MuscleMeat

Logros' 5/3/1 en Leangains log - "Pain is weakness leaving the body"

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Thanks, ik hoop dat ik deze lijn kan volhouden voor de 1+ set volgende week.

Goed op weg man!! Ik zie mooie gewichten voorbij komen waar pogressie in zit! keep doing!!!

5/3/1 Cycle 1, week 2.

Bench press
10kgx10
10kgx10
20kgx5
20kgx5
30kgx5
30kgx5
35kgx3
40kgx3
45kgx15 (3+)

Zelfde aantal op de repout als vorige week met 40kg. De eerste paar sets voelde erg zwaar maar de repout ging ineens makkelijk.

Barbell bent-over-row
10kgx10
30kgx10
50kgx10
60kgx10
60kgx10
60kgx9
60kgx7

Dumbbell shoulder press
4kgx10
8kgx10
12kgx10
14kgx10
16kgx10
16kgx10
16kgx10

Dumbbell overhead triceps extension
14kgx12
16kgx12
16kgx12
16kgx8
16kgx8

M'n linker trap/schouderblad was wat pijnlijk dus ik heb nog een paar chest pomp setjes gedaan ipv een tweede pull.

Cable crossover
10kgx15
10kgx12
7.5kgx15
7.5kgx12

Ging op zich lekker vandaag maar ik ben wel toe aan een rustdag morgen. Ik denk dat ik bench press +5kg kan doen de volgende cycle met dit aantal reps op de repout.

Zo hey, netjes! Wel een flink volume heb je, ik wist niet dat je zo'n hoog volume had op je "bijoefeningen" met Wendler 5/3/1.

Niet dat ik dat negatief vind hoor, integendeel.

Zo hey, netjes! Wel een flink volume heb je, ik wist niet dat je zo'n hoog volume had op je "bijoefeningen" met Wendler 5/3/1.

Niet dat ik dat negatief vind hoor, integendeel.

Ja ik volg ongeveer de variant Dave Tate's Periodization Bible, maar dan 5x5-10 ipv 5x10-20 voor elke oefening. Het volume is niet zo'n probleem omdat na BP m'n schouders en rug nog fris zijn, dus die 3-4 zware sets zijn precies goed om de spiergroepen lekker aan te pakken. Wat ook wel helpt is dat ik nog niet zwaar ga op BP en MP (behalve de repout), maar omdat het langzaam opbouwt ben ik tegen die tijd wel gewend aan het volume denk ik.

Ja ik volg ongeveer de variant Dave Tate's Periodization Bible, maar dan 5x5-10 ipv 5x10-20 voor elke oefening. Het volume is niet zo'n probleem omdat na BP m'n schouders en rug nog fris zijn, dus die 3-4 zware sets zijn precies goed om de spiergroepen lekker aan te pakken. Wat ook wel helpt is dat ik nog niet zwaar ga op BP en MP (behalve de repout), maar omdat het langzaam opbouwt ben ik tegen die tijd wel gewend aan het volume denk ik.

Ow oké, op die manier. Heb ik al wel van gehoord ja, maar geen ervaring mee. Lijkt me wel een interessant principe eigenlijk.

Ik begrijp alleen niet hoe je schouders nog fris kunnen zijn na een Repout op BP...

Ow oké, op die manier. Heb ik al wel van gehoord ja, maar geen ervaring mee. Lijkt me wel een interessant principe eigenlijk.

Ik begrijp alleen niet hoe je schouders nog fris kunnen zijn na een Repout op BP...

Ja ok, misschien niet helemaal fris maar ik pak daarna DB shoulder press dus dat is meer mid delts. Het zijn eerder m'n triceps die dan al wat vermoeid zijn.
Er zijn allerlei varianten op hoe je die assistance indeelt, maar ik vindt het wel lekker zo 2x per week UB en LB. Elke keer ook 3-4 dagen rust ertussen dus dat is weer genoeg tijd om te herstellen.

Ik moet trouwens nog kijken of ik die eerste deload week pak, denk dat ik het een beetje laat afhangen van hoe ik me na volgende week voel. Iemand met ervaring met 5/3/1 die kan zeggen of het echt al nodig is in het begin?

Ja ok, misschien niet helemaal fris maar ik pak daarna DB shoulder press dus dat is meer mid delts. Het zijn eerder m'n triceps die dan al wat vermoeid zijn.
Er zijn allerlei varianten op hoe je die assistance indeelt, maar ik vindt het wel lekker zo 2x per week UB en LB. Elke keer ook 3-4 dagen rust ertussen dus dat is weer genoeg tijd om te herstellen.

Ik moet trouwens nog kijken of ik die eerste deload week pak, denk dat ik het een beetje laat afhangen van hoe ik me na volgende week voel. Iemand met ervaring met 5/3/1 die kan zeggen of het echt al nodig is in het begin?

Je zou je verbazen hoe veel je je voorkant schouders gebruikt met benchen denk ik.

Lijkt mij aan te raden om te deloaden eigenlijk, maar ik heb er geen ervaring mee dus kan het niet met zekerheid zeggen.

Ik zie je avatar, speel je in een band?

Nog nooit gehoord van je band.
Ik heb het even geluisterd. Het is best aardig maar niet zo mijn ding. Wat teveel metal denk ik, wel goed opgenomen dat nummer!
Thanks! Je bent meer van de hardcore dan?

En weer wat meer on-topic, het lijkt er op dat Leangains ook goed werkt voor het bulken! Ik zie de laatste dagen wat meer definitie in m'n abs ondanks dat ik flink aan het eten ben.

Laatst bewerkt:
Thanks! Je bent meer van de hardcore dan?

En weer wat meer on-topic, het lijkt er op dat Leangains ook goed werkt voor het bulken! Ik zie de laatste dagen wat meer definitie in m'n abs ondanks dat ik flink aan het eten ben.

Wat nou ontopic? Laat ons over muziek praten hier haha:p
Maar inderdaad hardcore en favoriet van mij is toch wel moshcore en beatdown.

---------- Post toegevoegd Wed 18 Jan 2012 om 12:35 ----------

Word je zwaarder en droger? Lijkt me niet toch?

Wat nou ontopic? Laat ons over muziek praten hier haha:p
Maar inderdaad hardcore en favoriet van mij is toch wel moshcore en beatdown.

---------- Post toegevoegd Wed 18 Jan 2012 om 12:35 ----------

Word je zwaarder en droger? Lijkt me niet toch?
Haha ik luister ook wel veel hardcore maar dan meer de positievere/melodische bands. Champion, Verse, Have Heart etc. Toch is lomp beuken op z'n tijd is ook wel lekker :D. Ook erg goeie gym muziek als je een zware set moet doen.

Het lijkt me sterk dat ik echt lager kom in vet% maar ik kom in ieder geval niet of weinig aan. Is kijken hoe het over een paar weken staat want ik ben pas een kleine 2 weken bezig.

lang geen slechte muziek man! Netjes!

lang geen slechte muziek man! Netjes!
Dankje!

Net het eerste tentamen gehad van de komende weken. Ik had geen energie/zin meer om boodschappen te doen dus ik heb maar ff een cheatmeal gehaald bij de snackbar als beloning :P. Morgen staan een 70kg repout en rack pull PR op het programma!

Dankje!

Net het eerste tentamen gehad van de komende weken. Ik had geen energie/zin meer om boodschappen te doen dus ik heb maar ff een cheatmeal gehaald bij de snackbar als beloning :P. Morgen staan een 70kg repout en rack pull PR op het programma!

Doe ik ook altijd man, examen = cheatmeals!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven