Fitness Seller

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Van 4x130 bankdrukken naar 3x140? Nette vooruitgang :eyebrow:

3x140kg bench gaat de goede kant op!

****ing nice bench Loo !

5x140kg fullsquat EN 3x140kg benchpress! Respect bro!

Die upright rows gaan er bij mij dan toch weer in denk...bevalt het "1 max set principe" nog?

mooi misleidend verhaal loo
mij een beetje het idee geven dat het weer helemaal niks was de laatste tijd
en dan druk 3 x 140
chapeau hard werkende man

In hoeverre is dat nou eigenlijk? Ik maak ook altijd touch and go setjes. Hoe lang pauzeer je dan tussen je reps?
Een deadlift is een deadlift omdat je een 'dood' gewicht in beweging moet krijgen. Je maakt geen gebruik van momentum. Probeer het maar eens je zult merken dat je minder reps gaat maken.

Het zware aan een deadlift is dus het gewicht in beweging krijgen. Wanneer je een touch and go setje doet van bijvoorbeeld 8 reps dan heb je maar één deadlift gemaakt en de rest is pompwerk. Mooi voor hypertrofie maar minder om sterker te worden in met name de liftoff. Als jij die 8 reps met deadstops doet dan doe je dus 8 deadlifts. Steeds weer dat ellendige zware gewicht in beweging krijgen.

De pauze van een deadstop is het gewicht neerleggen en dan zorgen dat je de spanning loslaat (die je bij een touch and go steeds vasthoudt). Zodra je die spanning kwijt bent bouw je weer opnieuw spanning op en trek je de bar weer van de grond. Dit mag snel maar ook wat langzamer. Sommigen resetten iedere pull nauwkeurig alsof het de eerste pull is. Wat voor jou werkt.

Dus wil je steeds zwaardere gewichten verplaatsen bij de deadlift dan moet je zeker sterker worden bij de liftoff, anders krijg je deze niet van de grond. :p
Met deadstops train je de liftoff goed, met touch and go niet.

Laatst bewerkt:
Loo on roids?

Dus BBers die totaal niet kracht gericht trainen kunnen beter touch & go doen mc chick?

De vijfjes doen je nu al goed.

Ziet er netjes uit de laatste dagen.
Jammer dat je door dat k*twerk van jou minder vaak op DBB komt.

Dus niet als al die p*ssy's met een smalle grip tegen de onderkant van je kin, breder pakken en voor je kin langs.

Peace out.

Inderdaad, ik pak de bar zelf nu zo breed als dat ik hem pak bij het benchen of bor'en..
Hoe breder je pakt, hoe meer schouders, en hoe minder trapezius.

Maar dat was een lekkere trainweek Loo, alleen die voeding nu nog he potverdomme!

Inderdaad, ik pak de bar zelf nu zo breed als dat ik hem pak bij het benchen of bor'en..
Hoe breder je pakt, hoe meer schouders, en hoe minder trapezius.

Maar dat was een lekkere trainweek Loo, alleen die voeding nu nog he potverdomme!
Maar als je de baar voor je kin langs trekt, betekent dat toch dat je bovenarmen hoger dan horizontaal komen en dan ga je juist je traps meer gebruiken. Bij gewone side raises hef je je bovenarmen ook niet zo hoog op toch.

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.355
Een deadlift is een deadlift omdat je een 'dood' gewicht in beweging moet krijgen. Je maakt geen gebruik van momentum. Probeer het maar eens je zult merken dat je minder reps gaat maken.

Het zware aan een deadlift is dus het gewicht in beweging krijgen. Wanneer je een touch and go setje doet van bijvoorbeeld 8 reps dan heb je maar één deadlift gemaakt en de rest is pompwerk. Mooi voor hypertrofie maar minder om sterker te worden in met name de liftoff. Als jij die 8 reps met deadstops doet dan doe je dus 8 deadlifts. Steeds weer dat ellendige zware gewicht in beweging krijgen.

De pauze van een deadstop is het gewicht neerleggen en dan zorgen dat je de spanning loslaat (die je bij een touch and go steeds vasthoudt). Zodra je die spanning kwijt bent bouw je weer opnieuw spanning op en trek je de bar weer van de grond. Dit mag snel maar ook wat langzamer. Sommigen resetten iedere pull nauwkeurig alsof het de eerste pull is. Wat voor jou werkt.

Dus wil je steeds zwaardere gewichten verplaatsen bij de deadlift dan moet je zeker sterker worden bij de liftoff, anders krijg je deze niet van de grond. :p
Met deadstops train je de liftoff goed, met touch and go niet.

Klopt ja, touch and go's gaan me veeeeel makkelijker af.
Toch voel ik touch and go's altijd veel beter in m'n onderrug, zal wel door de pomp komen.
Maargoed ik blijf sowieso deadstops erin houden, ik moet wel anders ben ik ****ed en kom ik nooit boven de 200kg uit.

hahaha nee man. Om eerlijk te zijn ben ik drukker dan ooit en eet ik slecht. Trainen doe ik ff "tussendoor" nu. Die lage reps liggen me wel goed denk ik, het valt me echt mee m'n kracht.
Merk wel dat ik wat dikker begin te worden, komt omdat ik vaak nog laat eet omdat ik laat uit m'n werk ben. Achja beter een endo dan een ecto.

Dus BBers die totaal niet kracht gericht trainen kunnen beter touch & go doen mc chick?

Nee. Als je altijd touch and go's blijft doen dan blijf je verdoemd tot lagere gewichten.

De vijfjes doen je nu al goed.

gaat wel lekker ja, binnenkort ff een tijdje 1rm's trainen.

Ziet er netjes uit de laatste dagen.
Jammer dat je door dat k*twerk van jou minder vaak op DBB komt.

Zwaar ****ed up ja. Zit nu ff op m'n werk te dbben :D maar ik moet constant om me heen kijken want dat kan eigenlijk niet natuurlijk.

Maar als je de baar voor je kin langs trekt, betekent dat toch dat je bovenarmen hoger dan horizontaal komen en dan ga je juist je traps meer gebruiken. Bij gewone side raises hef je je bovenarmen ook niet zo hoog op toch.

dat valt nog wel mee hoor, als je er op focussed dat je je schouders niet optrekt dan laat je je traps aardig buiten beschouwing. Ik vind het wel een lekkere variant, zeker om zwaar te pakken. Met altijd maar front raises doen is weinig eer meer te behalen...

Laatst bewerkt:
Dikker worden? Ik kan het niet geloven. Dat betekent voor jou een ader minder zien op je linkerlies. ;)

Sorry maar ik vind het touch and go verhaal toch echt wat overtrokken klinken. Zo lang je gewoon je singles en doubles knalt denk ik dat je ook prima kan vlammen met 5 of 6 reppers touch and go. Misschien is het vanuit kracht oogpunt niet ideaal, maar het is niet of een 5 repper touch and go geen effect heeft.

Voor mij voelt het ook gewoon niet super om die stang elke keer neer te leggen, mijn onderrug begint dan rot te voelen. Maar ik probeer gewoon altijd een stuk of 3 singles of doubles te maken boven mijn 90% 1RM.

Laatst bewerkt:
Als je singles en doubles doet is het effect van een touch n go niet zo groot he?
Of bedoel je dat niet?

Nou ja, kijk met singles kan je sowieso geen touch and go maken. Ik heb hetzelfde als Loo in de zin dat ik een set 6RM touch and go echt relaxed vind. Ik zie persoonlijk niet zo het nut in om dat te veranderen. Als je gewoon zorgt dat je die zware singles blijft maken denk ik dat je ook zeker brute kracht maakt.

Ik kan bv ongeveer een 6 repper maken met 180 kg. Maar als ik het met deadstop doe kom ik misschien maar tot de 4. In principe maak je dan 4 singles met 180 kg in korte tijd. Ik ram er dan liever een setjes touch and go van 6 reps at 180 kg tegenaan en daarna nog een paar singles van 200kg.

Mja, maarja, als je gaat voor brute kracht moet je natuurlijk kiezen voor de weg waar je het beste resultaat mee krijgt, en als dat deadstops zijn dan moet je daar voor gaan. Persoonlijk vind ik het gewoon net wat te lekker om die touch and go setjes te maken. Dan maar wat minder kracht, het ego wil ook wat haha ;) En gelukkig mag ik dat hier zeggen in het niet powerlift sectie :)

Laatst bewerkt:
Maar puur omdat je het fijner vindt of omdat je er meer progressie mee bereikt?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven