XXL Nutrition

LUCTOR ET EMERGO (log sergeant Mossad)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Zo'n adductie machine ding in een westside schema? Ik zie Jim Wendler al op zo'n ding zitten. :roflol:
Geloof er niks van. ;)

G-Men heeft lopen combineren van de WSB site en van WSB voor bodybuilders van T-nation. Check maar G-men zijn log op pag. 49 van wie ik het schema heb.
 
Ik geloof dat emilev ze ook doet.
 
o mijn god kan niet slapen ik heb zoveel pijn van de adductie oefening.
Had hem anders gedaan fullstack met 1sec static hold.:o:o:o

Net twee keer 500 paracetamol genomen heeft iemand tips tegen deze enorme spierpijn in de binnekant van mijn bovenbenen???????

hahahaha ik ken het, als je die oefening een tijd niet gedaan hebt en je begint meteen weer met fullstack dan wordt je kk hard gestraft de dagen erna.
Die kan echt gruwelijk zijn, beterschap.

Iboprufen 400 helpt trouwens tegen spierpijn.

Misschien ervaart iedreen het anders, of hebben jullie nog nooit echt hard getraind:D, en daar spierpijn aan overgehouden, maar ik vind héél veel gevoelens véél lekkerder dan spierpijn!!! :eek:
Vroeger, in m'n jeugd... heb ik er zelfs wel eens koorts van gehad... :(
Maar sinds het fitness tijdperk is aangebroken, is de spierpijn inderdaad wel lekker. ;)
Ik denk dat Sarge eindelijk eens flink heeft doorgepakt! :D

Klopt, ik ben ook weleens letterlijk ziek geworden van spierpijn.
Altijd m'n benen, ik wist gewoon niet waar ik het zoeken moest.

Nu weet ik; gewoon Iboprufen slikken en toch proberen blijven bewegen, dat scheelt iets.
Maar als je pech hebt houdt het gewoon een volle week aan.
Beste remedie; nooit stoppen met benen trainen.

Ik geloof dat emilev ze ook doet.

Paar buffels bij ons doen ze ook.
Als je wide stance squat dan is het niet nodig, maar als je relatief smal staat dan is het wel zinvol om die adductor machine te pakken om toch de binnenkant van je bovenbenen vol te maken/houden.
 
Haha ik heb die ooit ook eens gedaan. Idd gruwelijke spierpijn krijg je ervan.

Maar spierpijn in de benen heb ik bijna altijd een hele week door hoor Loo. :D De eerste dag na je training voel je weinig maar daarna... En dan maar zien dat je de trap afgeraakt haha.

Ik smeer er zelf algipan op, werkt ook wel. :)
 
Thanks mannen

hoe staat het hier?

y0:D
SPierpijn is bijna weg de tering dag 2 na de training was niet normaal ik was er gewoon beroerd van nog nooit gehad..Het probleem met die oefening is dat je niet voelt hoe zwaar je hem moet doen want je voelt niks qua pijn op dat moment.

Net even 3 scheppen crack erin gegooid en ga over 10 minuten naar de gym om te beuken UB met Deadlift zal het weer filmen. Heb van Lennart -waarvoor mijn dank- een instructie DVD gekregen van Mark Rippetoe van de DL. Heb hier een aantal goede tips uit kunnen halen.

Voeding is perfectie de laatste tijd. Sinds ik naturel train gaat het toch een stuk minder makkelijker en sneller met de progressie. Voelt wel goed ben rustiger en veel minder opgefokt. Je voelt je ook fitter en minder opgeblazen. Ben blij dat ik het gewicht goed kan vasthouden komt waarschijnlijk door de voeding. Zit nu op een stabiele 110 kg.

Wish me luck and pain!...........
 
Vooral veel pijn :D Suc6 met trainen gozer, ik lees ze weer strakkies!
 
Ik moest helemaal geen DL noodgedwongen kon ik gisteren niet trainen dus moest vandaag starten met UB:o.

Gewogen met aftrek kleren --> 111 kg

UB 1

Oef 1 Incline bench
12x60
10x80
8x100
4x110
2x120 (3x fail)

Close grip bench press
4x5hhx90kg

Oef 3 Side raise
10x14 kg
2x10x15 kg
10x16 kg

Oef 4 wide grip Pull ups body weight 111 kg
10 hh
9 hh
8 hh
9 hh

Oef 5 BOR
12x60
10x80
10x90
8x100


zittend bent over side raise
3x15hhx12 kg
(begrijp niet dat mensen dit heel veel zwaarder doen op DBB als ik de logjes lees met stricte uitvoering is dit volgens mij heel moeilijk of ik ben slap bij die spier:o)

Oef 7 Barbell curl
3x10hhx45 kg

Deze trainingsdag blijft gewoon zwaar aanvoelen op de een of andere manier.
Over en sluiten beesten fijne avond......
 
zware training sgt. :)
zeer nette incl. bench!
 
Respect voor die pull-ups! Ik wou dat ik dat ook kon:D.
 
Thanks mannen!

Even een discussiepunt over de SQUAT;

In mijn sportschool trainen een aantal mensen ook wat langere zoals ik als ze gaan squatten met een plankje. Ze gaan dan met hun hakken op een houten plank staan die een paar CM hoog is. Het is dus een vrij dun plankje. Ze beweren hiermee meer de druk op hun hakken te zetten en dus minder op de knietjes. Een daarvan had zelfs speciale gewichtheffer schoenen van adidas aan met op zijn hak een wat dikkere zool. Ik ben even de draad kwijt aangezien op DBB altijd gezegd is dat je zoveel mogelijk contact moet maken met de grond het liefst op blote voeten en schoenen met dikke zolen zijn verboden. Wat is nou waar en waarom??
En waarom hebben gewichthefferschoenen een dikke zool op de achterkant?
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:thumbs:
 
ik squat met timberland schoenen aan of met all stars, vind ik veel fijner dan zonder schoenen. just my 2 cents
 
Snoob dat zijn exacte dezelfde schoenen als die gast aan had.
Squat jij ook met die dingen?
 
Thanks mannen!

Even een discussiepunt over de SQUAT;
In mijn sportschool trainen een aantal mensen ook wat langere zoals ik als ze gaan squatten met een plankje. Ze gaan dan met hun hakken op een houten plank staan die een paar CM hoog is. Het is dus een vrij dun plankje. Ze beweren hiermee meer de druk op hun hakken te zetten en dus minder op de knietjes. Een daarvan had zelfs speciale gewichtheffer schoenen van adidas aan met op zijn hak een wat dikkere zool. Ik ben even de draad kwijt aangezien op DBB altijd gezegd is dat je zoveel mogelijk contact moet maken met de grond het liefst op blote voeten en schoenen met dikke zolen zijn verboden. Wat is nou waar en waarom??
En waarom hebben gewichthefferschoenen een dikke zool op de achterkant?
je kunt met een plankje onder je hakken makkelijker je knieën naar voren duwen zonder "voorbij je tenen" te gaan. Is wat veiliger squatten voor knie en scheen.
Je blijft contact houden met de grond, aangezien nu het plankje de grond is geworden ;)
Die speciale schoenen - ach, waarschijnlijk iemand die niet van plankjes houdt?
 
Mosselman, lees gewoon eerst Rippetoe. Heb toch eens wat geduld, als je de basis niet hebt of kent ga daarmee beginnen.
In mijn sportschool trainen een aantal mensen ook wat langere zoals ik als ze gaan squatten met een plankje.
Problemen met het squatten, met name het diep zakken zonder bijvoorbeeld geneigd zijn voorover te vallen, is niet zozeer gerelateerd aan de absolute lichaamslengte. Naast flexibiliteit is het vaker gebonden aan de verhouding lengte benen vs. lengte romp.
Ik ben even de draad kwijt aangezien op DBB altijd gezegd is dat je zoveel mogelijk contact moet maken met de grond het liefst op blote voeten en schoenen met dikke zolen zijn verboden.
Generaliserend:
  • Mensen met een relatief lang bovenlichaam tov. korte benen kunnen vaak zonder problemen diep en zwaar squatten en hebben wel weer meer problemen met de (conventionele) deadlift.
  • Mensen met een korte romp t.ov. lange benen hebben meestal problemen met squatten, vooral wanneer ze de voeten relatief dicht bij elkaar houden. (om en nabij schouderbreedte). Ze zijn dan geneigd om voorover te vallen en gebruiken in excessieve mate hun onderrug om te compenseren.
Met je hielen op een blok kan dan een uitkomst bieden en zal zeker de quadriceps meer aanspreken omdat de lichaamshouding meer rechtop is en de knieen meer geneigd zijn om naar voren te gaan tijdens het zakken.
De vraag is dan wel of je knieen hier wel tegen kunnen...dat is namelijk bij velen niet het geval.

Een ander alternatief is om de voeten wijd/ ver uit elkaar te zetten (1 meter of meer afhankelijk van hoe lang je bent) en bij het zakken de knieen naar buiten en opzij te bewegen ipv. naar voren.
Ook is het belangrijk dat je meer naar achteren gaatn zitten in plaats van naar beneden.
Zeg maar meer de powersquat-style al la westside.

Op deze manier wordt de belasting meer verdeeld meer over de heupen, hamstrings, glutes (en in wat mindere mate de quadriceps) en kun je daardoor wellicht op den duur ook veel meer gewicht pakken en dat betekend weer een grotere kans op spiergroei...
En waarom hebben gewichthefferschoenen een dikke zool op de achterkant?
Volgens mij is het zo dat veel gewichtheffers schoenen met een kleine hak of een lichte verhoging in de schoen op hiel niveau dragen om beter de balans te kunnen bewaren tijdens de lift...
Vergeet trouwens niet dat gewichtheffers ook snatches en cleans doen. Het is wel handig als je schoenen hebt waardoor je moeilijker achterover valt als je een gewicht boven je hoofd trekt.

Ik ben absoluut geen voorstander van het squatten met de hielen op een hoog blok (3 cm of meer), te blessure-gevoelig in veel gevallen.
Het is veel beter om in combinatie met het trainen van souplesse een houding te vinden waarin je met de voeten plat op de grond staat. Sommigen zijn echter ZO ontzettend stijf op dat punt, dat een lichte verhoging (hooguit een paar cm) onder de hielen kan worden geplaatst en die vervolgens langzaam wordt afgebouwd zodra de benodigde souplesse ontwikkeld wordt.
 
Geef bovenstaande poster svp even loads of karma mannen thanks impo.

Ik ben al iets verder in rippetoe zal het maar vanavond weer braaf gaan lezen:o je hebt gelijk......
 
Ik wilde ook karma geven.
Maar deel te weinig karma uit, dus kan Impo nog even niks geven. Sorry man.
 
Mooi stukje!

Ik ga de eerst volgende keer ook eens met een klein verhoogje onder me hakken squatten.

Ik val dus onder de catagorie;
Mensen met een korte romp t.ov. lange benen hebben meestal problemen met squatten, vooral wanneer ze de voeten relatief dicht bij elkaar houden. (om en nabij schouderbreedte). Ze zijn dan geneigd om voorover te vallen en gebruiken in excessieve mate hun onderrug om te compenseren.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven