AndroidHealthClinic

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik herinner mij nogwel de legendarische woorden van MC.Chick over fullbody trainen.

Heb je ooit eerder zoiets gevolgd? Ik probeer je hiermee niet te zeggen dat je fullbody moet doen en weet ik veel wat allemaal. Ben gewoon beniewd wat je ervan denkt.;)
Ik wil even aanvullen dat ik destijds (waar deze post over gaat) een UB/LB schema schema volgde en geen fullbody. Dat is feitelijk ook een split natuurlijk.
Fullbody vind ik nog steeds niet geschikt.

Meer liefde tonen voor powerliften en serieuzer omgaan met wisselende intensiteiten is denk ik wel effectief om je fysiek te verbeteren.
Dus in die zin kan ik niet anders dan mc.Chick in veer in z´n dikke squatreet stoppen.
UB/LB werkt heel goed Loo. Nogmaals ook dat is een split-vorm. Maar meer focus op de compounds en bewegingen ipv spiergroepen. ;)

Ik heb nog een heel mooi massa gericht WSB schema liggen baas waar je op zeker goede gains mee gaat maken :D
hmm, zou je misschien door kunnen sturen (prive?), ik heb zelf ook sinds begin 2010 een massa gericht schema, misschien dat ik nog wat dingen kan toevoegen aan me schema.

hmm, zou je misschien door kunnen sturen (prive?), ik heb zelf ook sinds begin 2010 een massa gericht schema, misschien dat ik nog wat dingen kan toevoegen aan me schema.

Dit is waar ik aan begin na mijn maandje split, heb bijna hetzelde al gedaan en vond het echt chill. Goede kracht toename maar toch eigenlijk voornamelijk massa werk. Zeer aangename afwisseling op een normale BB split. Ik heb ook wel tijden alleen lage reps gedaan maar dan verlies ik toch wel volume heb ik het idee.

Westside Barbell Schema:
-----------------------------------------------------------
Max Effort - Lower Body Week 1
1. Deadlift (8-8-5-5-3-3-2-2)
2. Full Front Squat (3*5)
3. Leg Curl (3*8)
4. Leg Extension (3*8)
5. Cable Pull Through (3*10)
6. Ab Machine (3*10)
Max Effort - Lower Body Week 2
1. Squat (8-8-5-5-3-3-2-2)
2. Rackpull (3*5)
3. Leg Extension (3*8)
4. Leg Curl (3*8)
5. Good Mornings (3*10)
6. Ab Rollout (3*10)

Max Effort - Upper Body Week 1
1. Benchpress (8-8-5-5-3-3-2-2)
2. Dumbbell Shoulder Press (3*5)
3. Chinups (3*8)
4. Face Pulls (3*10)
5. Pushdowns (3*10)
6. Side/Front Raise (3*10)
7. Dumbbell Shrugs (3*10)
Max Effort - Upper Body Week 2
1. Military Press (8-8-5-5-3-3-2-2)
2. Incline Bench Press (3*5)
3. Underhand Cinups (3*8)
4. Pandlay Row (3*10)
5. Triceps Dumbbell Extensions (3*10)
7. Barbell Shrugs (3*10)

Dynamic Effort - Lower Body Week 1
1. Speed Box Squat (10*2)
2. Stiff Legged Deadlift (3*10)
3. Leg Press (3*12)
4. Standing Calve Raise (3*10)
5. Hyperextensions (3*10)
6. Side Bends (3*8)
Dynamic Effort - Lower Body Week 2
2. Glute Ham Raise (3*10)
3. Lunges (3*12)
6. Leg Raise (3*8)

Dynamic Effort - Upper Body Week 1
1. Speed Bench Press (8*3)
2. Seated Military Press (3*10)
3. Wide Grip Bench Press (3*8)
4. Rack Lockouts (3*5)
5. Bent Over Row (3*8)
6. Rear Lateral Raise (3*10)
7. Biceps Barbell Curl (3*8)
Dynamic Effort - Upper Body Week 2
2. Dumbbell Bench Press (3*10)
3. Dumbbell Fly (3*8)
4. Close Grip Bench Press (3*5)
5. T-Bar Row (3*8)
7. Biceps Dumbbell Curl (3*8)

Dit is een schema voor 2 weken, dus de eerste week doe je alle week 1 trainingen, en de 2e week alle week 2 trainingen.

Eventueel zou je de ME hoofdoefeningen kunnen 1RM'en, in dit schema doe je meer setjes van 2 en 3 reps. Na een maand kan je dan je 1RM's gaan maken ofzo, als je dat überhaupt wil doen.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: KEUN
Dit is waar ik aan begin na mijn maandje split, heb bijna hetzelde al gedaan en vond het echt chill. Goede kracht toename maar toch eigenlijk voornamelijk massa werk. Zeer aangename afwisseling op een normale BB split. Ik heb ook wel tijden alleen lage reps gedaan maar dan verlies ik toch wel volume heb ik het idee.

Westside Barbell Schema:
Max Effort - Lower Body Week 1
1. Deadlift (8-8-5-5-3-3-2-2)
2. Full Front Squat (3*5)
3. Leg Curl (3*8)
4. Leg Extension (3*8)
5. Cable Pull Through (3*10)
6. Ab Machine (3*10)
Max Effort - Lower Body Week 2
1. Squat (8-8-5-5-3-3-2-2)
2. Rackpull (3*5)
3. Leg Extension (3*8)
4. Leg Curl (3*8)
5. Good Mornings (3*10)
6. Ab Rollout (3*10)

Max Effort - Upper Body Week 1
1. Benchpress (8-8-5-5-3-3-2-2)
2. Dumbbell Shoulder Press (3*5)
3. Chinups (3*8)
4. Face Pulls (3*10)
5. Pushdowns (3*10)
7. Dumbbell Shrugs (3*10)
Max Effort - Upper Body Week 2
1. Military Press (8-8-5-5-3-3-2-2)
2. Incline Bench Press (3*5)
3. Underhand Cinups (3*8)
4. Pandlay Row (3*10)
5. Triceps Dumbbell Extensions (3*10)
7. Barbell Shrugs (3*10)

Dynamic Effort - Lower Body Week 1
2. Stiff Legged Deadlift (3*10)
3. Leg Press (3*12)
6. Side Bends (3*8)
Dynamic Effort - Lower Body Week 2
2. Glute Ham Raise (3*10)
3. Lunges (3*12)
6. Leg Raise (3*8)

Dynamic Effort - Upper Body Week 1
2. Seated Military Press (3*10)
3. Wide Grip Bench Press (3*8)
4. Rack Lockouts (3*5)
5. Bent Over Row (3*8)
7. Biceps Barbell Curl (3*8)
Dynamic Effort - Upper Body Week 2
2. Dumbbell Bench Press (3*10)
3. Dumbbell Fly (3*8)
4. Close Grip Bench Press (3*5)
5. T-Bar Row (3*8)
7. Biceps Dumbbell Curl (3*8)

Dit is een schema voor 2 weken, dus de eerste week doe je alle week 1 trainingen, en de 2e week alle week 2 trainingen.

Eventueel zou je de ME hoofdoefeningen kunnen 1RM'en, in dit schema doe je meer setjes van 2 en 3 reps. Na een maand kan je dan je 1RM's gaan maken ofzo, als je dat überhaupt wil doen.
Bedankt!

Heel anders dan mijn schema
even kort;

ik doe bij UB meestal 3 a 4 sets ..1e werk set 80%, 2e 70-75%, 3e 65-70%
dit doe ik vrijwel bij de meeste oefeningen, benen/rug ietsje anders.
isolatie oefeningen ook meestal hoger in reps.

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.146
VRIJDAG

Redelijke training.

Schouders

Seated db press
10 * 22
10 * 32
10 * 38
10 * 40

Front raises
8 * 12
8 * 16
8 * 20
8 * 24

Seated side raises
10 * 12
10 * 14
8 * 16
10 * 12

Standing cable side raise
10 * 5
10 * 7,5

Traps

Barbell shrugs
10 * 60
10 * 100
10 * 120
10 * 140

Triceps

CGBP
10 * 60
10 * 80
10 * 90
10 * 80

Rope pulldown
10 * 20
10 * 27,5
10 * 35
10 * 30

Fijn weekend beesten

Mooie training, deftige weights :thumbs:

Net als de vorige keer seated DB press.. niet om een rel te veroorzaken maar om de gezondheid van de schouder.. maakt het iets uit hoe diep je ze laat zakken ?

Net als de vorige keer seated DB press.. niet om een rel te veroorzaken maar om de gezondheid van de schouder.. maakt het iets uit hoe diep je ze laat zakken ?

Ik laat ze altijd zakken tot het middenste van de dumbbell op gelijke hoogte als mijn oren staat.

Vind een nette training Loo, maar je gaat achteruit kerel, foute boel!

Doe jij eigenlijk wel is cardio voor het vetpercentage dat je hebt of puur genen?

• #9.151

Ik zak met tot ik met m'n handen naast m'n oren zit bij m'n max set, maar in principe zou je nog wel lager kunnen zakken.
Als je het geen controle meer over het gewicht hebt dan wordt het pas gevaarlijk, ongeacht of je nou een db of barbell pressed.
Dus altijd zorgen dat je OF de controle houdt OF een goede spotter achter je hebt.

Ik zet wel het bankje heel ietsje schuin, dus niet kaarsrecht, deze positie is net iets comfortabel voor m'n schouderkapsel en rc-pezen en derhalve neemt het blessure risico wat af.

Vind een nette training Loo, maar je gaat achteruit kerel, foute boel!

Doe jij eigenlijk wel is cardio voor het vetpercentage dat je hebt of puur genen?

Ik heb niet het idee dat ik erg achteruit ben gegaan eigenlijk, ik heb een week slecht gegeten en niet getraind. Als ik twee weken in m'n ritme zit ben ik weer helemaal terug, dus eerlijk gezegd valt het me nog mee.

Ik ben wel van plan cardio te gaan doen en m'n carbs omlaag te gooien meer richting de zomer. Maar ik vind dat nu nog te vroeg.

Fullbody vind ik nog steeds niet geschikt.

Meer liefde tonen voor powerliften en serieuzer omgaan met wisselende intensiteiten is denk ik wel effectief om je fysiek te verbeteren.
Dus in die zin kan ik niet anders dan mc.Chick in veer in z´n dikke squatreet stoppen.

Hoho dus start eens verdomme. Go to the next level Loo. Je zit waar ik ook zat een paar jaar geleden. Nauwelijks echte vooruitgang meer. Het lijkt raar maar eens starten met wat meer low reps, wat minder isolatie. Mss wat speedreps etc voelt in het begin alsof je je bb-ing doelen wat verkloot maar niks is minder waar. Meer kracht is meer massa! Ik heb er ook 15 kg massa bij in de afgelopen 4 jaar powerbuilding.

Het is een gewogen afweging van oefeningen ook. Ik doe nooit meer een front raise. Het is gewoon tijdverspilling als je door de week al 20 sets liggende press doet en overheadpress. Side raise doe ik gewoon elke week. Is noodzakelijk om een goede balans te houden tussen de 3 schouderkoppen qua ontwikkeling. Triceps hetzelfde. Ik doe naast de grote volumes, mp/pp/CGBP meestal nauwelijks meer specifiek triceps werk en anders nooit meer als 1a2 oefeningen en als ik het doe pak ik nu 50% meer op een pushdown als 4 jaar terug.

Doe ook eens partials. Dit lijkt zoiezo het raarst als bb-er om een beweging maar half te gaan doen. Maar als je hiermee in een maand of 2, 10-20 kg omhoog kan gaan in bv deadlift omdat je je zwakke punt in de beweging hebt verbeterd who cares. Moet je nagaan hoeveel massa je gaat pakken op je erectors als je daarna met 20kg meer je setjes draait.

Big G heeft een punt loo

• #9.155
Ik moet met het maken van m´n schema wel een beetje rekening houden met m´n trainingsmaat aangezien hij wel bb-gericht wil blijven trainen. Liever had ik hem nog meer rondom de "de grote drie" uitgebouwd, maargoed...
Ik ben van plan de eerste paar oefeningen per training low reps te draaien, onder de 6 in ieder geval, eerder rond de 3. En dan de laatste oefening(en) afsluiten met wat isolatie/pomp werk.
Dan kom ik op dit schema uit, comments zijn welkom.

Maandag

Borst / Biceps

Bankdrukken (low reps)
Schuindrukken (low reps)
DB fly’s
Cable fly’s

Barbell curls (low reps)
Hammer curls (low reps)
Machine curls

Dinsdag

Rug / Traps

Deadlift (low reps)
Front pull down (low reps)
v-bar seated row
Yates row (low reps)
DB shrug

Woensdag

Benen

Squat (low reps)
Lunge in Smith (low reps)
Leg press (low reps)
SLDL

Donderdag

Rust

Vrijdag

Schouders / Triceps

M.P’s / push press (low reps)
Barbell upright row (low reps)
Standing side raises
Bent over side raises

CGBP (low reps)
Skull’s (low reps)
Dip’s

Dit is gewoon een bodybuilding schema, maar dan voor low reps. Volgens mij gaat dit geen weg zijn die naar improved muscle mass of strength gaat leiden. Ik zou eerder iets doen zoals WSB. Dat werkte voor mij heel goed. Overtuig je trainingspartner ervan dat dit zijn bodybuilding doelen niet in de weg zal staan. Ik denk ook dat dit niet makkelijk gaat trainen. Je gooit het beter over een andere boeg, loo. Ik denk dat je anders met dit plannetje in je oude bodybuilding routine gaat hervallen:).

Hey Loo.

Ja kijk, jij gaat toch niet afwijken van je 4 dagen split. Mijn persoonlijke mening is dat je hier niet heel veel meer kracht mee gaat gainen. Ik ben geen expert, maar je zit nog steeds grofweg op hetzelfde schema. Natuurlijk pak je een paar oefeningen low reps. Maar het probleem is denk ik dat je nog steeds elke week dezelfde oefeningen doet. Geen speed werk, weet niet of je singles of doubles gaat doen, geen partials. Elke week maxen op dezelfde oefeningen.

Ik weet niet hoe het zit met je trainingsmaat. Maarja, je traint al een jaar of 10 split, van 4 of 5 weken echt wat anders doen ga je echt geen massa verliezen. Ik durf te wedden als je nu WSB ofzo gaat rammen je gewoon weer een spurt maakt, zowel in kracht, als in massa en misschien nog wel belangrijker, in motivatie.

Naja, je zal vast wat meer kracht pakken als je je compounds lager in de reps gaat zitten, maar het voelt toch een beetje als half werk imo. Als je gewoon wat écht krachtgains wil gaan maken zal je het gewoon eens drastisch anders moeten doen.

Naja, mijn mening, niet om te zeuren ofzo, je bent een beest dus je moet het zelf bepalen, persoonlijk zou ik het gewoon echt eens helemaal omgooien en dat voor 4 weken proberen. Wat heb je te verliezen?

---------- Toegevoegd om 15:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:28 ----------

Dit is gewoon een bodybuilding schema, maar dan voor low reps. Volgens mij gaat dit geen weg zijn die naar improved muscle mass of strength gaat leiden. Ik zou eerder iets doen zoals WSB. Dat werkte voor mij heel goed. Overtuig je trainingspartner ervan dat dit zijn bodybuilding doelen niet in de weg zal staan. Ik denk ook dat dit niet makkelijk gaat trainen. Je gooit het beter over een andere boeg, loo. Ik denk dat je anders met dit plannetje in je oude bodybuilding routine gaat hervallen:).

Haha Hervee was me beetje voor. Maar ik ben het helemaal met hem eens. Ik heb mijn trainingsmaat ook mee getrokken in die WSB, en hij vond het ook helemaal de shit. Kerel is ook naar een 190 deadlift gegaan in korte tijd. En trust me, hij is er niet kleiner op geworden.

Loo weet dat variatie de sleutel is, dat zie ik hem vaak genoeg in andere logs posten maar hij durft dit niet bij zijn eigen schema toe te passen.

Kill your darlings Loo!
De uitdrukking "kill your darlings" wordt voornamelijk in de dichterswereld gebruikt, maar ook in andere branches. Hiermee wordt bedoeld dat de 'darling' soms geschrapt moet worden om een stap verder te komen. Hiermee wijst "kill your darlings" net als "KISS" en "Less is More" op het feit dat eenvoud belangrijk is.

Barbell curls (low reps)

Ga je dan opbouwen naar je 1rm of ?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven