Fitness Seller

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ben benieuwd Leau

upperbody/lowerbody

nuff said.

Compound 2-8reps
Iso 8-15 reps.

push/pull

nuff said

:roflol:

500 mg test EW

nuff said

• Like
Waarderingen: Loo
  • Topic Starter Topic Starter
  • #9.186
say wut? Heb je plannen Loo?

• #9.188
DINSDAG

Ik had niet te hoge verwachtingen van deze training (5 uur ging de wekker vanmorgen) maar die Crack-troep heeft me er aardig doorheen gesleept.
Alleen zweten als een mofo.
Deadlift was een tijd geleden,maar ging best goed. Ik denk dat 10cm verhoging al veel scheelt in gewicht.

Rug

Deadlift (vanaf 10cm matjes)
8 * 60
5 * 100
5 * 140
5 * 180
5 * 180

Front pull down
8 * 50
5 * 70
5 * 90
5 * 110
5 * 110

V-bar seated row
5 * 100
5 * 115
5 * 130
5 * 145 (lelijk)

Yates row
5 * 80
5 * 100
5 * 120
5 * 140 (lelijk)

Barbell shrugs
5 * 60
5 * 100
5 * 140
5 * 180

Dumbbell shrugs
12 * 32
12 * 44

lukt het eten nog een beetje tussen het werken door?

Onwaarschijnlijk, die yates rows. Ik haat het wel om te smokkelen, ik doe ze liever strikt. Ego thuis laten:D. Zijn die 120 strict? Goeie deadlifts ook, zeker vanaf platform.

• #9.191
say wut? Heb je plannen Loo?

Ik heb er wel serieus over nagedacht maar ik kan op het moment niet 110 % op BB focussen omdat ik ook serieus met "m'n carriere" bezig wil zijn dus (voorlopig) doe ik het niet. Verder wil ik het er niet over hebben, nu we het toch over werk hebben. (als je begrijpt wat ik bedoel).

• #9.193
lukt het eten nog een beetje tussen het werken door?

steeds beter, moet gewoon heel strak plannen, vanaf morgen ga ik ook een vast eetschema hanteren ook tijdens werken, dat maakt het wat makkelijker.
Er is altijd wel een weg in te vinden...

Onwaarschijnlijk, die yates rows. Ik haat het wel om te smokkelen, ik doe ze liever strikt. Ego thuis laten:D. Zijn die 120 strict? Goeie deadlifts ook, zeker vanaf platform.

120 gaat prima, 140 is al whole different game. Moeite om m'n UB strak in positie te houden, zeker als laatste oefening dan ben je niet meer zo vers. Maar komt goed. Die DL's lees je verkeerd; de schijven rusten op 10cm verhoging, dus hij ligt net ff wat hoger. En ik heb het idee dat dat toch best scheelt, al is het maar tussen je oren ;)

Laatst bewerkt:
Ey Loo ga je nou eigenlijk echt voor brute krachtgains of gewoon voor een nieuwe prikkel?
Die rows vandaag zijn in ieder geval hard man.

• #9.195
Ey Loo ga je nou eigenlijk echt voor brute krachtgains of gewoon voor een nieuwe prikkel?
Die rows vandaag zijn in ieder geval hard man.

Nieuwe groeiprikkel, ik vind die low reps eigenlijk helemaal niks maar juist daarom is het goed. Zou leuk zijn als ik m'n krachtstats wat omhoog haal, maar hoofddoel is to put on some fresh muscle-mass.

Dan zijn ze nog goed ! Maar als je plates 10 cm hoger staan, dan vergemakkelijk je het wel en dat kan wel een paar kilo's schelen. Goeie variant op gewone deads !

Zijn betere gewichten Loo die deadlifts gewoon met stop of touch en go?

Mja, het speedwerk zit normaal in 1 en dezelfde week als je max effort werk.

Volgens mij is het een beetje net als periodisering over lange termijn, alleen dan in 1 week. Het lijkt me niet makkelijk om 2 weken max effort te gaan doen en dan daarna 2 weken speedwerk.

Het gaat er ook in grote lijnen om dat je niet te vaak maximaal wil knallen op een 1RM ofzo. Iig niet op dezelde oefening. Daarom doe je 1 week squat, volgende week deadlift, dan weer squat, en dan weer deadlift, of varianten daar op.

Het is taai om op dinsdag een max squat te maken, op donderdag weer een max deadlift, en die week er op ook weer 2 keer. En dan daarna 2 weken speedwerk te gaan trainen. Dat is niet echt logisch.

Ik snap eerlijk gezegt niet zo goed waarom je per see koste wat kost vast wil houden aan die verdeling van borst, rug, benen, schouders. Waarom wil je niet aan een UB/LB verdeling?

Ik begin me een beetje een zeur te voelen maar krijg in dit log ook wel het gevoel alsof we tegen een muur aan't praten zijn.

Eens.

DE en ME horen in dezelfde week. Verder alleen maar je split aanhouden gaat verder nauwelijks meer wat doen. Ik quote dit volgend jaar als er nog steeds geen echte vooruitgang is.

Wat ik deed, en dat wierp echt z'n vruchten af was 1 dag in de week, waarop ik dus dynamic effort draaide op bench.. 1 week doe je 12 sets op 65% van je 1 rm en doe je 3 reps, de week daarna 70% voor 8 sets van 3 reps, week daarop, 6 sets op 75% ook weer voor 3 reps.

Wat ik daar bovenop deed, om er een bodybuilding draai aan te geven, was een repout doen op dat gewicht, dan pomp je je echt je chest vol. Zekere aanrader. Ik werd er iedere week sterker van.

Give it a try;)

Het gaat ook om het feit dat naast de trainingen er gewoon maar 1x een spiergroep per week wordt belast en er dus alleen maar effectief of een max effort of een dynamic effort gedaan kan worden en daarna pompen tot je neervalt voor zijn genoegdoening.

---------- Toegevoegd om 22:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:41 ----------

Niet om negatief te zijn ofzo.. Maar vind low reps weinig voor spiermassa doen. Met 5 reps nog wel maar met 3 reps niet echt. Voor kracht is het verder prima.

Natuurlijk blijft 8-12 de gulden regel voor hypertrofie maar wat doe je als je vastloopt?

Precies meer kracht is meer gewicht op dezelfde oefeningen waarbij je 8-12 reps doet. Niemand vergeet toch Ronnie met zijn 3 reps SQ en DL met onmenselijke gewichten lijkt me.

Maar zo erg liep hij toch niet vast, volgens mij als hij strikt trainde en at, pakte hij gewoon kilo's

Nette deads Loo!

Wat doe je voor werk naast je fysio als ik het vragen mag?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven