XXL Nutrition

Log bob k

• Topic Starter Topic Starter
Haha nou ik doe het niet om interessant te doen hoor. (Oke misschien wel hihi) maar als je iets niet kent ofzo gewoon vragen

Eerst opzoeken op Google voor ik mijzelf verder belachelijk ga maken.
Ik ben het hypertrophy-incident nog niet vergeten :o

Ik had even een topic gestart voor wat meer input voor het deloaden en toppen:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/1rm-test-na-smolov-jr-bench-327579/#post7368168

De deload ga ik op advies van Ziyed (Eddine) zo aanpakken:

Deze week hetzelfde als vorige week -20%, dan volgende week 1 trainingen met enkele lichte doubles en de training erna toppen. Even kijken wanneer mijn 'coach' erbij kan zijn :D

Training gisteren:

Opwarmen:
-Fiets 3 min
-Armenfietsding 2 min
-Rotator cuffs met dumbbells en cables
-Face pulls

Bench press
6x6x75
nu merkte ik pas dat mijn borst-tri-schouders echt ****ed zijn van Smolov en ze toe zijn aan een deload, het voelde zwaar en ik trilde behoorlijk tijdens de uitvoering

Full squat
10x20
8x60
5x100
5x130
5x135 -niet full, wel onder parallel
not bad, die 5x150 komt weer in zicht

Front squat
10x40
10x40
10x40
Lekkere pomp in quads, het blijft een fijne oefening. Ga ik erin houden.

Calf presses
20x85
20x85
20x85

Woodchops cable, links+rechts
10x17.5
10x17.5

done

Gewicht na training: 91 kg

Post workout voeding:
-Bruine bonen met een beetje peper en olijfolie
-Tahoe tek-tek (pandan rijst, tahoe, ei, pindasaus, taugé, selderij, gebakken uitjes)
-Shake van 200 ml melk, 250 g kwark, eetlepel honing

150 kilo squat bijna weer in zicht.. isthisreallife.jpg
Nette training!
Krijg jij de bar voor front squats goed gebalanceerd? Ik heb altijd het gevoel dat die eraf gaat rollen/vallen :dunno:

150 kilo squat bijna weer in zicht.. isthisreallife.jpg
Nette training!
Krijg jij de bar voor front squats goed gebalanceerd? Ik heb altijd het gevoel dat die eraf gaat rollen/vallen :dunno:

Loop niet te huilen man, ik zie in jouw laatste training ook 5x120 squat staan, je haalt me bijna in! :mad:

Jazeker! Clean grip, ellebogen hoog en zorgen dat je bovenrug flexibel genoeg is (geen bolle bovenrug/hangende schouders in rust, schouderbladen goed uitdraaien tijdens setup) Clean grip is ff wennen en veel oefenen maar het maakt je front squat zo veel makkelijker en stabieler.

:roflol:

bij ub/lb wil ik ook front squat implenteren, thanks voor tips

Deload wordt toch weer anders. Ik heb even zitten twijfelen maar nu heb ik de knoop doorgehakt en wel zo:

Vanavond doe ik nog wat lichte doubles en verder alleen rug en biceps. Dan train ik de rest van de week NIET. Alleen wat rekken/rollen. Maandag, na 4 dagen totale rust dus, ga ik toppen.

Na schouders opgewarmd te hebben begin ik met benchen, ongeveer zo:

10x20
5x40
5x60
3x80
1x100
1x115
1x130
1x135

Waarom? Omdat eind volgende week qua planning erg k*t uit kwam, en omdat ik aan het begin van de week fitter ben. En omdat ik geen goed gevoel heb bij 2 weken deload omdat ik dan bang ben uit de 'groove' te zijn. Ik herstel snel en mijn bench is nog niet zo hoog dus ik heb het gevoel dat een week optimaal is. Mocht ik me maandag niet sterk en fit voelen dan stel ik het gewoon nog 2 dagen uit.

Laatst bewerkt:
Mooi uitgestippeld Bob. Dat komt helemaal goed. Hoeveel kg heb je nu weten te pakken dmv smolov?

Na 4 dagen rust toppen? Ik ben benieuwd :)

Mooi uitgestippeld Bob. Dat komt helemaal goed. Hoeveel kg heb je nu weten te pakken dmv smolov?

Mijn gewicht is helaas hetzelfde gebleven (91 kg), ik kon mijn benen en rug maar beperkt trainen en daarom mijn kcal-inname wat lager gehouden, anders zou ik toch voornamelijk vet aanzetten. Maar ik merk wel een minimale massatoename in mijn triceps en borst, dus daar ben ik wel blij mee.

Na 4 dagen rust toppen? Ik ben benieuwd :)

Zaterdag was de laatste training van Smolov, maandag heb ik -20% gewichten gehanteerd dus dat is in principe al de start van de deload. Vandaag wat doubles die ook het herstel niet in de weg gaan zitten. Dus vanaf zondag ben ik aan het deloaden op bench, wat totaal op 8 dagen komt als ik maandag ga toppen ;)

Nou, ik ben nog steeds benieuwd :) Ik ben niet veel waard als ik zoveel dagen geen zwaar gewicht heb gepakt :)

Nou, ik ben nog steeds benieuwd :) Ik ben niet veel waard als ik zoveel dagen geen zwaar gewicht heb gepakt :)

Haha ik ook! Met wat dagen rust krijg ik wel altijd gigantisch veel zin om te liften, en de dagen herstel heb ik wel echt nodig gezien de duidelijke symptomen van overbelasting. We zullen zien. Straks bench ik nog geen 115 :roflol:

Training gisteren:

Crosstrainer 3 min, schouders opwarmen

Bench press
8x50
3x2x70
Zo, even wat doubles voor het gevoel, en nu rust

Even de bodybuilder in me naar boven gehaald:

BOR
10x85
10x85
10x85
Ik blijf dit een k*toefening vinden

Chins
normale grip
5x
5x
5x
parallelle grip
8x
8x

Cable row
12x77
12x97 cheat

Lat pulldowns
Extra brede grip, concentreren op retractie en depressie van de schouderbladen
16x40
16x40

Dumbbell rows
12x38
10x38 met deadstop

Dumbbell curl
10x12
10x12
daar zat niet veel meer in

Cable crunches
16x
12x
8x extra langzaam, burn

Klaarr.

Gewicht na training: 90,5 (voor het trainen maar weinig gegeten)

De rest van de week geen training meer, alleen nog een keer thuis wat masseren/foam rollen, en zondag lekker ontspannen in het Sanadome (thermen)

Ik voel me licht overtraind, had weinig kracht en motivatie de laatste training, mijn triceps geven wat zeurende pijn zo'n 8 cm boven de elleboog en ik ben goed verkouden. Rechter knie geeft soms ook wat lichte pijn. Eetlust is deze week ook slecht. In ieder geval een goede timing voor een deload.

Laatst bewerkt:
Nice BOR bro, ik vind het ook een drama oefening maar het blijft één van de betere.
Misschien dat je lichaam nu reageert vanwege je deload ;) want afgelopen weken zijn natuurlijk heavy geweest.
Idd nu ff rusten en voldoende eten om lichaam/geest volledig op te laden voor je max. a.s. maandag.
Veel plezier zondag en succes voor maandag :thumbup:

Ziet er goed uit Bob!

Nice BOR bro, ik vind het ook een drama oefening maar het blijft één van de betere.
Misschien dat je lichaam nu reageert vanwege je deload ;) want afgelopen weken zijn natuurlijk heavy geweest.
Idd nu ff rusten en voldoende eten om lichaam/geest volledig op te laden voor je max. a.s. maandag.
Veel plezier zondag en succes voor maandag :thumbup:

Mja maar met BOR heb ik minder het gevoel dat het een 'complete' rug oefening is dan seated rows bijvoorbeeld
Ja alleen had ik dat niet verwacht van voornamelijk benchen wat eigenlijk maar kleine spiergroepen betreft. Ga ik inderdaad doen! Thanks bro

Dank u!

Waarom doe je dan BORREN?

One arm DB row!!

Terug
Naar boven