MuscleMeat

Log bob k

• Topic Starter Topic Starter
Wat een klote zooi met je pa man.., dacht dat ze de situatie onder controle hadden....., sterkte ermee..
Wel verstandig om gelijk gebruik te maken van een cut, nu je eetlust toch weg is!

Ja, voel Lats nu wel ja en traps ook beetje, rhomboids niet.
Ik doelde meer op het feit dat dit zwaar is voor onderrug, om niet te rukken met het gewicht, best pittig! (ik heb niet zo'n sterke onderrug). 100KG lukt met BOR wel, hiermee (nog) niet denk ik.

Thanks man. Er is gelukkig nog geen direct gevaar nu, maar opname was wel nodig om risico's te voorkomen. Ja, als ik toch al katabool ben dan kan ik beter even gezond eten en wat minder en wellicht wat vet verbranden dan proberen met junk en troep tussen alle dingen regelen door mijn gewicht op peil te houden. En nu de gewichten toch nog licht zijn stall ik in ieder geval niet als gevolg van lagere kcal inname.

Ah good, ja rhomboids vind ik toch altijd al moeilijk om te 'voelen', misschien heb jij nog tips? Klopt zeker dat het pittig is voor je onderrug, ik hoop ook dat het carry-over heeft naar een sterkere lift-off bij deadlift, win-win:D

Thanks man. Er is gelukkig nog geen direct gevaar nu, maar opname was wel nodig om risico's te voorkomen. Ja, als ik toch al katabool ben dan kan ik beter even gezond eten en wat minder en wellicht wat vet verbranden dan proberen met junk en troep tussen alle dingen regelen door mijn gewicht op peil te houden. En nu de gewichten toch nog licht zijn stall ik in ieder geval niet als gevolg van lagere kcal inname.

Ah good, ja rhomboids vind ik toch altijd al moeilijk om te 'voelen', misschien heb jij nog tips? Klopt zeker dat het pittig is voor je onderrug, ik hoop ook dat het carry-over heeft naar een sterkere lift-off bij deadlift, win-win:D

Dat denk en hoop ik ook, ik houd hem erin iig, vervang deze voor BOR.

Rhomboids train ik door op het bankje, tussen flat / incline, te gaan liggen (hoofd hoger uiteraard), om vervolgens te roeien met 2 lichte dumbbells van bv 15kg, maar dan very slow.. Dan vind ik dat je beter kan concentreren op de rhomboids door ze echt te knijpen bovenin!
Roeien ook met de armen niet te dicht langs het lichaam, maar bewust wat wijder..

---------- Post toegevoegd Wed 12 Sep 2012 om 10:35 ----------

Oja, ook de Y-row is wel geschikt; flat bench op de buik liggen, dan front/side raise maken, dat je armen een griekse Y vormen op hoogste punt, begrijp je me?

Dat denk en hoop ik ook, ik houd hem erin iig, vervang deze voor BOR.

Rhomboids train ik door op het bankje, tussen flat / incline, te gaan liggen (hoofd hoger uiteraard), om vervolgens te roeien met 2 lichte dumbbells van bv 15kg, maar dan very slow.. Dan vind ik dat je beter kan concentreren op de rhomboids door ze echt te knijpen bovenin!
Roeien ook met de armen niet te dicht langs het lichaam, maar bewust wat wijder..

---------- Post toegevoegd Wed 12 Sep 2012 om 10:35 ----------

Oja, ook de Y-row is wel geschikt; flat bench op de buik liggen, dan front/side raise maken, dat je armen een griekse Y vormen op hoogste punt, begrijp je me?

Thanks! Die dumbbell rows liggend op een bankje heb ik gisteren als assist gedaan, ik kreeg echter nog steeds niet die feeling met m'n rhomboids, misschien een kwestie van veel oefenen of nog lichter pakken. Jouw Y-row (wat imo meer een raise is :D) die ik altijd staand met 2 cables van voren, hele goede schouderoefening en idd ook wat voor bovenrug.

Training gisteren (week 2, training 3)

Squat
15x40
3x80
5x5x92.5 >Easy

Overhead press
5x40
5x5x47.5 >Stap van 5 kg ten opzichte van vorige training genomen omdat de OHP in verhouding te licht bleef

Deadlift
8x40
5x80
5x120 >Voelde wat instabiel

ass: pull-ups handen smal, handpalmen naar binnen, focus op biceps
12x
8x
5x >moest ruim van falen af blijven

ass: John-rows ;)
12x14
12x14
12x14

Voeding , kcals de afgelopen dagen:

Za:3600
Zo:300 (geen typefout)
Ma:2000
Di:2000
Wo: 2500
Do: 2500
Planning:
Vr: 2500
Zaterdag en verder: 4000

Ik heb er nu 2 weken op zitten, het bevalt goed. Ik weet wat ik moet doen, ga naar de gym, ik doe het, ik vul zelf nog 2 oefeningen in en klaar. Ik heb ook toch wel aan het einde van elke training een lekkere pomp en ik ben de afgelopen 2 weken zeker geen massa kwijt geraakt, benen staan er zelfs beter bij, maarja wat verwacht je met 3xpw squatten. Ik heb de startgewichten goed ingeschat, alleen OHP heb ik de laatste training een stap van 5 kg genomen ipv 2,5 kg omdat die in verhouding te licht voelde. Het is goed dat ik deadlift wat lichter gekozen heb, de prioriteit ligt bij squatten voor mij. Zaterdag begint voor mij week 3 en in week 4 ga ik het al lekker zwaar krijgen denk ik. Ik verwacht eind week 4/begin week 5 de eerste keer falen te bereiken. Combinatie met teak-wondo in deze weekindeling gaat ook goed, natuurlijk zijn maandag-krachttraining, dinsdag-teakwondo en woensdag-krachttraining wel pittig achter elkaar maar daarna heb ik ook 2 dagen rust. Voeding was even wat minder, maar volgende week moeten die 4000 kcal er weer in anders gaat die 90 kg bw aan het einde van het jaar nooit lukken. Ik heb namelijk nog 14 weken, dat betekent 360 gram per week aankomen.

Ik heb overigens een rare blessure opgelopen, waarschijnlijk door teakwondo. Bij mijn rechter been doet de buitenkant van mijn scheenbeen behoorlijk pijn, alsof iemand er heel hard tegen aan getrapt heeft. Het is ook een beetje dik maar niet blauw en het is al anderhalve week zo. Ik denk een soort van shin-splints, ik hoop dat het vanzelf over gaat. Het doet wel pijn met lopen maar gelukkig niet met squatten.

Je bent goed bezig man, lekker doorknallen en PR's pakken!

Trainingen lopen nog soepeltjes zo te zien.
Dus je gaat er weer vol tegen aan met de voeding vanaf zaterdag ?
Ik zou ff uitkijken met die blessure die je noemt, kan misschien ook overbelasting zijn.
Zoals je zelf al zegt is drie dagen achter elkaar trainen best pittig.
Hoe is het met je vader ?

Sterke en simpele training, me like! Dus je gaat focussen op squat en dl doe je licht, zie je dat dan als een soort assistance. Hoe zit dat?

Thanks! Die dumbbell rows liggend op een bankje heb ik gisteren als assist gedaan, ik kreeg echter nog steeds niet die feeling met m'n rhomboids, misschien een kwestie van veel oefenen of nog lichter pakken. Jouw Y-row (wat imo meer een raise is :D) die ik altijd staand met 2 cables van voren, hele goede schouderoefening en idd ook wat voor bovenrug.

Je heb gelijk, y-raise zou een betere benaming zijn :cool: (is helemaal geen row, waarom ik het zo benoemde weet ik eigenlijk ook niet..)
Maar dan voel je hem (mits focus erop) erg goed!

Oja; Je bent de John-raises vergeten als ass :D

Ik weet dat het met de kabels makkelijker is (omdat je staat), maar als je hoofd iets hoger ligt (bankje klein beetje incline) en met je kin op einde bankje is het goed te doen en imo de moeite waard, gevoel in rhomboids is iig het sterkst. 5kg is meer dan genoeg, bovenin ff hard knijpen..

Laatst bewerkt:
Trainingen lopen nog soepeltjes zo te zien.
Dus je gaat er weer vol tegen aan met de voeding vanaf zaterdag ?
Ik zou ff uitkijken met die blessure die je noemt, kan misschien ook overbelasting zijn.
Zoals je zelf al zegt is drie dagen achter elkaar trainen best pittig.
Hoe is het met je vader ?

Absoluut! Weer fijn een paar weken proppen.
Klopt ja, maar ik kan er weinig aan doen. Het lijkt erop dat het de spier is die je voet naar buiten draait, de enige oorzaak daarvoor die ik kan bedenken zijn de teakwondo trainingen waarbij ik heel veel op mijn voeten sta te draaien/balanceren etc, zal die verrekt of overbelast hebben. Het zal vanzelf overgaan denk ik, en komende dinsdag mis ik de training (ik ga met mn vriendin naar een concert van Lady Gaga :P ) dus dat is een week extra rust. Die spier gebruik je nauwelijks bij squatten/deadliften.

Mijn pa ligt nog in het ziekenhuis maar mag waarschijnlijk volgende week weer naar huis :)

Sterke en simpele training, me like! Dus je gaat focussen op squat en dl doe je licht, zie je dat dan als een soort assistance. Hoe zit dat?

Klopt, deadlift iets lichter zodat ik daar niet teveel in achteruit ga maar dat het ook niet het herstel in de weg gaat staan van het squatten. Dus het is voor mij meer assistance dan main lift inderdaad.

Je heb gelijk, y-raise zou een betere benaming zijn :cool: (is helemaal geen row, waarom ik het zo benoemde weet ik eigenlijk ook niet..)
Maar dan voel je hem (mits focus erop) erg goed!

Oja; Je bent de John-raises vergeten als ass :D

Ik weet dat het met de kabels makkelijker is (omdat je staat), maar als je hoofd iets hoger ligt (bankje klein beetje incline) en met je kin op einde bankje is het goed te doen en imo de moeite waard, gevoel in rhomboids is iig het sterkst. 5kg is meer dan genoeg, bovenin ff hard knijpen..

John raises komen zaterdag :D Ik zal het eens proberen.

Zaterdag dus SQ op 95, BP en Pendlay row op 82,5, als assistance Y-raises (a.k.a. John raises), CGBP en calf presses.

95.., bij 105 (5x5) zal die wel zwaar gaan worden waarschijnlijk.., hoop voor je dat deze techniek gaat werken, afgaande van supercompensatie vermogen van het lichaam!
Op deze manier heeft je lichaam nu wat ' rust ' omdat je niet te zwaar gaat, das ook wel bijkomende voordeel natuurlijk!

95.., bij 105 (5x5) zal die wel zwaar gaan worden waarschijnlijk.., hoop voor je dat deze techniek gaat werken, afgaande van supercompensatie vermogen van het lichaam!
Op deze manier heeft je lichaam nu wat ' rust ' omdat je niet te zwaar gaat, das ook wel bijkomende voordeel natuurlijk!

Dat denk ik ook ja, ik denk dat ik met squat rond de 120 ga falen op 5x5, misschien wel eerder gezien de 3 keer per week. Ik hoop het ook, ik merk wel dat de 'groove' met squat er lekker in zit, het gaat me elke keer net zo gemakkelijk af ondanks de stijgende gewichten. Ik ben alleen bang dat ik met bankdrukken al vroeg ga falen.

Ik heb een nieuwe uitdaging erbij; ik zit momenteel krap bij kas en de vooruitzichten zijn ook niet geweldig dus ik wil eigenlijk die 4000 kcal bulk van 60 euro per week betalen. En aangezien ik nu 15 euro per dag kwijt ben zal dat lastig gaan worden :(

Goedkope shit is natuurlijk
-havermout
-melk
-eieren
-pannenkoeken
-pasta
-aldi kwark
-pinda's
-aardappelpuree
-olijfolie

Iemand nog ideeën voor vegetarische goedkope bulk voedingsmiddelen?
Iemand nog ideeën om snel aan geld te komen? :P

Hard train hier Bob binnenkort nog fotootje?

Zo uit m'n hoofd kom ik op: chocolademelk, bananen & bruine bonen :D
Volgens mij zijn gewone aardappels goedkoper dan aardappelpuree of ben je te lui om ze te schillen ? :p

rijst kost toch ook geen drol?

ik vreet zelf veel eieren, haal ze bij de boer vandaan, ben op die manier niet veel goedkoper uit, maar ze zijn een stuk groter, dus meer voor je geld

Goedkopere kwark nemen, zit vaak wel meer suiker in, maar dat is alleen in een cut belangrijk imo..
Verder veel rijst, bananen, havermout, magere melk, eieren op brood etc, eiwitten voor vega's weet ik weinig van eerlijk gezegd..
Maar als je op werk 4 bammetjes pindakaas + 2 gekookte eitjes+ magere melk neemt, zit je al behoorlijk goed voor weinig geld!

Gewoon aardappels, evt bij de boer halen.

Hoe doe jij je warming up voor je aan je oefeningen begint?

Hard train hier Bob binnenkort nog fotootje?

Binnenkort wel, maar nu even niet want ik ben een beetje uit vorm door het slechte eten van de laatste week :( eerst weer even goed opladen. (Weeg nog maar 84 kg, k*tzooi)

Zo uit m'n hoofd kom ik op: chocolademelk, bananen & bruine bonen :D
Volgens mij zijn gewone aardappels goedkoper dan aardappelpuree of ben je te lui om ze te schillen ? :p

Je hebt me door hahaha, heb een hekel aan schillen. Chocolademelk en bananen zijn ingeslagen! Bruine bonen heb ik niet aan gedacht, zal eens kijken.

rijst kost toch ook geen drol?
Klopt, maar 4000 kcal aan rijst en een heeeeele berg haha, en het is moeilijk mee te nemen en minder lekker. Dus eigenlijk alleen geschikt voor de avondmaaltijd.

ik vreet zelf veel eieren, haal ze bij de boer vandaan, ben op die manier niet veel goedkoper uit, maar ze zijn een stuk groter, dus meer voor je geld

Ga ik ook weer doen, veel eieren en kwark. Heb alleen geen boer in nijmegen centrum hehe.

Goedkopere kwark nemen, zit vaak wel meer suiker in, maar dat is alleen in een cut belangrijk imo..
Verder veel rijst, bananen, havermout, magere melk, eieren op brood etc, eiwitten voor vega's weet ik weinig van eerlijk gezegd..
Maar als je op werk 4 bammetjes pindakaas + 2 gekookte eitjes+ magere melk neemt, zit je al behoorlijk goed voor weinig geld!

Heb inderdaad aldi kwark gehaald, straks maar eens kijken of het te eten is. Klopt, ga ik doen!

Vandaag gegeten:
-pre workout 8 pannekoeken met honing en een glas sap (1000 kcal)
-post workout een half blik kikkererwten, spinazie, gebakken eitje, blikje energy drink (600 kcal)
-een bak brinta (250 kcal)
-een stokbrood met kruidenboter (400 kcal oid?)
-een bord macaroni, soja gehakt, saus, en 2 plakken cheddar kaas (1000 kcal)
Straks :
-2 pita met cheddar kaas (400 kcal)
-bak kwark met krenten (300 kcal)

Totaal 4050 kcal

Training:
Squat 5x5x95 easy.
Bench press 5x5x82,5 viel zwaar!
Pendlay row 5x5x82,5 prima.
Assistance;
Y-raises 3x12x6
CGBP 3x12x50
Calf presses 3x15x70
Diamond pushups 16x
Hammer strength presses 2x20x10 per hand

Kon het merken dat ik de afgelopen week weinig gegeten heb, bench was slecht.

Terug
Naar boven