AndroidHealthClinic

Marina's road to succes!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.842
Weet je Marina, haal je beweging even uit Yoga, rekken / strekken
Met alleen rekken en strekken hou ik die nek niet rechtop zeg maar. Ik heb oefeningen van de fysio erbij.
Dat is met een dynaband puur voor mijn nek en schouder/arm. Die doe ik erbij.
en rekken en strekken gaat lastig met een core die je niet mag rekken en strekken.. Er mag geen spanning opkomen.
Dus het worden ontspanningsoefeningen en de oefeningen van mijn fysio en verder niets. Nou ja.. verder rust.. of ik nu wil of niet ..

• Like
Waarderingen: Inb4
Ik ga voor je duimen Marina! Hoop echt dat de rustige paasdagen je goed doen!

Hou je taai, maar dat lukt meestal wel. Nieuw dieet als in meer eten of weer andere dingen?

• #1.844
Ik ga voor je duimen Marina! Hoop echt dat de rustige paasdagen je goed doen!

Hou je taai, maar dat lukt meestal wel. Nieuw dieet als in meer eten of weer andere dingen?
Thanks. Ik hou me braaf aan het advies van mijn fysio. :engel: rust moet helen.

Zijn wat aanpassingen in gedaan. Onder andere snelle/eenvoudige carbs toegevoegd om te kijken of dat wat beter opneemt... en ja weer wat meer ook... :o

• Like
Waarderingen: Inb4
Sorry, Marina, ik lees al paar jaartjes mee en ik moet me aansluiten bij de mening van Eleiko en Ron. Je zal het misschien niet graag horen, maar ik denk dat je beter terug naar af gaat, je lichaam en geest een paar maand laat rusten waarna je een nieuw ijkpunt hebt waaruit je kan beginnen bouwen.
Sterkte!

Marina, wat vervelend om te horen dat je weer pech hebt, nu door een scheurtje in buikspier/buikwand. Ik zie ook de reacties van sommigen, zoals Ron, wat vast moeilijk is om te horen, maar hij heeft wel een punt en bedoelt het ongetwijfeld heel goed. Ik ga je niets adviseren, want er zijn enkele punten in jouw situatie, de blessures, de voedselintolerantie, te lage reserves en hormonen waar een buitenstaander denk ik, niets over moet roepen. Wel een e-hug voor je!

Marina, wat vervelend om te horen dat je weer pech hebt, nu door een scheurtje in buikspier/buikwand. Ik zie ook de reacties van sommigen, zoals Ron, wat vast moeilijk is om te horen, maar hij heeft wel een punt en bedoelt het ongetwijfeld heel goed. Ik ga je niets adviseren, want er zijn enkele punten in jouw situatie, de blessures, de voedselintolerantie, te lage reserves en hormonen waar een buitenstaander denk ik, niets over moet roepen. Wel een e-hug voor je!

Jij bent nog veel te druk bezig met het ontdekken wat goed is voor jezelf dus advies geven aan anderen wordt dan best lastig ;)

ik snap je opmerkingen dat je moet blijven bewegen om soepel te blijven
Heb dat zelf ook bij mijn rug, niets doen maakt het soms erger maar teveel doen ook
Maar hou nou maar die rust van 4 weken aan en dan rustig opbouwen en misschien toch korter trainen 5x5 en minder oefeningen
Heb zelf ook meer baat bij korte krachttrainingen dan die lange trainingen met veel sets en veel reps
Je hebt maar 1 lichaam dus wees er zuinig op en ja..ook ik ben eigenwijs (jawel wat een zelfkennis :) ) maar heb ook geleerd dat je af en toe gewoon moet stoppen en alles moet laten gaan zoals het komt.
Pas ook een week alleen maar op de bank gezeten tegen mijn gevoel in maar ik ben er niet slechter van geworden
Vergeet niet dat jouw slechte slapen en werkstress ook een enorme spanning op je spieren geeft en dan daarnaast de trainingen erbij geeft een nog snellere overbelasting.
Heb het zelf ook...zodra het drukker is op mijn werk merk ik dat in de spanning in mijn spieren stijgt...dan zit ik met gebalde vuisten op de bank en span ik zonder dat ik er erg in heb alles aan en soms voelt het alsof ik gesport hebt.
en wat betreft eten..misschien toch maar veel vreten om meer voeding voor het herstel te krijgen
Dus straks lekker wandelen met het mooie weer ipv gewichten oppakken - ja ja doe nou maar - en ook je oefeningen van de fysio doen dan komt het vast goed

Wat een veelbewogen vaarwater waar je je nu in bevindt meid.. Heb een paar dagen logjes niet bij kunnen houden en heb zo te zien behoorlijk wat gemist..
Wellicht sowieso goed om wel yoga te blijven doen, niet alleen goed voor je lichaam, maar ook voor rust in je koppie :kiss:

Een aantal zaken uit jouw blog roepen bij mij altijd wat vragen op.
Ik heb al eerder geschreven dat je lichaam langs alle kanten aangeeft dat het rust nodig heeft. Ik zie het in mijn werk dagelijks terug. Een lichaam wat geen rust krijgt, krijgt de kans niet om te herstellen, aan te vullen en zorgt er op een gegeven moment zelf voor dat (letterlijk en figuurlijk) uitvalt.
Bewegen is goed, maar ik denk idd in jouw geval het eens een poos beperken tot Yoga en core-stability oefeningen.

Daarnaast komt de vraag naar boven waarom het zo een Moeten lijkt, je krachttraining.
Ik schrijf niet dat je er niet van geniet, maar het komt op mij vaak over als een Moeten.
Als ik het daarin mis heb negeer dit dan, maar anders zul je je de vraag moeten stellen Waarom.

Pechvogel
Ik ga geen mening geven over wat je wel of niet zou moeten doen, je bent een volwassen slimme vrouw dus je kan prima zelf bepalen wat goed voor je is. Daarnaast heb je (voor zover ik dat kan beoordelen) goede begeleiding naast je. Mijn ervaring is juist als je (langdurig) onder flinke stress leeft dat je iets moet hebben waarvan jijzelf bepaalt hoe en wat. Bij jou is dat trainen dus geniet ervan op jouw manier:)

• #1.854
Sorry, Marina, ik lees al paar jaartjes mee en ik moet me aansluiten bij de mening van Eleiko en Ron. Je zal het misschien niet graag horen, maar ik denk dat je beter terug naar af gaat, je lichaam en geest een paar maand laat rusten waarna je een nieuw ijkpunt hebt waaruit je kan beginnen bouwen.
Sterkte!
Dank je. Rust komt wel goed. :) en dat meen ik.

Het is gewoon lastig met alles wat er speelt. Maar ik kom er wel!
Dank je. :)

Jij bent nog veel te druk bezig met het ontdekken wat goed is voor jezelf dus advies geven aan anderen wordt dan best lastig ;)
Ik denk dat iedereen advies kan geven. :) Ook als iemand zelf nog aan het ontdekken is. Ik denk ook dat iedereen in zijn weg met trainen wel zal blijven ontdekken.

ik snap je opmerkingen dat je moet blijven bewegen om soepel te blijven
Heb dat zelf ook bij mijn rug, niets doen maakt het soms erger maar teveel doen ook
Maar hou nou maar die rust van 4 weken aan en dan rustig opbouwen en misschien toch korter trainen 5x5 en minder oefeningen
Heb zelf ook meer baat bij korte krachttrainingen dan die lange trainingen met veel sets en veel reps
Je hebt maar 1 lichaam dus wees er zuinig op en ja..ook ik ben eigenwijs (jawel wat een zelfkennis :) ) maar heb ook geleerd dat je af en toe gewoon moet stoppen en alles moet laten gaan zoals het komt.
Pas ook een week alleen maar op de bank gezeten tegen mijn gevoel in maar ik ben er niet slechter van geworden
Vergeet niet dat jouw slechte slapen en werkstress ook een enorme spanning op je spieren geeft en dan daarnaast de trainingen erbij geeft een nog snellere overbelasting.
Heb het zelf ook...zodra het drukker is op mijn werk merk ik dat in de spanning in mijn spieren stijgt...dan zit ik met gebalde vuisten op de bank en span ik zonder dat ik er erg in heb alles aan en soms voelt het alsof ik gesport hebt.
en wat betreft eten..misschien toch maar veel vreten om meer voeding voor het herstel te krijgen
Dus straks lekker wandelen met het mooie weer ipv gewichten oppakken - ja ja doe nou maar - en ook je oefeningen van de fysio doen dan komt het vast goed
Ik trainde al heel kort. 45 min vind ik niet bepaald lang ;)
Ik ben heel zuinig op mezelf. Daarom ook dat ik gewoon mijn fysio oefeningen blijf doen. Trainen is juist een stuk ontspanning.
enne... meer vreten dan nu... zit rond 3800 nu... eerst maar eens zien wat dit me brengt.
Komt vast wel goed allemaal. :) dank je.

Wat een veelbewogen vaarwater waar je je nu in bevindt meid.. Heb een paar dagen logjes niet bij kunnen houden en heb zo te zien behoorlijk wat gemist..
Wellicht sowieso goed om wel yoga te blijven doen, niet alleen goed voor je lichaam, maar ook voor rust in je koppie :kiss:
Komt helemaal goed meid. :) :kiss:

Een aantal zaken uit jouw blog roepen bij mij altijd wat vragen op.
Ik heb al eerder geschreven dat je lichaam langs alle kanten aangeeft dat het rust nodig heeft. Ik zie het in mijn werk dagelijks terug. Een lichaam wat geen rust krijgt, krijgt de kans niet om te herstellen, aan te vullen en zorgt er op een gegeven moment zelf voor dat (letterlijk en figuurlijk) uitvalt.
Bewegen is goed, maar ik denk idd in jouw geval het eens een poos beperken tot Yoga en core-stability oefeningen.

Daarnaast komt de vraag naar boven waarom het zo een Moeten lijkt, je krachttraining.
Ik schrijf niet dat je er niet van geniet, maar het komt op mij vaak over als een Moeten.
Als ik het daarin mis heb negeer dit dan, maar anders zul je je de vraag moeten stellen Waarom.
Ik blijf inderdaad yoga en stability training doen.
Het trainen is beslist geen moeten. Ik vind het leuk en fijn en het is voor mij een stuk ontspanning waarbij ik alles even los kan laten.
En het bijkomende voordeel is minder pijn en hopelijk een keer wat meer gewicht erbij krijgen.
Dank je voor je bericht in ieder geval. Ik waardeer het echt. :)

Pechvogel
Ik ga geen mening geven over wat je wel of niet zou moeten doen, je bent een volwassen slimme vrouw dus je kan prima zelf bepalen wat goed voor je is. Daarnaast heb je (voor zover ik dat kan beoordelen) goede begeleiding naast je. Mijn ervaring is juist als je (langdurig) onder flinke stress leeft dat je iets moet hebben waarvan jijzelf bepaalt hoe en wat. Bij jou is dat trainen dus geniet ervan op jouw manier:)
Dat zal ik doen. genieten. Maar nu even rust en doen wat kan en mag. :)
Dank je.

Wat een vervelende berichten weer allemaal Marina. Ik had al begrepen dat je een scheurtje had, maar lees nu ook dat je 4 weken niet mag trainen. Echt ontzettend vervelend!
Wat dat betreft heb je wel veel pech steeds. Succes met je herstelperiode de komende tijd.

Stay strong

Hoe gaat het hier Marina? Heb je al geaccepteerd dat je een paar weken niet kunt trainen of vreet het een beetje aan je?

• #1.859
Wat een vervelende berichten weer allemaal Marina. Ik had al begrepen dat je een scheurtje had, maar lees nu ook dat je 4 weken niet mag trainen. Echt ontzettend vervelend!
Wat dat betreft heb je wel veel pech steeds. Succes met je herstelperiode de komende tijd.
Nou ja.. het is aankijken wat ik kan en mag. Heel licht en geen spanning op de buik zetten en dan is er niet veel meer dan de stabilisatie oefeningen van de fysio.
Op zich heb ik nu al helemaal geen last meer. Maar ben een beetje erg moe ook. Dus misschien maar even beter zo. Al zou ik het liefst gewoon even lekker dat uurtje voor mezelf hebben. :(

Will do! :)
Hoe gaat het hier Marina? Heb je al geaccepteerd dat je een paar weken niet kunt trainen of vreet het een beetje aan je?
Accepteren nee.. vreet aan me ja... maar het is zoals het is. Enkel wat stabilisatie en heel licht ook. Ik mis het enorm omdat ik hier altijd even mijn stress en spanning in kwijt kon.. Trainen is gewoon even me time... En ik baal enorm dat dat er nu even niet is..
Vrees het laatste.. :sad:
Soms word je echter in een positie gedwongen waar je liever niet zou zitten...
Hang in there meid!
yep.. inderdaad het vreet aan me. Trainen gaf me energie.. en me time...
Ik hou vol.. maar merk ook dat ik even pas op de plaats moet doen.. Ook qua werk.. dus nu weekend en helaas geen yoga.
Maar we gaan zondag lunchen met oma. mensje van 97... dus ja.. nu kan het nog. AYCE life cooking. :)
Al zou ik daarna het liefst die overmatige energie die ik daarvan krijg even lekker met wat me-time in de gym willen afreageren. :sad:

Maar ik hou vol! misschien dat ik daarna weer kan knallen.. ik hoop het.

Ipv van te sporten die tijd in een saunabezoekje steken of zo.... ook echte me time.... levert mij altijd een bak energie en krijgt mijn koppie goed leeg. Just an idea

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven