AndroidHealthClinic

Logje

• Topic Starter Topic Starter
Woog van de week over de 145. Gaat nu wel erg hard. En ik weet dat het iet allemaal spiermassa kan zijn. Dus richt me nu ff op iets lichter trainen.
Over 3 weken ook week 1,5 week op vakantie (precies in mijn geplande rustperiode).
Daarna ff kijken hoe ik er voor sta.
Misschien dan beginnen met wat cardio.
Echt cutten is voor mij niks, maar dan zal ik me in elk geval meer focussen op de spieren en wat minder op het liften.

@Robbie: probleem is dat mijn spieren moeite hebben met meer reps. Dus 1e oefening was ff inschatten. Had ook wel 26 kunnen gebruiken.
Maar 22 was wel lekker opzich.
Ja triceps kan ik ook wel zwaarder.
Maar ik wilde juist ff kijken hoe dat weer was zoveel reps;)
Volgende week zal ik bepaalde oefeningen weer wat hoger zetten kwa gewicht.

Mijn rug is nu gewoon weer goed.
Pomp is helemaal weg nu.

Al met al toch nette training. Keep it up!

Je hebt wel eens van die dagen.

Dit was er zo 1 :(
Erg druk gehad en dus een beetje moe.
Maar wel zin om te trainen.
Opwarmen MP alleen ff de stang omdat ik maandag al wat irri voelde in mijn voorste schouderkop.
20 kg dus en deed al licht pijn. Ik dacht dit gaat niet best.
12 reps
Toen 40 kg. Eigenlijk hetzelfde verhaal.
60 kg 12 reps, pijn werd minder.
80 kg 12 reps ging op zich wel aardig.
Front raise met barbnel (dus 2 armen tegelijk ;))
alleen stang 20 kg 12 reps.
Voorkant deed echt schmerzen.
2e set 30 kg ook 12 reps deed minder pijn.
3e set idem. Ben maar niet zwaarder gegaan.
Toen side laterals. 2 tegelijk, doe ik normaal nooit. 1e set 12 kg 12 reps.
2e en 3e set 16 kg 12 reps. Apart gevoel en voelde ook behoorlijk mijn traps en heb ik als ik per arm doe minder. Dus 1- malige actie.
Toen upright row erg wijd.
20 kg 30 kg 30 kg allen 12 reps. Was wennen. Verder weinig last.
Bent over raises. 2 sets 26 kg 12 reps.

Was gewoon iet mijn dag. Hopelijk morgen beter:)

Die dagen heb je wel is... succes vandaag!

Na de kritieken van vorige week over mijn 1/4 squat heb ik vandaag eens full squats gedaan. Ben niet zo heel zwaar gegaan puur om te wennen. En met full bedoel ik onderin bijna met de aars tegen de grond;)
Had een iets rustigere training gedaan omdat ik deze week een beetje trainingsmoe was en een beetje geblesseerd.

Maar dit was dus de training van zojuist.
Squat 5 sets 10-12 reps 70-90-100-120-130 kg
Glute ham raises 3 sets nog geen full rep;) Was erg eng om te doen, plus ik kreeg gelijk mega krampen.
Leg extensions 2 sets 10 reps 35 kg
Leg curl 2 sets 10 reps 35 kg
Standing leg curl 2 sets 10 reps 20-25 kg
Standing calf raises 2 sets 10 reps 120 kg
Seated calf raises 1 set 10 reps 80 kg

Heerlijk getraind.
Moet zeggen als je zo diep gaat, een rust momentje onderin pakt, je conditioneel er wel aan gaat:)

Nette training, zelf doe ik nooit full squats... Vinden me knietjes niet zo fijn...

Eigenlijk zouden ze het juist minder erg moeten vinden aangezien er minder druk op komt!

Misschien eens op lenigheid trainen?

Misschien geen gek idee, maar hoe staat lenigheid in verband met de druk op mijn knieen als ik vragen mag? :)

nette training Richard...............hopenlijk combineer je nooit full squats met SL deadlift, dat vinden je benen helemaal een ramp !!

:D

suc6 verder!

Misschien geen gek idee, maar hoe staat lenigheid in verband met de druk op mijn knieen als ik vragen mag? :)

Mjah, ik had eerst geïrriteer in mn rug net voor het deadliften... Helemaal beneden de hele tijd druk op m'n tiabalis spier, beetje rekken en die oefening (nog dieper) maken zonder gewichten en wat andere oefeningetjes zorgde ervoor dat het gevoel er niet meer kwam. Nu dus geen last meer van.

12 reps BW fullsquat. Dat begint ergens op te lijken! :D

maar voor iemand met schouderpijntjes vind ik je schouderdag wel een bar slecht plan. (met name die uprights met een brede greep)

12 reps BW fullsquat. Dat begint ergens op te lijken! :D

maar voor iemand met schouderpijntjes vind ik je schouderdag wel een bar slecht plan. (met name die uprights met een brede greep)

Upright row deed totaal geen pijn. Het is ook puur mijn linker voorkant. Echt de spier die je met front raises ook pakt.

Upright row deed totaal geen pijn. Het is ook puur mijn linker voorkant. Echt de spier die je met front raises ook pakt.

pijn op een plek wil zeker niet zeggen dat de pijn daar ook daadwerkelijk zit. (deze pijn heeft een officiele naam, die me even ontschoten is)
In de schouder zijn er een aantal specifieke 'pijnpatronen', waarbij pijn in een spier meestal duidt op een probleem in een andere spier. Ik wil wel even zoeken voor je naar wat meer toelichting, maar vraag het gerust een fysio/arts etc, die zullen je hetzelfde zeggen.

Ik heb dit al; vaker gehad. Aan beide schouders. Ligt aan het bankdrukken bij mij.
Iets in mijn techniek is niet goed (alhoewel ik niet zou kunnen zeggen wat).
Meestal 1 week niet bankdrukken en het is al een stuk beter.

Veel mensen krijgen schouder klachten met bankdrukken, weet niet of dit aan trechniek of lichaamsbouw ligt...

het ligt eraan wat de techniek met je lichaamsbouw doet. en vice versa.

Nadeel is dat ik lang ben (1.93) maar met een vrij smal torso. Dus niet zo wijd gebouwd. Ik denk dat ik het daarin moet zoeken.
Maar ik zou niet weten hoe ik het simpel oplos.

En als je eens dumbbell press gaat doen ipv bankdrukken? Is sowieso erg fijn om mee af te wisselen.

Dumbbells gaan maar tot 47 kg. Kan ik er wel 20 mee doen. Is niet zo leuk meer dan ;)

Terug
Naar boven