Ik ga iets heel controversieels zeggen nu. En ik zeg het nog eenmaal en dan nooit weer
Naar mijn mening heb je wel degelijk iets van massa aangezet, maar haal je lang niet het onderste uit de kan. Voorzover je dat al kan beoordelen via die paar kiekjes.
Als je in tegenstelling tot sommige bodybuilders hier gewoon lef zou hebben om gruwelijk te bulken en vooral hier en daar eens zo brutaal zou zijn flink zwaardere cheatsets te pakken dan je gewend bent, zou je denk ik veel meer gains maken.
Maar dan komen gelijk weer woorden als "die harde look" en "spierdefinitie" en dat soort gezeik boven water. Laat jij je dit aanpraten, juist door mensen die al veel langer trainen dan jij, meer ervaring hebben, meer kennis hebben van hun lichaam, hun voeding, hun training en alles? Dan te bedenken dat de meesten hier ook nog over de nodige extra hulpmiddelen beschikken, als zal het gros daarover liegen als het erop aankomt.
Je kunt je wel afvragen wat er overblijft als je nu werkelijk droger komt te staan. Waarom niet je maximale beginnersgains halen en ongenuanceerd bulken voorzover je dat al niet doet. Je vetpercentage zal vast nog wel iets oplopen, maar op zeker moment stabiliseert dat min of meer. Tenminste, das mijn ervaring. Met een paar keer in de week joggen raak je ook zo weer een pak droger en je kan tijdelijk een bulkpauze inlassen zoals sanca en ik dat bijvoorbeeld ook doen. Dat hele clean bulken, wat velen nog zullen roepen is misschien leuk voor gevorderden die perfect weten hoe hun lichaam werkt, mensen die daar hun levenswerk van maken. Waarom zou je je druk maken om dat soort futiliteiten zolang geen dik pak massa hebt, zeker als je mogelijk meer kan gainen dan je al doet?
Gewoon even mijn noob-mening, jouw keuze
p.s: mijn vet percentage is momenteel nauwelijks hoger meer dan op mijn avatar en ik vreet me compleet de t*ring. lol.