XXL Nutrition

Marina's road to succes!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Dat was ook alleen in die maaltijd. Ik heb er 1 x per dag een bonenmaaltijd inzitten.
De overige maaltijden bevatten quinoavokken/havervlokken (glutenvrij) / speltvlokken / zonnebloempitten/pompoenpitten
Of maaltijden met rijst of quinoa.
Boekweitvlokken wil ik nog een keer gaan proberen.

Veel glutenvrije producten zijn ook aardig prijzig. Dus moet ik kiezen.

Helder!

Ik zou overal een berg witte rijst bij doen. Perfecte koolhydraten, lekker goedkoop én ook koud goed te eten.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.222
Helder!

Ik zou overal een berg witte rijst bij doen. Perfecte koolhydraten, lekker goedkoop én ook koud goed te eten.
Mijn laatste uitbreiding was de rijst met de helft verhogen. Dus die zit er al in. En ik eet alles al koud. :o geen mogelijkheid om het op te warmen. ;)

Yep was mijn lunch.
150 gr zwarte bonen
150 gr cannelinibonen
150 gr witte tonijn
300 gr tomaten + ui + komkommer (samen dus 300 gr)
2 el olijfolie
2 el mosterd. (oh ja.. een een lepel provencaalse kruiden mix. :D)
690 kcal 60 eiwit, 50 KH, 27 vetten

Ontbijtje/ ochtend / lunch / middag / diner / avond
890 / 330 / 690 / 400 / 650 / 450 Kcal
Totaal 3410 kcal was een rustdag dus geen amino's en Post WO shake. Alleen de avond "snack" moet nog. Heb nu net mijn diner op. :)

Tja.. ik wil met de tijd als alles weer meewerkt echt weer proberen dat extra gewicht erbij te hangen... Maar liever extra gewicht van mezelf dan he. ;). Daar ga ik wel voor!
Holy shit! 3400kcals...:eek!:

Ontbijt, diner en voor 't slapen kan toch allemaal warm? Flinke lading gehakt er doorheen en smullen maar!

Die bonen bv vullen zonder dat ze eigenlijk - kwa kcal - voldoende opleveren, net als bv komkommer. Heel fijn als je wilt afvallen, maar om zoveel mogelijk kcal te nuttigen is dit imo zonde van de ruimte in je maag en zonde van het geld. Naar mijn mening kan je beter op zoek naar produkten met een hoge kcal dichtheid. Rijst, aardappels (gebakken), patat, gehakt, rookworst, braadworsten, etc.

Die bonen bv vullen zonder dat ze eigenlijk - kwa kcal - voldoende opleveren, net als bv komkommer. Heel fijn als je wilt afvallen, maar om zoveel mogelijk kcal te nuttigen is dit imo zonde van de ruimte in je maag en zonde van het geld. Naar mijn mening kan je beter op zoek naar produkten met een hoge kcal dichtheid. Rijst, aardappels (gebakken), patat, gehakt, rookworst, braadworsten, etc.
Wel eens met de hoge dichtheid producten. Op zijn tijd rookworst is natuurlijk geen probleem, maar zou er geen standaard ding van maken in een eet-schema..echt gezond zijn die dingen niet:o.

Noten en dergelijke zijn ook easy kcals IMO..

Wel eens met de hoge dichtheid producten. Op zijn tijd rookworst is natuurlijk geen probleem, maar zou er geen standaard ding van maken in een eet-schema..echt gezond zijn die dingen niet:o.

Voor zover ik het begrijp is het Marina's grote wens om zwaarder te worden en wat is gezond? Dat zijn de vette mosterdsauzen ook niet ;).

Ipv tonijn en kipfilet: speklappen en gehakt. Tijdens het winkelen een vette rookworst hoeft ook geen leven lang, maar een maand of zes even alles eten wat de bodybuilding god verboden heeft kan imo geen kwaad om eens te zien wat dit brengt. Ondergewicht is tenslotte ook niet gezond.

Van noten overigens, wordt aangenomen dat veel van de voedingsstoffen niet worden opgenomen. Kan natuurlijk geen kwaad om de hele dag te knabbelen als het maar niet ten koste gaat van de andere kcal. Dus noten en oliën (bv Udo's Choice) naast de reguliere voeding en niet in plaats van.

En als je van 3400 kcal niet zwaarder wordt (wat inmiddels is gebleken) dan 4000 kcal gaan eten/drinken. Blijkt dit ook niet voldoende dan nog eens 500 er boven op. Waar een wil is, ....!

Van noten overigens, wordt aangenomen dat veel van de voedingsstoffen niet worden opgenomen. Kan natuurlijk geen kwaad om de hele dag te knabbelen als het maar niet ten koste gaat van de andere kcal. Dus noten en oliën (bv Udo's Choice) naast de reguliere voeding en niet in plaats van.
....!
Hmm..ben wel benieuwd naar bronnen hierover.. Net als met de bonen :D

Verder heb je wel een punt hoor:thumbs:

Bron
Ongeveer 20% van de koolhydraten in bonen worden slecht opgenomen in de dunne darm en komen dus in de dikke darm terecht. De bacteriën in die dikke darm zijn er dol op en het gevolg is gasvorming.

Onderzoek naar amandelen, maar het zou mij niet verbazen als er bij (enkele) andere noten een soortgelijke uitkomst te verwachten is.

Of je nu wel of geen waarde hecht aan (de uitkomst van) dit soort onderzoeken is imo van ondergeschikt belang. Het is heel simpel: wil je hetzelfde blijven bewegen en afvallen dan ga je mínder eten en wil je aankomen en hetzelfde blijven bewegen dan ga je méér eten.

Laatst bewerkt:
alternatief voor sq, misschien BB hacksq dan heb je de BB achter je hangen en niet op je nek/traps?

Tja dat zou super zijn, ik hoop het met jou mee !
:thumbs:

• #1.233
Shame on me. :o Stofwisseling die niet goed werkt en hormonen overhoop... kortom.. F*cked up allemaal.. had liever ook met minder af gewild om aan te komen. :(

Ontbijt, diner en voor 't slapen kan toch allemaal warm? Flinke lading gehakt er doorheen en smullen maar!

Voor zover ik het begrijp is het Marina's grote wens om zwaarder te worden en wat is gezond? Dat zijn de vette mosterdsauzen ook niet ;).

Ipv tonijn en kipfilet: speklappen en gehakt. Tijdens het winkelen een vette rookworst hoeft ook geen leven lang, maar een maand of zes even alles eten wat de bodybuilding god verboden heeft kan imo geen kwaad om eens te zien wat dit brengt. Ondergewicht is tenslotte ook niet gezond.

En als je van 3400 kcal niet zwaarder wordt (wat inmiddels is gebleken) dan 4000 kcal gaan eten/drinken. Blijkt dit ook niet voldoende dan nog eens 500 er boven op. Waar een wil is, ....!

Hmm..ben wel benieuwd naar bronnen hierover.. Net als met de bonen :D

Verder heb je wel een punt hoor:thumbs:
Even alles maar bij elkaar pakken. Zet het geheel wel even in de spoiler. Maar even heel kort.. Tonijn wordt afgewisseld met makreel en zalm. Kip wordt afgewisseld met gehakt, vette vis, spekjes etc bij het diner.
Oh ja.. gebakken aardappelen zijn er ook regelmatig.. met spekjes. :D
Lunch is bijna altijd met eieren. Enkel mijn maaltijd 's middags voor het trainen is altijd met iets van kip zodat het licht valt als ik 30-45 min daarna ga trainen. Noten eet ik elke dag. Gaat niet ipv maar altijd ergens bij.
Maar mijn wil is groot... dus ik ga er wel komen.. one way or the other.. ;)
Probleem is alleen even uit te vogelen waarom ik niet alle voeding goed opneem en welke voeding ik niet goed opneem... want hoe meer ik eet hoe meer ik naar de wc ga... en ik gebruik geen movicolon meer (al vanaf juni niet meer).

om even terug te komen op het alleen maar vet eten.. dat heb ik 2 maanden gedaan (dat was 6 jaar terug)...chocolade, koeken, chips, kaas, worst, vet vlees, nootjes etc.. Naast 3 hoofdmaaltijden die toen ook al extra vetter waren en 2 -3 nutri die ik zelf moest betalen... Dat was toen ook noodzaak en ben toen 10 kg aangekomen in die 2 maanden van 30 kg naar 40 kg... Ik ging toen ook elke avond kokhalzend en misselijk en met buikpijn naar bed... niet fijn.. :(

Tot ik klachten kreeg met pijn op de borst..per ambu naar het ziekenhuis.. en in ene een cholesterol van 8,3 had..(overigens waren mijn bloedwaardes al die tijd wel goed... op lever na bleek een jaar terug.. ) kreeg toen dus letterlijk op mijn Fl*kker van de cardioloog. Ik liep toen bij een dietiste (ja.. wel een met ervaring voor aankomen. ;) ) en toen werden het meer vetten uit noten, olie, roomboter, vette vis, mayo, eieren etc... en dat is het nu nog alleen met ook regelmatig vetter vlees. Met 4 eieren per dag en genoeg andere vetten daalde mijn cholestrol terug naar 4,0 waar het nu nog rondom schommelt. De vette mosterdsausen zijn overigens gemaakt met olie.. dus toch nog redelijk gezond. :o

Maar in ieder geval... in die situatie wil ik niet nog een keer belanden. Ik eet ruim boven de 100 gram aan vetten en daarvan komt het grootste deel uit olie, vette vis, vet vlees, sojazuivel, noten, zonnebloempitten, pompoenpitten, chiazaad, udo's choice etc. Uiteraard kan er altijd extra vet bij dat is niet meer dan logisch. Maar zo extreem als toen gaat me niet veel gezonder maken dan ik nu ben... en gezien hart en vaat ziekten toch al in mijn hele familie zitten (ook vader en moeder) ga ik dat niet weer uitdagen... Ik hoop dat dit begrijpbaar is...

alternatief voor sq, misschien BB hacksq dan heb je de BB achter je hangen en niet op je nek/traps?
Probleem is dat ik die beweging met mijn schouder niet kan maken... AC luxatie :( Ik kan niet iets vastpakken met mijn arm gestrekt naar beneden en achter reikend zoals bij hacksquat.

Tja dat zou super zijn, ik hoop het met jou mee !
:thumbs:

Mhhh, ik ben weer aan het knoeien ;)
Nee hoor. valt wel mee. :D
Dank je. :)

• Like
Waarderingen: Inb4
Dat je voedingsstoffen niet goed opneemt is toch slechts een aanname?

Vaker naar het toilet bij inname van meer voedsel (vezels) lijkt me niet vreemd. Probeer je kcal inname dagelijks met 500 te verhogen, wellicht eet je simpelweg toch nog te weinig...

• #1.235
Dat je voedingsstoffen niet goed opneemt is toch slechts een aanname?

Vaker naar het toilet bij inname van meer voedsel (vezels) lijkt me niet vreemd. Probeer je kcal inname dagelijks met 500 te verhogen, wellicht eet je simpelweg toch nog te weinig...
Dat zijn we dus aan het bekijken.
Op zich niet vreemd.. maar soms wel 4 x per dag... :(
Mogelijk eet ik inderdaad nog te weinig. Vandaar dat ik laatst ook de Carbs heb opgehoogd.
Maar het blijft imo gewoon raar.. doe niets aan beweging/cardio oid.. alles met de auto. Maar goed.. zo is elk lijf anders.

Vandaag nieuwe week gestart en toch als eerste even rug. Heb daar het meeste profijt van tegen de pijn.

Rug/trapps

Pulldown wijd 10x35 kg 2x10x36 kg
DB row 3x10x12 kg (vpr)
BOR 3x15x30 kg
small grip cable row 3x10x35 kg
shruggs 3x10x20 kg
even proberen. pull ups wijd 4x BW schouder vind dit nog niet zo leuk... :( 2x6xBW hammer grip pull ups

Training ging best lekker. :) Tijdens BOR even een pic gemaakt..."Love the light" in die hoek. :D licht van boven is perfect voor een foto. Zonder licht zie je niets. :o
70z2m8.jpg

Leuk die foto's steeds!

Duidelijke en zeer uitgebreide reply! Als ik het zo vluchtig lees hebben ze niet echt een idee hoe het komt dat je zo een snel metabolisme hebt/dingen niet opneemt..
Ik herken dat van die toiletbezoeken wel bij mijn gf. Die kan ook zowat iedere keer naar de wc als ze iets eet..en zeker als ze veel eet..en komt uiteraard ook nagenoeg niet aan. Hoe is het met je rusthartslag Marina? Ook altijd vrij hoog?

Training en foto zien er goed uit trouwens! Echt superdroog en mooie lijnen!

Dat was ook alleen in die maaltijd. Ik heb er 1 x per dag een bonenmaaltijd inzitten.
De overige maaltijden bevatten quinoavokken/havervlokken (glutenvrij) / speltvlokken / zonnebloempitten/pompoenpitten
Of maaltijden met rijst of quinoa.
Boekweitvlokken wil ik nog een keer gaan proberen.

Veel glutenvrije producten zijn ook aardig prijzig. Dus moet ik kiezen.

Als je glutenvrij moet eten, zal je de spelt moeten schrappen. Die is NIET glutenvrij!

Glutenvrij is inderdaad behoorlijk prijzig. Aardappelen en rijst niet. Zoete aardappel valt tegenwoordig ook wel mee. En bij de goed gesorteerde toko zijn rijst, gierst en maismeel goed te betalen. Is bakbanaan een optie? En pannenkoekjes van half rijstmeel en half erwtenmeel/bonenmeel/sojameel?

Verder de aanbiedingen bij glutenvrije webshops in de gaten houden. Ik heb regelmatig GV brood, broodmix, pasta en dergelijke voor belachelijk lage prijzen kunnen inslaan.

...chocolade, koeken, chips, kaas, worst, vet vlees, nootjes etc.. [...] Ik ging toen ook elke avond kokhalzend en misselijk en met buikpijn naar bed... niet fijn.. :(

Ehm, kan inderdaad de vetten zijn. Maar op de kaas na bevatten ze ook allemaal gluten, of sporen van gluten. En als je niet tegen gluten kan, dan word je daar strontziek van...
  • koek spreekt voor zich,
  • chocolade bevat vaak sporen van gluten (choco met koek op dezelfde lijn),
  • chips bevat vaak paneermeel in de kruiden,
  • worst bevat vaak tarwemeel als vulling of bouillonpoeder dat ook gluten bevat,
  • vet vlees kan wel maar de eventuele marinade of paneerlaag niet,
  • nootjes met kruiden of broslaagje bevatten tarwe dus gluten

Als je echt glutenvrij moet eten, dan is het misschien een idee van zelf brood bakken. Scheelt in kosten en kan je met noten en zaden zelf samen stellen. Je vriest het in en haalt het dagelijks per hoeveelheid uit de vriezer, anders is het na 2 dagen niet meer te eten.
Een alternatief, maar idd duurder in het brood van YAM, verkopen ze bij de Jumbo. Ik heb een tijd het FODMAP-dieet moeten volgen. Is even zoeken, maar met wat hulp op vragen kom je een heel eind.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven