Fitness Seller

Contest Log Marvinnen met Skatermarvin in de zomer.

Dat jongeren op jonge leeftijd < 16 jaar naar harddrugs grijpen ligt niet aan de (il)legaalheid van harddrugs, maar enkel aan het milieu waarin zij zich begeven en de beschikbaarheid ervan. (Is daarnaast tevens van alle tijden, ik was ook 15 toen ik mijn eerste gifgroene MTV naar binnen mikte).

Harddrugs legalisatie gaat sowieso nooit gebeuren. Er zullen enkel en alleen maar meer regels komen die zaken nog verder zullen inperken.

Dat zeg ik toch ook niet? Het enigste wat ik zeg is dat legaliseren het alleen meer een norm zal maken en dit naar mijn weten geen goeie zaak is. Jongeren zullen toch wel blijven grijpen naar drugs of het nou legaal of illegaal is, dat gebeurt tegenwoordig toch al. Het zal het alleen wel makkelijker voor ze maken als het een norm is, er zijn nu nog kinderen die het liever niet doen. Als het dan na 150 jaar van legalisatie is zullen er een groter deel van de kinderen zijn die denken dat het wel kan en normaal is wat resulteert in meer gebruik op jongere leeftijd.

Dat wat @darude0306 zegt.

Natuurlijk is legaliseren van drugs niet zomaar iets. Ik ben niet een fervent drugsgebruiker ofzo, dus het doet me allemaal niet zo veel :roflol: Ik begrijp alleen niet dat mensen over harddrugs echt gelijk met de handen in de lucht staan, dramatisch! Kan echt niet! Ojee! Al die jonge gebruikers!

Laten we even kijken naar alcoholmisbruik, gewoon legaal.. Hoeveel mensen gaan niet dood aan het misbruik zelf, of veroorzaken een ongeval door het rijden onder invloed enzovoorts. Hoeveel mensen sterven niet aan de gevolgen van roken enzovoort. Allemaal legaal.. Genoeg jongeren die thuis bij hun ouders al lekker op hun 16e een shaggie mogen draaien. Of in de zogenoemde 'keet' met al hun boerenvrienden tot diep in de nacht kratten amstel naar binnen werken..

Laten we het er op houden dat men toch wel gebruikt, legaal of niet. Er is toch wel aan te komen, legaal of niet. Je zorgt er alleen voor dat de criminelen dit geld niet allemaal in hun zakken stoppen, de vervuiling niet in een bos gedumpt wordt enzovoort.

Ik pleit er overigens niet voor om alle harddrugs allemaal maar legaal te maken hoor, heroine en dergelijke zul je mij niet over horen.. Maar een XTC pilletje oid is echt zo dramatisch niet.

Ik ben niet zomaar een alledaags persoon die even met zijn handen in de lucht staat te schreeuwen. Ook ben ik het hier deels mee eens dat mensen te dramatisch doen.

Waar heb ik alcohol erbij betrokken? Je geeft mij dus nu precies gelijk hé, doordat alcohol en tabak legaal is is het normaal dat jongeren thuis op de bank een shagje roken of in de keet kratten bier naar binnen werken. Dit is precies het punt wat ik wou maken als drugs legaal word, alcohol en tabak is dit dus al maar die discussie had ik er met opzet proberen uit te laten. Ik vind het altijd maar zwak om dat in deze discussie te gaan gebruiken want ik was gericht op de illegale drugs en om dan meteen zulk soort dingen erbij te halen slaat 10x nergens op. Omdat de politiek en het gros van de mensheid zo over alcohol en tabak denkt kan ik niks aan veranderen maar dan kan ik nog wel mijn mening over de illegaliteit van drugs hebben.

Men gebruikt ook wel of het legaal is of niet, maar zodra het legaal is en een norm word gaan meerdere mensen de stap naar drugs zetten.

en hoezo mag hero nou niet legaal worden dan? Drugs is tenslotte drugs, zolang je hero met mate gebruikt is het zo erg niet hoor. Het is de verslaving die je kapot maakt. Aan de discussie te zien dacht ik dat je anders dacht over drugs. Maar ja hero word weer anders bekeken door de gemiddelde gebruiker net zoals drugs anders word bekeken dan de gemiddelde huisvrouw die weekends 1 wijntje drinkt.

Als ze het nou eens toe lieten om goeie studies te laten doen naar de drugs die illegaal is dan hadden deze discussies stukken makkelijker en beter verlopen, nu is het ieder voor zijn eigen ervaringen en meningen over het onderwerp zonder enige wetenschappelijke onderbouwing.

Over het feit dat iedereen zo dramatisch over drugs loopt te zeiken erger ik me ook dood. Maar ondertussen nemen ze wel amfetamines in voor hun adhd en nemen ze een soortgelijke stof als heroine genaamd morfine voor hun pijn. Roken en alcohol word niet eens bij stil gestaan hoe schadelijk dit is. En waar ik me dan nog het meeste aan erger is dat mensen alcohol enzovoort niet eens als drugs zien, 0.0 verstand hebben ze ervan en hier moet echt verandering in komen.

hqdefault.jpg

Dat zeg ik toch ook niet? Het enigste wat ik zeg is dat legaliseren het alleen meer een norm zal maken en dit naar mijn weten geen goeie zaak is. Jongeren zullen toch wel blijven grijpen naar drugs of het nou legaal of illegaal is, dat gebeurt tegenwoordig toch al. Het zal het alleen wel makkelijker voor ze maken als het een norm is, er zijn nu nog kinderen die het liever niet doen. Als het dan na 150 jaar van legalisatie is zullen er een groter deel van de kinderen zijn die denken dat het wel kan en normaal is wat resulteert in meer gebruik op jongere leeftijd.

Ik ben niet zomaar een alledaags persoon die even met zijn handen in de lucht staat te schreeuwen. Ook ben ik het hier deels mee eens dat mensen te dramatisch doen.

Waar heb ik alcohol erbij betrokken? Je geeft mij dus nu precies gelijk hé, doordat alcohol en tabak legaal is is het normaal dat jongeren thuis op de bank een shagje roken of in de keet kratten bier naar binnen werken. Dit is precies het punt wat ik wou maken als drugs legaal word, alcohol en tabak is dit dus al maar die discussie had ik er met opzet proberen uit te laten. Ik vind het altijd maar zwak om dat in deze discussie te gaan gebruiken want ik was gericht op de illegale drugs en om dan meteen zulk soort dingen erbij te halen slaat 10x nergens op. Omdat de politiek en het gros van de mensheid zo over alcohol en tabak denkt kan ik niks aan veranderen maar dan kan ik nog wel mijn mening over de illegaliteit van drugs hebben.

Men gebruikt ook wel of het legaal is of niet, maar zodra het legaal is en een norm word gaan meerdere mensen de stap naar drugs zetten.

en hoezo mag hero nou niet legaal worden dan? Drugs is tenslotte drugs, zolang je hero met mate gebruikt is het zo erg niet hoor. Het is de verslaving die je kapot maakt. Aan de discussie te zien dacht ik dat je anders dacht over drugs. Maar ja hero word weer anders bekeken door de gemiddelde gebruiker net zoals drugs anders word bekeken dan de gemiddelde huisvrouw die weekends 1 wijntje drinkt.

Als ze het nou eens toe lieten om goeie studies te laten doen naar de drugs die illegaal is dan hadden deze discussies stukken makkelijker en beter verlopen, nu is het ieder voor zijn eigen ervaringen en meningen over het onderwerp zonder enige wetenschappelijke onderbouwing.

Over het feit dat iedereen zo dramatisch over drugs loopt te zeiken erger ik me ook dood. Maar ondertussen nemen ze wel amfetamines in voor hun adhd en nemen ze een soortgelijke stof als heroine genaamd morfine voor hun pijn. Roken en alcohol word niet eens bij stil gestaan hoe schadelijk dit is. En waar ik me dan nog het meeste aan erger is dat mensen alcohol enzovoort niet eens als drugs zien, 0.0 verstand hebben ze ervan en hier moet echt verandering in komen.

Iets legaliseren betekent nimmer dat het de "norm" wordt. Daar maak je een denkfout. 1 van de belangrijkere redenen dat het niet gelegaliseerd wordt is het feit dat er te weinig gebruikers zullen zijn om er bijvoorbeeld veel accijns en belasting op te kunnen heffen. Verder is het een kwestie van sociale druk vanuit de andere westerse landen. Het gaat gewoon nooit gebeuren, laat de criminelen het vuile werk doen en laat de witte boorden het geld verdienen over medicijnen waar wel geld mee te verdienen valt.

Studies zijn er genoeg, ook goede langdurige studies. Er lopen zelfs nog een aantal studies, volgens mij is er zelfs al 1 die ruim 10 jaar loopt. Dus daarvoor hoeven we iets niet te legaliseren. Andere medicijnen worden immers ook langdurig (meestal) getest alvorens deze toegelaten worden. Feitelijk zijn ze daarvoor dus ook niet "legaal".

Iets legaliseren betekent nimmer dat het de "norm" wordt. Daar maak je een denkfout. 1 van de belangrijkere redenen dat het niet gelegaliseerd wordt is het feit dat er te weinig gebruikers zullen zijn om er bijvoorbeeld veel accijns en belasting op te kunnen heffen. Verder is het een kwestie van sociale druk vanuit de andere westerse landen. Het gaat gewoon nooit gebeuren, laat de criminelen het vuile werk doen en laat de witte boorden het geld verdienen over medicijnen waar wel geld mee te verdienen valt.

Studies zijn er genoeg, ook goede langdurige studies. Er lopen zelfs nog een aantal studies, volgens mij is er zelfs al 1 die ruim 10 jaar loopt. Dus daarvoor hoeven we iets niet te legaliseren. Andere medicijnen worden immers ook langdurig (meestal) getest alvorens deze toegelaten worden. Feitelijk zijn ze daarvoor dus ook niet "legaal".

Dus jij denkt dat als de rest van de drugs legaal word het gebruik hetzelfde zal blijven als normaal maar dan veiliger en zonder de criminaliteit? Als je even goed ziet hoe mensen over roken en drinken denken en doen dan weet je zelf ook best wel dat het zo precies zal gaan met de rest van drugs wanneer dit word legaliseert. Ik vind het alleen maar goed dat ze er geen winst in zien, de reden van het niet legaliseren maakt me niks uit. Zolang het maar niet gebeurd.

Kijk jullie snappen mij niet precies heb ik het gevoel. Als nou het merendeels van de gebruikers verantwoordelijk was dan had het best legaal kunnen zijn zonder dat normen een probleem zouden vormen. Maar helaas hebben niet veel de educatie en kennis van de dingen ze in hun lichaam gooien en vervolgens onverantwoord ermee op pad gaan. Ik zou ook graag criminaliteit eruit willen hebben. Maar criminaliteit zal altijd blijven bestaan of het nou voor de drugs die op het moment illegaal zijn of de drugs die over 500 jaar illegaal zijn.

Naar mijn mening zijn er niet studies genoeg, ze zijn er ja. Maar dan alleen op apen en muizen, veel verder dan research chemicals zijn we dus niet.

Maar ik eindig deze discussie hier, wat eigenlijk al gedaan was. Dit is een eindeloze discussie en daar heb ik geen zin in.

Je bent strijdvaardig en dat siert je in je discussie :thumbs:

Het zal vooral het leeftijdsverschil zijn, waarom je nu het gevoel hebt dat er maar weinig zijn die je begrijpen.

Kleine tip; ga eens echt goed zoeken naar studies over MDMA, MDA, MDEA, LSD, Amfetamine, Cocaine etc., dan zul je zien dat er genoeg humane studies tussen zitten. Erg leerzaam ook nog eens :)

Jeetje.. ik voel wel veel struggles in je posts @Mudita

Het was helemaal niet mijn bedoeling om een serieuze discussie te ontketenen. Ik snap maar al te goed dat er zat mensen niet om kunnen gaan met drugs (of alcohol, for that matter ;) )

Ik denk dat we ook allemaal wel weten dat drugs niet gelegaliseerd gaat worden. Ik gaf alleen vanuit mijn eigen oogpunt aan dat het voor wat mij betreft wel zou mogen gelet op de voordelen die dat voor mij zou hebben. Er was niets serieus aan, laat staan dat ik heb nagedacht over de uitvoering er van en wat er allemaal bij komt kijken :roflol:

Vind het wel netjes dat je zo begaan bent met je medemens. Mijn post was louter uit eigenbelang :roflol:

Je bent strijdvaardig en dat siert je in je discussie :thumbs:

Het zal vooral het leeftijdsverschil zijn, waarom je nu het gevoel hebt dat er maar weinig zijn die je begrijpen.

Kleine tip; ga eens echt goed zoeken naar studies over MDMA, MDA, MDEA, LSD, Amfetamine, Cocaine etc., dan zul je zien dat er genoeg humane studies tussen zitten. Erg leerzaam ook nog eens :)

Zal nog wel eens kijken of er tegenwoordig wat meer en betere studies tussen zitten.

Leeftijdsverschil zou kunnen, persoonlijke ervaringen en inzichten hebben hier vaak ook wel wat op in te brengen. Ik heb niet alleen het gevoel, ik weet dat veel mensen me niet begrijpen. En dat is helemaal niet erg. Ik sta tussenin de discussie van de drugs over het algemeen, de mensen die anti drugs zijn ben ik het niet mee eens en de mensen die 100% voor drugs zijn ben ik het niet mee eens. Vaak gaan de motieven uit de discussies uit onwetendheid en eigen belang. Vooruitgang in deze onderwerpen zullen nooit onderling komen aangezien the war on drugs eindeloos is.

Ik moet zeggen zonder de discussie aan te willen wakkeren dat ik ergens verast ben dat 1x op dit forum een inhoudelijke discussie wordt gevoerd en niet dat mensen slechts heen en weer schreeuwen om elkaar af te zeiken.
Chapeau en van beide kanten goeden argumenten.

Vind het ergens wel grappig dat juist de jongere generatie (@Mudita) tegen de legalisering is en de oudere generatie (Ja jullie zijn in mijn optiek oud;) @Punjab ,@HillR ) voor. Had het eerder andersom verrast.
Ben het voor de rest wel eens met @Mudita maar ben dan ook zelf maar 18 jaar.

Liev! :heart:

Dus jij denkt dat als de rest van de drugs legaal word het gebruik hetzelfde zal blijven als normaal maar dan veiliger en zonder de criminaliteit?

Ga me er verder niet in mengen hoor, echter wel deze kanttekening.

Als drugs gelegaliseerd worden dan wordt het gebruik en de gebruikers naar alle waarschijnlijkheid minder ja.
Zo werkt dat nou eenmaal, als er ergens een verbod op ligt dan triggert dat de mens om dat juist te gaan doen.

Als je iets vrijgeeft dan haal je het spanningsveld weg.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Mag ik er vanuit gaan dat je een erg snel draaiend metabolisme hebt @Skatermarvin ?

mdma legaliseren vind ik nog niet eens zo'n heel gek idee. Maar pep of g zou echt een dom idee zijn. Je gaat niet verslaafd raken aan mdma maar andere middelen zeker wel.

Terug
Naar boven