AndroidHealthClinic

Macrofitten naar droge 90KG

• Topic Starter Topic Starter
Vorm feedback ga ik niet geven, want bak er zelf (ook) niks van.

Maar zeker goede training. Mooi te zien dat je kuiten prio geeft, al heb ik niet het idee dat ze slecht zijn bij je:thumbs:
Haha al weet je denk ik stiekem wel hoe het moet ;)

Thanks! Mah kuiten zijn echt een doorn in het oog.. vind ze zelf echt slecht in verhouding. Bicep koud was 42cm vandaag en kuiten dikste punt 39cm... te eigenwijs om te groeien die kutspieren. Dikke prio dus!

Haha al weet je denk ik stiekem wel hoe het moet ;)

Thanks! Mah kuiten zijn echt een doorn in het oog.. vind ze zelf echt slecht in verhouding. Bicep koud was 42cm vandaag en kuiten dikste punt 39cm... te eigenwijs om te groeien die kutspieren. Dikke prio dus!
Wel goede biceps dan, maar voor het mooie mogen die kuiten minimaal naar een zelfde omvang.

Een goede aanpak dus wat die kuiten betreft!:thumbs:

Deadlifts blijf ik een beetje bij m'n vorige punten:
- Nek neutraler houden; kijk gewoon naar een punt een meter voor je op de grond zodra je in startpositie staat.
- Eerste rep start je zo laag met je heupen, alsof je gaat squatten. Waarschijnlijk activeer je je hamstrings hierdoor maar minimaal. Heupen dus hoger laten beginnen (is het meest aanwezig bij rep 1).
- Volgens mij pull je "de slack niet uit de bar". De bar trekt nu nog aan je bovenrug zodra je de lift begint, en is je bovenrug dus niet gefixeerd vanaf het begin. Weet niet of ik daar de vorige keer een filmpje over had gepost, anders bij deze.
- Voor elke rep bovenstaande resetten, alles weer strak trekken in je lichaam. Nu lijkt het alsof je een beetje half aan je rep begint.

Squats zijn best goed, weinig op aan te merken:
- Hier ook nek neutraler houden
- Je begint rep één al met ge-unlockte heupen. De rest van de reps ook een beetje, maar hier al helemaal. Zo kan je veel minder spanning creëren.

Edit: misschien squat nog eens van achteren/voren filmpen? Wie weet gaat daar iets mis waardoor je last krijgt.

Deadlifts blijf ik een beetje bij m'n vorige punten:
- Nek neutraler houden; kijk gewoon naar een punt een meter voor je op de grond zodra je in startpositie staat.
- Eerste rep start je zo laag met je heupen, alsof je gaat squatten. Waarschijnlijk activeer je je hamstrings hierdoor maar minimaal. Heupen dus hoger laten beginnen (is het meest aanwezig bij rep 1).
- Volgens mij pull je "de slack niet uit de bar". De bar trekt nu nog aan je bovenrug zodra je de lift begint, en is je bovenrug dus niet gefixeerd vanaf het begin. Weet niet of ik daar de vorige keer een filmpje over had gepost, anders bij deze.
- Voor elke rep bovenstaande resetten, alles weer strak trekken in je lichaam. Nu lijkt het alsof je een beetje half aan je rep begint.

Squats zijn best goed, weinig op aan te merken:
- Hier ook nek neutraler houden
- Je begint rep één al met ge-unlockte heupen. De rest van de reps ook een beetje, maar hier al helemaal. Zo kan je veel minder spanning creëren.

Edit: misschien squat nog eens van achteren/voren filmpen? Wie weet gaat daar iets mis waardoor je last krijgt.

Thanks again voor de moeite voor feedback!

Tsja die deadlift is niet eens finetunen maar de hele beweging onder de knie krijgen.
Ik sla alle tips op in een memo en ga ze iedere x voor DL doorlezen.

Je bedoelt met gelockte heupen dat ze niet helemaal gestrekt zijn in het begin?

Thanks again voor de moeite voor feedback!

Tsja die deadlift is niet eens finetunen maar de hele beweging onder de knie krijgen.
Ik sla alle tips op in een memo en ga ze iedere x voor DL doorlezen.

Je bedoelt met gelockte heupen dat ze niet helemaal gestrekt zijn in het begin?

Top :)

Ja dat bedoel ik. Je begint al alsof je net met de squat bezig bent. Alles locken en aanspannen, dan pas beginnen.
Plus het is blessurepreventie. Je kan je wel voorstellen dat als je lekker slapjes daar staat met 120 kg oid op je rug dat dat niet echt lekker is voor je gewrichten.

@ProudPizza thanks!

Is inderdaad logisch mbt blessurepreventie.
Ga ik op letten, wordt ook alsmaar belangrijker met de gewichten die ik nu pak.

Voordat ik nu gewicht verhoog eerst maar eens vorm verbeteren. Zowel squat als DL.
Progressive overload pak ik dan wel met andere oefeningen en of door meer sets te doen.

@ProudPizza thanks!

Is inderdaad logisch mbt blessurepreventie.
Ga ik op letten, wordt ook alsmaar belangrijker met de gewichten die ik nu pak.

Voordat ik nu gewicht verhoog eerst maar eens vorm verbeteren. Zowel squat als DL.
Progressive overload pak ik dan wel met andere oefeningen en of door meer sets te doen.

Op de lange termijn zul je het hardst vooruit gaan als techniek goed zit.
Valt natuurlijk altijd wel wat te verbeteren, maar de basis is waarmee je vooruit komt en kan overloaden.

Edit: inderdaad wat meer sets met minder gewicht en goed aan techniek werken klinkt goed :)

Upper VR:

Incline 3-4 x 6-8
20x20 40x15 80x3 80x7 toen wilde ik hem terugleggen maar failde ik. Kreeg hem in 1 kant erin toen weggesprongen:’) rest die het zag gebeuren deed ook niks achja. Basicfit.

80x7 80x7

Door 2e en 3e set armen iets wijder te houden ging het soepeler en lukte de reps wel mooi. Durfde alleen niet tot de borst te gaan maar denk ik meer een vertrouwen dingetje omdat ik de eerste rep failde. Volgende keer misschien gewoon eens zonder clamps of met spotter proberen.

Pull-up 3-4 x 6-8
12kgx8 12kgx6+3 12kgx6+3 12kgx2+4 rust te kort en kutRep

DB Bench 2-3 x 8-10
36x12 36x10 36x8 gewichten gingen maar tot 36 dus hoog volume :’)

Hierna side raises gedaan cable en rear delt row. Is het normaal dat ik cable side raise maar 9kg pak cable?...

Dumbbell row 8-10 2
36x10 36x8

Tricep dips 10-12
10xbw+8 2x vervangen door cable pushdown.

Barbell Curl 2-3 x 10-12
42,5x10 40x9
Vervangen door cable curl

Prima training maar niet echt veel omhoog in gewichten. Merk toch best wel wat stagnering nu overal in.

Volgende week ga ik even kijken schema iets te wijzigen en finetunen voor achterlopende spiergroepen. Zal hem hier ook wel ff posten!

Geluk gehad dus met de incline. Voelde je de fail niet aankomen?

Cable side raises zijn idd een stuk zwaarder dan db side raises. Bij de db’s heb je veel minder spanning op het onderste deel van de beweging.

Geluk gehad dus met de incline. Voelde je de fail niet aankomen?

Cable side raises zijn idd een stuk zwaarder dan db side raises. Bij de db’s heb je veel minder spanning op het onderste deel van de beweging.
Ik had hem hoog genoeg, voelde toen dat ik niet meer kon dus poogde hem weg te leggen. Toen kreeg ik hem er nog maar aan een kant in. Maar hij bleef goed genoeg liggen in ieder geval!

Good to know van side raise. Voelt zo raar met die babygewichtjes maar daar moet ik me dus echt overheen zetten...

#team3kgsideraise

beetje laat, maar bij je deadlift moet je eigenlijk meer aandacht gaan geven aan de voorspanning, dus voor je daadwerkelijk gaat liften bovenkant rug ( schoudergordel ) en je lats dusdanig aanspannen dat er al wat beweging in de stang komt, dan pas beginnen met de lift, je hoofd in lijn houden met je rug.
als je op uitvoering traint beter singles doen dan t en g. dus iedere keer resetten

beetje laat, maar bij je deadlift moet je eigenlijk meer aandacht gaan geven aan de voorspanning, dus voor je daadwerkelijk gaat liften bovenkant rug ( schoudergordel ) en je lats dusdanig aanspannen dat er al wat beweging in de stang komt, dan pas beginnen met de lift, je hoofd in lijn houden met je rug.
als je op uitvoering traint beter singles doen dan t en g. dus iedere keer resetten
Thanks. Feedback altijd goed en blijf continu bijstellen. Neem het mee!

Morgen wordt soort van full body workout met iets lager volume. Paar setjes deadlifts om vorm te oefenen.

Reden van full body is dat ik oud en nieuw alle energie gegeven heb, goede kaakworkout gehad en aan m’n shape te zien kcals flink onder onderhoud heb gehad. Vandaag zoveel mogelijk geprobeerd te eten en zat uiteindelijk rond target (3400kcals)

Gewichtsdaling valt mee. 85,2 (-1,2)
Taillomvang wel echt stuk minder.
Taille 78 -3cm
Nek 38.5 -1,5cm
Ljdczku_d.jpg
Lijkt gewoon stuk platter minder puffy, waarschijnlijk vooral glycogeenopslag lager en vocht weg. Toch verbaasd hoeveel zoiets in zo’n korte tijd kan schelen qua fysiek.

Prima training gehad, wel kort en weinig volume met minder gewicht maar was ook vooral om er ff rustig weer in te komen.
Ging niet verkeerd dus ddag weer volle bak!

Squat
20x15 60x10 100x8 100x8 100x8 ging best soepel

Leg curl
80x 10 8 75x9 goede lange tut want gewicht ging niet hoger

Bench press
20x15 60x10 95x8 95x8 95x8

Lat pulldown
130x 8 8 8

Je hebt echt een goede shape hoor kerel! Mooi droog..volle borst:thumbs:

Again, sick bench!!

Terug
Naar boven