ik snap je opmerkingen dat je moet blijven bewegen om soepel te blijven
Heb dat zelf ook bij mijn rug, niets doen maakt het soms erger maar teveel doen ook
Maar hou nou maar die rust van 4 weken aan en dan rustig opbouwen en misschien toch korter trainen 5x5 en minder oefeningen
Heb zelf ook meer baat bij korte krachttrainingen dan die lange trainingen met veel sets en veel reps
Je hebt maar 1 lichaam dus wees er zuinig op en ja..ook ik ben eigenwijs (jawel wat een zelfkennis

) maar heb ook geleerd dat je af en toe gewoon moet stoppen en alles moet laten gaan zoals het komt.
Pas ook een week alleen maar op de bank gezeten tegen mijn gevoel in maar ik ben er niet slechter van geworden
Vergeet niet dat jouw slechte slapen en werkstress ook een enorme spanning op je spieren geeft en dan daarnaast de trainingen erbij geeft een nog snellere overbelasting.
Heb het zelf ook...zodra het drukker is op mijn werk merk ik dat in de spanning in mijn spieren stijgt...dan zit ik met gebalde vuisten op de bank en span ik zonder dat ik er erg in heb alles aan en soms voelt het alsof ik gesport hebt.
en wat betreft eten..misschien toch maar veel vreten om meer voeding voor het herstel te krijgen
Dus straks lekker wandelen met het mooie weer ipv gewichten oppakken - ja ja doe nou maar - en ook je oefeningen van de fysio doen dan komt het vast goed