AndroidHealthClinic

Log bob k

Sterk hoor je sq

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb nu de eerste 3 weken van het programma doorlopen, dus 9 trainingen gedaan. Mijn gewicht en BF zijn nog hetzelfde als 3 weken terug, ik was iets terug gezakt en nu weer op 85kg.
Mijn voeding is op te veel dagen te weinig geweest door ziek zijn, stress en uitjes. Hopelijk komt er nu wel verandering in. Over 15 weken moet ik 90 kg wegen, dus een kg per 3 weken moet ik nu gaan gainen.

Oefening, Start gewicht>gewicht eind 3e week>gewicht over weer 3 weken
Squat 80>100>122.5 (Squat voelt nu nog goed te doen, dus ik denk dat ik hiermee niet vastloop de komdende 3 weken)
Bench press 75>85>95 (Die 95 kg ga ik niet 5x5 halen zonder een keer vast te lopen ervoor denk ik, we zullen zien)
Overhead press 40>50>62.5 (Moet lukken)
Pendlay row 75>85>95 (Moet ook lukken, alleen is moeilijk te zeggen wanneer de vorm niet meer acceptabel is)
Deadlift 110>130>150 (Ik heb al eens 10x150 gelift, al zal het niet zo makkelijk meer gaan door het volume squatten in de week)

Ik heb nog aardige spierpijn in mn borst en schouders omdat ik te enthousiast ben geweest met flyes woensdag, gelukkig hoef ik vandaag nog niet te liften maar morgen pas weer. Morgen SQ op 102,5 , OHP op 52,5 en DL op 130. Assistance wordt denk ik side raises, onderhands optrekken en brede lat pulldown.

Zou mooi zijn kon je die BP 5x5 100kg kon pakken straks, wie weet wat er nog inzit tegen die tijd..
En anders pak je gewoon 3x5 of 5x3x100kg, pak je wel het gewicht, maar niet het volume.

Kom je een beetje uit met goedkopere voeding ?
Kom zelf met 400,- goed uit, voor hele gezin.. (dus ook icl junk)

Zou mooi zijn kon je die BP 5x5 100kg kon pakken straks, wie weet wat er nog inzit tegen die tijd..
En anders pak je gewoon 3x5 of 5x3x100kg, pak je wel het gewicht, maar niet het volume.

Kom je een beetje uit met goedkopere voeding ?
Kom zelf met 400,- goed uit, voor hele gezin.. (dus ook icl junk)

Zou inderdaad mooi zijn, al merk ik wel echt dat ik door de contest veel kracht ben kwijt geraakt, we zullen zien. En als ik de 3e keer op een rij geen 5x5 haal deload ik door 10% minder te pakken en dan weer hetzelfde per week te verhogen, dus dan zal ik na de deload echt wel dat kunnen drukken.

Ik snap wat je bedoeld maar ik wil me echt aan het programma houden voorlopig, dus 5x5, en pas na 2 deloads 3x5, dan na 2 deloads 1x5, daarna door met Wendler oid.

Ja dat lukt wel aardig eigenlijk! ik kom nu op ongeveer 50 euro per week voor standaard voeding en tandpasta etc, exclusief de dingen die mn vriendin altijd voor haarzelf in het mandje gooit als ze mee gaat.. (dat is ook al snel 15 euro in de week aan lekkernijen, maar ik probeer haar langzaam te overtuigen dat ze daarin moet minderen. Geduld :P .. ) Haha 400 euro was wat ik voorheen altijd voor mezelf kwijt was per maand, eigenlijk belachelijk.

Ja herkenbaar.., en vooral belachelijk omdat je het eigenlijk helemaal niet nodig hebt (duurdere producten).
Vaak is de goedkope shit (euroshopper havermout bv) beter dan de duurdere varianten met alle suikers erin........

Nee, ik laat mn vrouw in de mand gooien wat ze wilt, anders is het van ' vind je me te dik ofzo? ' :D

Ja herkenbaar.., en vooral belachelijk omdat je het eigenlijk helemaal niet nodig hebt (duurdere producten).
Vaak is de goedkope shit (euroshopper havermout bv) beter dan de duurdere varianten met alle suikers erin........

Nee, ik laat mn vrouw in de mand gooien wat ze wilt, anders is het van ' vind je me te dik ofzo? ' :D

Klopt inderdaad, gewoon iets minder kritisch zijn en het goedkope spul kopen. Het enige waar ik wel waakzaam voor ben zijn transvetten wat wel vaker in goedkope producten zit dan dure producten (omdat het de houdbaarheid verlengt waardoor de prijs dus goedkoper is)

Haha :roflol: waarom zou jij het beter hebben dan ik.
"een vrouw of een fiets, het is altijd iets"

Gaat lekker de eerste weken, ga nog maar even zo door voor je op een plateau komt!

Ik heb mijn training van zaterdag naar gisteren moeten verplaatsen omdat ik zaterdag langer bezig was met een klus dan gepland. Wel k*t natuurlijk want nu heb ik gisteren squat+deadlift, vandaag squat, morgen teakwondo, en woensdag weer squat+deadlift. Arme wheels.

Training:

Opwarmen met verschillende squat en overhead press varianten met 40kg

Squat
3x80
5x5x102.5 -goed te doen

Overhead press
10x40
5x5x52.5 -al aardig zwaar

Deadlift
5x80
3x120
5x 130 -easy

Assistance:

Lat pulldown onderhands met focus op biceps
12x40
12x47
10x57

Lat pulldown breed, langzaam en met 2 seconden vasthouden op borst
12x40
10x40

Side raises met 1 seconde vasthouden bovenin
10x7
10x8

Voeding
4 pita met cheddar en chilli saus, 1,5L chocomelk verdeeld over de dag, bord macaroni, bord rijst met valess burger en salade, bord noedels, stukje chocola. Totaal 3700kcal.

Vanavond (5x5) SQ 105, BP 87.5, PLR 87.5 (ass.) cable extensions en dips.

Ik ben aan het bekijken of ik qua plaats en aanschafprijs binnenkort een powercage thuis kan neerzetten, dan zou ik vaker kunnen gaan trainen en veel tijd besparen.

Laatst bewerkt:
Ziet er weer goed uit, gewichten gaan nog lekker omhoog!

Gaat lekker de eerste weken, ga nog maar even zo door voor je op een plateau komt!

Met benchen zit ik zaterdag al op het gewicht wat ik voor ik begon aan het programma als 5x5RM testte, dus we zullen snel zien of die shit werkt. Squat gaat nog wel prima moet ik zeggen dus daar zal ik nog wel even mee vooruit kunnen

Woon je zo ver van je sportschool dat je overweegt om thuis te trainen ?

Woon je zo ver van je sportschool dat je overweegt om thuis te trainen ?

Nee maar 5 minuten haha, maar bekijk het zo:

omkleden 5min, spullen pakken 5 min, rijden 5 min, parkeren en naar binnen lopen 5 min, wachten tot een van de squatrekken vrij is 10 min, te veel lullen met bekenden 15 minuten (heb je natuurlijk zelf invloed op, maar ik ben zo vriendelijk dat ik altijd iedereen te woord sta), trainen 60 minuten, naar auto 5 minuten, rijden 5 minuten, omkleden 5 minuten. =120 minuten

of

omkleden 5 minuten, trainen 60 minuten, omkleden 5 minuten = 70 minuten.

En natuurlijk de vrijheid om dag&nacht&feestdagen gewoon te kunnen trainen. En maakt het niet uit hoe ik me kleed, of mn haar zit, of ik stink, of ik herrie aanzet, of ik met de spullen gooi etc.

Als je het zo bekijkt zou ik ook wel een homegym willen hebben, maar ik heb geen grote berging waar ik eventueel een cage en wat dumbbells/barbells kan stallen :o
En je spaart natuurlijk de abbo kosten uit en die zijn bij mij zowat 550 euro per jaar :eek:

wishihadagarage.jpg :p

Als je het zo bekijkt zou ik ook wel een homegym willen hebben, maar ik heb geen grote berging waar ik eventueel een cage en wat dumbbells/barbells kan stallen :o
En je spaart natuurlijk de abbo kosten uit en die zijn bij mij zowat 550 euro per jaar :eek:

wishihadagarage.jpg :p

Klopt helemaal!

Bij mij is het probleem ook voornamelijk de plaats. Ik woon nog wel 1 tot 2 jaar in deze studentenkamer en ik heb dan 3 opties: -het fietsenschuurtje, daar staan toch geen fietsen in dus dat is niet erg, maar hoe de fuk krijg ik dat op temperatuur. -de serre, betere temperatuur omdat die tegen het huis aan staat, maar ook in de winter ijskoud, en ik moet mn huisgenoten overhalen dat ik die ruimte mag inpikken, -mijn kamer op 1e verdieping, dan wordt deadliften een probleem gezien de houten vloeren, en voor staande overhead presses moet ik alles de trap af naar buiten slepen.. Alledrie de opties zijn k*t.

Gaat lekker die squat

Klopt helemaal!

Bij mij is het probleem ook voornamelijk de plaats. Ik woon nog wel 1 tot 2 jaar in deze studentenkamer en ik heb dan 3 opties: -het fietsenschuurtje, daar staan toch geen fietsen in dus dat is niet erg, maar hoe de fuk krijg ik dat op temperatuur. -de serre, betere temperatuur omdat die tegen het huis aan staat, maar ook in de winter ijskoud, en ik moet mn huisgenoten overhalen dat ik die ruimte mag inpikken, -mijn kamer op 1e verdieping, dan wordt deadliften een probleem gezien de houten vloeren, en voor staande overhead presses moet ik alles de trap af naar buiten slepen.. Alledrie de opties zijn k*t.

Heb ook een roeier staan in home-gym voor dat 'probleem' in de kelder..
Doe ik gelijk verplicht cardio in de winter :cool: en natuurlijk de spieren warm ;)
Raad wel aan een spiegel op te hangen, op MP staan ze voor onder de 80,-

Heb ook een roeier staan in home-gym voor dat 'probleem' in de kelder..
Doe ik gelijk verplicht cardio in de winter :cool: en natuurlijk de spieren warm ;)
Raad wel aan een spiegel op te hangen, op MP staan ze voor onder de 80,-

Haha dat is wel handig ja, maar dan heb ik nog steeds ijskoude vingers van het vrieskoude staal. Ja goede tip! Heb nog wel wat spiegels liggen. Wat heb jij allemaal in je homegym liggen eigenlijk en wat zou je nog willen hebben?

---------- Post toegevoegd Tue 25 Sep 2012 om 10:03 ----------

FUUUUUU

Is mijn pa eindelijk weer thuis, word ik gisteren op mijn werk gebeld door mijn vriendin, dat ze met een vriendin van haar een auto ongelukje heft gehad, iemand was bij ze achterop gereden. Niet heel hard, maar ze waren natuurlijk geschrokken dus ik ging er meteen naartoe. Langs het ziekenhuis geweest voor een check en alles was in orde. Maar natuurlijk mijn training gemist en voeding was weer ****ed. Uiteindelijk ergens tussen 3000 en 3500 kcal binnen gekregen en de training naar vandaag moeten verplaatsen. Vanavond direct uit werk dus eerst teakwondo, dan een kleine meal en meteen door naar de gym voor mijn krachttraining. Ik ben benieuwd hoe het squatten gaat na anderhalf uur trappen.

GOOD NEWS

Ik heb met mijn huisgenoten overlegd, en de serre mag ik ombouwen tot homegym! Ik heb nog eens goed gekeken en op de temperatuur na is het ideaal, de ruimte die ik heb is 4 meter breed, 3 meter diep en 2,7 meter hoog, een betonnen vloer met tapijt tegels erop en 1 muur waar ik dingen aan zou kunnen bevestigen. Aanpassingen die ik moet maken zijn dat ik wat betere verlichting moet regelen en een elektrische verwarming voor de winter, en misschien wat isolatie. Ik denk dat ik een powercage van powercage.nl ga bestellen, met de opties latpully, dip steunen en bands, en tweedehands zoek ik een barbell, voorlopig 200 kg aan schijven, sluiters, een bankje en twee dumbbell stangen. Zelf ga ik een monkey bar en een schijvensteun lassen. Dan moet ik het meeste wel hebben denk ik zo. Ik moet nog wel even sparen, ik wil het er voor volgende zomer hebben staan.

je bent vega toch?

Terug
Naar boven