Fitness Seller

michiel's log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ben nog niet zeker van het schema ;)
Is mss zoals Simon zegt iets teveel...van het goede!

Dat zul je niet weten tenzij je het eerst probeerd, je hebt het toch zelf opgesteld? Daar zul je toch al over hebben nagedacht dan, toch? Dan is mijn mening, gewoon voor gaan!!!
Blijkt het dan toch té zwaar te zijn, pas je het weer aan, ikzelf vind het schema goed te doen ;)
 
Way to much presses, zeker op donderdag
Incline, flat, OH en close grip.
1 oefening lats dan?
 
Ik vind je verhouding press-pull ook helemaal niet in orde. Meer rows en chins erin gooien!
 
Ik sluit me aan bij voorgaande opmerkingen.

Daarnaast zou ik zeker op 1 van de twee dagen de CGBP eruit gooien voor een massa-oefening die alleen nadruk legt op je triceps.
(french press bijvoorbeeld)
Schema wat je nu hebt neigt naar verwaarlozing van je triceps, enkel van press-oefeningen (die je imo wat teveel hebt) groeien ze niet goed.

Tevens zou ik side raises erin gooien om je zijkant schouders goed te laten groeien, ronde schouders zijn erg belangrijk voor een complete fysiek maar niet makkelijk om ze te krijgen.

Succes met je log verder!
 
Het meeste is al gezegd. Zoals Loo al aangeeft mag je je triceps wat harder aampakken, Wat dacht je van een zooitje dips erin? Succes met je schema verder! ;)
 
Eerlijk gezegd denk ik niet dat je dit schema vol gaat houden en binnen de kortste keren overtraint raakt, of oefeningen af gaat raffelen dwz met dezelfe gewichten als altijd, of minder. Verder doe je ook erg vaak dezelfde oefeningen.

Beter een aparte overhead en een benchdag maken. 2x id week flat en incline + overhead op beide dagen is teveel. Donderdag die benches weg, en maandag die pushpress en cgbp weg. Als je een tweede benchdag wil, zou ik daarvoor 1 slechts bench variant kiezen. Voor squat en DL gaat eigenlijk een beetje hetzelfde op. Drop liever die hacksquat en SLDL op een van die dagen.

Nu gaat de ene oefening ten koste van je andere. Beter een bepaalde oefening het onderste uit de kan halen dan 2,3,5 oefeningen half.

Eens met Loo. Bv Liggende ez/db extensions, en/of pushdowns na je (zware) benchdag. En bv closegripbench op de andere dag gevolgd door pushdowns. Over die kleinste spiergroepen zou ik me later nog eens druk gaan makan als je eenmaal wat gains op die basisoefeningen hebt gemaakt.

Seated barbellcurls zou ik ook droppen. Doe dan liever hammercurl of db curl bij die bb-curls of laat het daar gewoon bij. Als eerder gezegd zou ik squatvarianten voor je deadlift doen.

Als iemand het niet met mij eens is zeg het dan vooral. Maar ik gok dat je binnen 6 weken in puin ligt als je dit aanhoud. De intentie van dit schema kan ik mij in vinden en lijkt me zeker de moeite waard:D
 
Laatst bewerkt:
Ik ga eerst mijn training van vanavond posten en dan reageren op al jullie reacties (waarvoor dank) :bow:

Rug training zaterdag 5 januari 2008

Deadlift (met deadstop):
10 x 60 (speed, opw.)
3 x 110
3 x 130
3 x 150 PR
3 x 5 x 120

Back pull down:
10 x 40
2 x 10 x 45
2 x 8 x 50

BOR:
onderhands (strikt):
10 x 40
10 x 50
10 x 50 PR

bovenhands (strikt):
10 x 40
5 x 50 PR
-moe

Opmerkingen:
Chin ups weggelaten vanwege zware deadlift,

Bij bor heb ik 2 pr's omdat ik ze nu wel strikt uitvoer, vorige keer met zwaardere gewichten, maar cheated...
 
Dat doe je goed gieltje, keep "em comming :wl:
 
Nette deadlift chiel:thumbs:
 
Ik sluit me aan bij voorgaande opmerkingen.

Daarnaast zou ik zeker op 1 van de twee dagen de CGBP eruit gooien voor een massa-oefening die alleen nadruk legt op je triceps.
(french press bijvoorbeeld)
Schema wat je nu hebt neigt naar verwaarlozing van je triceps, enkel van press-oefeningen (die je imo wat teveel hebt) groeien ze niet goed.

Ik heb geprobeerd om zo weinig mogelijk isolatie oefeningen erin te plaatsen, (uitgezonderd bij biceps omdat dit niet anders gaat) Als ik nu een compound vervang door een isolatie oefening, dan gaat het idee van ub/lb toch helemaal verloren? Ik zal er eens over denken, eerst wat schuiven met push/pull verhouding

Tevens zou ik side raises erin gooien om je zijkant schouders goed te laten groeien, ronde schouders zijn erg belangrijk voor een complete fysiek maar niet makkelijk om ze te krijgen.
Succes met je log verder!

Voor zijkant schouders doe ik nu upright row, vroeger nam ik een tijdje db's mee naar mijn gym (we hebben geen db's), toen deed ik side raises maar kreeg er steeds last van in mijn schouders...

Ik kan via mijn school aan een abo geraken voor €100 bij een fitness, minder hardcore daar maar wel db's tot +-40kg. Dus dan kan ik side raises wel opnieuw invoeren... :)
 
Het meeste is al gezegd. Zoals Loo al aangeeft mag je je triceps wat harder aampakken, Wat dacht je van een zooitje dips erin? Succes met je schema verder! ;)

Mijn dips zijn echt slecht :D
Krijg er ook vaak last van in mijn schouders...

5 x BW en niet volledig doorzakken is zowat het max dat ik kan dippen!

Dippen tussen 2 bankjes kan ik wel maar ik voel me triceps dan evengoed of zelfs beter met CGBP...
 
Eerlijk gezegd denk ik niet dat je dit schema vol gaat houden en binnen de kortste keren overtraint raakt, of oefeningen af gaat raffelen dwz met dezelfe gewichten als altijd, of minder. Verder doe je ook erg vaak dezelfde oefeningen.
Goed dat je eerlijk bent, maar zoals ik al eerder aangaf, denk ik ook dat het moeilijk zal worden om het vol te houden...met dezelfde intensiteit als nu! :)

Beter een aparte overhead en een benchdag maken. 2x id week flat en incline + overhead op beide dagen is teveel. Donderdag die benches weg, en maandag die pushpress en cgbp weg. Als je een tweede benchdag wil, zou ik daarvoor 1 slechts bench variant kiezen. Voor squat en DL gaat eigenlijk een beetje hetzelfde op. Drop liever die hacksquat en SLDL op een van die dagen.

Nu gaat de ene oefening ten koste van je andere. Beter een bepaalde oefening het onderste uit de kan halen dan 2,3,5 oefeningen half.

Ja, zo kan ik het ook doen, 1ste ub dag: ibp en bp, 2de ub dag: enkel bp
Ik zal straks eens mijn schema aanpassen met wat jullie voorstellen ;)

Eens met Loo. Bv Liggende ez/db extensions, en/of pushdowns na je (zware) benchdag. En bv closegripbench op de andere dag gevolgd door pushdowns. Over die kleinste spiergroepen zou ik me later nog eens druk gaan makan als je eenmaal wat gains op die basisoefeningen hebt gemaakt.
Ja, ik wil ook niet teveel oefeningen op één dag gaan doen.

Seated barbellcurls zou ik ook droppen. Doe dan liever hammercurl of db curl bij die bb-curls of laat het daar gewoon bij. Als eerder gezegd zou ik squatvarianten voor je deadlift doen.

Armen lopen zwaar achter, en ub/lb is niet ideaal om ze extra aan te pakken, dus daarom 2 oefeningen, ze lijken goed op elkaar maar tijdens seated bb curls pieken de biceps beter.

Als iemand het niet met mij eens is zeg het dan vooral. Maar ik gok dat je binnen 6 weken in puin ligt als je dit aanhoud. De intentie van dit schema kan ik mij in vinden en lijkt me zeker de moeite waard:D
 
Ik kan via mijn school aan een abo geraken voor €100 bij een fitness, minder hardcore daar maar wel db's tot +-40kg. Dus dan kan ik side raises wel opnieuw invoeren... :)

Je kan je side raises dan meteen met 40 kilo doen :eek:! Grapje:). Ik ben benieuwd hoe je schema er gaat uitzien na de aanpassingen. Mss is skullcrusher dan een goede vervanging voor cgbp? Als ik jou was, ik zou meteen voor de Paramount kiezen. Dan heb je meteen dumbbells en een degelijke bench en incline bench.
 
Super sterke deadlift man;)
 
Deadlift is goed. Post je aangepast schema hier ook maar.
 
:stupid: .. zoals gezegd de intentie is goed, ben benieuwd met wat voor schema je komt,
ik zelf ga ook over op een UB/LB-schema en moet er ook nog wat voor verzinnen :D
 
Deadlift is goed. Post je aangepast schema hier ook maar.

Ja, ik heb een drukke dag gehad vandaag :D

Dinsdag begin ik met examens en ben daarpas nog even bij me vriendin binnengesprongen :eyebrow:

Ik zal er morgen wel eens voor kijken tijdens m'n vrije tijd ;)
 
:stupid: .. zoals gezegd de intentie is goed, ben benieuwd met wat voor schema je komt,
ik zelf ga ook over op een UB/LB-schema en moet er ook nog wat voor verzinnen :D

Als je dan iets hebt verzonnen, laat dan maar iets weten :D

Dan kan ik er ideetjes uit stelen :o
 
Klote zeg 3 keer 150. .. Twordt tijd dat ik je inhaal . Goed bezig.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven