The Xtralarge
Huge Freak
- Waardering
- 457
- Lengte
- 1m95
- Massa
- 120kg
- Vetpercentage
- 12%
Nog beter dan dextrose? Volgens mij gaat het erom snelle koolhydraten na je training te nemen. Wat heeft vitargo dan wat meer of beter is vraag ik me dan af, want sneller is het niet hoorde ik hier eerder.
Dat zal ik je uitleggen hier zijn diverse onafhankelijke onderzoeken naar gepleegd met bijna gelijke testresultaten hieronder 1 daarvan:
table 1
Osmolality table 1 mOsm/kg
water 5-15
Vitargo 11
Malthodextrine DE18 48
Dextrose 300
table 2
Carbohydrate Average molecular weight
Starch >250.000.000
Vitarge 500.000-700.000
Maltodexrine 1000-10.000
Dextrose 180
Replenishment of muscle energy (Glycogen)
Vitargo 100%
Maltodextrine 63%
dextrose 45%
mmol glycosyl units x kg-1 dry muscle mass.
Conslusie onderzoek Vitargo neemt ongeveer 70% sneller op.
Diverse pro-bb ers en pro voedingdeskundigen in de Bodybuilding en athletiek sport geloven heilig in dit product.
Ik heb ook serieus nagedacht over die Vitargo. Jaren terug was het een complete hype, en terecht want Vitargo heeft toch wel eigenschappen die je in geen enkel ander supplement en voedingsmiddel terug ziet. Het is een goed product en je ziet veel pro bodybuilders het gebruiken, Milos Sarcev raadt het bijvoorbeeld in zijn seminair over voeding aan als post work out. Ik neem nou 30 gram dextrose door m'n whey post work out. Ik vraag me af wat de meerwaarde van Vitargo is. Dextrose wordt nog sneller opgenomen dan Vitargo, en post work out wil je juist zo snel mogelijke suikers. Vitargo is juist een speciaal soort carb die voor een langzame afgifte zorgt. Maar nu jij er weer over begint ga ik toch weer twijfelen, ik denk dat ik toch maar zo'n pot ga aanschaffen. Desnoods doe ik post work out; whey, dextrose EN vitargo.
En en en is niet nodig TS. Gewoon Vitargo 70/ gram + 50 gram Whey na de training nemen is voldoende. Pre w.o. whey is in principe overbodig met voldoende eiwitten inname gedurende de dag.
Een pot van 5kg kost ongeveer 85 euro.
30/40 minuten na de after de w.o shake is de maaltijd het ook belangrijk vanwege dat open window effect waar we het al eerder over gehad hebben. Hierdoor kunnen zelfs veel hogere hoeveelheden eiwitten worden opgenomen. Daardoor niet beperken tot 30 gram eiwit.
Ik zit zelf op ongeveer 50 gram dierlijk eiwit in de maaltijd na de training.
Voor het slapen gaan en bij het opstaan zijn uiteraard ook HELE belangrijke maaltijden.
Vriendelijk groetend,
Mossad
Laatst bewerkt:

.