MuscleMeat

Log bob k

Haha ik zal het vanzelf ervaren, ik ben benieuwd!

Oh ik dacht dat deload juist een van de essentiele onderdelen was?

Hangt een beetje ervan af hoe intensief je met je rep outs omgaat. Ik bleef altijd een repje, max 2
repjes van fail af. Dan heb je maar om de x aantal maanden een deload nodig. Nu ja, naar mijn
gevoel. De laatste 2 cycle ben ik echt balls to the wall gegaan met mijn rep outs en nu voel ik
dat ik nu al een deload nodig heb. Dus ja, je voelt het vanzelf wel aan :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.122
Hangt een beetje ervan af hoe intensief je met je rep outs omgaat. Ik bleef altijd een repje, max 2
repjes van fail af. Dan heb je maar om de x aantal maanden een deload nodig. Nu ja, naar mijn
gevoel. De laatste 2 cycle ben ik echt balls to the wall gegaan met mijn rep outs en nu voel ik
dat ik nu al een deload nodig heb. Dus ja, je voelt het vanzelf wel aan :)

Misschien een stomme vraag, maar waarom deed je dat? Jij gaat dus gewoon van de 5/3/1 week meteen weer naar de 5/5/5 week?

Misschien een stomme vraag, maar waarom deed je dat? Jij gaat dus gewoon van de 5/3/1 week meteen weer naar de 5/5/5 week?

Yups

En als ik dat niet deed, was ik die training geen euro waard. Een hele week deload was nefast voor me.
Max 4 dagen is ideaal voor mij.

• #1.124
  • #1.126
Je moet het allemaal wat aanvoelen ;) Niet zomaar alles overnemen. Doe wat je kan doen, niet
wat iemand zegt wat je moet doen

Ik heb het schema al verkracht voordat ik het heb uitgeprobeerd :D maar eerst probeer ik de opbouw zoals voorgeschreven maar als het niet bij me past ga ik aanpassen inderdaad. Maar doen wat ik moet doen (omdat iemand zegt dat ik het moet doen) werkt voor mij juist erg goed.

• #1.127
Planning voor vanavond:

Bob 5/3/1
Cycle 1 Week 1

Wednesday workout

Warming up: Crosstrainer, RC work, quads foamrollen

MAIN LIFT: CHINS
5 x 0 wu
5 x 0 wu

5 x 10
5 x 17
rep-out x 24

Barbell curl (assistance)
5x10 x 38

Dumbbell row (assistance)
5x10 x 36

Front squat (assistance)
5x10 x 60

Calf press (assistance)
3x20 x 65

Hoelang train je altijd?

• #1.129
Training gisteren:

Bob 5/3/1
Cycle 1 Week 1
Wednesday workout

Warming up: Crosstrainer, RC work, quads foamrollen

Note vooraf: het was t*ring benauwd in de gym, volgens mij was de airco defect.

MAIN LIFT: CHINS
5 x 0 wu
5 x 0 wu

5 x 10
5 x 17.5
6 x 25 viel tegen, had hier wel 1 a 2 reps meer verwacht

Barbell curl (assistance)
5x10 x 38 moest wel iets cheaten

Dumbbell row (assistance)
5x10 x 36 pumped as fuaark

Front squat (assistance)
5x10 x 60 Met die benauwde lucht bijna niet te doen, het was echt naar zuurstof happen. Been hield zicht goed.

Calf press (assistance)
3x20 x 65 Extra traag uitgevoerd, kuiten brandden goed

Stretchen

The end.

1,5 - 2 uur, dat is inclusief opwarmen (crosstainer, RC work, face pulls, rekken) en eventueel rekken en foamrollen achteraf. En ik moet eerlijk zeggen dat tussen de setjes door wel regelmatig mensen te woord sta.

Jammer van de chins Bob, maar volgende keer nail je ze! Hier zou ik evengoed blij mee zijn!

• #1.131
Jammer van de chins Bob, maar volgende keer nail je ze! Hier zou ik evengoed blij mee zijn!

Thanks DipBrah, ja absoluut! Het lastige is dat we geen rechte stang hebben hangen om chins te doen, dus ik moet de lat pulldown stang in de pull-up-bars hangen en die stang is een stuk dikker dan een oly bar bijvoorbeeld, en ligt ook nog eens los en heeft een rubber coating, allemaal k*t voor je grip dus daar gaat al veel concentratie aan verloren. Volgende keer even kijken of ik daar iets beters voor kan verzinnen.

Bob k - Stronglifts/Madcow/Smolov jr bench log

Een oly bar gebruiken?

Jo Bob, even een vraag over je windowmakers. Deed je die 1x in de week?

• #1.135
Jo Bob, even een vraag over je windowmakers. Deed je die 1x in de week?

Die deed ik inderdaad 1x per week op de zwaarste dag voor die lift. Dus bijvoorbeeld maandag (zwaarste dag voor bench) opwarmen tot max set van 5 reps en dan direct na die set 20 reps dumbbell flyes. En squat+front squat, en chins+reverse rows, overhead press+dumbbell press etc

Gekke volgorde van oefeningen..

• #1.138
Gekke volgorde van oefeningen..

Klopt Willem, maar dat is bewust;

Klopt, opzet wordt zo:

Maandag
Bench press 5/3/1
calf press
incline flyes
dips
Squat 5/3/1
cable crunches

Woensdag
Chins 5/3/1
barbell curl
dumbbell row
front squat
calf press

Vrijdag
Overhead press 5/3/1
CGBP
Face pulls
Side raises
Deadlift 5/3/1
Barbell shrugs

*5/3/1 lifts zoals in het origineel, dus cycles van 3 weken + 1 week deload
*Assistance in de meeste gevallen 5x10, gewicht verhogen wanneer het me makkelijk af gaat en gewichten/volume ook beperken in deload week
*Zoals je ziet UB en kuiten vooraan gezet omdat ik daar even de nadruk op wil leggen
*Chins als 5/3/1 lift ingebouwd omdat ik daar sterker in wil worden (ik ga voor de bw+bw chin)
*en front squat als assistance op de woensdag en CGBP op de vrijdag om frequentie van squat en bench varianten hoog genoeg te houden

Paartstraps/tie down meenemen en dan met kruizen binden of iets dergelijks dat ie vast zit.

Ja zoiets inderdaad, of vragen of ik in de prive-ruimte mag chinnen, daar hebben ze namelijk wel zo'n stang :D

• #1.139
Planning voor vanavond:

Bob 5/3/1
Cycle 1 Week 1
Friday workout

MAIN LIFT: OVERHEAD PRESS
5 x 28 wu
5 x 33 wu
5 x 39 wu

5 x 46
5 x 53
rep-out x 60

Close Grip Bench Press (assistance)
5x10 x 70

Face pulls (assistance)
5x10 x 21

Side raises (assistance)
5x10 x 10

MAIN LIFT: DEADLIFT
5 x 77 wu
5 x 90 wu
5 x 105 wu

5 x 125*
5 x 144*
rep-out x 163*
* Afhankelijk hoe mijn been zich houdt, de IT band doet minder pijn maar ik heb nu hoger op mijn heup weer een soort druk. Als dat gezeur niet ophoudt dit weekend bel ik maandag de fysio.

Barbell Shrugs (assistance)
3x10 x 120

Hop Hop Bob, knallen Quadzilla!

Terug
Naar boven