AndroidHealthClinic

Mass Confusion

Volgens mij is het wel een feit dat je bij allerlei repranges kan groeien, zolang je richting falen traint en er progressie in zit. Nou ja OK, boven de 20 reps per set wordt het misschien een beetje minder efficient :p
Heb vandaag een paar sets van 12 reps gedaan en dan is het vrij onduidelijk of dat nou tot failure is; met een beetje lossere vorm kan ik er dan nog wel 5 of meer.

Volgens mij is het wel een feit dat je bij allerlei repranges kan groeien, zolang je richting falen traint en er progressie in zit. Nou ja OK, boven de 20 reps per set wordt het misschien een beetje minder efficient :p
onder de 6 reps is meer kracht gericht. 20 gaat richting cardio :D

Heb vandaag een paar sets van 12 reps gedaan en dan is het vrij onduidelijk of dat nou tot failure is; met een beetje lossere vorm kan ik er dan nog wel 5 of meer.
Dan deed ik ze altijd met een lossere vorm, maar dan ook echt tot failure en dan nog een paar halve reps. Als je consequent gaat worden in de uitvoering ben je vlot van het ' vrij onduidelijke ' af.

Dan deed ik ze altijd met een lossere vorm, maar dan ook echt tot failure en dan nog een paar halve reps. Als je consequent gaat worden in de uitvoering ben je vlot van het ' vrij onduidelijke ' af.
Bedoelde eigenlijk strikt beginnen en op het laatst beetje cheaten.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.665
ik wissel gewoon af met low en medium en high reps.
merk nu ik 6 maanden low rep train ik bij elke oefening minimaal 20 kg boven mij PR ben uit gekomen.
dus ik zou dan toch wel goed bezig zijn ;)

hangt van je definitie van "een beetje" af, als het nog een paar slingerende zwaaien tot 3/4 waren, had je eigenlijk al failure bereikt :p
ik wissel gewoon af met low en medium en high reps.
prima strategie!
merk nu ik 6 maanden low rep train ik bij elke oefening minimaal 20 kg boven mij PR ben uit gekomen.
dus ik zou dan toch wel goed bezig zijn
klinkt als "goed bezig" ja :thumb:

• #2.667
nieuw uitprobeer dieet aan het doen. 2 dagen niet eten 2 dagen koolydraatarm 1 dag hoge koolydraten.
cardio wordt tot aan de zomer flink omhoogschroefd en krachtraining ga ik 3 keer per week fullbody doen om extra te verbranden en dat ik 5 dagen trainen gewoon teveel motivatie kost.

nieuw uitprobeer dieet aan het doen. 2 dagen niet eten 2 dagen koolydraatarm 1 dag hoge koolydraten.
cardio wordt tot aan de zomer flink omhoogschroefd en krachtraining ga ik 3 keer per week fullbody doen om extra te verbranden en dat ik 5 dagen trainen gewoon teveel motivatie kost.
Misschien realistischer om steeds 1 dag niet te eten?

• #2.669
Misschien realistischer om steeds 1 dag niet te eten?
ja is kwestie van uitproberen maar bedankt voor de input.

ik heb namelijk vandaag in het ziekenhuis gehoord dat ik in een risco groep zit dus ik moet echt afvallen maar is zo fucking moeilijk met al de medicatie maar we geven niet op.

Waarom zo extreem?
Is een vast voedingsschema niet realistischer en beter vol te houden?

• #2.671
nee dat zet voor mij geen zoden aan de dijk alles al uitgeprobeerd.

ja is kwestie van uitproberen maar bedankt voor de input.

ik heb namelijk vandaag in het ziekenhuis gehoord dat ik in een risco groep zit dus ik moet echt afvallen maar is zo fucking moeilijk met al de medicatie maar we geven niet op.
BMI zegt erg weinig, wel je vet% en dan met name het viscerale vet. Steroïden gebruik maakt het gevaar groter.

Als je serieus denkt dat het vasten zoals jij het van plan bent gaat helpen, doe het dan.

• #2.673
ja vet percentage blijft veel te hoog rond 25% soms zak die wat ondanks goed voedingschema en dietiste. enigste manier is voor mij vasten heb ik 10 jaar geleden ook gedaan en gaf meer resultaat . het is wat extreem maar ik wil het toch op deze manier proberen.

Hoe lang probeer je iets?
Wat is de reden dat je een normaal schema niet volhoudt?
Want als je "alles" al hebt geprobeerd kan je al bijna zeker zeggen dat dit ook niet zal dit ook niet werken...

Er zijn zoveel manieren en schema's dat je met "alles" proberen al jaren aan t proberen bent maar het niet volhoudt. Volhouden en doorzetten is niet alleen afhankelijk van een "voedingschema" maar vnl van wilskracht.

En ik bedoel t niet lullig oid. Je bent goed bezig. Maar ik zou dan toch eerst eens na gaan denken waarom je al die schema's niet volhield. Als je dat weet kan je mogelijk een ander schema (welke dan ook) wel volhouden.

Want als je "alles" al hebt geprobeerd kan je al bijna zeker zeggen dat dit ook niet zal dit ook niet werken...

Er zijn zoveel manieren en schema's dat je met "alles" proberen al jaren aan t proberen bent maar het niet volhoudt. Volhouden en doorzetten is niet alleen afhankelijk van een "voedingschema" maar vnl van wilskracht.

En ik bedoel t niet lullig oid. Je bent goed bezig. Maar ik zou dan toch eerst eens na gaan denken waarom je al die schema's niet volhield. Als je dat weet kan je mogelijk een ander schema (welke dan ook) wel volhouden.
Misschien werkt dit wel voor hem, misschien een iets mildere versie. Zijn situatie is niet zo eenvoudig, denk dat hij al bovengemiddelde inzet heeft bij alles wat hij doet.

• #2.676

bedankt voor de input.

Misschien werkt dit wel voor hem, misschien een iets mildere versie. Zijn situatie is niet zo eenvoudig, denk dat hij al bovengemiddelde inzet heeft bij alles wat hij doet.
Ik ben het er zeker mee eens dat zijn inzet enorm hoog is.
Medicatie en zijn omstandigheden maken het lastig.
Ik probeer alleen een weg mee te zoeken om te helpen als t kan.

Ik probeer in je lastige situatie nog wat mee te denken om je misschien te kunnen helpen.
Ik weer dat t enorm zwaar kan zijn en je echt moet zoeken naar wat wel werkt.
Soms kan een doodvreemde misschien wel "domme" input geven dat er iets is wat wel kan helpen. Je weet maar nooit.

• #2.678
even geen training, erg ziek geweest nu aan het herstellen. volgende week weer trainingen

• #2.680
eindstand -8 kg door flinke griep.
morgen begin ik lichte met fullbody , woensdag medium, vrijdag, strenght
tevens blijf ik structureel minder eten en wil ik weer meer cardio gaan doen.
genoeg plannen iig.

Terug
Naar boven