XXL Nutrition

Marina's road to succes!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.821
Ik zit even aan mijn trainingsritme te denken en aan apparaten waarbij ik (denk ik) weinig tot geen core gebruik (helaas is de core een vaak gebruikt balansmiddel en zou je die balans dus nu uit je omgeving/machine moeten halen)
biceps trainen op zo'n kussen, kussen neemt functie van core over
triceps met cable en hoefijzer/stang op een bankje gaan zitten en elleboog steunen op benen
seated row met buikpad
peck machine (met stang ipv kussentjes), voorkant zal lastig worden maar met pad tegen buik kan je je rug pakken
Verder zou ik eens gaan kijken of je liggend op de grond met dumbells iets kunt uitvoeren en puur op souplesse trainen
ohh en mss kan je een hip machine misbruiken als arm apparaat
Thanks.
Machine row chest suppported kan inderdaad. Biceps concentration curl en triceps zat ik nog te denken aan kick backs.
We hebben inderdaad zo en rug machine waar je tegen een kussen zit en met rollen je armen/schouders naar achteren beweegt.
Ik zat zelf nog te denken aan BW squats. Maar echt goed trainen lijkt zo goed als onmogelijk...

Wat zou ik kunnen doen om dat beetje massa wat ik heb nog te kunnen behouden?

Wat denk je er van om dan eens vier weken niet te trainen of zelfs maar aan trainen te denken?!

Zal je lichaam goed doen, vergeet niet dat je groeit tijdens je herstel (lees: stressvrije rust). Zolang je onvoldoende rust hebt/stressvrij bent zal er van spiergroei imo toch niet of nauwelijks sprake zijn. Druk maken om zaken waar je niets aan kunt veranderen zullen niets bijdragen, maak je liever druk om zaken waar je wel iets aan kunt doen (werk!).

Lees voor de gein dit hele topic nog eens door (heb je de komende vier weken tijd genoeg voor ;)) en dan zal er vast een lichtje gaan branden...

• #1.823
Wat denk je er van om dan eens vier weken niet te trainen of zelfs maar aan trainen te denken?!

Zal je lichaam goed doen, vergeet niet dat je groeit tijdens je herstel (lees: stressvrije rust). Zolang je onvoldoende rust hebt/stressvrij bent zal er van spiergroei imo toch niet of nauwelijks sprake zijn. Druk maken om zaken waar je niets aan kunt veranderen zullen niets bijdragen, maak je liever druk om zaken waar je wel iets aan kunt doen (werk!).

Lees voor de gein dit hele topic nog eens door (heb je de komende vier weken tijd genoeg voor ;)) en dan zal er vast een lichtje gaan branden...
Ik snap wat je zegt... en ik zal je tips zeker ter harte nemen. Dank je. :) ik waardeer je mening en berichten altijd heel erg! Ben blij dat je er weer bent ook.
Maar ik kreeg wel het advies mee met mijn nieuwe voedingsschema mijn spieren te blijven trainen... om in ieder geval die spiertonus te behouden...
Dus vandaar ook mijn twijfels..

van 4 weken niks doen ga je niet gelijk van alles inleveren.
Stop eens mat dat eigenwijze gedoe je lijf schreeuwt aan alle kanten dat je moet stoppen.
Zet er een pauze in van 3 maanden. Laat je lijf herstellen. En kom niet aan met "ik moet en bla bla".
Je bent nu al langer dan een jaar aan het klooien met je lijf. STOPPEN.
Neem rust en ga dan langzaam opbouwen. Pak daarna Mad Cow of een andere PL schema om eerst massa te bouwen.
5x5 of 8x3 niet hoger dan 8 reps. Neem 3 maanden rust en onderzoek wat je kan doen.
Laat je lijf herstellen. En eet eens normaal ipv clean.

@Ron501 volgens mij is dat een beetje kort door de bocht wat betreft de voeding. Helemaal omdat marina niet alles kan eten waardoor het allemaal lastiger wordt voor haar.

En daarnaast weet je dat ze niet zwaar kan liften of Veel zwaarder gezien haar klachten dus een pl schema?
Zeker wel mee eens dat het wat zwaarder mag en wat minder oefeningen en lagere reprange en sets.

Rust zou idd niet mis zijn @marina1975 ook al is het maar een week of 2. Stil zitten hoeft niet je kunt toch ook meer yoga oppakken om wat te strechen en ontspannen.

@Ron501 volgens mij is dat een beetje kort door de bocht wat betreft de voeding. Helemaal omdat marina niet alles kan eten waardoor het allemaal lastiger wordt voor haar.

En daarnaast weet je dat ze niet zwaar kan liften of Veel zwaarder gezien haar klachten dus een pl schema?
Zeker wel mee eens dat het wat zwaarder mag en wat minder oefeningen en lagere reprange en sets.

Rust zou idd niet mis zijn @marina1975 ook al is het maar een week of 2. Stil zitten hoeft niet je kunt toch ook meer yoga oppakken om wat te strechen en ontspannen.
Ik denk niet dat ik kort door de bocht ga zo te spreken. Ik denk dat haar lijf moe is.
Afstappen van clean is helemaal niet slecht en kan wellicht iets brengen wat je er niet van verwacht.
Ik denk dat Marina heel goed weet wat en hoe ik het bedoel.
En een PL of KT is helemaal geen slecht idee, vind ik.
Heeft natuurlijk niks met gewicht op zich te maken maar met krachtontwikkeling.
Laat ik heel duidelijk zijn Marina rust NOOIT. En totale rust is echt iets wat ze nu moet gaan doen.
Ze heeft totaal geen reserves.

Volgens mij lees je niet wat ik zeg doelde op het eten he;) Ze kan niet alles eten en hoezo eet ze altijd clean? Dus ja dan vind ik t vrij kort Door de bocht helemaal als je alles van haar "denkt " te weten;)

Marina weet zelf wel wat goed voor haar is en heeft er hulp bij.

Pl heeft imo weinig zin omdat je toch vaak meer gewicht minder reps meer sets ziet en lijkt mij niet echt haalbaar gezien de klachten. Zeker zijn er verschillende schema's en zie verder wat ik hiervoor zei ik val in herhaling.

Ben blij dat je er weer bent ook.

Eigenlijk ben ik er niet echt hoor, maar ik las je worsteling welke je na een jaar nog steeds voert en vond het 'nodig' hier iets over te schrijven. (Voor de rest zal ik niet of nauwelijks op het forum zijn want de ergernis is (veel) groter dan het genot).

Ik onderschrijf de mening van Ron volledig.

Zet je fixatie op training, spiermassa, 'schone' voeding en behoud/opbouw van spiermassa uit je hoofd en ga sporten (en eten) ervaren als iets leuks, voor de gezondheid nú en op de lange termijn.

Nu eerst vier weken je fysiek compleet laten herstellen door rust en ook proberen dit mentaal voor elkaar te krijgen.

Je bent een doorzetter, imo vaak de verkeerde kant op, nu de kans om een doorzetter te zijn in niets doen! ;)

Volgens mij lees je niet wat ik zeg doelde op het eten he;) Ze kan niet alles eten en hoezo eet ze altijd clean? Dus ja dan vind ik t vrij kort Door de bocht helemaal als je alles van haar "denkt " te weten;)

Marina weet zelf wel wat goed voor haar is en heeft er hulp bij.

Pl heeft imo weinig zin omdat je toch vaak meer gewicht minder reps meer sets ziet en lijkt mij niet echt haalbaar gezien de klachten. Zeker zijn er verschillende schema's en zie verder wat ik hiervoor zei ik val in herhaling.
Ah zo. Nou dat wat ze mag eten dus, snap ook wel dat ze niet iets gaat eten waardoor haar maag van streek raakt.
Zolang ik Marina ken eet ze clean, en daar kunnen velen van leren, maar misschien is dat net niet voldoende.
Dus voor de voorgesteld periode van 3 maanden eens totaal afstappen van clean food.

• #1.830
Dat is wel heel kort door de bocht allemaal. Ik rust wel degelijk. Mijn weekend hang ik gewoon hele dagen op de bank. Ik train 3 x 45 min.. nou ja trainde.
In de avonden hang ik ook gewoon op de bank. Het zijn dan wel korte avonden maar van 19:00 af doe ik niets meer.
Ik eet verre van clean en wordt begeleidt door iemand met medische kennis. Er wordt alleen rekening gehouden met mijn allergieën.

Qua trainen kan ik niet zwaar gaan en dan is het beter kort te trainen en de vorm goed te houden en dat is ook wat ik doe.
Dat ik geen reserves hebt klopt wel. Maar dat is nu juist waar we aan aan het werken zijn.

Maar moet ik maar voor altijd stil blijven zitten tot ik reserves heb opgebouwd? Reken maar dat ik dan dat beetje massa wel zal verliezen want dat kan misschien nog wel even duren voordat er wat gewicht bijkom. Was het maar zo simpel dat ik maar even alles kon eten ... maar als ik dat doe zit ik hele dagen weer met buikpijn en leegloop.. alsof ik daar mee opschiet.

Spieren blijven niet zomaar " hangen " als je niets meer doet. Daarom wil ik wel wat doen voor behoud.

En ik snap je wel Ron. Echt wel. Maar ik geef het niet op.. want soms krijg ik een beetje het idee dat je wil dat ik wel opgeef..

• #1.831
Eigenlijk ben ik er niet echt hoor, maar ik las je worsteling welke je na een jaar nog steeds voert en vond het 'nodig' hier iets over te schrijven. (Voor de rest zal ik niet of nauwelijks op het forum zijn want de ergernis is (veel) groter dan het genot).

Ik onderschrijf de mening van Ron volledig.

Zet je fixatie op training, spiermassa, 'schone' voeding en behoud/opbouw van spiermassa uit je hoofd en ga sporten (en eten) ervaren als iets leuks, voor de gezondheid nú en op de lange termijn.

Nu eerst vier weken je fysiek compleet laten herstellen door rust en ook proberen dit mentaal voor elkaar te krijgen.

Je bent een doorzetter, imo vaak de verkeerde kant op, nu de kans om een doorzetter te zijn in niets doen! ;)
Ik fixeer me al lang niet meer op alleen spiermassa opbouw en schone voeding. We zijn nu juist bezig met voeding om mijn vet% omhoog te krijgen en aan te komen. Niet zozeer op spieropbouw. Ik train ook niet omdat het moet. Ik doe alleen oefeningen nu die ik leuk vind en die me goed afgaan. Ik vind hoe ik het nu doe leuk met trainen. Ook al pak ik wel vaak altijd een paar rug oefeningen omdat die gewoon lekker gaan.

Ik laat het eerst ook herstellen. Ik ben niet voor niets vandaag op zaterdag naar mijn fysio geweest in haar prive tijd. Dat doe ik ook alleen maar omdat ik niets wil forceren en zeker wilde weten wat het was en hoe ik het beste verder kan. Maar zij geeft ook aan in verband met mijn nek wel "in beweging" te blijven.
Juist nu ik de laatste periode weinig last heb van mijn nek wil ik dat graag zo houden.

Maar die rustperiode is er wel.. helaas verplicht... en dat ga ik ook echt wel doen.
Ik zeg alleen dat ik het niet opgeef.. dus na herstel pak ik het gewoon weer op.

Het gaat van kwaad tot erger.. net bij de fysio geweest. Inderdaad een spierscheurtje en mag 4 weken niet trainen...

Wt.... srs wat een ongelooflijke pech.

Ik zou even alles loslaten Marina :o, even alleen Yoga, lekker eten, genieten van het leven, van het mooie weer wat weer komt.
Zou ook duidelijk je grenzen aan geven op je werk. Even zo veel mogelijk tot RUST komen.

Maar hoe dan ook............klote, klote, klote

Sorry Marina, ik loop wat achter de feiten aan :o

By the way ik schreef mijn vorige post onafhankelijk van de posts (dus niet beïnvloed) van Ron of Eleiko

• #1.834
Wt.... srs wat een ongelooflijke pech.

Ik zou even alles loslaten Marina :o, even alleen Yoga, lekker eten, genieten van het leven, van het mooie weer wat weer komt.
Zou ook duidelijk je grenzen aan geven op je werk. Even zo veel mogelijk tot RUST komen.

Maar hoe dan ook............klote, klote, klote
Tja... het lijkt soms wel of ik geboren ben voor pech :o

Maar ach.. ik laat het ook wel los. Alleen jammer dat er morgen geen yoga is.
Ik doe wat ik kan voor mijn nek. Om te voorkomen dat ik weer aan een ellendig lange serie behandelingen kom te zitten.
En op werk komt goed Deze week gesprek ;)
Nu 3 dagen rust :) dus op zich al een goede start toch! ;)

• Like
Waarderingen: Inb4
Dat is wel heel kort door de bocht allemaal. Ik rust wel degelijk. Mijn weekend hang ik gewoon hele dagen op de bank. Ik train 3 x 45 min.. nou ja trainde.
In de avonden hang ik ook gewoon op de bank. Het zijn dan wel korte avonden maar van 19:00 af doe ik niets meer.
Ik eet verre van clean en wordt begeleidt door iemand met medische kennis. Er wordt alleen rekening gehouden met mijn allergieën.

Qua trainen kan ik niet zwaar gaan en dan is het beter kort te trainen en de vorm goed te houden en dat is ook wat ik doe.
Dat ik geen reserves hebt klopt wel. Maar dat is nu juist waar we aan aan het werken zijn.

Maar moet ik maar voor altijd stil blijven zitten tot ik reserves heb opgebouwd? Reken maar dat ik dan dat beetje massa wel zal verliezen want dat kan misschien nog wel even duren voordat er wat gewicht bijkom. Was het maar zo simpel dat ik maar even alles kon eten ... maar als ik dat doe zit ik hele dagen weer met buikpijn en leegloop.. alsof ik daar mee opschiet.

Spieren blijven niet zomaar " hangen " als je niets meer doet. Daarom wil ik wel wat doen voor behoud.

En ik snap je wel Ron. Echt wel. Maar ik geef het niet op.. want soms krijg ik een beetje het idee dat je wil dat ik wel opgeef..
En dit is nu precies wat jouw tegenhoud. Het is geen opgeven, verre van dat zelfs. Het is je lijf rust geven.
Marina je bent eigenwijs en dat weet je ook maar al te goed. Soms een goede eigenschap maar in dit vind ik het een slechte eigenschap.
Ik heb verders niks te willen en stuur daar ook niet op aan.
Je focus moet op jezelf gericht zijn, herstel rust en gewoon even niks. Niet alleen in de sportbeleving ook qua werk.
Zeg eens NEE. en je begeleiding kan ik niks over zeggen of vinden want ik weet daar niks van. En de term medisch zegt me niet zoveel. Ligt eraan wat hoe etc.

Pull down wijd 2x10x32,5 kg 10x35 kg
pull down small 3x10x32,5 kg
DB row 10x14 kg 2x10x15 kg vpr
Shruggs 3x10x20 kg pr
Straigh arm push down (klote cable loopt aan ... ) 3x12x10 kg lekker langzaam...
Pull ups 9x 7x 7x
one arm machine row 3x10x12,5 kg
lying leg raises 3x10 easy :D
kon het niet laten.. cable seated row smalle grip 3x10x30 even licht omdat ik er nog zin in had. :)

Side raises opwarmen 3x10x3 kg
MP 10x15 kg 2x10x17,5 kg
EZ bar Biceps curl 10x17,5 kg 2x10x20 kg
face pulls 12x10 kg 2x12x12,5 kg en hier schoot met aanspannen core die messcherpe steek in mijn abs... :(
triceps cable overhead extension rope 3x12x12,5 kg
upright row 3x10x15 kg langzaam... aanspannen deed verdomd veel pijn...
triceps push down 2x10x15 kg --> pijn met aanspannen core werd echt teveel... Moest gewoon stoppen :sad:
DB Bent over side raise 10x6 kg 2x10x7 kg
DB conc curl (staand op leuning bench) 3x10x6kg

Weinig schrijf je...???

Voor rug doe je 24 sets en voor schouders 'slechts' 15 sets.

Okay, daar zit warming up bij, maar je snapt toch ook wel dat dit een enorme overbelasting is. Imo bouw je zo niets op, sterker nog je breekt hiermee af. Niets doen is dan imo eigenlijk nog beter...:(

• #1.837
En dit is nu precies wat jouw tegenhoud. Het is geen opgeven, verre van dat zelfs. Het is je lijf rust geven.
Marina je bent eigenwijs en dat weet je ook maar al te goed. Soms een goede eigenschap maar in dit vind ik het een slechte eigenschap.
Ik heb verders niks te willen en stuur daar ook niet op aan.
Je focus moet op jezelf gericht zijn, herstel rust en gewoon even niks. Niet alleen in de sportbeleving ook qua werk.
Zeg eens NEE. en je begeleiding kan ik niks over zeggen of vinden want ik weet daar niks van. En de term medisch zegt me niet zoveel. Ligt eraan wat hoe etc.
Ik ben inderdaad eigenwijs. Maar ik doe geen dingen die ten kostte gaan van mijn lichaam.
Het focus is juist op mezelf. En met stilzitten weet ik uit ervaring al dat mijn nek en arm problemen gaan geven.
Nee dat betekend dus niet dat ik ga sporten maar puur voor mijn nek en arm in beweging blijf.
Ik zeg al vaak nee nu.. niet voor niets dat ik nu 3 dagen vrij ben en 2 x in de week extra laat begin op het werk. Allemaal keuzes voor mezelf en mijn gezondheid.

Qua begeleiding zit het meer dan goed.

• #1.838
Weinig schrijf je...???

Voor rug doe je 24 sets en voor schouders 'slechts' 15 sets.

Okay, daar zit warming up bij, maar je snapt toch ook wel dat dit een enorme overbelasting is. Imo bouw je zo niets op, sterker nog je breekt hiermee af. Niets doen is dan imo eigenlijk nog beter...:(
Dat is dus wat ik al uitlegde. Ik pak oefeningen die ik kan en goed voegen. Ik pak ze Licht in gewicht... en dus is het inderdaad aardig wat rug.
Maar dit is wel de reden dat ik nu veel minder last heb van mijn nek en die regio...
Ik luister naar mijn lijf wat wel en niet kan..
en nu doe ik dat ook door even niet te trainen.

Ik ben inderdaad eigenwijs. Maar ik doe geen dingen die ten kostte gaan van mijn lichaam.

Werkstress, overbelasting gaat niet ten kostte van je lichaam?

Edit, dat je de oefeningen 'licht' uitvoert wil nog niet zeggen dat je hiermee het herstel niet in de weg zit.

Afijn, ik zal me weer afzijdig houden. Soms is eigenwijzigheid een slechte eigenschap ;)

• #1.840
Werkstress, overbelasting gaat niet ten kostte van je lichaam?

Edit, dat je de oefeningen 'licht' uitvoert wil nog niet zeggen dat je hiermee het herstel niet in de weg zit.

Afijn, ik zal me weer afzijdig houden. Soms is eigenwijzigheid een slechte eigenschap ;)
Eigenwijs wil niet zeggen dat ik niets met de tips doe ;)
Thanks.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven