MuscleMeat

Log bob k

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.623
Mela zorgt niet enkel voor een goede slaap. Ook voor een fastere adaptation to training. Waardoor je dus sneller
vooruitgang maakt. En een diepere slaap is oa ook hogere hgh, minder cortisol, etc...

Cools bedoeld het allemaal wel goed, maar een studie is uiteindelijk maar een studie. Ik heb hier zelfs al eens een
studie ergens geplaatst waaruit bleek dat roken gezond zou zijn.

Kunstmatig omgeving met dingen wat je niet 100% kan controleren (de ene reageerd beter dan de andere bv) en
daar conclusies uit trekken kan je wel een idee geven van iets. Maar als je eigen gevoel iets anders zegt, daarop
af gaan.

Met de andere voordelen was ik nog niet bekend, thanks. Natuurlijk, onderzoeken zeggen niet alles. Maar als men er achter komt dat het significant testosteronverlagend is dan is het wel de moeite waard om te kijken of ik dat ook werkelijk merk door een periode wel en een periode niet dat te nemen.

awwwwyeaaaa

Met de andere voordelen was ik nog niet bekend, thanks. Natuurlijk, onderzoeken zeggen niet alles. Maar als men er achter komt dat het significant testosteronverlagend is dan is het wel de moeite waard om te kijken of ik dat ook werkelijk merk door een periode wel en een periode niet dat te nemen.

Vraag is bij welke mensen. Zijn dat bankzittende? Duursporters? Of doorwinterde krachtsporters? Of, zoals zo vaak, ratten?
Wil die studie wel eens zien dan

• #1.625
Vraag is bij welke mensen. Zijn dat bankzittende? Duursporters? Of doorwinterde krachtsporters? Of, zoals zo vaak, ratten?
Wil die studie wel eens zien dan

Zoals ik al zei, ik doe wel een studie op mezelf, dan heb ik denk ik de beste benadering van de invloed die het op mij zal hebben :D

Zal ff kijken of ik iets van hem kan vinden.

/abbo!

Nice squat. Ben ook benieuwd hoe Smolov je afgaat voor bench man.

Ja, want die drop in je test door mela is het het waard dat je je de goede eigenschappen van mela dropt.
Godver zeg, die Cools moet maar eens wat meer proberen ipv enkel te lezen

Vrijwel elk middel heb ik veelvuldig getest ;) Melatonine dus ook. Studies komen eraan.

Melatonin administered in the afternoon decreases next-day luteinizing hormone levels in men: lack of antagonism by flumazenil.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10636472

Melatonin inhibits testosterone secretion by acting at hypothalamo-pituitary-gonadal axis in the rat.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11455362

Melatonin Administration Alters Semen Quality in Healthy Men
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12065466

Dit is ook logisch te verklaren. Dopamine zorgt bij mannen voor verhoging van testosteron en verlaging prolactine direct. Serotonine zorgt voor een verlaging van testosteron, verhoging melatonine en verhoging van prolactine. En een verlaging van dopamine.

Gaba werkt samen met serotonine en zorgt voor onderdrukking van dopamine, verlaging testosteron en verhoging serotonine en dus prolactine.

Serotonine, dopamine en GABA zijn 3 hersenhormonen die invloed hebben op alle andere hormonen in het lichaam. Zij werken in verband en evenwicht om een hormonaal evenwicht te bekomen.

'S nachts stijgt GABA en serotonine en wordt testosteron verlaagt (is bekend). Melatonine is ook en bekende verhoging dan samen met een sterke verhoging in HGH (melatonine verhoogt HGH afgifte, maar verlaagt zelf dus ook testosteron).

Kijk naar de testosteronverlaging 's nachts en je weet ongeveer wat melatonine kan. Maar je eigen melatonine aanmaak is vele malen lager dan de gebruikelijke dosis van 3mg. Dus dan kan je alt tellen wat 3mg kan.

Neem het paar uren in voor je testosteron gaat laten meten en je zal zien.

En lol, een studie die verteld dat roken gezond is. Er zullen wel positieve effecten van nicotine gevonden zijn op het lichaam (wat ook klopt). Maar een sigaret bevat 50 giftige stoffen en onderzoek wijst uit op geheel negatieve effecten.

Een studie goed interpreteren is altijd belangrijk, want onderzoekers testen soms niet het geheel en maken hierdoor verkeerde conclusies.

Laatst bewerkt:
Mooie uitleg!

Nu heb ik wat vragen hierover aan Cools, Bob K, sorry dat ik je tpic "vervuil"

" Serotonine zorgt voor een verlaging van testosteron, verhoging melatonine en verhoging van prolactine."

Ik slik SSRI's (serotonine heropname remmers) heeft dit een significante invloed op het winnen van spiermassa? Dus veel Serotonine en daardoor weining testosteron en daardoor minder spieropbouw zou een leek als mij denken, kan dit kloppen?

Mooie uitleg!

Nu heb ik wat vragen hierover aan Cools, Bob K, sorry dat ik je tpic "vervuil"

" Serotonine zorgt voor een verlaging van testosteron, verhoging melatonine en verhoging van prolactine."

Ik slik SSRI's (serotonine heropname remmers) heeft dit een significante invloed op het winnen van spiermassa? Dus veel Serotonine en daardoor weining testosteron en daardoor minder spieropbouw zou een leek als mij denken, kan dit kloppen?

Het heeft een serieus effect op je testosteronproductie ja. Daarom staat ook op de bijsluiter kans verlaging libido en zelfmoordneigingen.

En verlaging van testosteron (en dus verhoging prolactine en hierdoor activatie oestrogeenreceptoren) heeft een negatief effect op spiergroei.

• #1.630
Thanks Cools voor het inhaken op de discussie. De derde link kan ik trouwens niet openen.

Maar als melatonine toch in de avond aangemaakt wordt en testosteron 's nachts laag is, maakt de extra 'onderdrukking' dan nog iets uit in gains of algehele gezondheid? In de ochtend piekt testosteron weer toch?

Thanks Cools voor het inhaken op de discussie. De derde link kan ik trouwens niet openen.

Maar als melatonine toch in de avond aangemaakt wordt en testosteron 's nachts laag is, maakt de extra 'onderdrukking' dan nog iets uit in gains of algehele gezondheid? In de ochtend piekt testosteron weer toch?

Graag gedaan en derde link aangepast.

Ik ben inderdaad ook een studie tegen gekomen dat inname van melatonine geen effect zou hebben. Maar dit moet ik nog verder onderzoeken. Uit eigen testen heb ik ervaren dat dit zo wel is.

Ook zorgt een hogere inname dan eigen productie voor een extra verlaging in testosteron. In de ochtend gaat je lichaam dan meer moeite hebben testosteron te verhogen.

Deze studie kan je als bevestiging zien van mijn stellingen. Inname van melatonine stimuleerde prolactine release. Zowel bij inname in de ochtend en avond, Met een groter effect in de avond.

Positive relationship between the nocturnal concentrations of melatonin and prolactin, and a stimulation of prolactin after melatonin administration in young men.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3367257

In dit topic meer info over dat evenwicht.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/serotonine-dopamine-gaba-evenwicht-309109/

Laatst bewerkt:
  • #1.632
Heb je nog cijfers van je eigen tests? Waren er nog meer negatieve/positieve effecten?

En wat heeft een verhoging van prolactine (waar ze over spreken in je laatste link) voor effect?

Mmm ... vluchtig even over gelezen ...

Wat al gelijk opvalt is dat de ene studie weer over ratten gaat en de andere studie maar 2, van de sowieso al maar 8,
personen die problemen ondervonden. En er is nergens sprake van een grote drop in testosterone.

Heb je nog cijfers van je eigen tests? Waren er nog meer negatieve/positieve effecten?

En wat heeft een verhoging van prolactine (waar ze over spreken in je laatste link) voor effect?

Dat is al van een paar jaren terug, heb toen ontzettend veel bloedonderzoeken gedaan (kost maar paar euro in Belgie) voor te testen. Ik heb een groot deel laten afdrukken wel, dus zal deze avond eens nazien.

Het heeft natuurlijk ook positieve effecten. Bij maagontstekingen zorgt het voor een versneld herstel. Dit doet het door de mucus afscheiding te verhogen (via prostaglandine verhoging) en onstekingen te verminderen (onderdrukt immuunsysteem).

Een verhoging van prolactine wijst op onderdrukking van dopamine (en dus testosteron). En prolactine zorgt voor stimulatie van de oestrogeenreceptor. Waardoor oestrogeen actiever is op de receptor, dit verlaagt weer testosteron.

• #1.635
Begrepen, thanks ;)

Voor bodybuilding dus weinig positief effect op de diepere slaap na?

------------------------------------

En ff tussendoor:

Planning voor vanavond: wo 14 aug. heavy bench, borst, triceps, fr/s delts

-Rehab routine 20 minuten
-Schouders opwarmen met face pulls etc
-Bench press opbouwen naar 1RM, afmaken met dropset
-Incline cable flyes
-Dumbbell flyes
-Push presses
-Side raises, dropsets
-V-raises
-Cable pushdowns
-French press
-Overhead dumbbell extensions

Mmm ... vluchtig even over gelezen ...

Wat al gelijk opvalt is dat de ene studie weer over ratten gaat en de andere studie maar 2, van de sowieso al maar 8,
personen die problemen ondervonden. En er is nergens sprake van een grote drop in testosterone.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10636472
A significant decrease in mean serum LH levels (p < 0.02) was observed in the melatonin-treated groups as compared with placebo-flumazenil groups.

Eerste studie geeft aan dat er een serieuze verlaging in LH is, maar geen verlaging in testosteron. Dit is vrijwel onmogelijk gezien verlaging van LH hand in hand gaat met verlaging testosteron. Of er zou een serieuze verhoging in gevoeligheid van LH receptoren in de teelballen moeten zijn, maar dat gebeurd niet met 1 innamen.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11455362

Melatonin administration to intact animals significantly decreased both LH and testosterone levels (p<0.01).

Bij een rat zou er dan ook geen verlaging in testosteron moeten zijn gezien LH ook dropt. Natuurlijk niet geheel bruikbaar omdat de uiteindelijke uitwerking anders zou kunnen zijn bij bepaalde dieren.

Melatonin administration alters semen quality in healthy men.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12065466

In 2 men, during the melatonin treatment period, sperm concentration decreased to 3 x 10(6)/mL and 12 x 10(6)/mL, and motility declined to 32% and 30%. These coincided with a decline in seminal plasma and serum E(2) levels and with an increase in testosterone:E(2) ratios.

Deze is belangrijk. Dit gezien LH en FSH belangrijk is voor zaadkwaliteit. Leydigcellen gestimuleerd door LH zorgen voor een verhoogde afscheiding in testosteron. FSH (sertoli cellen) zorgt ervoor dat deze testosteron gebruikt wordt voor de zaadcellen. FSH stimuleert ook oestrogeenafgifte wat nodig is voor kwaliteit.

Er is een verlaging van oestrogeen bij de mannen deze 2 mannen. Dit wijst staat in verband met de volgende studie gezien prolactine de oestrogeenreceptoren actiever maakt. Hierdoor is minder oestrogeen nodig. Normaal gezien is dit via negatieve feedback. Teveel oestrogene activiteit betekent dat het lichaam mnder testosteron gaat aanmaken gezien mannen dit bekomen door aromatisatie.

Dit betekent ook dat er niet alleen een verlaging van LH is bij melatonine inname, maar mogelijk ook FSH (bij ratten niet). Dit gezien FSH aromatisatie in de sertolli cellen activeert. Maar gezien dit bij de ratten niet is en in de leydig cellen aromatase enzymen aanwezig zijn is dit waarschijnlijk niet.

Gezien deze gegevens stel ik mij vragen dat bij mannen geen verlaging in testosteron is bevonden. Dit gezien LH en mogelijk ook FSH verlaagt wordt na inname. Ook de verhoging van prolactine, die wijst op verlaging van dopamine.

Daarom dat ik de 2de studie gebruik ter vergelijking, maar moet nog verder bevestigd worden door onderzoek op mannen.

Laatst bewerkt:
Long-term melatonin administration does not alter pituitary-gonadal hormone secretion in normal men.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10611189

In deze is er weer geen effect op LH :p Ik heb toen de full texten bestudeerd en tot mijn conclusie gekomen. Is al wat jaren terug en ondertussen een hoop andere dingen gedaan, dus moet het nog eens nazien.

Maar zoals je kan zien en gebeurd wel eens meer kloppen de bevindingen in de onderzoeken niet geheel. Dus dan moet er gezien worden naar de testgroepen en meethode gebruikt.

Laatst bewerkt:
Maar zo te zien heeft de verlaging in LH een mogelijk negatief effect op de zaadcellen, maar is dit persoonsgebonden.

Een negatief effect op testosteron is niet duidelijk bij mensen, bij ratten wel.

Wel is er een verhoging van prolactine die sterker is in de avond.

Dus ga me nog eens verder in de onderzoeken verdiepen en laat de conclusie weten ;)

---------- Post toegevoegd 14 August 2013 om 15:40 ----------

Ok Cools ... tja ... ik hou het even in het midden

Niet zo snel

Meer GH
[Link niet meer beschikbaar]

Improved recovery & function
http://www.charlespoliquin.com/Blog...prove-Muscle-Function-and-Prevent-Cancer.aspx

Minder overtraining
http://link.springer.com/article/10.2165/00007256-200333110-00003#page-1

Klopt, heb ook aangegeven dat het hgh stimuleert. Maar groeihormoonproductie en afgifte zijn 2 verschillende dingen en worden anders gereguleerd. Dus is moeilijk onderwerp.

Maar het heeft zijn positieve effecten inderdaad.

Ik maak me alleen zorgen om de verhoging in prolactine en verlaging van LH. Ook het negatief effect op het immuunsysteem (via prostaglandine verhoging) kan negatief zijn (en is sommige gevallen positief). Alhoewel er voorlopig alleen aanwijzing is op immuunverlaging in de ingewanden. En het immuunsysteem heeft 2 kanten.

Er klopt iets niet in het gehele plaatje. Dus zomaar melatonine nemen omdat paar studies positieve effecten aangeven zou ik niet meteen doen. Het verleden wijst uit dat er na verder onderzoek dingen aan het licht kunnen komen. En er zijn aanwijzingen.

Jongens Bob K zet grammen test per week, maakt voor hem niks uit :D

FF serieus, max je elke training?

Terug
Naar boven