MuscleMeat

Sticky Log leukemie

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
T, hoe voel jij je fysiek nu eigenlijk? Ik vermoed ellendig. Ik worstel ook al een tijd met ziekte trouwens, hoewel veel en veel minder dramatisch als in jouw geval. Welke symptomen heb je zoal? En nogmaals heeeeeeeeeeeeel veel sterkte beer!

Laatst bewerkt:
Erg heftig... Rillingen liepen over mijn lijf na het lezen van de beginpost..
Ontzettend veel sterkte gewenst en blijven vechten!

Ik volg in ieder geval, diep respect dat je een log gaat bijhouden.

• Topic Starter Topic Starter
T, hoe voel jij je fysiek nu eigenlijk? Ik vermoed ellendig. Ik worstel ook al een tijd met ziekte trouwens, hoewel veel en veel minder dramatisch als in jouw geval. Welke symptomen heb je zoal? En nogmaals heeeeeeeeeeeeel veel sterkte beer!
In vergelijking met 3-4 maanden geleden natuurlijk beter (dan heb je een bloedende mond, je kan helemaal niet uit bed, niets eten, koorts, misselijkheid, extreme buikpijn enz.)

Maar het is dagelijks eigenlijk zonder genot leven nu, je hebt echt geen libido (al maanden geen orgasme meer gehad bijv.) en alles wat je vroeger lekker vond en veel van kon eten is nu niet meer lekker en vervangen door saaie puddings en drankjes (soja want ik verdraag geen lactose door tijdelijke intolerantie).

Verder verveel ik me vrij vaak in de ziekenhuiskamer, het forum en internet helpen vaak om wat te doen te hebben. Binnenkort heb ik hier ook mijn vaporizer, dat zal wel helpen om minder ellendig te voelen. Kreeg een tijd geleden hier morfine, wat ook goed helpt om tot rust te komen, maar omdat de pijn weg ging hebben ze die gestopt.

In vergelijking met 3-4 maanden geleden natuurlijk beter (dan heb je een bloedende mond, je kan helemaal niet uit bed, niets eten, koorts, misselijkheid, extreme buikpijn enz.)

Maar het is dagelijks eigenlijk zonder genot leven nu, je hebt echt geen libido (al maanden geen orgasme meer gehad bijv.) en alles wat je vroeger lekker vond en veel van kon eten is nu niet meer lekker en vervangen door saaie puddings en drankjes (soja want ik verdraag geen lactose door tijdelijke intolerantie).

Verder verveel ik me vrij vaak in de ziekenhuiskamer, het forum en internet helpen vaak om wat te doen te hebben. Binnenkort heb ik hier ook mijn vaporizer, dat zal wel helpen om minder ellendig te voelen. Kreeg een tijd geleden hier morfine, wat ook goed helpt om tot rust te komen, maar omdat de pijn weg ging hebben ze die gestopt.

Mag ik vragen hoeveel kg je bent afgevallen? Hoeveel kg weeg je nu bij welke lengte?

Toen ik tijdjé in ziekenhuis lag kon ik me vooral bezighouden met volgende:
-Gamen (omerta, arma2 dayz- kortom games waarin je dagelijks leven veel te weinig tijd voor kan vrijmaken
-Serie's kijken (vooral komedie's - drama had ik wel genoeg in die periode)
-Boeken lezen
-Muziekinstrument leren spelen (gitaar) :) Door dit ben ik alleen op een kamer gekomen :p
-Studeren, alles waar ik vond dat ik achterkwam opgehaald in die tijd. Gaf me ook een goed gevoel om aan men toekomst te werken terwijl ik niet zeker wist of ik eigenlijk nog toekomst had. Gaf me wel sterkte.

Edit: zie dat je in edegem vertoeft, ik moet daar wel vaak eens passeren - als je wil kan ik mijn harde schijf met films maar vooral serie's eens geven.

Dam T, dit had ik echt niet verwacht. Heel veel sterkte man, we zijn er voor je.

Inb4 DBB meet in het ziekenhuis bij T

Mag ik vragen hoeveel kg je bent afgevallen? Hoeveel kg weeg je nu bij welke lengte?

-Gamen (omerta, arma2 dayz- kortom games waarin je dagelijks leven veel te weinig tijd voor kan vrijmaken
-Boeken lezen
-Muziekinstrument leren spelen (gitaar) :) Door dit ben ik alleen op een kamer gekomen :p
-Studeren, alles waar ik vond dat ik achterkwam opgehaald in die tijd. Gaf me ook een goed gevoel om aan men toekomst te werken terwijl ik niet zeker wist of ik eigenlijk nog toekomst had. Gaf me wel sterkte.

Edit: zie dat je in edegem vertoeft, ik moet daar wel vaak eens passeren - als je wil kan ik mijn harde schijf met films maar vooral serie's eens geven.
90kg in 2013, nu 60 bij 10% vet ongeveer, 175cm.... komt door maanden in bed te liggen, de medicijnen zoals cortisone dagelijks, en te weinig kcal/eiwitten binnenkrijgen.

Bedankt voor de tips, heb zelf voldoende toegang tot series op internet, films ook op hdd.

Dam T, dit had ik echt niet verwacht. Heel veel sterkte man, we zijn er voor je.

Inb4 DBB meet in het ziekenhuis bij T
Bedankt voor het aanbod, maar ik heb van bij begin besloten om het bezoek bij directe kennissen en familie te houden.

Sterkte voor jou en je naasten de komende periode!

-Boeken lezen

Zelf haal ik de meeste troost tijdens mijn ziekte uit muziek, met name klassieke muziek. Ik denk dat T ook wel z'n favorieten heeft.
Ik merk echt dat het me een mentale boost kan geven.
Helaas hebben de meeste mensen hier bepaalde vooroordelen jegens klassieke muziek, namelijk dat alleen oude mensen er naar luisteren, of dat het allemaal triest is. Zeker niet waar want muziek kan erg troostend zijn als je ziek bent.

Dit stuk van Mahler heeft me bijvoorbeeld heel veel mentale kracht gegeven, zeker tijdens de slotminuten waar je met kippevel naar het samenspel van het orkest en het koor zit te luisteren.
Je voelt je tijdens het luisteren naar die muziek echt opleven!

http://www.youtube.com/watch?v=bJBTJdUZpjs

Heftig.. Héél veel sterkte gewenst T!

Respect voor je vechtlust T, veel sterkte voor de aankomende tijd.

Waarom krijg je geen G-CSF toegediend?

[Link niet meer beschikbaar]

http://en.wikipedia.org/wiki/Granulocyte_colony-stimulating_factor

http://www.cancerresearchuk.org/cancer-help/about-cancer/treatment/cancer-drugs/gcsf

Ik kreeg deze in België een jaar aan een stuk toen ik kampte met meerdere infecties en laag immuunsysteem. Werkte zeer goed.

En sterkte ;)
Heb ik na de transplantatie weken toegediend gekregen. Maar op een gegeven moment stoppen ze ermee, je moet ergens verder met je eigen beenmerg, dit moet ook zonder hulp kunnen natuurlijk. Het is de bedoeling dat het beenmerg over de komende maanden meer gaat produceren, maar om afstoting door de donorcellen te voorkomen krijg ik ook medicatie die weer het immuunsysteem onderdrukt. Als het immuunsysteem nu te sterk zou worden riskeer je gevaarlijke afstoting van vitale organen en dat is potentieel dodelijk.

Heel veel sterkte!

Hey T even een vraagje.

Hoe ga je hier mentaal mee om? ik weet dat het een beetje een rare vraag is, maar word je vanuit huis/vrienden veel en goed gesteund? heb je het gevoel ondanks dat je lichamelijk misschien niet meer bent wat je was dat je hier mentaal sterker door word?

Ik ben er van overtuigd dat je karakter (jarenlange bb´ing met de nodige discipline) je hier echt in gaat helpen.

ben je door deze ziekte bijvoorbeeld anders tegen de wereld gaan aankijken?

Iedereen weet dat mensen die zo´n ziekte hebben zich natuurlijk niet top voelen, maar ik heb mijzelf altijd afgevraagd hoe zich dat nou echt uit. misschien zien mensen bepaalde zaken plots in een heel ander perspectief oid. het laat je in ieder geval genoeg nadenken over het (jou) leven.

Ik hoop echt voor je dat je kracht kunt putten uit al het medeleven dat je word geschonken. ergens mag het misschien heel ´eenzaam´ voelen wat er nu gebeurd? maar bedenk dat er een hoop mensen zijn die echt aan je denken en het beste met je voor hebben.

Holy moly

Alle kracht in de wereld toegewenst Big T, heel erg veel sterkte.

Veel sterkte, ben nieuwsgierig hoe je log gat verlopen.

Hier word ik toch wel even stil van, veel sterkte met je gevecht

Heel veel sterkte T, je hebt altijd iedereen gesteund op dit forum in moeilijke tijden. Je verdient alle steun en kracht die je kan krijgen, veel beterschap !

Heftig T. Erg veel sterkte toegewenst!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven