Fitness Seller

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik vind het verschrikkelijk al die highrep setjes. Toen ik weer begon met highreps kwam de verzuring al na rep 4-5 maar nu pas na rep 8-10. Maar er staat tegenover dat je nog steeds wel heel makkelijk low in reps kan trainen daar ga ik tenminste niet op achteruit. Zo zie ik het tenminste :)

Ik vind het verschrikkelijk al die highrep setjes. Toen ik weer begon met highreps kwam de verzuring al na rep 4-5 maar nu pas na rep 8-10. Maar er staat tegenover dat je nog steeds wel heel makkelijk low in reps kan trainen daar ga ik tenminste niet op achteruit. Zo zie ik het tenminste :)

alles heeft zijn voor's en zijn na's
het is weer een anders manier van trainen
en als je idd een poosje niet hebt gedaan
dan is spierpijn on his way

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.183
Ik had vorige week weer voor het eerst hoog volume fullbody gedaan en inderdaad spierpijn tot net voor de wedstrijd.

Ik blijf nu een tijdje Maximum Effort (ME) en Repetition Effort (RE) trainen.

Floor press moet ik ook weer eens doen...
:thumb:

lekker pompuh afgelopen vrijdag :sd: ;)

ff tussendoor; enig idee hoelaat je moet touwtje trekken de 24e?

haha lotgenoot! leuk is het niet dat gepomp met 12 reppers. ik heb nog 1 training te gaan en dan mag ik naar de 8jes!

• #5.187
Floor press moet ik ook weer eens doen...
:thumb:
De oefening bevalt goed. Vind het wel fijn op de grond te liggen, en blijven liggen en... :zzz:

lekker pompuh afgelopen vrijdag :sd: ;)

ff tussendoor; enig idee hoelaat je moet touwtje trekken de 24e?
Dat is niet te zeggen. Start gaat altijd via een loting, dus daar moet een nummertje getrokken worden.

Wel kan ik zeggen dat het allemaal heel snel verloopt.
haha lotgenoot! leuk is het niet dat gepomp met 12 reppers. ik heb nog 1 training te gaan en dan mag ik naar de 8jes!
Ik blijf bij de RE op 12 reps zitten, misschien ga ik nog wat hoger naar de 15 reps.

• #5.188
Maandag: Events
Medley
duckwalk (keg 70kg) / wheelflip 250kg / farmers 75kg
15m/4 flips/15m - 33 sec.

Log press
3x70kg PR
2x70kg
2x75kg PR
0x80kg
0x80kg
1x80kg PR

Keg loadrace 70kg / 1.35m
5x15m - 1:16 m.

Stones 1.35m
90kg/100kg/110kg - 41 sec.

Even een laatste generale repetitie voor de NCC van komende zondag.
Helaas hebben we geen duckwalk dus met een keg verticaal de duckwalk nagebootst. Best lastig lopen omdat het ook hoog heel breed is. Was toch nog best conditioneel zwaar.

Daarna met dat klote ectolog gewerkt. Wat een klote boom is het toch. Wel wat mooie pr's. De 2 fails waren puur mentaal. Weet gewoon dat ik sterker ben en ik zwaarder moet kunnen.

Keg race = doodgaan! Damn wat is dit extreem zwaar. En dan nog eens 2 wasmachines erbij op de NCC.

Stones voor het eerst eens 3 stenen achter elkaar gedaan. Had wat moeite met de 2e steen. Dit zijn echt klote stenen, dit kan alleen maar meevallen op de NCC.

netjes mark, mooie PRs. die stones gaan zeker meevallen op NCC, moeten nog een stuk lager ook namelijk. je gaat al een stuk sneller want volgens mij had je vorige keer 2x die 90kg stone in 45 sec.

keg race wordt kotsen idd!

Vind ik juist lekker. In die over gang van low naar high reps mega pomp. Al moet je wel zielige gewichten gebruiken omdat alles boven de 3 a 5 reps gewoon niet wil :D maar ook weer gewent naar paar weken.

---------- Toegevoegd om 20:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:52 ----------

Gefeli met je pr's!

Is het gewicht wat je met een log kan vergelijkbaar met het gewicht waar je mp's mee kan?

Vind ik juist lekker. In die over gang van low naar high reps mega pomp. Al moet je wel zielige gewichten gebruiken omdat alles boven de 3 a 5 reps gewoon niet wil :D maar ook weer gewent naar paar weken.

---------- Toegevoegd om 20:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:52 ----------

Gefeli met je pr's!

Is het gewicht wat je met een log kan vergelijkbaar met het gewicht waar je mp's mee kan?

Nee, want het is een grotere voorwerp en de meeste gebruiken hun benen, dus de press is opzich aan de ene kant makkelijker (qua gewicht en het in beweging krijgen) maar aan de andere kant is het lastiger (vooral mentaal door de vorm van de log), kortom het is een wereld van verschil.

• #5.192
netjes mark, mooie PRs. die stones gaan zeker meevallen op NCC, moeten nog een stuk lager ook namelijk. je gaat al een stuk sneller want volgens mij had je vorige keer 2x die 90kg stone in 45 sec.

keg race wordt kotsen idd!
Thnx. Eindelijk die boom wat hoger. Kijken of ik op de NCC nog een pr kan zetten.

Klopt inderdaad, was die tijd helemaal vergeten met die 90kg steen. Dan is het zeker een stuk sneller.

Gefeli met je pr's!

Heb altijd met hoog volume getraind maar nu een tijdje niet meer. Ff doorbijten en dan komt het goed.
Thnx
Nee, want het is een grotere voorwerp en de meeste gebruiken hun benen, dus de press is opzich aan de ene kant makkelijker (qua gewicht en het in beweging krijgen) maar aan de andere kant is het lastiger (vooral mentaal door de vorm van de log), kortom het is een wereld van verschil.
Is inderdaad niet te vergelijken met elkaar.

ligt er aan welk log je gebruikt. als het die smalle is dan is het alsof je met een barbell pressed, maar dan nog makkelijker. En dan zou je inderdaad net zoveel moeten kunnen als met een barbel. Als je opeens ergens een dikker log vandaan heb getoverd...die cleaned makkelijker, maar pressed veeeeeeel lastiger dan het smalle ding bij DJ's.

Mentaal valt ook enorm mee. Eerste keer dat ik op het dikke log van Chopper preste was het inderdaad enorm wennen. Je hangt veel meer naar achteren en lastig balans te vinden en voelde onveilig aan. Na 2-3x ben je het gewend en is er mentaal niks meer aan het handje en is het gewoon pressen.

Als je met 70kg een PR heb gezet zal je nog een flinke kluif hebben om het log leeg voor elkaar te krijgen op het NCC. Maar je hebt wel weer de Stones waar je weer punten terug kan pakken :)

Laatst bewerkt:
dat gaat erg lekker MC.
moet nog gaan oppassen op de log voor jou :P

• #5.195
ligt er aan welk log je gebruikt. als het die smalle is dan is het alsof je met een barbell pressed, maar dan nog makkelijker. En dan zou je inderdaad net zoveel moeten kunnen als met een barbel. Als je opeens ergens een dikker log vandaan heb getoverd...die cleaned makkelijker, maar pressed veeeeeeel lastiger dan het smalle ding bij DJ's.

Mentaal valt ook enorm mee. Eerste keer dat ik op het dikke log van Chopper preste was het inderdaad enorm wennen. Je hangt veel meer naar achteren en lastig balans te vinden en voelde onveilig aan. Na 2-3x ben je het gewend en is er mentaal niks meer aan het handje en is het gewoon pressen.

Als je met 70kg een PR heb gezet zal je nog een flinke kluif hebben om het log leeg voor elkaar te krijgen op het NCC. Maar je hebt wel weer de Stones waar je weer punten terug kan pakken :)
Dat kun jij wel zeggen, maar volgens mij heb jij nooit gelezen dat ik een dikke boom veel fijner vind om te drukken.

Niet ieder lichaam is hetzelfde en niet iedereen vind een dunne boom fijn. Ik weet nog goed dat ik veel moeite had met 65kg met dat ecto logje maar die boom van Niels ging easy omhoog. Ik vind een IFSA boom veel fijner dan dat klote ding bij ons.

En 70kg? Heb 80kg gedrukt en weet zeker dat met de juiste mindset er nu meer inzit.
dat gaat erg lekker MC.
moet nog gaan oppassen op de log voor jou :P
Wie had dat gedacht. ;)

Laatst bewerkt:
:roflol: bikers van de politie :roflol:

Ziet er goed uit Mark! :D

• #5.198
Wat denk jij, moest toch even die pr's op gepaste wijze vieren. Zo vreemd is dat toch niet. En als je een sexybody hebt dan moet dat kunnen toch.

:roflol: bikers van de politie :roflol:

Ziet er goed uit Mark! :D
Thnx hummer. Strakke billetjes!

ik zat van de week het filmpie van g man te bekijken
tijdens die 135 log
doe jij hem ook zo mc?

Dat kun jij wel zeggen, maar volgens mij heb jij nooit gelezen dat ik een dikke boom veel fijner vind om te drukken.

Niet ieder lichaam is hetzelfde en niet iedereen vind een dunne boom fijn. Ik weet nog goed dat ik veel moeite had met 65kg met dat ecto logje maar die boom van Niels ging easy omhoog. Ik vind een IFSA boom veel fijner dan dat klote ding bij ons.

En 70kg? Heb 80kg gedrukt en weet zeker dat met de juiste mindset er nu meer inzit.

Wie had dat gedacht. ;)

+1
een dikke boom is zeker fijner.
ik heb zelf ook moeite met een wat dunnere log dan IFSA.
op de wat dikkere als IFSA gaat het beter

kortere rom ook?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven