XXL Nutrition

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
wat is het verhaal achter een dubbele isolatie oefening : side raises?

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.522
wat is het verhaal achter een dubbele isolatie oefening : side raises?

gemakzucht en met die cable side raises vind ik de belasting toch net ff iets anders; ik buig met m'n romp ietsje voorover en laat m'n arm voor m'n romp langs gaan met de negatieve (m'n werkende arm komt voorbij m'n lichaam zelfs) waardoor er een grotere ROM gemaakt wordt en belangrijker nog; waardoor er stretch op m'n side delt komt.

Die "extra optie" mis je met reguliere side raises.

Snappie?

Dit zijn overigens geavanceerde side delt aanvalstechnieken dus deze post wordt over 30 min vernietigd omdat ik anders bang ben dat meer mensen grote ronde delts krijgen.

gemakzucht en met die cable side raises vind ik de belasting toch net ff iets anders; ik buig met m'n romp ietsje voorover en laat m'n arm voor m'n romp langs gaan met de negatieve (m'n werkende arm komt voorbij m'n lichaam zelfs) waardoor er een grotere ROM gemaakt wordt en belangrijker nog; waardoor er stretch op m'n side delt komt.

Snappie?

Dit zijn overigens geavanceerde side delt aanvalstechnieken dus deze post wordt over 30 min vernietigd omdat ik anders bang ben dat meer mensen grote ronde delts krijgen.
gelijk even voorkomen ;)

Ander voordeel van cable side raises is, dat de belasting gedurende de hele beweging even groot is, in tegenstelling tot normale side raises, waar het steeds zwaarder wordt door de zwaartekracht. Bij gewone side raises wordt dus voornamelijk het laatste deel van de ROM getraind.

Wat ik zelf vaak doe om de ROM nog groter te maken bij cable side raises is zijwaarts gaan leunen

http://www.youtube.com/watch?v=w-wFG7y6jHE

Is er eigenlijk nog een keer een filmpje langsgekomen of niet?

Loo heeft gewoon een goed fysiek alleen niet zo groot als die wilt.

Denk dat Loo het een beetje eng vind tussen als die grote jongens, als wij hem nou eens gaan pushe. :D

Ander voordeel van cable side raises is, dat de belasting gedurende de hele beweging even groot is, in tegenstelling tot normale side raises, waar het steeds zwaarder wordt door de zwaartekracht. Bij gewone side raises wordt dus voornamelijk het laatste deel van de ROM getraind.

Wat ik zelf vaak doe om de ROM nog groter te maken bij cable side raises is zijwaarts gaan leunen

http://www.youtube.com/watch?v=w-wFG7y6jHE

Nee, de zwaartekracht blijft op dezelfde manier aan het gewicht trekken.
Het ligt eraan hoe de kabel machine is geproduceerd/ of er een degelijke fysiocam in zit.

Als jij het doet zoals in het filmpje dan leun je de verkeerde kant op, nu blijft de hoek van je arm t.o.v. je romp hetzelfde.

• Like
Waarderingen: Loo
Nee, de zwaartekracht blijft op dezelfde manier aan het gewicht trekken.
Het ligt eraan hoe de kabel machine is geproduceerd/ of er een degelijke fysiocam in zit.

Als jij het doet zoals in het filmpje dan leun je de verkeerde kant op, nu blijft de hoek van je arm t.o.v. je romp hetzelfde.

???

De zwaartekracht werkt naar beneden... Als je een dumbbell in je hand hebt wordt de dumbbell naar beneden 'getrokken'.

Als je de raises met een kabel doet wordt je hand richting de katrol getrokken... Dus dan werkt de tegenwerkende kracht schuin als ware.

En hoe bedoel je dat ik de verkeerde kant op leun? De oefening krijgt toch een grotere bewegingsuitslag op deze manier. Het gaat er niet om dat je arm zich in een andere 'hoek' bevindt....

De cable sides zijn inderdaad gruwelijk!!:D

Als de groepsdruk te hoog wordt voor onze Loo zwicht hij vanzelf.

Blijkbaar heeft de groepsdruk dat punt nog niet bereikt...

DUS NOG EVEN FLINK DOOR PUSHEN BOYS ;)

Snappie?

het is idd die constante spanning van de beweging die hem anders maakt - zwaarder weet ik niet - zo zijn er wel meer oef die je met de kabel goed kan aanpakken - bijv flyes, bent over laterals

Is Daster weer bezig geweest? :D

Als de groepsdruk te hoog wordt voor onze Loo zwicht hij vanzelf.

Blijkbaar heeft de groepsdruk dat punt nog niet bereikt...

DUS NOG EVEN FLINK DOOR PUSHEN BOYS ;)
Dat filmpje zou afgelopen vrijdag gefilmd worden door tiger4evah, maar er is de hele week niet eens getraind.
En dat filmpje boeit me eigenlijk geen ****, ik krijg er niet echt een stijve derde been van. Doe mij maar dikke schouders.
En die heb ik trouwens al :D
Van mij apart denken jullie dat ik de boel bij elkaar lieg.
Het is dat tiger aanbood om te filmen, prima als hij met een camera in de rondte wil lopen dan mag ie van mij filmen. Dus je moet bij hem zijn.
;)

What happened met de lay out?

Ik ben te buff voor dit forum.

At Daster, je hebt misschien wel gelijk, doe nooit cable side raise en je verhaal klinkt wel aannemelijk...... Overall gezien, / care

wtf gare lay-out :roflol:..

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven