MuscleMeat

Logje

Push press je wel eens? Zo ja hoeveel kg's doe je daarmee?

sterk hoor, pet af.

Is nog niks kerel. Zag gisteren op Eurosport 205 kg log lift.
Niet slecht. De 2e had maar 165 kg.
Die 165 durf ik nog wel voor te gaan maar die 205 duurt toch wel echt iets langer;)

Wetende dat het nog 7 jaar duurt eer je op je sterkste bent gaat dat nog wat geven met jou . :thumb: :lifter: :banana:

• Topic Starter Topic Starter
Moet gewoon mega worden! Woei!!

train je altijd met zo weinig sets per oefening richard? of is dit gewoon voor een periode? zie dat niet vaak dat iemand zo traind.
Zelf ben ik er ook een voorstander van, vind dat heerlijk trainen. gewoon 2 goede zware sets na een goede warming up

De gewichten schieten weer als champagne-kurken omhoog!
Lees het nog steeds elke keer met plezier. hehehe, superlomp... Tof! :)

train je altijd met zo weinig sets per oefening richard? of is dit gewoon voor een periode? zie dat niet vaak dat iemand zo traind.
Zelf ben ik er ook een voorstander van, vind dat heerlijk trainen. gewoon 2 goede zware sets na een goede warming up

Ik train idd liefst zo. Veel kracht om de oefeningen te doen. J ekan gewoon lekker voluit gaan. Heerlijk!:D

@Unclez: Het gaat idd best aardig weer.;)

als het maar kwaliteit is en geen kwantiteit toch ga zo door ries

Kwantiteit wel kwa gewichten he ;)

ik lees zo af en toe in een log, vandaar dat ik misschien de zoveelste ben die er naar vraagt.
bovendien train ik zelf ook op die wijze en dacht vaak dat ik een van de enige was. want in de gym was iedereen altijd een halfuur bezig met een oefening leek het wel.

ik lees zo af en toe in een log, vandaar dat ik misschien de zoveelste ben die er naar vraagt.
bovendien train ik zelf ook op die wijze en dacht vaak dat ik een van de enige was. want in de gym was iedereen altijd een halfuur bezig met een oefening leek het wel.

Ik doe soms ook wel een half uur per oefening:D

Nee dat niet, maar rust wel een minuut of 4-5 tussen zware sets hoor:D

Ik doe soms ook wel een half uur per oefening:D

Nee dat niet, maar rust wel een minuut of 4-5 tussen zware sets hoor:D

zo veel rust pak ik ook. als ik dat niet doe dan weet ik gewoon dat ik maar 2 a 3 herhalingen van de 5 pak en verneuk ik gewoon mijn oefening.
De eerste oefening ben ik wel altijd lang bezig omdat ik een goede warming up nodig heb. dus ik bank 5x 125 nu dan doe ik eerst 50-80-100 en dan voelt de 125 nog erg zwaar aan. de 1e herhaling voel ik alles kraken. de 2e set vind ik altijd het fijnst, ben ik op en top warm en heb ik nog al mijn kracht.

Vandaag:
Bench 2 sets 6-3 reps 140-160 kg (2 opwarmsets 10 reps met 80 kg en 120 kg 6 reps)
Incline smith 2 sets 6-3 reps 120-140 kg
Incline dumbbell press 2 sets 12 reps 47-47 kg
Incline dumbbell flyes 2 sets 12 reps 34 kg
Cable crossovers 2 sets 12 reps 55 kg

Beetje last van mijn schouder. Net of er een pees overheen schoot. Maar toen die warmer werd ging het iets beter.
Bij de 160 moest er de 3e rep heel licht geholpen worden door Homer en de 4e rep was een negatief.
Ditzelfde deed ik bij de smith. De 4e rep was een negatief.
Dus heel langzaam laten zakken en met hulp terug omhoog.
Cable croosovers waren wel weer lekker (stack met dumbbell van 5 erop :))

Heb weer eens tijd over op mijn werk en ben eens gaan denken.
In het verleden wel eens geblesseerd geraakt door het altijd maar zware trainen. Meestal 8 weken gaan 1 week rust.
Zit er nu aan te denken om het net iets anders te gaan doen.

Zit nu in week 4 van dit schema. Denk dat ik de komende 2 weken wat meer reps en sets ga maken. Wel zwaar trainen, maar gewoon wat meer reps, dus de belasting op de gewrichten zal net ff wat lager liggen.

Ik denk dat het erop neer gaat komen dat ik een cyclus ga volgen van 4 weken loeizwaar, 2 weken iets minder zwaar en hoger volume, en dan dan weer 4 weken loeizwaar. Probeer het eens een tijdje en kijken hoe dit bevalt.

@Homer en Jonko: Jullie moeten maar even bekijken hoe jullie het willen gaan doen.

Tevens denk ik dat ik een oefening voor mijn rug ga wisselen. Namelijk de Goodmorning voor de one arm cable row. Wat meer nadruk op de lats i.p.v. de erectors.

succes klinkt goed

Terug
Naar boven