AndroidHealthClinic

Marina's road to succes!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.122
Dat weet ik eigenlijk niet dat zittend verschilt van staand, dan heb ik eventueel nog wat meer rek dan :D
Zal het eens proberen.
Gewoon eens proberen. Je weet maar nooit of je dan weer een stapje verder komt. Soms kan afwisselen ook goed werken. :)

Zit je ook niet mee he.. alsnog zet je sterke trainingen neer!!:)
Dank je.. al waren ze sterker....

Biotex wordt al sinds jaar en dag met positief resultaat gebruikt bij mens en dier tegen huidprobleempjes. Enkele dagen een paar maal daags 10 minuten weken kan echt geen kwaad.

Grappig is dat als je probeert uit te zoeken waarom het nu opeens wordt ontraden er geen duidelijke reden gegeven wordt (evenmin als een diy alternatief). Zou het misschien te maken kunnen hebben dat de werkelijke reden is dat de medische wereld hier geen stuiver aan verdient? Je hoeft niet naar de huisarts, apotheek en daar worden 'ze' niet vrolijk van.

Het wordt al vele jaren met goed resultaat gebruikt en er zijn geen vingers afgevallen of voeten vergaan. Zal dus allemaal wel meevallen :)
Thanks voor de info.. heb alleen nog geen schapjes kunnen doen.. :o

prima training, lkkr die hypers na zo lange tijd, ga je wel voelen denk ik.
Gek genoeg vandaag geen last van gehad. Kennelijk is mijn rug toch meer gewend dan ik dacht. :)

Wat een sufferd die kerel met die pull-ups... Voor sommige mensen is het ook zo moeilijk om eens een compliment uit te delen.
Maar jij kunt lekker trots zijn dat je het kunt!
Dank je. :)

Zo is Badedas (juist van "zo in m'n Sas met.....") ook veel gebruikt om wonden 'schoon' te maken. Alleen als je het veel gebruikt, verneuk je het omliggende 'milieu'. Daarnaast is het vaak een probleem dat een wond schoon gemaakt wordt, maar daarna er maar wat aangerommeld wordt.
Ik heb zelf wat jaren als wijkverpleegkundige gewerkt, dus weet hoe mensen nogal eens een wondje schoonmaken.

Een 'natuurlijk' alternatief zou T-tree olie kunnen zijn.

Goeie tip! :thumbup:
(MP is altijd staand en voeten naast elkaar ;))
Thanks beiden. :)

Daarom doe ik OHP zittend. ;)

Haha die gasten over die pull ups. Laat ze maar mooi zien hoe het moet! Een vrouw die sterker is:P

Moet je altijd naar je werk als ze bellen? Is niemand anders? Lijkt me echt zo vervelend (heb t zelf ook wel es)
Wil je lekker koken eten en onderuit moet je weer weg.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.124
Haha die gasten over die pull ups. Laat ze maar mooi zien hoe het moet! Een vrouw die sterker is:P

Moet je altijd naar je werk als ze bellen? Is niemand anders? Lijkt me echt zo vervelend (heb t zelf ook wel es)
Wil je lekker koken eten en onderuit moet je weer weg.
Ik laat ze ook gewoon. :) Ik doe mijn ding. Dat pakt niemand van me af. :D

Het is vaak zo dat ik wel moet komen ja. Soms kan ik het af met vertellen waar ze voorbeeld monsters moeten zoeken of wat ze aan de machine moeten veranderen aan instellingen. Maar dan bellen ze erna vaak wel even terug of het gelukt is of niet.. zo niet dan is het alsnog heen. Tot nu toe heb ik altijd gehad dat ik toch even heen moest.
Ik vind het vooral irritant als het tijdens het trainen is... En helaas is dat vaak... dat krijg je als je vanuit werk meteen gaat trainen...

Vandaag een chaotische lange dag...
spullen die via internationaal transport gehaald zouden worden in het buitenland... lekker als de transporteur opeens opbelt dat z ehet niet voor sluitingstijd van de fabriek redden.. tijdens het trainen dus mijn minuutje rust steeds besteedt aan mails en apps om alles op poten te zetten.. aan het eind van ed training stond alles dan toch in de vrachtwagen. :o Morgen eens zien hoe en of het aankomt. :D
Maar daarna toch getraind.. met vele interrupties.. die gelukkig wel binnen een minuutje rust steeds opgelost waren. :)
Benen.. helaas geen spotter en veel last van mijn ontstoken vinger.. bijna BB uit mijn klauwen laten donderen met SLDL... tja.. wil toch zonder strapps blijven doen.. Maar als je vinger niet buigt en er spanning op staat door zwelling is het soms wat lastig. :o Is het je arm niet die uitvalt is het wel zo een stomme vinger. :roflol:

benen
Squat 10x30 kg 10x40 kg 5x50 kg (geen spotter durfde niet verder :o ) 10x30 kg paused
SLDL 3x10x50 kg... laatst rep slordig... grip slipte weg door K vinger..
Lying leg curls 2x10x22,5 kg 10x20 kg.. hammies leeg..
Kuiten zittend 3x10x45 kg langzaam.. feel the burn. :fire:
leg curl ss planken
15x7kg ss 80 sec
15x7 kg ss 60 sec
15x7 kg ss 60 sec

Done.. Ging niet optimaal.. kon beter maar al met al... kan ermee door.

Ziet er uit als een prima training.
Geen safety squat rek?

Waarom geen straps Marina ?
Kun je dan niet zwaarder ?

prima training misschien niet optimaal maar kan altijd slechter.

Heb je al aktie ondernomen mbt je ontstoken vinger?

Waarom geen straps Marina ?
Kun je dan niet zwaarder ?

Als je de deadlift puur doet om te laten zien hoeveel je kan liften dan zijn traps een leuke optie. Voor functionele kracht is imo grip net zo belangrijk als de kracht van je core. Dan zijn grips (imo) uit den boze.

Ik denk dat Marina DL als functionele krachtoefening doet want voor de onderrug zijn er betere oefeningen te verzinnen dan de DL evenals voor de hams en glutes.

Ugh, SLDL is wat mij betreft sowieso al snel kut in verband met grip..
Lang leve straps!! ;)

Een stevige handdruk kan ik van jou dus wel vergeten... :)

Je gebruikt bij de squat zeker ook een belt?
Heb heel lang zonder straps getraind omdat ik er 'tegen' was en aan een sterke grip wilde werken.
Juist door hier over in discussie te gaan met anderen ben ik tot de conclusie gekomen dat het hebben van een sterke grip niet nodig is wanneer je traint puur om massa te kweken. Waarom zou ik progressie in mijn trainingen in de weg zitten wanneer ik faal met mijn grip op een oefening die bijvoorbeeld voor mijn hammies bedoeld is?

Heb heel lang zonder straps getraind omdat ik er 'tegen' was en aan een sterke grip wilde werken.
Juist door hier over in discussie te gaan met anderen ben ik tot de conclusie gekomen dat het hebben van een sterke grip niet nodig is wanneer je traint puur om massa te kweken. Waarom zou ik progressie in mijn trainingen in de weg zitten wanneer ik faal met mijn grip op een oefening die bijvoorbeeld voor mijn hammies bedoeld is?

Zie post 1129

Deadlift is een krachtoefening uit het circustijdperk, sterke mannen op de kermis. Als je bepaalde spiergroepen wilt aanpakken zoals de onderrug, hamstrings en glutes zijn er (veel) geschiktere oefeningen met meer rendement.

Niets mis met de deadlift hoor, ik doe 'm ook, echter voor functionele kracht. Wil nl graag de mogelijkheid hebben iets zwaars van de grond te kunnen tillen (bv een kleinkind, de hond, neefje of nichtje, etc) zonder eerst straps, haken of een belt om te doen ;). Voor hypertrofie van bepaalde spiergroepen zijn er imo geschiktere oefeningen met meer rendement.

Laatst bewerkt:
Zie post 1129

Deadlift is een krachtoefening uit het circustijdperk, sterke mannen op de kermis. Als je bepaalde spiergroepen wilt aanpakken zoals de onderrug, hamstrings en glutes zijn er (veel) geschiktere oefeningen met meer rendement.

Niets mis met de deadlift hoor, ik doe 'm ook, echter voor functionele kracht. Wil nl graag de mogelijkheid hebben iets zwaars van de grond te kunnen tillen (bv een kleinkind, de hond, neefje of nichtje, etc) zonder eerst straps, haken of een belt om te doen ;). Voor hypertrofie van bepaalde spiergroepen zijn er imo geschiktere oefeningen met meer rendement.

Maar een kind of hond hebben volgens mij toch een heel andere vorm dan een barbell, dus dan maken die straps toch ook niet echt uit? Ik heb het idee dat mannen met grote handen makkelijk praten hebben, ik heb echt minihandjes...

Maar een kind of hond hebben volgens mij toch een heel andere vorm dan een barbell, dus dan maken die straps toch ook niet echt uit? Ik heb het idee dat mannen met grote handen makkelijk praten hebben, ik heb echt minihandjes...

Was ook slechts een simpel voorbeeld, het gaat er om dat je weet waarom je een bepaalde oefening doet. Deadlift is een aanslag op je herstel (CZS) en als je 'm enkel doet om de onderrug, hamstrings en/of glutes te trainen dan zijn er imo betere oefeningen die minder herstel kosten en meer rendement opleveren.

Misschien een minibarbell... :)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zonder dollen, ik weet dat Eleiko barbells heeft speciaal voor vrouwen, met een smallere diameter (25 mm ipv 28). Misschien heeft je gym ook zoiets?

Met mijn gewichten kan ik best een minibarbell gebruiken ja :roflol:

Zie post 1129

Nah, ben het niet met je eens.. Ik vind DL samen met andere compounds een solide basis van je training. DL pakt veel spiergroepen tegelijk en is IMO gewoon een basisoefening waarvan je bij andere oefeningen profijt kunt hebben. Kleine spiergroepen die meer aandacht dan andere groepen verdienen kan je er altijd als isolatie bij pakken..
Dat naast het feit dat ik het gewoon een fijne en leuke oefening vind. Ieder zijn ding :).

DL pakt veel spiergroepen tegelijk en is IMO gewoon een basisoefening waarvan je bij andere oefeningen profijt kunt hebben.

Je hebt me nieuwsgierig gemaakt en ik sta altijd open voor nieuwe kennis.

Welke oefeningen hebben volgens jou profijt van een trainingsroutine mét deadlift (+ straps) vs een trainingsroutine zónder deadlift? En dan voor hypertrofie want je hebt aangegeven dat hypertrofie je doel is.

Marina, je vindt het toch niet erg dat we heel even je topic kapen?

:roflol: here we go again weer de straps belt discussie.

Als je niet op kracht traint waarom niet voor laatste set(s) straps? Kan je net lekker afmaken. En trainen van grip kan je wel opbouwen. Zelfde als met belt etc. Helpt maybe ook voor je vinger nu. (Straps dan he:P )

Je hebt me nieuwsgierig gemaakt en ik sta altijd open voor nieuwe kennis.

Welke oefeningen hebben volgens jou profijt van een trainingsroutine mét deadlift (+ straps) vs een trainingsroutine zónder deadlift? En dan voor hypertrofie want je hebt aangegeven dat hypertrofie je doel is.
Denk dat compounds zichzelf inmiddels wel bewezen hebben en het eigenlijk geen toelichting behoeft. Niet voor niets dat compounds basis van training zijn :).
Je kunt wel alles geisoleerd nemen.. Maar beetje zonde lijkt me.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven