad, moeten. ;)

Dus, het resultaat is nu dat ik enerzijds stijf ben in mijn rug en anderzijds dat ik totaal geen energie heb. Heb getracht om te benchen. Maar zelfs 75 en 80kg voelden al heel zwaar aan. Heb dus besloten om niet te trainen en gewoon te eten. Want had ook al honger... :(

Zeg dat wel! Anders was mijn laatste week één grote fail-regen ben ik bang :roflol:

Ahw dat is echt klote man, ja ik weet wat stress met je lichaam kan doen, stress is zo slopend. Voor wie MOET je conditiesport doen dan? ;)

Lastig.. heb je wel een setje op werkgewicht geprobeerd dan? Ik was denk ik toch gaan benchen, dan maar met wat meer spot-ingrepen. Wat ga je nu doen? alles een dag doorschuiven? Voor het resultaat zal het denk ik niet veel uitmaken, er zijn ook mensen die het programma veranderd hebben naar 4 weken met 3 trainingen per week en ook gains hadden. Gewoon goed bij-eten en goed slapen en dan komt t wel goed. Laatste weekje he! succes kerel!

Ik klaag ook niet, zeker gezien het feit dat je maar half hersteld weer aan het benchen bent.

Thanks bro!

-----------------------------

Training gisteren:

Ik begon de training met erg weinig focus, ik was moe en mijn triceps waren nog aardig beurs.

Warming up:

rug en quads foam rollen, rotator cuffs, opdrukken, met cables schouders verder opwarmen

Main lift:

Bench press
10x50
5x70
3x90
7x5x100
Eerste 3 setjes gingen beroerd door weinig focus, daarna ging het beter, wel echt tegen falen aan. Met 102,5 had ik denk ik wel gefaild.

Assistance:

Reverse cable flyes
3x10x13,5

Cable crunches
4x12xfull stack
(40kg ofzo, raar cable station)

Calf presses in leg press
15x65
12x85
8x125
8x135
8x125

Seated calf press Knieën op 90 graden, in leg extension machine, 1 been, afwisselen
3x12x30

Cable woodchops
10x24 links + rechts

-----------------------------

Ik had zin om nog meer te doen maar ten behoeve van het herstel heb ik me in moeten houden. Vrijdag en zaterdag gaat hel worden voor mijn triceps

Gewicht na training: 90,4 kg. Blijft stabiel, maar moet eigenlijk stijgen, maar dat komt wel in de herstelweek denk ik.

Behalve mijn triceps heb ik gelukkig nergens last van, borst en schouders voelen wel licht spierpijn achtig maar geen pijntjes, erg blij mee dus. Deze schouder warming up blijf ik er in houden.

Omdat ik 's morgens mijn boterhammen echt niet meer weg krijg (droge troep en ben een slechte ontbijter) ga ik dat vervangen door een shake met kwark en wat fruit. Ik wil ook de chocomelk halveren dus dan gaat mijn voeding er zo uit zien:

7u
Shake van 250ml kwark + 250 ml fruitsap + eetlepel olijfolie
Banaan
Appel
528/29/81/9 (Kcal / gr E / gr K / gr V)

10u - 18u
6 boterhammen
20gr margarine
50 gr biologische kaas
30 veg. boterhamworst
25 gr pindakaas
500ml chocomelk puur
1466/67/166/60

19u
100 gr spaghetti
80 gr veg. gehakt
100 gr pastasaus
10 ml olijfolie
wat groenten
593/28/86/15

22u
80 gr rijst
4 eieren
wat groenten
150 ml satésaus
1087/51/97/52

23u
Shake van 250ml kwark + 250 ml fruitsap + eetlepel olijfolie
344/27/37/9

Totaal
4018 kcal
201/466/146
20%47%33%

Geen half werk bro, respect dat je ongeacht welk schema je volgt er 100% voor gaat.
Idd BW komt wel in je herstelweek, je lichaam probeert nu als een gek telkens te herstellen en dat vreet extra energie.
Nice voedingsschema, goed alternatief om die shake te nemen als je moeilijk carbs wegkrijgt zo vroeg.

Laatst bewerkt:
Geen half werk bro, respect dat je ongeacht welk schema je volgt er 100% voor gaat.
Idd BW komt wel in je herstelweek, je lichaam probeert nu als een gek telkens te herstellen en dat vreet extra energie.
Nice voedingsschema, goed alternatief om die shake te nemen als je moeilijk carbs wegkrijgt zo vroeg.

Thanks bro, dat heb ik mezelf inderdaad aangeleerd. En ik voel me ook een beetje verantwoordelijk tegenover de lezers om een programma goed af te ronden en de ervaring te delen ;) Wat dat betreft is een log bijhouden ook een extra motivatie.
Dat denk ik ook, en omdat ik een tijd niet zwaar heb kunnen squatten zijn mn benen ook wat leeggelopen, als ik die weer vol kan trainen zit er zo weer een kg aan.
Ja precies! En wanneer ik weer wat poen over heb en ik weer supps ga bestellen dan vervang ik die kwark voor whey isolaat. En het gaat niet zozeer om carbs, ik heb 's morgens gewoon echt nog geen honger en heb dan amper speekselaanmaak, dus dan ben ik een uur aan het herkauwen op 2 bammetjes.

die woodchops zien er ook wel pittig uit man

Terug
Naar boven