Fitness Seller

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Nette training beest!

doe jij die DL op een gegeven moment mixed?

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.223
doe jij die DL op een gegeven moment mixed?

nee gewoon pronated met straps.
Maar mijn straps zijn niet zo goed, ze gaan glijden over de bar.
Die van tiger4evah zijn beter maar hij was er niet vandaag.
Maargoed maakt niet zo veel uit ik was toch niet van plan over de 160 te gaan vandaag, deadliften is belangrijk maar ik ga hele kleine stapjes ivm blessuregevaar.

wat is je motivatie om geen mixed grip te hanteren?

• #4.225
wat is je motivatie om geen mixed grip te hanteren?

yo

De riem hoef je niet te laten hoor. Je max is een paar reps met 180 je doet een set met 160 dat is dus een respectabel percentage van je je max gewicht waarop je setjes doet. Het is niet zo licht dat je de riem mss gaat gebruiken om fouten in de techniek op te vangen. Je krijgt alleen meer intra abdominale druk.

Maar straps is een goed idee als je zo 25+ reps totaal maakt. Als je nu een powerlifter was die verplicht zonder straps een 1rm moest trekken maar dat ben je niet. En zelfs ik wil op reps niet failen op grip en gebruik regelmatig straps.

Verder nette training.

Wat voor grip pas jij toe bij de deads, mixed? En pas je deze op alle setjes toe?

Thanks bro's.

Die riem bij 160 vind ik eerder een goed idee, voor mijn doen is dat toch een serieus gewicht (bijna 2x m'n bw) en ik ga geen risico lopen zonder riem. En ik ben ook wat sterker met riem, dus voor m'n max-setjes wel lekker.
Als ik die 160 goed onder controle heb dan laat ik de riem bij die set liggen.
Ik gebruik pronated grip bij deads, dus ik moet wel straps gebruiken. Dat is niet te doen zonder, zeker niet in die reprange.

Waarom niet gewoon overgaan op mixed grip als je denkt te gaan failen op pronated?

Omdat ik dan het idee heb dat ik met 1 kant net ff iets meer kracht zet of meer belast dan de ander. Ik vind pronated beter aanvoelen dan mixed.

Ow oke. Ik zou zelf boven de 170 hook grip. Is even wennen maar stang glijd niet meer weg.

Ik pluk nu wel de zure vruchten van te veel straps gebruiken, ik heb ze een tijdje door pure bitchterigheid te veel gebruikt waardoor ik nu weer wat grip ben verloren. Daarom moet ik nu weer aan m'n grip werken.
Dus een les voor ieder; don't use your straps to fast!

Nette training!
Je kan mixed ook afwisselen toch?
Hoef je die k*t straps helemaal niet te gebruiken.

Waarom high rep deadliften Loo?

• #4.229
Waarom high rep deadliften Loo?

Omdat ik wat last van m'n onderrug heb, ik ben tegenwoordig panisch voor blessures dus ik durf niet zo snel zwaarder te gaan.
Ik blijf ff relatief licht dl-en omdat m'n vorm dan zeker weten foutloos is = minder kans op blessure.
Een rugblessure is het me niet waard namelijk, ik ben blij dat m'n bovenlichaam nu ff zo goed als pijnvrij is.

Ik raad die repranges die ik doe niet aan, ik zou eerder een paar warm up sets van rond 10 maken maar daarna toch wat meer gaan maxen.

Oke begrijpelijk maar hoe hoger in reps, hoe zwaarder het word, hoe slechter de techniek kan worden.

Zou je dan niet bijvoorbeeld 5 x 3 x 160 (als voorbeeld)
Lager in reps maar iets meer volume?

• #4.231
Oke begrijpelijk maar hoe hoger in reps, hoe zwaarder het word, hoe slechter de techniek kan worden.

Zou je dan niet bijvoorbeeld 5 x 3 x 160 (als voorbeeld)
Lager in reps maar iets meer volume?

Ik snap wat je bedoelt maar daar ben ik het niet mee eens.
M'n techniek is beter met high reps dan low reps en hoger volume.
Daarnaast, hoger volume = meer stress op je rug.

Lekkere training man, respect voor je 3 biertjes.

Ik snap wat je bedoelt maar daar ben ik het niet mee eens.
M'n techniek is beter met high reps dan low reps en hoger volume.
Daarnaast, hoger volume = meer stress op je rug.

Het is imo makkelijker om voor 5 reps je techniek goed te houden dan voor 8-15 reps.

Toch brute deadlifts ondanks je 'kapotte' rug!

Daarbij: zo high rep is het niet op de deadlift vind ik.
+ je traint voor Hypertrofie, prima zo dus!

keep it up

• #4.235
Het is imo makkelijker om voor 5 reps je techniek goed te houden dan voor 8-15 reps.

Meningen verschillen, 4 * 180 is lelijker en risicovoller dan 8 * 160. (er vanuit gaande dat je bij beiden sets tot failure traint).
Dit geld trouwens voor elke oefening.
3 * 100 kg benchen is gevaarlijker dan 10 * 75, squat idem, barbell curls, noem maar op.

Hmm een zwaardere load is moeilijker aan te sturen dan een lichtere load maar een lichtere load met meer herhalingen veroorzaakt meer vermoeidheid wat het weer moeilijker maakt om aan te sturen.

Dus kan best begrijpen dat je 8 x 160 prefereert boven 4 x 180.

8 * 160 is zware shit makker - er is niemand hier op dbb die alles zo mooi kan beschrijven t.a.v het in the mood komen - keep on going brother

Meningen verschillen, 4 * 180 is lelijker en risicovoller dan 8 * 160. (er vanuit gaande dat je bij beiden sets tot failure traint).
Dit geld trouwens voor elke oefening.
3 * 100 kg benchen is gevaarlijker dan 10 * 75, squat idem, barbell curls, noem maar op.

Met deadlift niet schijnt het. Daarbij schijnt je techniek verrotter te worden na veel zware herhalingen.

Met deadlift niet schijnt het. Daarbij schijnt je techniek verrotter te worden na veel zware herhalingen.

Ik merk aan mezelf dat als ik 15 reps maak ik enorm verzuur in mijn onderrug en benen. Dan worden die laatste 4-5 reps echt ****ed up, heel slordig.

persoonlijk vind ik de deadlift niet een oef voor veel herhalingen , maar dat is persoonlijk denk ik

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven