Als je dat fietsen als intensief ervaart, en ik kan me niet voorstellen dat je dat "op je sloffen" doet, dan zou ik ze minimaal 48 uur rust geven na het fietsen.
Voor sommigen zou het zelfs beter zijn om de benen na een hele heftige fietstocht zelfs 72 uur rust te geven.
Maar dat is heel persoonlijk!
Ik blijf het een geweldige combinatie vinden hoor, dat fietsen en de krachttraining!

De meeste fietsers hebben natuurlijk een verschrikkelijk onontwikkeld bovenlichaam in vergelijking met hun benen.
Ga je puur voor het fietsen, dan is dat misschien wel wenselijk, maar ik vind waar jij mee bezig bent een stuk beter!
Ga zo door, maar gun je benen wel voldoende rust, daar zul je alleen maar veel plezier van hebben doordat de ontwikkeling nog beter zal zijn.
Die lichte squat sessies zijn niet waardeloos, dat niet, maar je had misschien beter een keer overgeslagen, en later in de week een zware squat sessie gedaan, gevolgd door weer voldoende rust tot de volgende benentraining/fietstocht.
Als je ieder weekend ga fietsen, is één benen krachttraining per week er bij zat imo.
Verdeel dat netjes naar de beoefte van herstel, en je zal veel resultaat boeken denk ik!

Ga zo door Wim.