XXL Nutrition

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #9.001
Nette training Loo, met een mooi volume! Ik ga dat werkset verhaal toch maar eens onthouden, maar doe je de niet werksets dan superstrict of gewoon het zelfde als de werksets?

dikke bench! Ooit hoop ik je in te halen :D

Hoop dat je snel je draai vind.
Los van het geld blijft werk natuurlijk waardeloos en is na een dag (hard) werken het trainen toch anders.

Werk :sad:!

Vind wel een harde training, je gaat er denk ook vanzelf aan wennen, zelfde als met vroeg in de ochtend trainen. Trekt wel weer bij Loo.

Voorbij met het uitslapen? Gewoon weer in een ander ritme komen. Goede chest workout.

Lekker weer! Veel beterschap met het vroeg op staan, pfff, wat een ellende is dat toch haha.

nou, doe je weer aardig ;)

• #9.009
Nette training Loo, met een mooi volume! Ik ga dat werkset verhaal toch maar eens onthouden, maar doe je de niet werksets dan superstrict of gewoon het zelfde als de werksets?

thanks.

die niet-werksets, zeg maar "warm up sets", doe ik wel strikt ja, dat is ook geen probleem omdat ik toch onder failure blijf zitten. Dat is gewoon het belangrijkste; het moet genoeg intensiteit zijn om op te warmen, maar niet zoveel intensiteit dat je teveel aan het voorvermoeien bent voor "je zware sets".
Om even een voorbeeldje te geven, stel je werkset(s) op bench is 8 x 100, dan draai je eerst 8 x 60 en 8 x 80. Dan kom je nog vers bij de 100 aan, en je hebt voldoende opgewarmd en opgebouwd in gewicht om veilig en voorbereid all out te gaan op 100. Je moet zelf maar ff kijken wat voor jou het beste werkt, het verschilt per persoon. Als je uiteindelijk maar 1 of 2 sets doet met maximale intensiteit dan is het goed. En of je daarvoor 1 of 3 warm up sets heb gedraaid dat boeit niet.

dikke bench! Ooit hoop ik je in te halen :D

Moet geen probleem zijn, gewoon doortrainen en niet teveel zuipen dan doe je het beter dan mij.

Hoop dat je snel je draai vind.
Los van het geld blijft werk natuurlijk waardeloos en is na een dag (hard) werken het trainen toch anders.

Op den duur trekt dat wel bij, maar het kost nu nog veel energie om alles te onthouden en meteen goed te doen.

Werk :sad:!

Vind wel een harde training, je gaat er denk ook vanzelf aan wennen, zelfde als met vroeg in de ochtend trainen. Trekt wel weer bij Loo.

zeker

Voorbij met het uitslapen? Gewoon weer in een ander ritme komen. Goede chest workout.

Lekker weer! Veel beterschap met het vroeg op staan, pfff, wat een ellende is dat toch haha.

Ik heb m'n werk natuurlijk zo ingedeeld dat ik nooit eerder dan 09.00 moet beginnen.:D Je dacht toch zeker niet dat ik voor half 9 naar buiten ging? Zeker niet met dit weer. Het is nu vaak zo; s'ochtends werken, s'middags trainen, s'avonds weer werken. Prima.
Alleen nog ff een nieuw ritme vinden met eet-tijden.

yo big R.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dik gebankt Loo. Waarom doe je zowel met BB als met DB inclines?

• #9.011
Dik gebankt Loo. Waarom doe je zowel met BB als met DB inclines?

Omdat die bovenkant dikker moet worden, onderkant is al redelijk bazig.

Zijn trouwens wel twee verschillende hoeken, die db press is 30 graden en die incline press bij ons is vrij schuin, iets van 60 ofzo.

60 graden :eek: bijna een military press dus :p

Omdat die bovenkant dikker moet worden, onderkant is al redelijk bazig.

Zijn trouwens wel twee verschillende hoeken, die db press is 30 graden en die incline press bij ons is vrij schuin, iets van 60 ofzo.

60 graden :eek: bijna een military press dus :p

Maakt een deste betere compound haha. Ik pak de inclines (helaas) in de smith omdat we niks anders hebben (afgezien dan met losse DB's, wat ik ook wel af en toe doe) en dan pak ik um ook vrij extreem steil. Pak je lekker schouders mee, en dat is nooit verkeerd natuurlijk :rolleyes:

• #9.014
Ja voor mij juist wel, m''n schouders zijn goed.
Ik vind sowieso dat veel incline presses net ff te schuin staan, je moet goed opletten dat je niet vanuit je schouders gaat drukken.

Ik vind sowieso dat veel incline presses net ff te schuin staan, je moet goed opletten dat je niet vanuit je schouders gaat drukken.

En dan heb je toch nog front raises nodig vind je?

beetje laat, maar lekker gebankt kerel!

Lekker gewerkt kerel!

Mee eens. Maandag 140kg incline gebankt...nu enorme spierpijn in mn schouderkop. Bank staat dus gewoon te schuin...ik ga wel in de smith incline doen zodat ik zelf de hoek kan bepalen.

Heb toevallig ook wat filmpjes van Yates gezien waarin hij uitleg geeft over bepaalde oefeningen. Misschien ook wel eens leuk om te kijken...die man heeft echt enorm veel ervaring. Hij zegt oa ook dat een bankje nooit te schuin moet staan en dat benchpress een oefening is voor powerlifters. Bb'ers moeten de normale benchpress er volgens hem gewoon uitlaten en vervangen voor een decline benchpress, wat voor hem de beste ''massbuilder'' voor de borst is geweest.

Laatst bewerkt:
  • #9.019
Mee eens. Maandag 140kg incline gebankt...nu enorme spierpijn in mn schouderkop. Bank staat dus gewoon te schuin...ik ga wel in de smith incline doen zodat ik zelf de hoek kan bepalen.

Heb toevallig ook wat filmpjes van Yates gezien waarin hij uitleg geeft over bepaalde oefeningen. Misschien ook wel eens leuk om te kijken...die man heeft echt enorm veel ervaring. Hij zegt oa ook dat een bankje nooit te schuin moet staan en dat benchpress een oefening is voor powerlifters. Bb'ers moeten de normale benchpress er volgens hem gewoon uitlaten en vervangen voor een decline benchpress, wat voor hem de beste ''massbuilder'' voor de borst is geweest.

Ik ben Yates junior, alles wat hij zegt beaam ik. En als ik wat zeg dan kan
Yates het beamen. Ik heb alleen niet dezelfde fysiek en rotkop.

In principe kan je met zo'n schuine bank je upper pecs nog wel belasten, maar dan moet je echt heel goed focussen dat je niet vanuit je schouders gaat pressen, zeker als je zoals velen sterke front delts hebt. Sowieso het onderste gedeelte van de ROM pakken, bovenste stuk/lock out is sowieso al zo goed als nutteloos voor upper pecs.

Mja, ik kan er niets wetenschappelijks over zeggen, maar ik weet wel dat incline benchen mijn pecs het volume heeft gegeven waar al mijn huisgenoten zich nu op afsjorren. Toen ik gewoon al mijn borst gebeuren op incline stand een paar maanden heb gevlamt zijn ze pas echt beetje goed vol geworden. Doe nu wel eens decline fly, prima oefening, maar zelf vind ik een lekkere incline press toch altijd wel het lekkerst.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven