MuscleMeat

Log bob k

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.641
Hehe ik gooi mn melatonine nog maar even niet weg :D Ik ben benieuwd wat je eindconclusie wordt Cools, en thanks Rob voor de positievere berichten ;)

• #1.643
Jongens Bob K zet grammen test per week, maakt voor hem niks uit :D

FF serieus, max je elke training?

:roflol: was het maar zo'n feest, maar dan zet mn gf me eruit.

hehe nee, hangt er een beetje af wat voor routine ik volg. Tijdens Madcow of Wendler bijvoorbeeld maar 1 keer per 2 a 3 maanden bijvoorbeeld, maar als ik een beetje vrij aan het trainen ben zoals nu dan is het wel eens lekker om een paar weken de trainingen te beginnen met singles om zo daar beter in te worden en PR's te zetten. Na mn vakantie is het weer afgelopen met singles draaien.
ik kom hier eigenlijk gewoon voor mijn post count hoor :trollface:

:sad:

Het heeft een serieus effect op je testosteronproductie ja. Daarom staat ook op de bijsluiter kans verlaging libido en zelfmoordneigingen.

En verlaging van testosteron (en dus verhoging prolactine en hierdoor activatie oestrogeenreceptoren) heeft een negatief effect op spiergroei.

Nog een paar vragen waar ik heel blij mee zou zijn mocht je ze beantwoorden, vind het ook interressante info: (Kan ook in ander toipic als dat gewenst is)

1> SSRI medicatie en daarnaast ook nog eens 3MG melatonine supplementatie is dus helemaal uit den boze omdat de melatonine supps de testosteron nog verder verlagen dan de SSRI's al doen?

2> Is het idee van SSRI's niet dat de Serotonine levels gelijk worden gemaakt aan die van een gemiddeld persoon, met andere woorden: is het level van iemand met deze medicatie niet ongeveer gelijk aan iemand die de medicatie niet nodig heeft, en daardoor de testosteron drop te verwaarlozen is?

3> is er weleens bekeken van hoe grote negatieve invloed SSRI's ongeveer kunnen zijn op de spieropbouw?

4> Is er (legale) suppementatie beschikbaar voor SSRI gebruikers die hun testosteron willen verhogen? (ik denk zelf bijv aan ZMA, met flink veel Zinc, Magnesium en B6)
Of A-HD, Animal MStak, of HMB?

5> Ik lees nu in een ander topic van je (Over de lever) dat Maria distel ook Oestrogeen is, dus dan heb je deze combo, die helemaal niet lekker is:

SSRI+Melatonine+Mariadistel, klopt dit of draaf ik door? :)

Laatst bewerkt:
Nog een paar vragen waar ik heel blij mee zou zijn mocht je ze beantwoorden, vind het ook interressante info: (Kan ook in ander toipic als dat gewenst is)

1> SSRI medicatie en daarnaast ook nog eens 3MG melatonine supplementatie is dus helemaal uit den boze omdat de melatonine supps de testosteren nog verder verlagen dan de SSRI's al doen?

2> Is het idee van SSRI's niet dat de Serotonine levels gelijk worden gemaakt aan die van een gemiddeld persoon, met andere woorden: is het level van iemand met deze medicatie niet ongeveer gelijk aan iemand die de medicatie niet nodig heeft, en daardoor de testosteron drop te verwaarlozen is?

3> is er weleens bekeken van hoe grote negatieve invloed SSRI's ongeveer kunnen zijn op de spieropbouw?

4> Is er (legale) suppementatie beschikbaar voor SSRI gebruikers die hun testosteron willen verhogen? (ik denk zelf bijv aan ZMA, met flink veel Zinc, Magnesium en B6)

:)

http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/serotonine-dopamine-gaba-evenwicht-309109/

Verdere vragen kan je hier stellen ;)

1/Ivm SRRI's en testosteron verlaging ben ik zeker. En serotonine verhoogt melatonine sowieso al, dus combineren is niet nodig.

2/Nee niet perse, niet alle mensen hebben een verlaagt serotonine bij depressie. En SSRI's zorgen voor meer serotonine tussen de synapsen (heropname), niet een verhoogde productie.

3/ik zal eens kijken ivm effecten op spieropbouw. Maar gezien verlaging in testosteron gaat dit niet positief zijn vermoed ik.

4/L-dopa uit mucuna pruriens is beste optie. Dopamine is de tegenhanger van serotonine en verhoogt testosteron en verlaagt prolactine. Zma, zink en magnesium verhogen alleen vrij testosteron, niet totaal. En B6 verlaagt testosteron juist (stimuleert productie serotonine toevallig).

5/Mariadistel is inderdaad en fyto-oestrogeen. Artisjokextract (cypar) heeft een soortgelijke werking, maar met licht anti-oestrogeen effect.

Laatst bewerkt:
Hehe ik gooi mn melatonine nog maar even niet weg :D Ik ben benieuwd wat je eindconclusie wordt Cools, en thanks Rob voor de positievere berichten ;)

Heb alles nog eens overzien. En de beschikbare studies op mannen zijn beperkt. De verhoging in prolacine is reëel en verlaging van LH mogelijk. Met mogelijk negatieve effecten op zaadkwaliteit en kwantiteit. Melatonine verlaagt mogelijk oestrogeen en dit kan ook negatief zijn voor het zaad.

Wanneer je het inneemt is ook een mogelijke factor. Inname 's avonds heeft een sterker effect op prolactine, maar mogelijk ook minder effect op testosteron (indien aanwezig) door de dag.

's morgens zit je nog wel met een hoger prolactine en mogelijk lagere LH.

Bij ratten gaat de LH en testosteronverlaging wel hand in hand. Wat normaal is. Dus ga ze vandaag nog vergelijken en wat dieper onderzoeken of er geen fouten in de studies gebeurd zijn.

Positieve effecten zijn verhoging hgh, handig op oudere leeftijd. Maar hgh heeft ook zijn negatieve effecten. Vrouwen hebben een natuurlijker hoger hgh gehalte dan mannen en meerdere pulsen per dag weliswaar. Dit zorgt voor een verminderde werking van de lever en zijn cytochroom enzymen.

Het versneld het verouderingsproces door versnelde celdeling ook. Het negatief effect op cytochroom enzymen is ook wel iets dat natuurlijk gebeurd bij veroudering.

Beste test is melatonine innemen paar uren voor een bloedtest. Of 's avonds innemen en volgende morgend laten testen. Natuurlijk moet je ook een basiswaarde hebben zonder inname.

Bij mezelf gaf dit een negatief effect, maar dit kan persoonsgebonden zijn.

Laatst bewerkt:
Heb het nog nooitgevraagd volgend mij, maar waarom ben je vega?

Abbo. Goed fysiek kerel.

• #1.649
Training gisteren:
Woensdag 14 aug. heavy bench, borst, triceps, fr/s delts

Rehab routine 30 minuten

Schouders opwarmen met face pulls en verschillende schouderrotaties. Met face pulls voel ik de laatste dagen wel een kleine onverklaarbare druk in mijn rechter schouder, ff in de gaten houden.

Bench press
20x60
10x80
3x100
1x110
1x120 ging prima maar niet heel vlot, dus niet verhoogd
dropset: 2x120 (+1 spot), 8x80 (+1 spot), 8x60, 14x40, 6 pushups op knieen ( :roflol: )

Flat dumbbell press
13x36

Incline dumbbell press
14x26
12x26

Incline cable flyes
22x10
16x12.5
14x12.5 + 3 neg
14x12.5 + 3 neg

Side raises
12x12
10x14
12x12
dropset 10x16, 8x12, 12x6

French press
20x27.5
14x37.5
12x37.5
12x37.5
10x27.5 smalle grip, ellebogen smal

Dips
12xbw + 7 neg

Dumbbell pullovers (lekker core rekken)
10x26

Barbell clean&press
8x40
10x40

Einde.
Pomp aan het einde van mn training was insane, schouders stonden op knappen en vol strepen.
bw na training: 89,5, vrij constant dus. Ik oog wel weer wat droger.
Voeding is nog steeds clean, volgens schema (met Cools aanpassingen)

---------------------------------------------------------------------------

Cools, thanks. Ik hoop dat je nog uitsluitsel kan geven over of het significant testosteronverlagend is (In NL is vaker testen vrij prijzig volgens mij ;) ) Ik sliep er altijd lekker op en werd frisser wakker.

Heb het nog nooitgevraagd volgend mij, maar waarom ben je vega?
Ik ben een bomenknuffelaar. En koetjes zijn lief. En bananen geven gains.
:roflol:
Nee, als ik op een stuk dood dier moet kauwen ga ik over mn nek, ik vind het idee echt smerig. Dat is ooit ontstaan en niet meer weg gegaan. Ik ben sowieso als kind ook nooit een vleesliefhebber geweest.
Welkom en merci!

Flinke training weer Bob! En wat een monster dropset op die bench...gewoon zo hard gaan dat normale pushups niet meer mogelijk zijn!:eek:

Sterke borst zie ik, 13 x 36's db press is behoorlijk!

Ook Abbo, nette fysiek en fijne log

• #1.653
Flinke training weer Bob! En wat een monster dropset op die bench...gewoon zo hard gaan dat normale pushups niet meer mogelijk zijn!:eek:
Haha ja dat was een beste set, de 7e rep van die pushups klapte ik ook gewoon op mn smoel :roflol:
Sterke borst zie ik, 13 x 36's db press is behoorlijk!
Thanks man.. al was dat na die slopende dropset dus er had normaal gesproken nog wel meer in gezeten ;)

---------- Post toegevoegd 15 August 2013 om 13:56 ----------

Ook Abbo, nette fysiek en fijne log
Welkom! En ik probeer het overzichtelijk te houden ja ;)

Kan het niet laten Bob, moest bij deze gelijk aan jou denken *nohomo*

hF242DCB2.jpg

:roflol: marvin jonguhhhhh

• #1.656
Thanks, Marvin. Thanks.

In!

Goeie training. Als ik het goed heb, gebruik jij dumbbell pullover meer als core-oefening?

Flinke presses zijn dat nog na die bench man, ziek sterk!

• #1.659
Training vrijdag 16 augustus; Rug-biceps

Moet 'm even uit mn geheugen vissen, dus drukfouten voorbehouden.
Samen met *Irenesophie* getraind, dus oefeningen wat op haar wensen aangepast.

rehab-routine, 20 minuten

Deadlift
10x40
8x80
8x120
Deadlift stond eigenlijk helemaal niet in mn planning, dus licht gehouden (120 is 55%)

Parallel grip lat pulldown
20x50
12x67
8x87
6x97
dropset 6x97, 10x57, 10x40

Seated cable row
16x67
10x87

super/drop-set Seated cable row + V-grip lat pulldown
8x97 + 8x87
6x107 + 8x87

Dumbbell rear delt row per kant
10x22
10x22
10x30

Machine shrug
20x80
20x80
20x80

Dumbbell row per kant, om het ff af te maken
16x40

ez-barbell curl
21's met 17.5
21's met 27.5

one arm cable curl rug naar cable station
12x kwart stack
12x kwart stack
12x kwart stack
12x kwart stack

Concentration curls
10x12
dropset 10x12, 8x6
dropset 10x12, 8x6

Eind.

Gewicht na training: 90,2 kg. Prima, houden zo.
Spiegel: Ok.
Voeding ma-vr: Clean en volgens schema.
Voeding weekend: op 2 stukken boeren-appeltaart en een halve portie frites na clean gehouden, al voel ik me wat schuldig over dat tweede stuk appeltaart. Niet meer doen.

In!

Goeie training. Als ik het goed heb, gebruik jij dumbbell pullover meer als core-oefening?
Welkom! Ja, afhankelijk van de uitvoering natuurlijk. Dan laat ik de beweging vooral uit mn core en niet vanuit mn schouders komen.

Flinke presses zijn dat nog na die bench man, ziek sterk!
Thanks bro!

Laatst bewerkt:
Ik denk dat we het na de derde keer wel hebben begrepen Bob :D

Terug
Naar boven