AndroidHealthClinic

Marina's road to succes!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Mooie bicep peak:D

Miss niet een discussie voor hier, maar gezonde vetten zijn ook verzadigde vetten en wat mij betreft een beter vet dan de meeste oliën. Je zou je eens kunnen richten op kokosvet. Makkelijker verteerbaar (vergelijkbaar met koolhydraten) en het dood schadelijke micro-organismen (schimmels, bacteriën).

Wat betreft je hoge cholesterol is dit vaak een reactie van het lichaam op onstekingen. Dit kan door slechte voeding, maar ook door roken en stress.
Het is een hele opgave, maar ik denk ook dat je magere en maag vullende producten beter kan vervangen. Dan kom je inderdaad bij vet vlees (schouder karbonade, kippenvleugels, 20% vet rundergehakt) in combi met weinig vullende koolhydraten (witte rijst, gebakken aardappelen, ovenfriet, pasta, wraps) en extra vetten (kokosolie, roomboter, kaas, sesamzaad, cashewnoten).

Wat kreeg je trouwens precies van gluten? De meeste mensen zijn niet gluten intolerant, maar reageren op de fodmaps in glutenrijke producten. Spelt zou dan een alternatief kunnen bieden (en is ook nog erg lekker!).

Als je 2500 kcal gezond binnen krijgt (met oa lekker veel suikerrijk en gedroogd fruit ;) ) dan zou ik mij persoonlijk niet druk maken over de resterende 1000+ kcal aan snoep, sappen, pure chocolade met noten, haverkoeken, naturel chips)

Miss geen gek idee om zelf weightgainers te maken voor bij je maaltijd. Combi van bijv eiwit poeder, cacao, dextrose, kokosroom (of slagroom als dat goed valt) en een notenpasta.

4 x per dag naar de wc is redelijk normaal, mits de ontlasting er nog goed uit xiet:)

Blijft natuurlijk gek dat jou lichaam niet alles goed opneemt. Ik zou sowieso niet teveel eiwitten nemen (is zwaar verteerbaar en vult erg goed). Ik zou persoonlijk max 2 x je bw nemen aan eiwitten (de rest is verspilling en geeft wellicht klachten). Met daarbij 400 g koolhydraten en 180 g vet kom je qua calorieën aan een mooi aantal.

Als je te weinig maagzuur blijkt te hebben dan neem je voedingsstoffen ook erg slecht op (in dat geval kun je supplementeren met baking soda). Een ander punt zijn de darmen (daar kan ik over mee praten), daar kunnen nogal veel voedingsstoffen verloren gaan waardoor je alsnog te weinig binnen krijgt. Is daar al naar gekeken?

Ik start binnenkort zelf met een nieuw eetplan vanwege mn pds (low fodmap) om vervolgens te kijken waar ik zo sterk op reageer (al heb ik al wel een vermoeden). Grappig dat franscam dat benoemde, hoor hier in nl erg weinig over.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.242
Thanks. :)

Duidelijke en zeer uitgebreide reply! Als ik het zo vluchtig lees hebben ze niet echt een idee hoe het komt dat je zo een snel metabolisme hebt/dingen niet opneemt..
Ik herken dat van die toiletbezoeken wel bij mijn gf. Die kan ook zowat iedere keer naar de wc als ze iets eet..en zeker als ze veel eet..en komt uiteraard ook nagenoeg niet aan. Hoe is het met je rusthartslag Marina? Ook altijd vrij hoog?

Training en foto zien er goed uit trouwens! Echt superdroog en mooie lijnen!
Ik heb altijd al een snel metabolisme gehad. Kon vroeger al eten wat ik wilde en mijn schoonvader en ik waren samen altijd het vuilnisvat waar de restjes ingingen. Beiden kwamen we niet aan. Maar waar het precies in zit. iig toen ik erachter kwam dat ik gluten intolerant was ging het wel iets beter. Ik viel iig niet meer af.
Mijn rusthartslag ligt ronde de 50-55 en bloedruk extreem laag 70/42 en soms nog iets lager. Maar bij inspanning schiet ie heel snel omhoog.. maar daarna ook weer snel rustig.
Dank je. :)

Als je glutenvrij moet eten, zal je de spelt moeten schrappen. Die is NIET glutenvrij!

Glutenvrij is inderdaad behoorlijk prijzig. Aardappelen en rijst niet. Zoete aardappel valt tegenwoordig ook wel mee. En bij de goed gesorteerde toko zijn rijst, gierst en maismeel goed te betalen. Is bakbanaan een optie? En pannenkoekjes van half rijstmeel en half erwtenmeel/bonenmeel/sojameel?

Verder de aanbiedingen bij glutenvrije webshops in de gaten houden. Ik heb regelmatig GV brood, broodmix, pasta en dergelijke voor belachelijk lage prijzen kunnen inslaan.
Spelt kan ik heel beperkt tegen. 1 schep en om 1 a 2 dagen. Ik hou het meestal bij Quinoavlokken. Wil nog altijd een keer gierst vlokken en boekweit vlokken proberen.
Aardappelen, rijst en zoete aardappelen staan bij mij veel op het menu. Soms ook quinoa. Banaan is het enigste wat ik echt niet lekker vind. Als het moet eet ik het...
Pannenkoekjes is idd een idee in het weekend. Doe ik al wel eens van amandelmeel.

Aanbiedingen zag ik wel op de quinoa vlokken.. 3,09 per zak.. moet dan wel meteen voor 50 euro bestellen.. :sad: en dat zit er dus niet in... en de zaak wiens naam ik niet zal noemen is degene met de laagste prijs maar dan nog duur..

Ehm, kan inderdaad de vetten zijn. Maar op de kaas na bevatten ze ook allemaal gluten, of sporen van gluten. En als je niet tegen gluten kan, dan word je daar strontziek van...
  • koek spreekt voor zich,
  • chocolade bevat vaak sporen van gluten (choco met koek op dezelfde lijn),
  • chips bevat vaak paneermeel in de kruiden,
  • worst bevat vaak tarwemeel als vulling of bouillonpoeder dat ook gluten bevat,
  • vet vlees kan wel maar de eventuele marinade of paneerlaag niet,
  • nootjes met kruiden of broslaagje bevatten tarwe dus gluten
Ik wist toen nog niet dat mijn klachten van de gluten waren. Ik had of giga verstoppingen (klysma's moeten zetten) of de race, continu buikpijn en knetterharde uitgezette buik, drijvende ontlasting (teveel vet erin), en het was altijd tegen honger in eten...
Chocolade die ik at was altijd extra puur. Ik lust gee melk chocolade en hoe dan ook zit daar lactose. Chips waren wel degene die ik uitzocht.. vnl kroepoek, cassave etc. Worst was wel mijn zwak.. harde worsten vooral.. en vlees marineer ik altijd zelf. Glutenvrije ketjap. Nootjes waren altijd puur en ongezouten. Ik heb 1 x uit frustratie een zak borrelnootjes weggewerkt.. niet handig met een pinda allergie. :o dat werd rondje ziekenhuis..

Als je echt glutenvrij moet eten, dan is het misschien een idee van zelf brood bakken. Scheelt in kosten en kan je met noten en zaden zelf samen stellen. Je vriest het in en haalt het dagelijks per hoeveelheid uit de vriezer, anders is het na 2 dagen niet meer te eten.
Een alternatief, maar idd duurder in het brood van YAM, verkopen ze bij de Jumbo. Ik heb een tijd het FODMAP-dieet moeten volgen. Is even zoeken, maar met wat hulp op vragen kom je een heel eind.
Ik heb eraan zitten denken... Maar er gaat best veel tijd inzitten ook.. brood zelf bakken en rijst oid is 8 min en klaar en goedkoop.. Ben op dat punt misschien wat lui... maar werk vreet veel tijd op en ik wil ook nog trainen. :o
Jumbo heb ik niet hier... maar ik kan eens kijken als ik bij mijn vader ben. daar ziet ie wel. :) thanks voor de tips

Mooie bicep peak:D

Miss niet een discussie voor hier, maar gezonde vetten zijn ook verzadigde vetten en wat mij betreft een beter vet dan de meeste oliën. Je zou je eens kunnen richten op kokosvet. Makkelijker verteerbaar (vergelijkbaar met koolhydraten) en het dood schadelijke micro-organismen (schimmels, bacteriën).

Wat betreft je hoge cholesterol is dit vaak een reactie van het lichaam op onstekingen. Dit kan door slechte voeding, maar ook door roken en stress.
Het is een hele opgave, maar ik denk ook dat je magere en maag vullende producten beter kan vervangen. Dan kom je inderdaad bij vet vlees (schouder karbonade, kippenvleugels, 20% vet rundergehakt) in combi met weinig vullende koolhydraten (witte rijst, gebakken aardappelen, ovenfriet, pasta, wraps) en extra vetten (kokosolie, roomboter, kaas, sesamzaad, cashewnoten).

Wat kreeg je trouwens precies van gluten? De meeste mensen zijn niet gluten intolerant, maar reageren op de fodmaps in glutenrijke producten. Spelt zou dan een alternatief kunnen bieden (en is ook nog erg lekker!).

Als je 2500 kcal gezond binnen krijgt (met oa lekker veel suikerrijk en gedroogd fruit ;) ) dan zou ik mij persoonlijk niet druk maken over de resterende 1000+ kcal aan snoep, sappen, pure chocolade met noten, haverkoeken, naturel chips)

Miss geen gek idee om zelf weightgainers te maken voor bij je maaltijd. Combi van bijv eiwit poeder, cacao, dextrose, kokosroom (of slagroom als dat goed valt) en een notenpasta.

4 x per dag naar de wc is redelijk normaal, mits de ontlasting er nog goed uit xiet:)

Blijft natuurlijk gek dat jou lichaam niet alles goed opneemt. Ik zou sowieso niet teveel eiwitten nemen (is zwaar verteerbaar en vult erg goed). Ik zou persoonlijk max 2 x je bw nemen aan eiwitten (de rest is verspilling en geeft wellicht klachten). Met daarbij 400 g koolhydraten en 180 g vet kom je qua calorieën aan een mooi aantal.

Als je te weinig maagzuur blijkt te hebben dan neem je voedingsstoffen ook erg slecht op (in dat geval kun je supplementeren met baking soda). Een ander punt zijn de darmen (daar kan ik over mee praten), daar kunnen nogal veel voedingsstoffen verloren gaan waardoor je alsnog te weinig binnen krijgt. Is daar al naar gekeken?

Ik start binnenkort zelf met een nieuw eetplan vanwege mn pds (low fodmap) om vervolgens te kijken waar ik zo sterk op reageer (al heb ik al wel een vermoeden). Grappig dat franscam dat benoemde, hoor hier in nl erg weinig over.
Kokos vet heb ik wel eens geprobeerd.. 3 merken.. maar vind het te erg naar cocos smaken. :o Maar als je een tip hebt voor een smaakloze versie?

Ik eet niet zo heel veel magere producten. En wat mager is voeg ik vetten bij. (spekjes.. :D jummie) Vetten krijg ik wel genoeg binnen.

Klachten gluten zie ^. Spelt gaat met zeer beperkte mate.

Op zich maak ik me niet druk om gezond of niet.. het is meer dat ik weet dat er hartklachten in mijn familie zijn en ik zelf ook al 2 x in het ziekenhuis ben beland met klachten dat ik er wel mee op wil passen. Maar pure choco 99% is een topper van mij. :D cassave ook!

Ik maak ook zelf van die gainer mixen. Het is alleen jammer dat de echte pinda-vrije notenpasta's zo extreem duur zijn. Maar dan neem ik er gewoon een hand noten bij. :D Walnoten nu weer 2 zakken voor 5 euro.. Lidl. :D

Ontlasting ziet er niet bepaald goed uit. Nog steeds of knetterharde keutels of race... Dus er gaat nog iets niet goed.

Darmen... is nog niet naar gekeken omdat de HA me niet wil doorverwijzen.. die zegt.. kom eerst maar aan dan gaat het wel over.. en ja.. ik heb er al 4 gehad... Dus tja.. :(

Ik ga ook eens googlen op fodmap.. geen idee wat het is. :o

Bij de action geurloos kokosvet 500 g voor 2.50 :)

Wel shit van je HA zeg. Ik zou evt een onderzoek voor je aan kunnen vragen via rp vitamino (dit is alleen wel super prijzig, maar dan weet je iig dat die mogelijkheid er is).

Deze misschien iets? Vind hem zelf niet kokosachtig.
Heb hem bij de appie weg bij dat Surinaamse etc etc schap. Niet tussen de olijfolie das weer een andere.

20151013_175616.jpg

• #1.245
Bij de action geurloos kokosvet 500 g voor 2.50 :)

Wel shit van je HA zeg. Ik zou evt een onderzoek voor je aan kunnen vragen via rp vitamino (dit is alleen wel super prijzig, maar dan weet je iig dat die mogelijkheid er is).
Daar kom ik nog wel eens. Volgende bezoek maar eens proberen. :)

Tja... kosten technisch gaat dat nu sowieso niet lukken... Maar ik hou het zeker in gedachten. Thanks.

Deze misschien iets? Vind hem zelf niet kokosachtig.
Heb hem bij de appie weg bij dat Surinaamse etc etc schap. Niet tussen de olijfolie das weer een andere.
Ik zal eens kijken. Zal wss donderdag worden. Zo eerst fysio en dan ehbo les en morgen uit eten met mijn afdeling. :D bunker avondje. :) vleeesschhhhh

70z2m8.jpg

Wtf :eek:

Je HA is niet bereid je door te verwijzen, je moet eerst zwaarder worden.

Wat is zijn reactie als je 'm dan antwoord dat je al geruime tijd 3400 kcal eet en niet zwaarder wordt?

Ik vind hem niet naar kokos smaken.
Toen ik voor het eerst daarmee ging koken (ander merk trouwens bio nogwattes glazen pot ah) rook en proefde ik het eerst wel maar went na een tijdje en proefde het niet meer.

Lekker hoor uiteten. Wat voor restaurant?

• #1.249
Skinny.. :sad: maar wel met spieren.. maar dat telt niet echt..

Je HA is niet bereid je door te verwijzen, je moet eerst zwaarder worden.

Wat is zijn reactie als je 'm dan antwoord dat je al geruime tijd 3400 kcal eet en niet zwaarder wordt?
Zowel zijn/haar reactie was dat mijn verbranding dan vast snel zou zijn en ze me wel een verwijzing voor een dietiste wilden geven.... been there... en die waren stuk voor stuk te erg voor woorden... Maar verder willen ze niet gaan...

Ik vind hem niet naar kokos smaken.
Toen ik voor het eerst daarmee ging koken (ander merk trouwens bio nogwattes glazen pot ah) rook en proefde ik het eerst wel maar went na een tijdje en proefde het niet meer.

Lekker hoor uiteten. Wat voor restaurant?
Oke... misschien moet ik er dan maar aan wennen.. :o

Fonduen! :D op naar vleesschhh gainzzzz. Ik pak altijd de XL vlees versie.

Aardige discussie wat betreft voeding gemist hier. Helaas kan ik je hierin niet echt adviseren, simpelweg omdat ik daar niet zo heel goed in thuis ben!
Belangrijkste is dat je er in ieder geval bewust mee bezig bent en blijkbaar zijn er genoeg mensen hier die je daarbij willen helpen.

Goede foto ook weer Marina! Das een flinke bicep :D

Zowel zijn/haar reactie was dat mijn verbranding dan vast snel zou zijn en ze me wel een verwijzing voor een dietiste wilden geven.... been there... en die waren stuk voor stuk te erg voor woorden... Maar verder willen ze niet gaan...

En wat als je al enige tijd bij een dietist 'loopt' die een voedingsplan maakt van ruim 3400 kcal of meer en die dietist kan met eigen ogen aanschouwen dat er aan je fysiek niets veranderd.

Het lijkt mij dat als die dietist dit laat weten aan de HA er een balletje gaat rollen.

Dit is nu eenmaal in veel gevallen de manier waarop je iets voor elkaar krijgt bij de HA.

Je kan ook een verwijzing vragen voor de GGZ om voor de HA bewijsbaar uit te sluiten dat het een psychische oorzaak heeft. Ook dit gaat het balletje laten rollen.

Btw, je fles Udo's Choice zal inmiddels wel leeg zijn. Een beetje kunnen wennen aan de smaak?

Laatst bewerkt:
Spelt kan ik heel beperkt tegen. 1 schep en om 1 a 2 dagen. Ik hou het meestal bij Quinoavlokken. Wil nog altijd een keer gierst vlokken en boekweit vlokken proberen.

Aardappelen, rijst en zoete aardappelen staan bij mij veel op het menu. Soms ook quinoa. Banaan is het enigste wat ik echt niet lekker vind. Als het moet eet ik het...

Pannenkoekjes is idd een idee in het weekend. Doe ik al wel eens van amandelmeel.

Aanbiedingen zag ik wel op de quinoa vlokken.. 3,09 per zak.. moet dan wel meteen voor 50 euro bestellen.. [Afbeelding niet meer beschikbaar]en dat zit er dus niet in... en de zaak wiens naam ik niet zal noemen is degene met de laagste prijs maar dan nog duur..

Quinoa is ook wel duur. Het is nog steeds trendy voedsel, dus houden ze de prijs hoog en het aanbod laag. Boekweit heeft een eh… ‘aparte’ smaak. ;)

Vandaar ook dat ik bakbanaan (plantain, die lelijke zwarte bananen bij de toko) noemde ipv gewone banaan; die is veel minder zoet en minder bananig. Plakjes bakken in de koekenpan zoals je aardappelschijfjes zou bakken: heerlijk.

Ik wist toen nog niet dat mijn klachten van de gluten waren. Ik had of giga verstoppingen (klysma's moeten zetten) of de race, continu buikpijn en knetterharde uitgezette buik, drijvende ontlasting (teveel vet erin), en het was altijd tegen honger in eten...

Chocolade die ik at was altijd extra puur. Ik lust gee melk chocolade en hoe dan ook zit daar lactose. Chips waren wel degene die ik uitzocht.. vnl kroepoek, cassave etc. Worst was wel mijn zwak.. harde worsten vooral.. en vlees marineer ik altijd zelf. Glutenvrije ketjap. Nootjes waren altijd puur en ongezouten. Ik heb 1 x uit frustratie een zak borrelnootjes weggewerkt.. niet handig met een pinda allergie. [Afbeelding niet meer beschikbaar]dat werd rondje ziekenhuis..

Tja, ik hoef niet op lactose te letten. Maar pure choco van Verkade en Cote d’Or kan je alvast overslaan. Huismerk AH, Dirk en Aldi zijn wel zonder gluten. Kroepoek wordt tegenwoordig ook aangelengd met tarwebloem… :(

Blijf etiketten bestuderen. Producenten hebben er een handje van opeens een recept te wijzigen en er wel tarwe of gluten in te stoppen. Die zijn nu eenmaal goedkoop…

Ik heb eraan zitten denken... Maar er gaat best veel tijd inzitten ook.. brood zelf bakken en rijst oid is 8 min en klaar en goedkoop.. Ben op dat punt misschien wat lui... maar werk vreet veel tijd op en ik wil ook nog trainen. [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Jumbo heb ik niet hier... maar ik kan eens kijken als ik bij mijn vader ben. daar ziet ie wel. [Afbeelding niet meer beschikbaar]thanks voor de tips

YAM brood wil ik ook nog steeds proberen, maar onze Jumbo heeft het niet (meer). Vrijwel elke supermarkt hier heeft zijn glutenvrijschap heel drastisch ingeperkt. Maar Schär Meisterbacker is wel te doen, en op het moment -25% korting bij een grote webwinkel (en goed in te vriezen). En bij AH hebben ze soms ook Genius, dat ook prima smaakt.

• #1.254
Aardige discussie wat betreft voeding gemist hier. Helaas kan ik je hierin niet echt adviseren, simpelweg omdat ik daar niet zo heel goed in thuis ben!
Belangrijkste is dat je er in ieder geval bewust mee bezig bent en blijkbaar zijn er genoeg mensen hier die je daarbij willen helpen.

Goede foto ook weer Marina! Das een flinke bicep :D
Ik ben er inderdaad mee bezig.
Thanks. :)

En wat als je al enige tijd bij een dietist 'loopt' die een voedingsplan maakt van ruim 3400 kcal of meer en die dietist kan met eigen ogen aanschouwen dat er aan je fysiek niets veranderd.

Het lijkt mij dat als die dietist dit laat weten aan de HA er een balletje gaat rollen.

Dit is nu eenmaal in veel gevallen de manier waarop je iets voor elkaar krijgt bij de HA.

Je kan ook een verwijzing vragen voor de GGZ om voor de HA bewijsbaar uit te sluiten dat het een psychische oorzaak heeft. Ook dit gaat het balletje laten rollen.

Btw, je fles Udo's Choice zal inmiddels wel leeg zijn. Een beetje kunnen wennen aan de smaak?
Ze had ook altijd contact met de huisarts. Die wist ervan. Ik ben nu al flinke tijd bij haar weg... ze kon me niet verder helpen.
En de GGZ.. praat me daar niet van.. heb ik ook de nodige ervaringen mee.. Kreeg geen gesprek als ik niet aangekomen was in een week... Dus die wegen heb ik al bewandeld. Ziekenhuis idem dito...ik was opgegeven... balletje was toen uitgerold... :sad: Als je meer wil weten.. pm maar...
De olie kan ik niet echt aan wennen... De nootachtige smaak gaat wel maar het beetje romige staat me snel tegen. Ik meng het door mijn ontbijt en dan gaat het wel. Maar het is geen favo van me.
Quinoa is ook wel duur. Het is nog steeds trendy voedsel, dus houden ze de prijs hoog en het aanbod laag. Boekweit heeft een eh… ‘aparte’ smaak. ;)

Vandaar ook dat ik bakbanaan (plantain, die lelijke zwarte bananen bij de toko) noemde ipv gewone banaan; die is veel minder zoet en minder bananig. Plakjes bakken in de koekenpan zoals je aardappelschijfjes zou bakken: heerlijk.

Tja, ik hoef niet op lactose te letten. Maar pure choco van Verkade en Cote d’Or kan je alvast overslaan. Huismerk AH, Dirk en Aldi zijn wel zonder gluten. Kroepoek wordt tegenwoordig ook aangelengd met tarwebloem… :(

Blijf etiketten bestuderen. Producenten hebben er een handje van opeens een recept te wijzigen en er wel tarwe of gluten in te stoppen. Die zijn nu eenmaal goedkoop…

YAM brood wil ik ook nog steeds proberen, maar onze Jumbo heeft het niet (meer). Vrijwel elke supermarkt hier heeft zijn glutenvrijschap heel drastisch ingeperkt. Maar Schär Meisterbacker is wel te doen, en op het moment -25% korting bij een grote webwinkel (en goed in te vriezen). En bij AH hebben ze soms ook Genius, dat ook prima smaakt.
Quinoa is idd duur maar ik vind de smaak wel lekker. Boekweit staat op mijn lijstje. Ben er wat huiverig voor omdat ik idd van mensen hoor dat het heel typisch smaakt en ze het vaak niet lekker vinden.

Bakbanaan.. ik zal van het weekend eens kijken.

Ik neem alleen de extra pure van lindt.. 99%. soms de 90%. Cassave is de favo.. bij kroepoek kijk ik altijd op het etiket.

Ik ben op de hoogte van receptwijzigingen als het gaat om ingredienten.. ik kijk altijd meteen als er vernieuwd op staat.. Ben daar al vaker tegenaan gelopen. :(

Ik vind glutenvrij brood niet lekker. Het meeste wat ik geprobeerd heb smaakt zoetig met een cake achtige structuur.. brrr... niet mijn ding. Maar nieuwe dingen zijn altijd het proberen waard! Thanks voor de tips. :)
Heej, heej Marina.......het glas is halfvol hé :zuip:
Tja.. mijn massa ook.. :sad:
Maar ik snap je. ;) Thanks.

uit eten ging niet door :mad: zieken.... grrrr.... dan maar even kort een schouder triceps training gedaan en nu uithangen....
Training was licht. niet logwaardig gewoon voor het bewegen. Maar wel even lekker.

Nou heb ik net op 'vind ik leuk' geklikt, maar het is natuurlijk helemaal niet leuk.

Dan ben je dus blijkbaar (eventueel) geheel afhankelijk van de alternatieve geneeskunst. Misschien biedt @Cools dan toch een interessante en betaalbare oplossing. Zou 'm toch nog eens PM'n! Ik durf eigenlijk niets meer voor te stellen, maar....

....SMA al geraadpleegd?

Die olie is idd romig, maar alles voor het goede doel hè! ;)

• #1.256
Nou heb ik net op 'vind ik leuk' geklikt, maar het is natuurlijk helemaal niet leuk.

Dan ben je dus blijkbaar (eventueel) geheel afhankelijk van de alternatieve geneeskunst. Misschien biedt @Cools dan toch een interessante en betaalbare oplossing. Zou 'm toch nog eens PM'n! Ik durf eigenlijk niets meer voor te stellen, maar....

....SMA al geraadpleegd?

Die olie is idd romig, maar alles voor het goede doel hè! ;)
Ik snap je wel met het "leuk vinden" ;)
Het is niet leuk maar ja...
Alternatief ben ik ook al geruime jaren mee bezig geweest. Ben er bij een aantal geweest. Ook daar kwam ik niet verder mee... helaas..
Cools heb ik al voor verschillende dingen benaderd... oa. het slechte slapen, aankomen, een onderwerp uit zijn nieuwe topic over fosfatidyl.. eh... nogwat.. :o effe de naam kwijt.
heb ook al wat tips gehad ook. :)

SMA voor wat ik lees komt voor bij kinderen in hun eerste levensjaren en is aangeboren... en eigenlijk heb pas problemen vanaf 2001... voor wat ik lees lijkt dit me dan niet logisch.
Wel is geconstateerd dat ik al Raynaud achtige verschijnselen/klachten heb aan mijn linkerarm/hand (koude blauwe/witte arm en hand....) Dit was al voor mijn nekhernia (en daardoor de uitval van mijn linkerarm omdat de zenuw beschadigd is) geconstateerd... Heb een tijd lang nefidipine (bledvatverwijdend middel) geslikt om de klachten te verminderen.. echter ging mijn bloeddruk daar nog erger mee omlaag.. zonder de nefidipine is hij al 70/42 (en soms lager).. met nefidipine was het soms wel erg zwart voor mijn ogen. :o alhoewel ik nooit onderuit ben gegaan..

Idd.. alles voor een goed doel!

• Like
Waarderingen: Inb4
Ik moest even googelen op jouw interpretatie van SMA, brrr, daar moet je niet aan denken. En gezien jouw spiermassa op de laatste foto is daar volgens mij ook absoluut geen sprake, je bent een bodybuilder!

Nee joh, ik bedoel het/een Sport Medisch Advies centrum! :)

• #1.258
Ik moest even googelen op jouw interpretatie van SMA, brrr, daar moet je niet aan denken. En gezien jouw spiermassa op de laatste foto is daar volgens mij ook absoluut geen sprake, je bent een bodybuilder!

Nee joh, ik bedoel het/een Sport Medisch Advies centrum! :)
oeps... mijn faal :o
Thanks. :D :flexbiceps:

Zit al in de molen bij een sportarts.
[Link niet meer beschikbaar]
via hem ook het bloedprikken etc.

• #1.260
  • Like
Waarderingen: Inb4
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven