om even terug te komen op het alleen maar vet eten.. dat heb ik 2 maanden gedaan (dat was 6 jaar terug)...chocolade, koeken, chips, kaas, worst, vet vlees, nootjes etc.. Naast 3 hoofdmaaltijden die toen ook al extra vetter waren en 2 -3 nutri die ik zelf moest betalen... Dat was toen ook noodzaak en ben toen 10 kg aangekomen in die 2 maanden
van 30 kg naar 40 kg... Ik ging toen ook elke avond kokhalzend en misselijk en met buikpijn naar bed... niet fijn..
Tot ik klachten kreeg met pijn op de borst..per ambu naar het ziekenhuis.. en in ene een cholesterol van 8,3 had..(overigens waren mijn bloedwaardes al die tijd wel goed... op lever na bleek een jaar terug.. ) kreeg toen dus letterlijk op mijn Fl*kker van de cardioloog. Ik liep toen bij een dietiste (ja.. wel een met ervaring voor aankomen.

) en toen werden het meer vetten uit noten, olie, roomboter, vette vis, mayo, eieren etc... en dat is het nu nog alleen met ook regelmatig vetter vlees. Met 4 eieren per dag en genoeg andere vetten daalde mijn cholestrol terug naar 4,0 waar het nu nog rondom schommelt. De vette mosterdsausen zijn overigens gemaakt met olie.. dus toch nog redelijk gezond.
Maar in ieder geval... in die situatie wil ik niet nog een keer belanden. Ik eet ruim boven de 100 gram aan vetten en daarvan komt het grootste deel uit olie, vette vis, vet vlees, sojazuivel, noten, zonnebloempitten, pompoenpitten, chiazaad, udo's choice etc. Uiteraard kan er altijd extra vet bij dat is niet meer dan logisch. Maar zo extreem als toen gaat me niet veel gezonder maken dan ik nu ben... en gezien hart en vaat ziekten toch al in mijn hele familie zitten (ook vader en moeder) ga ik dat niet weer uitdagen... Ik hoop dat dit begrijpbaar is...