XXL Nutrition

Log bob k

Komt goed schatje :heart:

:trollface:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.162
Training gisteren:

Bob 5/3/1
Cycle 1 Week 2
Wednesday workout

Samen met mn vriendin getraind, training iets ingekort.
warming up: 3 min fietsen

MAIN LIFT: CHINS
5 x 0 wu
5 x 5 wu

3 x 12.5
3 x 20
5 x 30 (6e rep driekwart) -nice

Dumbbell row (assistance)
5x10 x 36

Barbell curl (assistance)
3x10 x 38 -veins everywhere, me gusta

Front squat (assistance)
10 x 40
10 x 60 -voelde prima maar we moesten er vandoor, lekker vreten bij de Wok for Go

Einde.

Prima training, chins gingen lekker, heb nu een iets andere grip gehanteerd, die vaste grepen staan onder 20 graden oid, wel onderhands gewoon maar iets neutraler dus.

Ik deed thuis een MM voor de spiegel en FUAAARK ik heb een dikke nieuwe ader erbij op mn schouder :D bob blij.

Laatst bewerkt:
Nice bob! :D

Sterke chins
Pull ups vind ik zelf altijd prettig om te doen eigenlijk, bij chins heb ik altijd het gevoel dat het een beetje raar aanvoelt door de stand van mn armen. Hoe ervaar jij die oefening?

• #1.165

Thanks BenchBrah :D

Sterke chins
Pull ups vind ik zelf altijd prettig om te doen eigenlijk, bij chins heb ik altijd het gevoel dat het een beetje raar aanvoelt door de stand van mn armen. Hoe ervaar jij die oefening?

Thanks. Nou bij chins moet ik er echt op letten dat ik mijn ellebogen naar voren laat wijzen en vanuit mijn lats optrek en dan voelt het wel goed eigenlijk, bij pullups krijg ik sneller last van mijn schoudergewricht maar pullups zijn wel een betere rug-bouwer dan chins imo, omdat ze veel meer de traps, rhomboids, rear delts etc erbij betrekken. Vandaar dat ik dumbbell rows als eerste assistance oefening voor rug heb gekozen, die hebben voor mijn gevoel weer meer de nadruk op die delen van de rug. Daarnaast ben ik in chins iets sterker en belast je je borst weer een stuk minder dan bij (wijde) pullups

Netjes Bob, zeker die chins!
Een oefening dat ik toch net wat te weinig doe vrees ik.

Lekker bezig geweest Bobje, op naar de BW+BW chin-up!

Welkom en sterkte met 50+ pagina's doorspitten, als je een samenvatting wil of vragen hebt hoor ik het wel ;)

Haha ik was alleen van plan om het laatste stuk door te lezen :eyes: maar sterke lifts en deftige chinups, gelijk ook even een vraag daarover.

Ik ben nooit echt sterk geweest in chinnen nu wil ik in mijn aankomende schema (Wendler BBB) mijn chinup kracht verbeteren, nu dacht ik aan zoiets voor het het bovenlichaam :

Overhead press 5/3/1
Overhead press 5x10 BBB
Chinups 5x5 (weighted)
Kroc Rows 2x20-40

Dead...

Bench Press 5/3/1
Bench press 5x10 BBB
Chinups 10x2-5 hh (bodyweight 20-50 reps total)
Dumbbell Rows 3*10

Squat....

Wat je ervan?

Laatst bewerkt:
  • #1.169
Netjes Bob, zeker die chins!
Een oefening dat ik toch net wat te weinig doe vrees ik.

Thanks bro! Mwoah, ik kan niet zeggen dat ik er direct resultaat van heb hoor, ik ben benieuwd of ik over 8 weken ofzo zie dat ik in andere lifts sterker wordt of mijn biceps gaan groeien :D

Lekker bezig geweest Bobje, op naar de BW+BW chin-up!

Zo is dat!

Haha ik was alleen van plan om het laatste stuk door te lezen :eyes: maar sterke lifts en deftige chinups, gelijk ook even een vraag daarover.

Ik ben nooit echt sterk geweest in chinnen nu wil ik in mijn aankomende schema (Wendler BBB) mijn chinup kracht verbeteren, nu dacht ik aan zoiets voor het het bovenlichaam :

Overhead press 5/3/1
Overhead press 5x10 BBB
Chinups 5x5 (weighted)
Kroc Rows 2x20-40

Dead...

Bench Press 5/3/1
Bench press 5x10 BBB
Chinups 10x2-5 hh (bodyweight 20-50 reps total)
Dumbbell Rows 3*10

Squat....

Wat je ervan?

Bedoel je met 'weighted' gewicht toevoegen of supported chin-ups? (omdat je het op bench dag over 10 sets van 2-5 reps hebt)

En doe je 5x5 staggered of 5 sets met hetzelfde gewicht?

Thanks bro! Mwoah, ik kan niet zeggen dat ik er direct resultaat van heb hoor, ik ben benieuwd of ik over 8 weken ofzo zie dat ik in andere lifts sterker wordt of mijn biceps gaan groeien :D

Zo is dat!

Bedoel je met 'weighted' gewicht toevoegen of supported chin-ups? (omdat je het op bench dag over 10 sets van 2-5 reps hebt)

En doe je 5x5 staggered of 5 sets met hetzelfde gewicht?

Gewicht toevoegen en dan volgens het RPT systeem en op die andere dag minimaal de eerste cycle 30 reps in zo min mogelijk sets maar van failure afblijven. En dan de 2de cycle 35 reps bv.

Mijn chinup max zit nu op 10 reps met BW maar de reps donderen heel snel naar beneden na het eerste setje. En ik dacht ik doe 1x op kracht (dus met gewicht) andere keer wat meer op uithoudingsvermogen.

Ik wil 2x per week chinnen wat raad jij aan?

• #1.171
Gewicht toevoegen en dan volgens het RPT systeem en op die andere dag minimaal de eerste cycle 30 reps in zo min mogelijk sets maar van failure afblijven. En dan de 2de cycle 35 reps bv.

Mijn chinup max zit nu op 10 reps met BW maar de reps donderen heel snel naar beneden na het eerste setje. En ik dacht ik doe 1x op kracht (dus met gewicht) andere keer wat meer op uithoudingsvermogen.

Ik wil 2x per week chinnen wat raad jij aan?

RPT als in Reverse Pyramid Training of Rest-Pause Training? En om even zeker te weten dat we het over hetzelfde hebben; optrekken met de handpalmen naar je toe, he?

Ik verlies ook heel snel kracht na een paar setjes hoor. Als je dat wil verminderen moet je inderdaad gewoon meer volume draaien. De methode van 50 reps halen in zo min mogelijk setjes zonder echt tot falen te gaan lijkt me daarvoor zeker geschikt, en twee keer per week chinnen is een goed plan.
De andere training zou ik dan 3x5 doen, 5x5 is net iets teveel van het goede, de vermoeiing in de laatste twee sets gaat je vooruitgang tegen. bijvoorbeeld:

Opwarmen op lat pulldown
5xBW+0
5xBW+7.5
5xBW+15

en per twee weken 2.5 kg ophogen oid.

• #1.172
Planning voor vanavond:

Bob 5/3/1
Cycle 1 Week 2
Friday workout

Calf press 3x20x65 (woensdag overgeslagen dus vandaag inhalen)

MAIN LIFT: OVERHEAD PRESS
5 x 28 wu
5 x 35 wu
5 x 43 wu

3 x 50
3 x 57
repout x 64 Verwacht niet veel.

Close Grip Bench Press (assistance)
5x10 x 60 evt verzwaren

Face pulls (assistance)
5x10 x 21

Side raises extended ROM ("around the world") (assistance)
5x10 x 5

MAIN LIFT: DEADLIFT
5 x 77 wu
5 x 96 wu
5 x 115 wu

5 x 134
5 x 153
repout x 172 Gok op 6 a 7 reps

Barbell Shrugs (assistance)
5x10 x 120

Ik heb dinsdag een afspraak bij de fysio voor mijn been, IT band blijft k*t doen. Volgende week vrijdag is er een soort van strongmanwedstrijd georganiseerd bij mijn gym waar ik aan mee wil doen dus dan moet mijn been weer oké voelen :D Onderdelen zijn:

band flippen
sled pull
car pull
yoke
farmers

Nog nooit gedaan dus ik ben benieuwd! Ik verwacht overigens niet dat dit echt professioneel opgezet is maar het lijkt me toch wel leuk.

Calf press 3x20x65 (woensdag overgeslagen dus vandaag inhalen

grumpy-cat-is-happy.jpg

Allemaal goed en wel die strongman competitie, maar zie maar dat je niet een blessure oploopt en de 14de niet kan meeten :D

• #1.174
RPT als in Reverse Pyramid Training of Rest-Pause Training? En om even zeker te weten dat we het over hetzelfde hebben; optrekken met de handpalmen naar je toe, he?

Ik verlies ook heel snel kracht na een paar setjes hoor. Als je dat wil verminderen moet je inderdaad gewoon meer volume draaien. De methode van 50 reps halen in zo min mogelijk setjes zonder echt tot falen te gaan lijkt me daarvoor zeker geschikt, en twee keer per week chinnen is een goed plan.
De andere training zou ik dan 3x5 doen, 5x5 is net iets teveel van het goede, de vermoeiing in de laatste twee sets gaat je vooruitgang tegen. bijvoorbeeld:

Opwarmen op lat pulldown
5xBW+0
5xBW+7.5
5xBW+15

en per twee weken 2.5 kg ophogen oid.

Ik bedoel Reverse Pyramid Training en inderdaad handpalmen naar mijzelf. Zo nu is alles helder! :p

Je hebt gelijk 5x5 is misschien teveel, omdat ik vaak thuis train en niet beschik over een lat pulley, wordt dit de opzet:

Mainlift

Overhead press dag 5/3/1 + BBB blabla...
Chinups 3x5 Reverse Pyramid Training
Dumbbell Rows 3x10

Main lift
Deadlift dag 5/3/1 + BBB blabla...
Lunges 5x10
Ab wheel 3x10

Main lift
Bench press dag 5/3/1 + BBB blabla...
Chinups (30 reps totaal in zo min mogelijk aantal setjes, na de 1ste cycle verhogen naar 35 reps?!)
Kroc Rows 2x20-40

Main lift
Squat dag 5/3/1 + BBB blabla...
Leg extensions 3x10
Leg press 3x15

Wat denk je, moet ik nog wat oefeningen veranderen/schuiven?! Op en aanmerkingen zijn welkom!!

In be4 Bob gaat over op strongman carriere

• #1.178
Fuaark ff log bijwerken.

Ik zou gisteren naar de fysio gaan voor mijn been maar ik zat daar om 10 uur zegt die k*t van een receptioniste dat ik om 8 uur de afspraak had. Nou ik weet 300% zeker dat ze aan de telefoon wel 3 keer 10 uur zei dus ik zat er potverdomme voor niks en moet nu weer een week wachten.

Training vrijdag en maandag (cliffs) :

Vrijdag:
OHP repout: 6x64
CGBP 5x10x60
Face pulls 5x10x21
Side raises 5x10x8
DL repout: 7x172.5
barbell shrugs 5x10x120 laatste twee setjes dubbel overhands als grip training
farmer walks met 40 kg dumbbells 2x20m ongeveer
floor presses met dumbbells 3x12x28
towel pullups 2x5

Maandag:
training niet op papier voorbereid dus wist niet wat ik moest liften, alleen dat het week 3 was dus ik singles moest doen. Dus ik deed eigenlijk maar wat, wat resulteerde in:
Squat opwerken naar 1x160 -ging ondanks blessure prima
Bench opwerken naar 2x1x110 -redelijk
incline flyes 5x10x18
dips 5x10
calf presses 5x10x125

Aanpassingen aan schema: Ik wil toch frequenter benchen, zit te denken aan woensdag en vrijdag bench toevoegen, woensdag 3x3@70%, vrijdag 3x3@80%. Iemand tips?

Ik bedoel Reverse Pyramid Training en inderdaad handpalmen naar mijzelf. Zo nu is alles helder! :p

Je hebt gelijk 5x5 is misschien teveel, omdat ik vaak thuis train en niet beschik over een lat pulley, wordt dit de opzet:

Mainlift

Overhead press dag 5/3/1 + BBB blabla...
Chinups 3x5 Reverse Pyramid Training
Dumbbell Rows 3x10

Main lift
Deadlift dag 5/3/1 + BBB blabla...
Lunges 5x10
Ab wheel 3x10

Main lift
Bench press dag 5/3/1 + BBB blabla...
Chinups (30 reps totaal in zo min mogelijk aantal setjes, na de 1ste cycle verhogen naar 35 reps?!)
Kroc Rows 2x20-40

Main lift
Squat dag 5/3/1 + BBB blabla...
Leg extensions 3x10
Leg press 3x15

Wat denk je, moet ik nog wat oefeningen veranderen/schuiven?! Op en aanmerkingen zijn welkom!!
He, sorry voor de late reactie. Ziet er goed uit! Ik zou alleen wat rear/side delt work toevoegen, en mijn voorkeur gaat dan altijd uit naar face pulls. De lunges zou ik ook vervangen voor een hamstringgerichte oefening (omdat je op de squat dag al leg extensions en leg presses doet), bij voorkeur SLDL, anders leg curls. Probeer het 3 weken en stel bij waar nodig.

In be4 Bob gaat over op strongman carriere

Nah dat wedstrijdje van vrijdag ga ik niet doen. Er waren maar 2 inschrijvingen en het zou me ADV uren gaan kosten omdat ze smiddags al beginnen, niet zo'n zin in. Maar een keer een strongman training doen lijkt me fun.

Dan moet hij zeker eens mij komen trainen bij Sanca :D
Moeten we eens afspreken inderdaad! Waarom komt hij trouwens niet naar de meet?

He, sorry voor de late reactie. Ziet er goed uit! Ik zou alleen wat rear/side delt work toevoegen, en mijn voorkeur gaat dan altijd uit naar face pulls. De lunges zou ik ook vervangen voor een hamstringgerichte oefening (omdat je op de squat dag al leg extensions en leg presses doet), bij voorkeur SLDL, anders leg curls. Probeer het 3 weken en stel bij waar nodig.

Face pulls, rotator cuff ed doe ik op zaterdag waarbij ik ook wat core en cardio doe. Dus die zitten er in. Leg extension op squat dag moest al leg curl zijn, was tik foutje. Denk dat dan de hamstring/quad verhouding prima is?!

Ik ga deze cycle dit volgen en dan inderdaad bijstellen waar nodig is voor de volgende cycle

• #1.180
Face pulls, rotator cuff ed doe ik op zaterdag waarbij ik ook wat core en cardio doe. Dus die zitten er in. Leg extension op squat dag moest al leg curl zijn, was tik foutje. Denk dat dan de hamstring/quad verhouding prima is?!

Ik ga deze cycle dit volgen en dan inderdaad bijstellen waar nodig is voor de volgende cycle

De verhouding is dan goed ja. Succes!

Terug
Naar boven