Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Rust doet goed inderdaad. Ik heb een nachtje op een half slaappilletje goed geslapen. Vanmorgen even rug gedaan en daar knap ik wonderbaarlijk van op. Wel licht in gewicht ik pas me aan waar het moet.Misschien beter toch nog meer rust pakken. Ziek trainen is ook niet altijd goedje hebt iig je training goed aangepast.
Dat klopt inderdaad. Ik had alleen verwacht na 2 dagen rust dat het wel zou gaan. Ik ben niet echt ziek.Men wordt niet sterker en groeit niet tijdens de training, maar tijdens en door rust.
Onvoldoende rust.... Nou, dan weet je het wel...
Beterschap!
Toch wel even leuk. Ze vroeg of ze vaker wat vragen kon stellen. Why not.
Heb ik toch wel wat dingen goed geleerd.
Zat ik ook aan te denken. Of Gobblet.
.Ach ja... leer ermee leven he... zal wel moeten. Dus moet ik soms wat aanpassen naar wat mijn lijf zegt. Luisteren daarnaar is lastig maar ik doe het wel.Muhhh, niet bepaald een training die je lekker aan vond voelen dus.
Vind het altijd een dooddoener om te zeggen van 'maar je bent wel geweest'.. Natuurlijk ben je wel geweest, je hoopt altijd in de gym juist weer wat positiviteit op te doen!
Wel probs dat je ondanks dat je bij SQ al merkte dat het niet lekker ging door bent gegaan, toont wederom karakter..!

Als je gaat squatten met DB's of bv een Kettlebell (Goblet) dan komt er - door het vasthouden van de relatief zware DB's of KB - veel druk te staan op je traps, schouders en nek. Lijkt me geen ideale vervanger.
Wat imo wel een goed alternatief is: Step Ups.
Deze doe je met nauwelijks extra gewicht en misschien zelfs zonder gewicht als je de opstap hoog maakt (= nadruk op hamstrings).
Imo kan je wel meerdere keren per week dezelfde spiergroep trainen, mits je slechts 1x relatief zwaar gaat met laag volume. De andere keer licht met hoog volume, maar absoluut niet richting failure.

Thanks.Goede schouders / armen Marina. Mooie definitie.
Net wat gelezen over weighted pull ups, ik moest denken aan jou.
Aangezien jou pull ups zo makkelijk gaan (als rugtraining je goed doet)

+1!

Denk niet dat ze die hebben. Ze hebben wel van die metalen opstappen in 3 hoogtes. Ik gebruik er vaak 1 van om bij de handvatten van de cross over te komen voor pull ups. Anders kan ik er niet bij.+1!
Weet niet of ze bij jouw gym een Crossfit-box hebben? Wij hebben er hier bijvoorbeeld eentje die je op verschillende manieren kunt neerzetten zodat je elke keer een andere hoogte hebt.
Tevens zijn er op step-ups ook weer verschillende variaties te bedenken. Je kunt het allicht eens proberen ^^.

Yep. ging lekker gisteren. En "lekker geslapen" is idd wel met een korreltje zout.. op een halve slaappil 4 uur slapen is voor mij veel.Fijne workout Marina! Ook fijn dat je een keertje "lekker" hebt mogen slapen trouwens
Wel vervelend van je nek. Hoe dan ook toon je wederom karakter door naar de sportschool te gaan en daar lekker te knallen. Hele goede mentaliteit heb je wat dat betreft!
Denk dat Step Ups inderdaad een goed alternatief zijn ipv de squat.

Verstand moet dan toch even voorgaan ... 
cannelini bonen + zwarte bonen + komkommer + tomaten + ui + witte tonijn + provencaalse mosterddressing
Ik heb ze ooit weighted gedaan met 10-15 kg.. echter sinds mijn schouder zo tegenzit heb ik dat niet meer gedaan. Let wel dat is met neutrale grip.![]()
Yep was mijn lunch.Marina, ik lees net dit ...
... en kan mijn nieuwsgierigheid niet langer bedwingen.
Bovenstaande was je lunch neem ik aan?
In welke hoeveelheden was dit en wat heb je dan vandaag nog meer gegeten (en ga je nog eten) om aan je 3400 kcal te komen?
)
Tja.. ik wil met de tijd als alles weer meewerkt echt weer proberen dat extra gewicht erbij te hangen... Maar liever extra gewicht van mezelf dan he.
. Daar ga ik wel voor!Yep was mijn lunch.
150 gr zwarte bonen
150 gr cannelinibonen
150 gr witte tonijn
300 gr tomaten + ui + komkommer (samen dus 300 gr)
2 el olijfolie
2 el mosterd. (oh ja.. een een lepel provencaalse kruiden mix.)
690 kcal 60 eiwit, 50 KH, 27 vetten
Ontbijtje/ ochtend / lunch / middag / diner / avond
890 / 330 / 690 / 400 / 650 / 450 Kcal
Totaal 3410 kcal was een rustdag dus geen amino's en Post WO shake. Alleen de avond "snack" moet nog. Heb nu net mijn diner op.
Tja.. ik wil met de tijd als alles weer meewerkt echt weer proberen dat extra gewicht erbij te hangen... Maar liever extra gewicht van mezelf dan he.. Daar ga ik wel voor!

Klopt dat deze maaltijd wat scheef was in verhouding. Moest nl 75 gr tonijn zijn maar had het hele blik (uitlek 150 gr) genomen. Dat was 20 gr meer eiwitten dan normaal in mijn lunch.Vind je de verhouding koolhydraten - eiwitten niet scheef voor iemand die gewicht erbij wil?
Je bent waarschijnlijk op de hoogte van het feit dat er van een teveel aan eiwitten vrij weinig door het lichaam wordt geabsorbeerd (lees: omgezet in suikers en bij een teveel daarvan in vet) tevens heeft je lichaam voor de dynamische werking van eiwitten veel energie nodig. In jouw geval dus zonde.
50-75 gram eiwit is wat jij op een dag nodig hebt, meer is echt overbodig en imo zelfs contra-produktief.
Ik zou een ander voedingsplan maken met in elk geval veel minder eiwit en veel meer koolhydraten.
Spreek je over 3500 kcal dan zou ik dit in jouw geval (wens tot aankomen) verdelen in 200 - 300 kcal eiwit.
900 kcal vet (of meer) en 2300 kcal koolhydraten (resp: 50-75 gr eiwit; 100 gr vet; 575 gr koolhydraten).
Geef het eens een aantal maanden een kans![]()

Klopt dat deze maaltijd wat scheef was in verhouding. Moest nl 75 gr tonijn zijn maar had het hele blik (uitlek 150 gr) genomen. Dat was 20 gr meer eiwitten dan normaal in mijn lunch.