XXL Nutrition

massa-schema voor diegene die willen aankomen in massa

Bezoekers in dit topic

k3lv1n2

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
31 aug 2006
Berichten
316
Waardering
7
heey
Ik heb een nieuw boek waarmee ik mensen kan helpen die niet in massa vooruitkomen, diegene die een schema willen reageer op dit topic met je lichaamstype: Ecto, Endo, of mesomorph. En ik zal je proberen een geschikt schema te maken met de richtlijnen van dit boek.
 
We hebben een nieuwe guru in ons midden.

:roflol:
 
kan je beter zelf huren, voor jezelf weet je wat beter is
 
16 jaar en al deskundig advies geven....amai.....hoed af kerel.
 
whaha staat dit ook in je Muscle&fitness blad?:P
 
Wat is Ecto? en wat is Endo? en wat is mesomorph?
lengte: 1.88 m
gewicht: 70 kg
 
De experts worden altijd maar jonger en jonger.....
 
tja en dat door een simpel boekje...
 
Ok ik ben een ecto/meso 60/40 wat nu?:D
 
hoe kun je eigenlijk uitzoeken wat je bent... kheb tests gemaakt maar allemaal verschillende uitslagen
 
je kunt het eiglijk niet echt uitzoeken... kort samengevat ben je een:
ecto als je : dun, weinig spiermassa, weinig lichaamsvet, smalle schouders en heupen, snelle stofwisseling waardoor het moeilijk is om spieren of massa te winnen.
een endo als je: van nature gezet bent, een ronde bouw hebt met brede schouders en heupen, je makkelijker vet en ook spier en massa wint, maar je spieren zijn minder goed te zien door je het vet.
een meso als je: atletisch gebouwt bent, brede schouders, smalle heupen, je wint makkelijk spiermassa en raakt snel vet kwijt. hierdoor zijn de meeste bodybuildings ook van dit type.
;)
 
Niemand is 100% 1 type, er is meestal 1 dominant type maar er zijn eindeloze combinaties te maken van alle verschillende kenmerken.
 
ik ben 99 procent ecto... En die andere procent weet ik niet...
 
ik ben 99 procent ecto... En die andere procent weet ik niet...


Je bent 13 :rolleyes: Leuk dat je er zo mee bezig bent maar de meeste kenmerken zijn voor vol groeide mensen als je nog niet volgroeid bent val je vaak in de ecto hoek. Na je puberteit zal je pas kunnen zeggen wat somatype is.
 
Ik ben 1.72 en weeg 53.5 kilogram.
 
Back
Naar boven