Fitness Seller

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik denk niet dat dynamic echt veel zin heeft zonder bands of chains. Rep effort lijkt me veel geschikter en ook passender bij zijn doelen.

Mja, ik denk zelf dat je toch prima DE kan trainen zonder bands en/of chains. Toegegeven, het is niet ideaal, met name met de bench niet, maar wel prima te doen.

Wat houdt rep effort precies in eigenlijk?

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.242
Je moet ook geen biceps pakken waarna je op de volgende dag rug pakt en biceps deels in betrekt. En op de haverklap de volgende dag nog eens uitgebreid gaat squaten. Wellicht zit je in tijds nood.

Nee het is een fail in het schema, gister had ik inderdaad ook last van m'n bi's.
Ik ga er eens even goed overnadenken in de tijd van de baas vanavond.

done;

Maandag : benen
Dinsdag: borst / triceps
Woensdag: rug / traps / biceps
Donderdag: -
Vrijdag: schouders / triceps (of biceps, per week afwisselen)

Maandag: squat > leg press > 1leg smith squat > SLDL
Dinsdag: bench > incline bench > fly's > dips > skulls > rope pulldown
Woensdag: dl > front pulldown > v-bar row > yates row > shrugs > bb curl > hammer curl
Donderdag: fat chicks en ecto's trainen
Vrijdag: M.P's/push press > bb upright row > side raises > face pulls > bi's or tri's

Sowieso alles low reps; 1 a 2 sets op 8 en daarna toch 2 sets op 5 of eronder.

Hahaha, schennis!!! Op je zondag moeten werken, goddamn it dit gaat te ver.

M'n weekend staat al weer vast; zaterdagochtend een begrafenis, daarna werken tot 17.00. En zondagochtend van 08.30 tot 15.00 werken.
:fuu:

Moehoehahahahaha LOOOOOOO tijd voor de westside barbellll!!! Je kan er niet omheen vriend, die split gaat hem niet meer worden!!!

upperbody/lowerbody 4xperweek.

Ma upper Low reps
DI lower Low reps

Do Upper high reps
Vrij Lower high reps

Of alles low reps wat je wilt. Op lowerbody dagen kan je ene dag squat als main oefening pakken andere dag dead als main oefening.
Nuff said. again.

Ik weet het bazen, het is tijd....
Maar m'n trainingsmaat zit net aan de gouden olie dus hij wilt nu per se split blijven draaien. Vandaar het schema zoals ik hem nu heb. Verschil is alleen dat ik alles low rep ga draaien en hij niet.
Maar zodra de mogelijkheid daar is ga ik voor die max/dynamic effort, dat staat me wel aan.

Loo doe lekker datgene waar je zelf zin in hebt :woot:

Of doe juist dat gene waar je geen zin in hebt!
haat=gains

Soms heb ik zin om niet onder die barbell te stappen met +200 kg erop alleen voel ik me dan zo ellendig en zwak als ik me betrap op deze laffe gedachten. Ik heb gekozen voor deze sport en ik zal potverdomme ook sterk worden ook.
Daarbij zal ik ook gedemotiveerd raken zou ik zien dat mijn stats aan het eind van het jaar gelijk zijn als aan het begin. Dus wat Loo leuk vindt doet ie al een tijd en hij gaat er niet meer al te best op. Hij zal zich een andere mindset moeten aanmeten om weer echte gains te maken. Het betekend niet dat er nooit meer gepompt mag worden...........

Juist ja.

Ik snap je, maar je doet het niet omdat je het niet leuk vind. Als je het echt niet leuk vind, stop je er namelijk mee. Je hebt misschien niet altijd zien al die kilo's te verplaatsen, maar je vindt het wel leuk. Als je anders gaat trainen, in Loo's geval meer de focus op kracht voor de afwisseling en dat werpt zijn vruchten af, begint het leuk te worden. Enkel is het even wennen in het begin omdat die het niet gewend is.

Lastig uit te leggen allemaal :o

edit/
Doelde ook op mensen hier die miljoen voorstellen doet ipv naar Loo te luisteren en wat Loo wilt. of zo iets hahah!

M'n motivatie zal ik nooit verliezen. Low reps trainen vind ik ook wel wat hebben. Alleen ik heb altijd zo'n idee gehad dat het minder effectief is voor hypertrofie. Echter, ik geloof nu meer in de efficiëntie ervan, athans zeker voor mij. M'n lichaam is zo gewend aan diezelfde schema's, het is bijna onmogelijk om nog te shocken. Ik moet het dus echt rigoreus omgooien. Rond de 5 reps trainen heb ik nooit gedaan. Ik vind het wel een leuke uitdaging.
Na de afgelopen rugtraining had ik geen voldaan gevoel. Geen pomp, geen verzuring. Maar potverdomme ik heb in tijden niet zo'n spierpijn gehad. M'n onderrug is nu nog steeds naar de tieves, m'n lats, m'n achterkant schouders, alles kapot.

Natuurlijk moet Loo doen wat hij leuk vindt! Maar als hij het zand uit zijn k*tje wil blazen zal dat toch echt op een andere manier moeten gebeuren.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik denk niet dat dynamic echt veel zin heeft zonder bands of chains. Rep effort lijkt me veel geschikter en ook passender bij zijn doelen.

wat is rep effort?

He Loo, heb je dat filmpje al bekeken? Wat vond je ervan?

ga nu kijken

Vraag gelijk even naar dat filmpje over zijn 56kg db presses!!
Nieuwe pagina, nieuwe kansen:D

het wordt steeds gekker.

Waar kan ik dat filmpje zien van Mc. Chick?

Thnx, ga hem later ff checken!

• #9.249
VRIJDAG

Lekkere training wel, ff uitvogelen hoeveel gewicht ik moet pakken, sommige oefeningen konden wel zwaarder.

Schouders

M.P's
8 * 40
5 * 60
4 * 80 (leg drive)
5 * 70

Upright barbell row (wide grip)
8 * 30
5 * 40
5 * 50
5 * 60

Standing side raises
5 * 14
5 * 18
5 * 22
5 * 26

Bent over side raises
**** that; teveel spierpijn in achterkant schouders nog

Shouder press
3 * 12 * fullstack (100 ofzo)

Triceps

Dips
10 * bw
15 * bw
10 * bw + 20
10 * bw + 25

Skull crushers
8 * 27,5
5 * 42,5
5 * 52,5
5 * 52,5

Rope pull down
5 * 30
5 * 37,5
5 * 37,5
12 * 25

Fijn weekend beesten, keep it anabolic.

Eens een goede verandering in je schema zou geen kwaad kunnen lijkt me.
Doe je nooit geen Push presses? ter vervanging van mp.

Je ging toch eens UB/LB proberen?

• #9.252
Eens een goede verandering in je schema zou geen kwaad kunnen lijkt me.
Doe je nooit geen Push presses? ter vervanging van mp.

die 80kg zou je een push press kunnen noemen. Ik laat het een beetje vervagen, 3 sets mp's en 1 set push press ofzo.

---------- Toegevoegd om 20:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:10 ----------

Je ging toch eens UB/LB proberen?

Ja klopt, ik ga het ooit nog een keer proberen.

Nette schoudertraining Loo !

DE zonder bands of chains op bijvoorbeeld bench is niet zo geschikt omdat het niet gezond is voor je ellebogen. Vaak ga je zonder bands/chains ook ( onbewust ) de bar al afremmen voordat je lockt. Dit kan je wel weer tegengaan met een hoger gewicht als de standaard 50-65% maar dan loop je weer het eccentiele van DE mis vind ik. Houd er verder rekening mee dat DE ook op een hoog volume doet, bijvoorbeeld 8x3-2 bench.

Rep effort is dat je zoveel mogelijk reps probeert te halen met een bepaald gewicht, meestal tussen de 3 en 6 reps op een heavy compound. Hierbij gebruik je wel iedere week een andere oefening of gewicht.
Dit geldt ook voor ME trouwens. Je kan wel 4x in 1 maand gaan maxxen op squat of bench maar dat zal ook niet veel doden in de zijk zetten.

Ik meld het maar ff omdat ik vind dat als je WSB wilt gaan trainen, dat je dat dan ook all the way moet gaan doen, en niet een paar kleine dingetjes hiervan toevoegen en dan achteraf denken dat die manier niet geschikt is.

Je moet je goed gaan inlezen Loo, ik zie dat je nu alles zowat low rep gaat doen. Als je onze logs checkt zul je zien dat de grote overeenkomst is dat we allemaal:

1a2 grote compounds doen in repranges varierend van 5x5 / 3x3 / 1RM / of 6-8x2 op DE

Vervolgens doen enkele nog een compound die de hoofdcompound ondersteund voor bv
5x5 / 4x6 / 3x8

Gevolgd door 1a2 pure assistance oefeningen (lees voornamelijk isolatie)

Dus bv trainingsdag met doel squat pure kracht:

Opwarmen

Oef 1 Squat
opw
3x
3x
3x

Oef 2 Frontsq
5x5

Oef 3 Romanian dl
3x8

Oef 4 Curl 3x12

Oef 5 Ext 3x12

Abs: leg raises

Oefeningen zoals bv side raises doen we zelden 5 reps. Is onnodig na zware compounds plus te hoog blessurerisico

+1 at Gijs!

• #9.257
He Loo, heb je dat filmpje al bekeken? Wat vond je ervan?

Ik vond het een hele interessante film, met name omdat zijn trainingen niet specifiek powerlift en/of bodybuilding gericht zijn maar vooral ook "performance" gericht zijn en dan ook geschikt zijn voor veldspelers.
Veel oefeningen zijn voor ons "krachtsporters pur sang" leuk ter variatie, maar voor mij als trainer (in spe) zijn ze bijzonder interessant om toe te passen op veldspelers. Bedankt, ik ga hem nog vaker terug kijken ter inspiratie. Meer van dit soort films zijn meer dan welkom trouwens.

Rep effort is dat je zoveel mogelijk reps probeert te halen met een bepaald gewicht, meestal tussen de 3 en 6 reps op een heavy compound. Hierbij gebruik je wel iedere week een andere oefening of gewicht.
Dit geldt ook voor ME trouwens. Je kan wel 4x in 1 maand gaan maxxen op squat of bench maar dat zal ook niet veel doden in de zijk zetten.

Ik meld het maar ff omdat ik vind dat als je WSB wilt gaan trainen, dat je dat dan ook all the way moet gaan doen, en niet een paar kleine dingetjes hiervan toevoegen en dan achteraf denken dat die manier niet geschikt is.

Ik heb net die dvd van Defranco gekeken, en hij geeft toch een hogere invulling aan reps aan in de rep effort methode. Zeker meer dan 3-6.
Ik weet het niet hoor....er zullen wel verschillende methodes zijn, maar hij had het over veel meer reps.

Je moet je goed gaan inlezen Loo, ik zie dat je nu alles zowat low rep gaat doen. Als je onze logs checkt zul je zien dat de grote overeenkomst is dat we allemaal:

1a2 grote compounds doen in repranges varierend van 5x5 / 3x3 / 1RM / of 6-8x2 op DE

Vervolgens doen enkele nog een compound die de hoofdcompound ondersteund voor bv
5x5 / 4x6 / 3x8

Gevolgd door 1a2 pure assistance oefeningen (lees voornamelijk isolatie)

Oefeningen zoals bv side raises doen we zelden 5 reps. Is onnodig na zware compounds plus te hoog blessurerisico

Oke....ja ik dacht als ik het omgooi dan moet ik het goed omgooien en proberen alles low reps te draaien.
Maar in dat geval ga ik de isolatie-oefeningen wat hoger zitten.
Wat raadt jij nu aan; ik heb afgelopen week rond de 5 reps gezeten, beviel goed moet ik zeggen (ook qua spierpijn). Zal ik nou volgende week op de compounds nog 3 x 5 (max effort) draaien, of zal ik al zakken naar 3 x 3 max effort? Ik ga liever nog een weekje op 5 reps zitten alvorens ik richting m'n 1rm's ga werken.
Wat vindt jij / vinden jullie?

Laatst bewerkt:
Wat Gijs zegt Loo, de training beginnen met een paar dikke compounds op lage reps. Ik zelf doe de 1e oefening zorgen dat je een setje of 4 in de 1-3 reprange zit, echt beetje maxen. Dan nog een compound oefening op 4-6 reprange. En daarbij gewoon assistance oefeningen in de 8-12 reprange.

En ditzelfde verhaal alleen dan een DE oefening die je op snelheid en explosiviteit traint. Dan heb je echt een fijne combo tussen low rep knallen en hoger knallen op groei en pomp.

Wat Gijs zegt Loo, de training beginnen met een paar dikke compounds op lage reps. Ik zelf doe de 1e oefening zorgen dat je een setje of 4 in de 1-3 reprange zit, echt beetje maxen. Dan nog een compound oefening op 4-6 reprange. En daarbij gewoon assistance oefeningen in de 8-12 reprange.

En ditzelfde verhaal alleen dan een DE oefening die je op snelheid en explosiviteit traint. Dan heb je echt een fijne combo tussen low rep knallen en hoger knallen op groei en pomp.

+1 Doe deze ook en bevalt erg goed.

Elke training beginnen met een low rep compound en dan wat pompwerk erachter.

Oke....ja ik dacht als ik het omgooi dan moet ik het goed omgooien en proberen alles low reps te draaien.
Maar in dat geval ga ik de isolatie-oefeningen wat hoger zitten.
Wat raadt jij nu aan; ik heb afgelopen week rond de 5 reps gezeten, beviel goed moet ik zeggen (ook qua spierpijn). Zal ik nou volgende week op de compounds nog 3 x 5 (max effort) draaien, of zal ik al zakken naar 3 x 3 max effort? Ik ga liever nog een weekje op 5 reps zitten alvorens ik richting m'n 1rm's ga werken.
Wat vindt jij / vinden jullie?

Meer wegen die naar Rome leiden. Imo als je al lang geen low reps hebt gedraaid zou ik lekker lineaire progressie toepassen in de 5 rep range. Op het moment dat je stalled. Reset je, je lift 4 weken terug en load opnieuw terug naar een PR. Dit herhaal je enkele malen daarna is er nog tijd zat om andere methoden te gaan proberen die meer periodizatie vergen.

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven