AndroidHealthClinic

Marina's road to succes!

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Kracht en massa (hypertrofie) zijn twee verschillende zaken die beiden (voor een optimaal resultaat) een andere aanpak eisen.

Haha, de basics voor hypertrofie. Da's exact de manier zoals hierboven beschreven.

Ik trek me weer terug, toedeledokie...
 
Gewoon lekker oldschool trainen.
Spiergroep opwarmen of algehele opwarming en dan 1e werkset op je max en daarmee je CNS een optater geven.
En dan volgen met max 3 setjes en reprange tot falen. Meer hypertrofie en je CNS zal je dankbaar zijn.
En niet te moeilijk maar 3 oefeningen voor de grote spiergroepen en 2 voor de kleine.

Mijn 2 cents.
 
Ik ben nu echt even de weg kwijt... :(
Trainingen wil ik net als nu 45-60 minuten max houden.

Meer reps ja of nee?
Kan ik gewoon de oefeningen van mijn huidige schema dan aanhouden? Dus vnl compounds (minimaal assistence)?
Fullbody op compounds of toch een ander schema?
Gewichten alles op 1 gewicht x sets met x reps dat ik net alle reps vol red? of opbouwend?

Ik vraag me nu echt af waar ik het meeste profijt van zal hebben om spieren op te bouwen en in gewicht aan te komen....

Ik ga half mei op vakantie. Misschien een idee om dit dan tot die tijd te gaan doen. Maar dan moet ik nog wel een schema opzetten.

Input hiervoor wordt zeer op prijs gesteld. :)
Nu naar yoga. :o

Mijn gedachtegang is vrij simpel. Je huidge manier van trainen kevert je niet wat je wilt, dan kan je stug blijven volhouden in de hoop dat het ooit wel gaat werken, of je past het iets aan.

Met meer reps bedoel ik je compounds ook eens tot 12 reps uitvoeren

Met gooi je programma eens door elkaar bedoel ik dat je eens een UB/LB, PPL, Push/Pull spilt kunt proberen en eens wat wijziging doorvoeren in je compounds. Dus nog wel vast houden aan compounds, maar dan een andere uitvoering. Je BOR bijv vervangen door een T-bar row, met een reversed grip uitvoeren, met twee dumbbells, er een pendlay row van maken.
 
Je moet doen waar je zin in hebt, maar je voornemen om dit slechts te doen tot je vakantie in mei stuit mij dan weer tegen de borst.

Spiergroei gaat normaliter tergend langzaam, daarom schreef ik eerder al om minimaal een half jaar dedicated voor een programma te gaan.

Een optie is dit:

BRAWN split

Stuart McRobert
  • SQUAT - KUITEN - RUG
  • BORST - BICEPS - TRICEPS
  • DEADLIFT - SCHOUDERS -TRAPS
Of bv deze:

Frank Zane split
  1. Squat - deadlift - traps
  2. Rug - borst - kuiten
  3. Schouders - triceps - biceps
Of wellicht:

Push - pull

De combinaties maakt niet uit. Waar het om gaat is het totale aantal reps per spiergroep per workout, die kan het beste liggen tussen de 40 en 70.

Dat kan je doen met bv 5 sets van 10 reps of 10 sets van 5 reps. 10 sets van 5 reps heeft echter veel nadelen zoals in bovenstaande posts is te lezen.

Als extraatje om je lichaam te ondersteunen kan imo een goed multi-vit/min supp geen kwaad (bv Solgar Omnium) plus 2-3 gram visolie en creatine (gewoon monohydraat).
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. In wil in ieder geval tot mijn vakantie een nieuwe cyclus van trainen pakken. Dan vakantie en dan uiteraard verder gaan. Maar er zit dus een pauze van 3 weken in. Zo bedoelde ik het. Als ik iets doe dan is het niet voor een paar weken. Maar een aantal maanden.
Die Frank zane style klinkt ook wel goed.
De omnium moest ik van de MDL arts mee stoppen.... visolie heb ik ooit gebruikt en kan ik zo weer gaan gebruiken. Creatine gebruik ik niet. Misschien overwegen.

Ach.... misschien moet ik XXL Nutrition wel om sponsoring gaan vragen. :roflol:
Wat extra eiwitjes, visolie, creatine... en voor de carbs protein pudding... naast mijn normale voeding hahahhaha... zou wat zijn. :p

Oeps dit wordt toch geen ellenlange diskussie

Overleg met je coach :o
Discussies kunnen ook leerzaam zijn.
Al gedaan. :)

Een beste coach, iemand die spiermassa als prio heeft een krachtschema voor leggen...

, enkele boeken die je zullen helpen de juiste keuze te maken:

(Beyond) Brawn van Stuart McRobert

Science and Development of Muscle Hypertrophy van Brad Schoenfeld

Succes in je keuze!
Ik ga eens in de bieb kijken naar die boeken. Het is altijd leerzaam in ieder geval.
Keuzes zijn altijd lastig. Maar ik wil gewoon vooruitgaan en dat moet prio nummer 1 zijn.

kracht en massa is haar prio en dat is wat Marina nu doet
Blijf bij de basics

Kracht en massa (hypertrofie) zijn twee verschillende zaken die beiden (voor een optimaal resultaat) een andere aanpak eisen.

Haha, de basics voor hypertrofie. Da's exact de manier zoals hierboven beschreven.

Ik trek me weer terug, toedeledokie...
Tuurlijk wil ik sterker worden... maar mijn gewicht moet ook omhoog.
Ik wil uiteraard het meest optimale nu.
Je bent juist van harte welkom! En dat meen ik!

Gewoon lekker oldschool trainen.
Spiergroep opwarmen of algehele opwarming en dan 1e werkset op je max en daarmee je CNS een optater geven.
En dan volgen met max 3 setjes en reprange tot falen. Meer hypertrofie en je CNS zal je dankbaar zijn.
En niet te moeilijk maar 3 oefeningen voor de grote spiergroepen en 2 voor de kleine.

Mijn 2 cents.
Hmm..... ben benieuwd hiernaar ;)

Mijn gedachtegang is vrij simpel. Je huidge manier van trainen kevert je niet wat je wilt, dan kan je stug blijven volhouden in de hoop dat het ooit wel gaat werken, of je past het iets aan.

Met meer reps bedoel ik je compounds ook eens tot 12 reps uitvoeren

Met gooi je programma eens door elkaar bedoel ik dat je eens een UB/LB, PPL, Push/Pull spilt kunt proberen en eens wat wijziging doorvoeren in je compounds. Dus nog wel vast houden aan compounds, maar dan een andere uitvoering. Je BOR bijv vervangen door een T-bar row, met een reversed grip uitvoeren, met twee dumbbells, er een pendlay row van maken.
Ik wordt wel sterker.. dat wil ik ook. Maar mijn gewicht wil niet mee... maar dat is al jaren zo... helaas.
Maar mogelijk doet verandering nu na een paar maanden wonderen.
we zullen zien.

Dank jullie wel allemaal voor de input. :)
Ik wil het gewoon goed doen en massa erbij hebben... want dit is echt niet leuk... :(
 
Je wordt wel sterker, maar niet zwaarders, dus en volgens mij vind je op dit moment het laatste belangrijker, dus moet je op dit moment daar je focus op leggen. Heb je al een idee wat voor sport/beweging je op je vakantie wil gaan doen en hoe/wat je dan wilt eten?
 
Je wordt wel sterker, maar niet zwaarders, dus en volgens mij vind je op dit moment het laatste belangrijker, dus moet je op dit moment daar je focus op leggen. Heb je al een idee wat voor sport/beweging je op je vakantie wil gaan doen en hoe/wat je dan wilt eten?
Het is op dit moment ook belangrijk dat ik aankom.

Ik heb geen idee hoe ik T op vakantie moet doen met trainen. Er zijn geen gyms in de buurt van de lokaties waar we zitten. Ik kreeg de tip elke dag een korte intensieve bodyweight training te doen. Maar ik heb geen idee hoe en wat. Ik kan wel mijn verstelbare db set meenemen. Dat is 2x9 kg en mijn tubing set. Mogelijk is daar een simpele fb mee op te zetten zodat ik niet helemaal vast kom te zitten met mijn nek en rug.
We zullen wss wel veel wandelen.

Qua eten zal T denk ik wel goedkomen. We hebben stacaravans. Dus inkopen doen we zelf en ik neem hoe dan ook wat zakken havermout/spelt mee en zonnebloempitten.
Full cooked english breakfast zal er ook wel vaak genoeg ingaan. :) Dus op zich ben ik daar niet zo bang voor.
 
Op YouTube zijn talloze workouts te vinden die je kunt doen zonder gewichten.

Of met alleen een paar dumbbells
 
Gewoon lekker niet trainen want je doet daar genoeg en anders enkel voor je flexibiliteit iets doen maar zeker niet overdrijven.
Let goed op je voeding en niet denken dat je genoeg gegeten hebt maar gewoon zeker weten en als je het niet weet dan gewoon extra eten.
 
In de bibliotheek zal je deze boeken niet vinden, gewoon als ebook bij bol.com kopen.

Heb je tijdens je vakantie iets te doen waar je de rest van je leven wat aan hebt! ;)



Wat gebeurt er eigenlijk als je gaat eten naar lichaamsgewicht, heb je dit al ooit eens voor een langere periode geprobeerd?

Met al dat eten wat je zegt te doen belast je je systeem natuurlijk enorm, misschien herstelt dit als je 'normaal' gaat eten. (Iets als 100 gr [dierlijk] eiwit, 300 gr [meervoudige] koolhydraten, 50 gr EVZ).

Het is inmiddels wel gebleken dat het dagelijks consumeren van 4000+ kcal geen zoden aan de dijk zet dus waarom daarmee doorgaan?

Gooi ook dit eens over een andere boeg!

Btw, wat gaf de arts als reden om met de Omnium te stoppen?
 
Laatst bewerkt:
Gewoon lekker oldschool trainen.
Spiergroep opwarmen of algehele opwarming en dan 1e werkset op je max en daarmee je CNS een optater geven.
En dan volgen met max 3 setjes en reprange tot falen. Meer hypertrofie en je CNS zal je dankbaar zijn.
En niet te moeilijk maar 3 oefeningen voor de grote spiergroepen en 2 voor de kleine.

Mijn 2 cents.

Deze routine heeft Marina volgens mij al geruime tijd gevolgd, blijkbaar zonder het gewenste resultaat...
 
Tja, dan is het inderdaad zaak dat je gewoon door blijft gaan met alle dingen die je al geleerd hebt en hopen dat het ooit beter wordt. Wel bagger hoor. Ik heb het nu redelijk onder controle gelukkig maar soms steekt het weer de kop op. Je bent hierin idd niet de enige. :)
Ik heb het vaak wel koud als ik terugcut naar een kilo of 67, dan krijg ik het op kantoor ook gewoon niet warm terwijl de rest me raar aankijkt trek ik een extra trui aan. :D Met 72+kg heb ik er geen last meer van.


:D Ik had de bar in de gym wel neergegooid hoor. Thuis niet natuurlijk..


:yes:
67 kilo is best een normaal gewicht hoor , ik heb 57 gewogen een jaar terug en dan squatten met 130 kilo en 2 uur cardio per dag ..en een kleine 2000 cal. eten.. en dat voor maanden lang... dan ga jeje pas naar voelen
 
marina1975 misschien heb ik wat gemist maar wat is nou de status op dit moment betreft onderzoeken in het ziekenhuis als ik vragen mag ?
 
Op YouTube zijn talloze workouts te vinden die je kunt doen zonder gewichten.

Of met alleen een paar dumbbells
Dank je voor de info. Ik heb nog een 3 weekjes en zal eens kijken wat ik kan doen.

Gewoon lekker niet trainen want je doet daar genoeg en anders enkel voor je flexibiliteit iets doen maar zeker niet overdrijven.
Let goed op je voeding en niet denken dat je genoeg gegeten hebt maar gewoon zeker weten en als je het niet weet dan gewoon extra eten.
Overdrijven zal ik het zeker niet. Het is meer om pijn te voorkomen. Maar als het zou kunnen zou ik best wel 2 x per week een echte training willen pakken. Maar dat zit er toch niet in. En misschien ook even beter... :o
Voeding komt zeker wel goed!

Misschien daar ook lekker wat yoga gaan doen? :)
moet het wel mooi weer zijn dat het buiten kan. Zie me dat nog niet in de caravan doen. :D
In de bibliotheek zal je deze boeken niet vinden, gewoon als ebook bij bol.com kopen.

Heb je tijdens je vakantie iets te doen waar je de rest van je leven wat aan hebt! ;)

Wat gebeurt er eigenlijk als je gaat eten naar lichaamsgewicht, heb je dit al ooit eens voor een langere periode geprobeerd?

Met al dat eten wat je zegt te doen belast je je systeem natuurlijk enorm, misschien herstelt dit als je 'normaal' gaat eten. (Iets als 100 gr [dierlijk] eiwit, 300 gr [meervoudige] koolhydraten, 50 gr EVZ).

Het is inmiddels wel gebleken dat het dagelijks consumeren van 4000+ kcal geen zoden aan de dijk zet dus waarom daarmee doorgaan?

Gooi ook dit eens over een andere boeg!

Btw, wat gaf de arts als reden om met de Omnium te stoppen?
Misschien kan ik die boeken als e-book vinden... op het moment is de pot even leeg na mijn autoongelukje. ;)
Ik heb wel geprobeerd om normaal te eten. Dat gebeurde op vakanties bijvoorbeeld.. 100% rust.. busrondreis en gewoon de routine 3 x daags een menu krijgen en zelf wat extra shakes met havermout mee... gevolg was meestal 3 kilo lichter bij thuiskomst... :(
Heb dit ook al eerder geprobeerd toen ik net na mijn ziekte aan moest komen... kwam daar niet op aan en zo dus steeds gaan ophogen.
Als ik onder 4000 duik val ik af... dat heb ik wel al een keer geprobeerd.

De extreem hoge leverwaardes en het feit dat B6 en B12 ruim 10-20 x verhoogd waren en deze in erg hoge dosis in de omnium zitten.

marina1975 misschien heb ik wat gemist maar wat is nou de status op dit moment betreft onderzoeken in het ziekenhuis als ik vragen mag ?
Eigenlijk terug bij af.... niets gevonden... behalve dat leverwaardes nog steeds 5x verhoogd zijn. Ook niets gekomen uit echo, biopt van de lever en ook het darmonderzoek met camerapil is niets uitgekomen. Feitelijk gezien... ben ik terug bij af.. ik heb nog een afspraak die er ergens eind juni komt met de MDL... maar dat is meer een afsluitend gesprek dat hij vanuit zijn discipline niets kan vinden en dat het hierbij stopt.
Na bijna een jaar ben ik er ook weer even klaar mee.. kastje muur blijft gaan en ik kom niet verder. Dus nu even geen gezeik meer aan mijn lijf en eerst binnenkort 3 weken op vakantie. Dan maar weer verder zien... *zucht*
 
Rot voor je Pff , wat zijn nou op dit moment de grootste klachten? Ben je getest op bijvoorbeeld ziekte van Lyme ? Candida ? En dat soort dingen
 
Rot voor je Pff , wat zijn nou op dit moment de grootste klachten? Ben je getest op bijvoorbeeld ziekte van Lyme ? Candida ? En dat soort dingen
Ik ben volledig door de mangel gegaan.. tot aan loodvergiftiging prikken aan toe...
Mijn klachten.. zeer slecht slapen... altijd koud.. al is het 20 graden... zwaar ondergewicht (en niet aan kunnen komen).... geen reserves... geen greintje vet... en dus geen stukje vrouwelijke vormen... alle hormonen nul komma niets... alleen schildklier werkt nog... tja zo kan ik wel doorgaan... maar goed daar schiet ik toch niets mee op.
Ik hoop nu met anders eten en erbij te trainen met genoeg rust wel aan te komen. Het is steeds weer wat anders proberen...
En artsen weten nu eenmaal ook niet alles.. er is denk ik nog veel onontdekt... Dus ik hou hoop en bikkel wel door!
 
'Grappig' dat je de alvleesklier noemt want google naar te hoog B6 en B12, en hoge leverwaarden levert ook verwijzingen op naar dit orgaan!

klikkerdeklik
Hmmmm. toch iets met de alvleesklier dan. Anders dan dit zou ik het niet weten. Wat ik wel weet is dat deze verschijnselen ook kunnen voorkomen bij een gastric bypass maar dan komt het echt alleen doordat er veel minder voedingsstoffen worden opgenomen.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven