MuscleMeat

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Nog beter dan dextrose? Volgens mij gaat het erom snelle koolhydraten na je training te nemen. Wat heeft vitargo dan wat meer of beter is vraag ik me dan af, want sneller is het niet hoorde ik hier eerder.

Dat zal ik je uitleggen hier zijn diverse onafhankelijke onderzoeken naar gepleegd met bijna gelijke testresultaten hieronder 1 daarvan:

table 1
Osmolality table 1 mOsm/kg
water 5-15
Vitargo 11
Malthodextrine DE18 48
Dextrose 300

table 2
Carbohydrate Average molecular weight
Starch >250.000.000
Vitarge 500.000-700.000
Maltodexrine 1000-10.000
Dextrose 180

Replenishment of muscle energy (Glycogen)
Vitargo 100%
Maltodextrine 63%
dextrose 45%

mmol glycosyl units x kg-1 dry muscle mass.

Conslusie onderzoek Vitargo neemt ongeveer 70% sneller op.
Diverse pro-bb ers en pro voedingdeskundigen in de Bodybuilding en athletiek sport geloven heilig in dit product.

Ik heb ook serieus nagedacht over die Vitargo. Jaren terug was het een complete hype, en terecht want Vitargo heeft toch wel eigenschappen die je in geen enkel ander supplement en voedingsmiddel terug ziet. Het is een goed product en je ziet veel pro bodybuilders het gebruiken, Milos Sarcev raadt het bijvoorbeeld in zijn seminair over voeding aan als post work out. Ik neem nou 30 gram dextrose door m'n whey post work out. Ik vraag me af wat de meerwaarde van Vitargo is. Dextrose wordt nog sneller opgenomen dan Vitargo, en post work out wil je juist zo snel mogelijke suikers. Vitargo is juist een speciaal soort carb die voor een langzame afgifte zorgt. Maar nu jij er weer over begint ga ik toch weer twijfelen, ik denk dat ik toch maar zo'n pot ga aanschaffen. Desnoods doe ik post work out; whey, dextrose EN vitargo.

En en en is niet nodig TS. Gewoon Vitargo 70/ gram + 50 gram Whey na de training nemen is voldoende. Pre w.o. whey is in principe overbodig met voldoende eiwitten inname gedurende de dag.
Een pot van 5kg kost ongeveer 85 euro.

30/40 minuten na de after de w.o shake is de maaltijd het ook belangrijk vanwege dat open window effect waar we het al eerder over gehad hebben. Hierdoor kunnen zelfs veel hogere hoeveelheden eiwitten worden opgenomen. Daardoor niet beperken tot 30 gram eiwit.
Ik zit zelf op ongeveer 50 gram dierlijk eiwit in de maaltijd na de training.

Voor het slapen gaan en bij het opstaan zijn uiteraard ook HELE belangrijke maaltijden.

Vriendelijk groetend,
Mossad

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.322
Misschien ga ik wel zo'n pot halen, kan ik meteen m'n zwarte geld opmaken

Misschien ga ik wel zo'n pot halen, kan ik meteen m'n zwarte geld opmaken

zonde van je geld.

Het zal best zo zijn dat het 70% sneller opneemt dan dextro.

Maar zoals je ziet zie je dat dextro al mega snel is. Je gaat echt geen significant verschil zien of merken in je resultaten.

• #4.324
VRIJDAG

Lekkere training. Godzijdank is het vrijdag want m'n lichaam is helemaal gesloopt, voelt alsof ik door de wasmachine ben gegaan.
Fijn weekend gasten.

Oja, MarcJ, i'm ready for it bro;

Zodra MarcJ die 200kg online plaatst kom ik met m'n 10 * 42 schoulder presses tot onder de oortjes.

Schouders

Seated dumbbell press
10 * 32
10 * 36
10 * 40
10 * 42 (1spot)

Standing front raises
10 * 14
10 * 18
8 * 24
12 * 14 (1sec hold laatste reps)

Seated side raises
10 * 10
10 * 12
10 * 14
10 * 16

Cable side raises
10 * 5
10 * 7,5
10 * 10

Triceps

Skull crushers
teveel pijn in m'n linker aanhechting, ff opwarmen.

Push down
12 * 25
12 * 35
10 * 45
12 * 35

Skull crushers
12 * 27,5
10 * 42,5
10 * 47,5 (spot)

Rope pull down
10 * 20
10 * 27,5
10 * 32,5
10 * 32,5

Dips
2 * 15 * bw

Voeding

Redelijk, weinig eetlust.

Goed getraind Loo. Mooie Shoulder Presses :D.

Wat ben je toch ook een beest hè! Belachelijk sterke schouders! Als je die 10 x 40 had overgeslagen had je bij de 42 misschien wel 12 reps zonder spot gepakt...

VRIJDAG

Lekkere training. Godzijdank is het vrijdag want m'n lichaam is helemaal gesloopt, voelt alsof ik door de wasmachine ben gegaan.
Fijn weekend gasten.

Oja, MarcJ, i'm ready for it bro;

Schouders

Seated dumbbell press
10 * 32
10 * 36
10 * 40
10 * 42 (1spot)

.

Lig me niet zo te pushen man :p:p:p zult nog wel een tijd geduld moeten hebben bro, blijf bij mijn deadline. leuke is dat ik nu wee in de smith squat... ultra close stance full squat en niet de zaal uit kunnen lopen omdat me outer sweap echt VOL is. Heerlijk, met een normale squat lukt me dat gewoon niet

nice die 10x42, echt ziek man........ :eek::eek: doe ik je zeker niet na

Conslusie onderzoek Vitargo neemt ongeveer 70% sneller op.

Maar wat houd die 70% snellere opname in in tijd?

Dextrose geeft na ca 10-15 minuten al een insulinepiek. Vitargo zou dat dan in 5 minuten geven?

Denk je echt dat 10 minuten veel zal uitmaken, zeker waneer je bedenkt dat het window uren duurd (window van 1 uur is ondertussen aardig achterhaald) en dat glycogeen aanvulling dagen kan duren (algelang je type/duur van trainen)

Verders dat hoge "Average molecular weight" waar altijd mee gegooid wordt

Vitarge 500.000-700.000
Maltodexrine 1000-10.000
Dextrose 180

K. Piehl Aulin, K. Söderlund, E. Hultman

1Department of Medical Sciences, University of Uppsala/LIVI, S-791 88 Falun, Sweden
2Department of Physiology and Pharmacology, Karolinska institute, The University College of Physical Education and Sports, S-114 86 Stockholm, Sweden
3Department of Medical Laboratory Sciences and Technology, Division of Clinical Chemistry, Huddinge University Hospital, S-141 86 Stockholm, Sweden

Abstract
The rate of muscle glycogen synthesis during 2 and 4 h of recovery after depletion by exercise was studied using two energy equivalent carbohydrate drinks, one containing a polyglucoside with a mean molecular mass of 500 000-700 000 (3XL: Vitargo) (C drink), and one containing monomers and oligomers of glucose with a mean molecular mass of approximately 500 (3XL: dextrose?) (G drink).

The osmolality was 84 and 350 mosmol · lm1, respectively.

A group of 13 healthy well-trained men ingested the drinks after glycogen depleting exercise, one drink at each test occasion. The total amount of carbohydrates consumed was 300 g (4.2 g · kgm1) body mass given as 75 g in 500 ml water immediately after exercise and again 30, 60 ad 90-min post exercise.

Blood glucose and insulin concentrations were recorded at rest and every 30 min throughout the 4-h recovery period. Muscle biopsies were obtained at the end of exercise and after 2 and 4 h of recovery.

Mean muscle glycogen contents after exercise were 52.9 (SD 27.4) mmol glycosyl units · kgm1 (dry mass) in the C group and 58.3 (SD 35.4) mmol glycosyl units · kgm1 (dry mass) in the G group.

Mean glycogen synthesis rate was significantly higher during the initial 2 h for the C drink compared to the G drink: 50.2 (SD 13.7) mmol · kgm1 (dry mass) · hm1 in the C group and 29.9 (SD 12.5) mmol · kgm1 (dry mass) · hm1 in the G group.

During the last 2 h the mean synthesis rate was 18.8 (SD 33.3) and 23.3 (SD 22.4) mmol · kgm1 (dry mass) · hm1 in the C and G group, respectively (n.s.).

Mean blood glucose and insulin concentrations did not differ between the two drinks. Our data indicted that the osmolality of the carbohydrate drink may influence the rate of resynthesis of glycogen in muscle after its depletion by exercise.

Hier staat dus dat de gemiddelde glucose/insuline concentraties verglijkbaar waren, maar dat de opbouw/afbouw verschilden.

Uitgaande van een window van uren en glycogeen aanvulling van dagen maakt het dus wat eindeffect niet uit of je nu Vitargo of dextrose neem. Dextrose kost een paar euro per kilo, Vitargo?

Diverse pro-bb ers en pro voedingdeskundigen in de Bodybuilding en athletiek sport geloven heilig in dit product

Maw ook diverse niet

Ongelofelijk sterk in die schouders van je man! :thumb:
Je moet toch inmiddels wel een pak meer vorm en massa hebben in je schouders t.o.v. je laatste foto's..?
Heel sterk Loo! :cool:

nette training, die schouders zijn echt sic sterk....

Zeker Sterk in de schouders! Warom verkies je de DB Press voor de BB press?

10x42 just sick bro...:D

Hondsbrutale shoulder presses.

• #4.335
Damn, 3XL die in m'n log post!
Dat is na de ontdekking van m'n log (inclusief "vreemd gaan bewijs" en ongenuanceerde teksten) door m'n toemalig vriendin toch wel het hoogtepunt van dit log.

Goed getraind Loo. Mooie Shoulder Presses :D.

Wat ben je toch ook een beest hè! Belachelijk sterke schouders! Als je die 10 x 40 had overgeslagen had je bij de 42 misschien wel 12 reps zonder spot gepakt...

Lig me niet zo te pushen man :p:p:p zult nog wel een tijd geduld moeten hebben bro, blijf bij mijn deadline. leuke is dat ik nu wee in de smith squat... ultra close stance full squat en niet de zaal uit kunnen lopen omdat me outer sweap echt VOL is. Heerlijk, met een normale squat lukt me dat gewoon niet

nice die 10x42, echt ziek man........ :eek::eek: doe ik je zeker niet na

Helemaal gemist Loo wat een training 10x42 dumbbell press hardcore training.

Zoals wij van je gewend zijn!

Goed weekend.

Vriendelijk groetend,

Mos

nette training, die schouders zijn echt sic sterk....

Hondsbrutale shoulder presses.

thanks gasten, die presses gaan inderdaad wel lekker.

Zeker Sterk in de schouders! Warom verkies je de DB Press voor de BB press?

Die verkies ik niet boven bb press. Vorige schema deed ik MP's.
Smith front presses zijn ook goed.
Beetje afwisselen he.

Ongelofelijk sterk in die schouders van je man! :thumb:
Je moet toch inmiddels wel een pak meer vorm en massa hebben in je schouders t.o.v. je laatste foto's..?
Heel sterk Loo! :cool:

mwah, valt mee eigenlijk. Schouders zijn altijd al goed en sterk geweest, ik heb vorig jaar een tijdje lopen k*tten met impingement van m'n rechter schouder daardoor heb ik wat rustiger getraind, nu ga ik gewoon weer voluit.
Massa is niet echt dramatisch verbeterd.
Het is vooral m'n rugwijdte en dikte en detail in m'n onderrug die moet verbeteren, ik hoop dat ik daar wat progressie mee maak.:mad:

++ Loo, imo een hele eer, toch iemand met héél veel verstand van zaken.

3XL; de president van DBB :bow:

Die dumbbell Presjes zijn gewoon sick ouwe... als ik naar 42kg dumbbells kijk in onze sportschool krijg ik al spontaan rillingen om ze uberhaubt vast te houden... laat staan ff 10x drukken tot onder de oortjes.

:clap:

Nouja weetje, een klein glaasje was het eerder maar war ik op doelde was al dat gedoe rondom vitargo etc. Hoe dan ook, ieder zijn eigen. Waarschijnlijk dat ik binnenkort met hem samentrain en dan ben ik eens benieuwd wat hij nog meer te vertellen heeft... persoonlijk heb ik nooit veel extra's ervaren door het toevoegen van dextro of wat dan ook aan je post workout. daarvoor geloof ik te heilig in het belang van een goede maaltijd voor de training

bedoel, mijn postworkout meal is nu 1 L magere melk, dat zijn dan wel suikers, maar op de GI staan ze laag. en ik verlies geen grammetje massa

ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een nieuwe pic van jouw

wat een schoudertraining zeg! props voor die 10x42 man!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven