AndroidHealthClinic

Logje

Grote bek, kleine man.

• Topic Starter Topic Starter
Zoals ik zel f al had aangegeven zijn dit geen full reps. Ik ga btw nooit verder als Parallel en deze waren er nog net boven. Dus een cm of 5 verder en ze parallel. Is voor mij voldoende. Ik vind het namelijk niet prettig om dieper te gaan. Mijn opwarm sets 140-180 zijn overig wel full.
Maar zoals je ziet is mijn ass big genoeg.
Tevens ben ik mijn gewichten nu omhoog aan het werken dus misschien minder diep, maar gewichten gaan nu wel erg snel omhoog. Dit om mijn lichaam snel te laten wennen aan de belasting. Dieper squaten kan ik dadelijk ook nog gaan doen.

@Jonko. Hij doet het eindelijk.
En zorg er nu een keer voor dat jullie normaal filmen als jullie mij toch zo graag willen filmen;)

edited

Laatst bewerkt:
Ries man, wat doe je ons nu aan, van jou had ik toch wel gedacht een goede squat te zien. Kom op zeg, zakken!
Dat je last krijgt lijkt me puur een techniek kwestie. Dit moet je maar eens ff wat beter uitleggen.

Hmm, ik leg het volgens mij best aardig uit. ik geef zelf al aan dat ie een kleine 5-10 cm dieper moet voor mijzelf. Dan zit om en om op parallel. Dat vind ik diep zat. Als ik dieper ga voel ik hem niet meer in mijn legs, maar in mijn reet.
Dus vandaar dat ik eigenlijk nooit full squats doe. Mijn opwarmsets dus wel. 140-180.
Die ga ik full. Maar daarna omdat mijn prioriteiten op de benen ligt niet meer.

Hmm denk zelf dat mijn techniek wel redelijk is. Normale stand, knieen in richting van de tenen. Drukken met je hielen.
Maar zoals ik ook al zei, mijn hele lichaam moet wennen aan die gewichten. Is lang geleden dat ik weer zware gewichten op mijn torso heb geplaatst.
Dus ff geduld please.
2 weken terug was het nog 210 met deze vorm.
Nu al 250. Ik bouw dit gewoon langzaamaan op en dan worden de squats dadelijk vanzelf wel iets dieper.
Zoals je ziet ging ik naar de 1e rep ook iets anders staan. Voelde niet zo heel lekker.

Neem minder gewicht en doe echte squats Richard :mad: :mad: :mad:

:mad: :mad: :mad: :mad: De lichte full squats heb ik daarvoor al gedaan nogmaals!!!!!!!:D
Het gaat mij er nu juist om dat mijn core (zoals die pl gastjes dat zo mooi omschrijven) zo snel mogelijk went aan die belasting.
De gewichten vliegen omhoog. Dit is pas week 5 na de vakantie.
Mijn benen groeien weer langzaamaan, dus ik ben erg tevreden op de manier hoe het gaat.

**** you:D

er is niks met partials. Alles heeft z'n plek.

er is niks met partials. Alles heeft z'n plek.

:D Kijk, hij snapt het.;)

Dadelijk worden de zware gwichten ook weer gebruikt bij de vollere squats.
Ik ben geen pl, dus hoef niet full squat en zelfs pl op een wedstrijd hoeven maar net onder parallel.

GLOEIENDE, ga AUB full squats doen!

hij is een bb geen pl-er ga zo door jij wordt een monster en ik zeg een monster

Laat ze maar zeiken Ries, ik blijf erbij dat we aan je fysiek duidelijk kunnen zien dat je weet waar je jouw lichaam mee moet belasten, dus al zou je de meeste vage trainingsvormen erop na houden en het werkt voor jou, prima toch? Ik doe zelf wel full squats (zo full mogelijk) omdat ik ze wel in mijn reet wil voelen. :P

Laat ze maar zeiken Ries, ik blijf erbij dat we aan je fysiek duidelijk kunnen zien dat je weet waar je jouw lichaam mee moet belasten, dus al zou je de meeste vage trainingsvormen erop na houden en het werkt voor jou, prima toch? Ik doe zelf wel full squats (zo full mogelijk) omdat ik ze wel in mijn reet wil voelen. :P
;) helemaal mee eens

Wat ik niet snap is dat het trainen van je reet een fout iets is. Je post. chain is ZOOOOOOO belangrijk.

haha offtopic gezeik allemaal.. Die zware partials hebben wel degelijk nut, alleen al de gewenning voor je zenuwstelsel zorgt ervoor dat hij straks op dit gewicht makkelijk ass to the grass kan doen... dus ga zo door..

partials en isometrics hebben maar een beperkte overdracht binnen de complete ROM.

Voorlopig zie ik em geen makkelijke ATTG squats maken met dit gewicht.

Terug
Naar boven