XXL Nutrition

Mchoman's Rippetoe log

Je moet eigenlijk elke training +2,5% gaan geloof ik. Ik haal dit al lang niet meer en verhoog na twee of drie keer de oefening gedaan te hebben. Bankdrukken en Military Press zijn bij mij moeilijk te verhogen vooral.

No offense, maar als je deadlift zo veel lager licht dan je squat, dan KAN het niet dat je diep genoeg squat :D. En Rippetoe = diepe squats

• Topic Starter Topic Starter
Waaaaaaaaaaaah, mensen het spijt me zeer dat ik een tijd niks van me heb laten horen. Ik was een tijd ziek geweest en had het even super druk met school, maargoed we gaan weer verder. Ben helaas wel wat afgevallen toen ik ziek was, maar dat komt er wel weer bij

Even nog wat reacties op jullie vragen etc:

@Seh1980: waarom blijft die deadlift achter t.ov. de squat?
Ik ben wat lichter begonnen met deadliften om vooral de techniek goed onder de knie te krijgen en voor de veiligheid. Ook squat ik standaard 3x per week en deadliften verschilt, ene week 1x de andere week 2x. Vandaar het verschil.
Eigenlijk precies hetzelfde wat RAP zei :D

@Lenn: Met hoeveel kg moet je nu elke training verhogen?
Ik weet niet of er echt standaar gewichten zijn waar je mee moet verhogen.
Squat doe ik bijvoorbeeld telkens 5 kilo, maar op den duur wordt dat te veel en ga je naar 2.5 kilo. Het is meer een beetje oriënteren. Als je maar progressie boekt.

@SquatIt
Zie mijn eerdere uitleg waarom mijn deadlift zoveel lager is. Zometeen ga ik minder verhogen bij de squat en bij de deadlift blijft het 5 kilo.

Maar dat even terzake, nu over de training!
Vandaag weer getrained na een tijdje niet geweest te zijn. Zoals je al kon verwachten was alles veel zwaarder :D Maargoed binnenkort zit ik weer op de goeie weg. Hier even een overzicht:

Week 5, day 1
28-04-08

Workout A

Squat
5x90
5x90
5x95

Bench Press
5x50
5x50
5x55

Deadlift
5x70

Dips
8xBW
8xBW

Allemaal natuurlijk een stuk lager, maar dat is begrijpelijk.
Binnenkort weer knallen !;)

Ziet er weer lekker uit hoor, succes maar weer ;)

Goed dat je terug bent kerel! Succes met trainen:D

Eindelijk kon ik weer trainen (gister), kon twee dagen niet ivm met de twee vrije dagen.

Week 5, day 3
2-05-08

Workout A

Squat
5x95
5x95
5x100

Bench Press
5x55
5x55
5x57.5

Deadlift
5x75

Dips
8xBW
8xBW

Deze training ging echt super lekker, merk dat ik me kracht weer terug krijg.
Verder had ik nog wat oefeningen gedaan voor mn armen, heb nu even toch genoeg tijd om te rusten. Verder heb ik de kilo's die ik verloren was door ziek te zijn teruggewonnen :D

Oke, goedzo. Ik ga vanavond ook Workout A doen :D

heb je toevallig een eetschema hier ergens op het forum staan? want als jij 3x per week traint ga je wel erg snel vooruit :P

Oke, goedzo. Ik ga vanavond ook Workout A doen :D
Haha, succes ermee :D

Dankje :)

heb je toevallig een eetschema hier ergens op het forum staan? want als jij 3x per week traint ga je wel erg snel vooruit :P
Had wel een eetschema, maar die staat op de andere pc, alleen die is kapot.
Maar ik weet wel ongeveer wat ik moet eten en doe dat nu ook wel :)

Heb even je log doorgenomen aangezien ik volgende week zelf met rippetoe begin.
Nog even gecheckt, en het is toch wel degelijk de bedoeling van wekelijks de gewichten te verhogen, en niet bij iedere training zoals ik hier bij jou merk.

Of sla ik de bal nu helemaal mis?

EDIT:

Nu zag ik in een andere rippetoe log dat die het ook doet, terwijl op bodybuilding.com toch hetvolgende staat:

Every week make it a goal to increase each of your lifts by 2.5%

Heb even je log doorgenomen aangezien ik volgende week zelf met rippetoe begin.
Nog even gecheckt, en het is toch wel degelijk de bedoeling van wekelijks de gewichten te verhogen, en niet bij iedere training zoals ik hier bij jou merk.

Of sla ik de bal nu helemaal mis?

EDIT:

Nu zag ik in een andere rippetoe log dat die het ook doet, terwijl op bodybuilding.com toch hetvolgende staat:

Every week make it a goal to increase each of your lifts by 2.5%

Het is elke training het gewicht verhogen.
Wel gek dat het verkeerd staat op bodybuilding.com.
De volgende link komt daar nl ook vandaan: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224

Ben mij nu ook een beetje aan het inlezen in Rippetoe, voorral om kracht te winnen.

Maar ben eigenlijk wel benieuwd of je in deze weken al massa erbij hebt gekregen, en hoeveel?

Succes met je trainingen! Volgens mij gaat het de goede kant op:rocknana:

Ben mij nu ook een beetje aan het inlezen in Rippetoe, voorral om kracht te winnen.

Maar ben eigenlijk wel benieuwd of je in deze weken al massa erbij hebt gekregen, en hoeveel?

Succes met je trainingen! Volgens mij gaat het de goede kant op:rocknana:

Volgens mij ben ik wel wat aangekomen, spiermassa dan he :)
Ik kan je alleen niet vertellen hoeveel, over een tijdje maar eens meten.

week 6, day 1
05-05-08

Workout B

Squat
5x100 (+5)
5x100 (+5)
5x100 (+5)

Military Press
5x40 (+5)
5x40 (+5)
5x40 (+5)

Pendlay Row
5x50
5x50
5x50

Chin Up
8xBW
8xBW

Ziet er natuurlijk allemaal beetje raar uit, bij de ene wel meer kg bij de ander niet, maar dit is natuurlijk omdat ik weer mn kracht terug moet winnen.
Squat was 105kg, dus nog 5kg verwijderd. Militairy Press is wel hoger dan eerst. Pendlay Row was 55 kg, dus ook nog 5kg.

Verder was het een lekkere training, nog even en ik zit weer op het oude niveau:D

Gaat lekker zo te zien! Zit er zelf ook over na te denken om aan Rippetoe te beginnen (78kg @ 1.85cm - net 17 geworden), raad je het aan? Voordelen/nadelen?

En misschien kan je wat pics posten? Voor jezelf ook handig om later je fysieke progressie te bekijken. :p

Keep it up!

Gaat lekker zo te zien! Zit er zelf ook over na te denken om aan Rippetoe te beginnen (78kg @ 1.85cm - net 17 geworden), raad je het aan? Voordelen/nadelen?

Ik zal het zeker aanraden.
Je bent altijd lekker snel klaar met trainen, maar het is dan ook heel intensief.
Je gaat er goed op vooruit, vooral kracht. Mijn 1RM Squat was eerst 105kg, later deed ik 3x5 105kg. Verder leer je goed de belangrijkste oefeningen, het is gewoon een prima fullbody schema. Je blijft jezelf verassen met de progressie die je maakt.

Terug
Naar boven