AndroidHealthClinic

michiel's log

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Morgen borst-schouders trainen!

Ik ga morgenvroeg eens experimenteren met brinta + whey als shake. Ben het beu van altijd maar die pap naar binnen te moeten werken :D

@Loo: Kan zijn, ik voel pijn aan de zijkant van mijn kuit, dicht bij het bot van mijn scheenbeen, moet nu gewoon nog tijd vrij maken om naar de dokter te gaan...
 
Klote van je kuiten man, ben je net lekker bezig krijg je zoiets, hoop voor je dat het
niet veel bijzonders is!
 
Klote van je kuiten man, ben je net lekker bezig krijg je zoiets, hoop voor je dat het
niet veel bijzonders is!

Het kan gewoon liggen aan het feit dat ik meer vanuit de tenen druk ipv uit de hielen tijdens het squaten...ik let nochtans op mijn techniek, desnoods probeer ik eens met schoenen met platte(re) en hardere zool.

Een plankje onder de hielen leggen heb ik al ergens gelezen, weet niet als dit iets goed is...of is dit nog blessuregevoeliger? ???

Ik zou infeite nog voluit kunnen gaan, de pijn is niet ondragelijk maar gewoon verontrustend en een langdurige blessure kan ik wel missen nu!! ;)
 
Je moet je techniek gewoon zo aanpassen dat je geen blokje nodig hebt, de oorzaak dus aanpakken
en niet het probleem proberen te verhelpen door er een plankje onder te leggen imo.

Blijft lastig om de goede techniek onder de knieën te krijgen.
 
Je moet je techniek gewoon zo aanpassen dat je geen blokje nodig hebt, de oorzaak dus aanpakken
en niet het probleem proberen te verhelpen door er een plankje onder te leggen imo.

Blijft lastig om de goede techniek onder de knieën te krijgen.

Ik probeer nochtans van er geen goodmorning squat van te maken. Ik squat high-bar, weet niet als het daar mee te maken heeft?
Benen staan ongeveer op schouderbreedte of iets breder, voeten iets naar buiten gedraaid.

Ik merk wel telkens pijn in de kuiten doordat mijn hams & glutes tegen de kuiten drukken als ik op het diepste punt zit.

Zou het kunnen zijn door de lichte veerbeweging die ik maak op het diepste punt om terug naar boven te geraken, dat daardoor de kuiten geblesseerd zijn geraakt (goeie zinsbouw ook :o)
 
Brinta en whey rulen :hedbang:


Bij fullsquats zet ik mijn voeten breed, misschien sta je te smal?
 
Brinta en whey rulen :hedbang:


Bij fullsquats zet ik mijn voeten breed, misschien sta je te smal?
Kan zijn, maar zou ik dan niet eerder last krijgen van mijn knieën?

Ik heb ook eens toe presses gedaan op de sled vd leg press, die zijn me dan ook niet goed bevallen...wie weet?
 
:dunno: ik heb iig geen last van mn knieën...
 
Lastig om te bepalen waar het aan ligt, oly lifters squatten ook high bar small stance dus dat hoeft het probleem niet te zijn.
Ik weet voor mijzelf ook nog niet wat nou de beste/fijnste manier is om te squatten, ben high bar gewend dat ligt lekker op
de traps, maar met de stance die ik momenteel gebruik schouderbreedte kan ik niet diep zakken zonder dat mijn onderrug
gaat bollen, maar goed dat probleem probeer ik met mijn schema dat ik nu ga gebruiken te verhelpen, we'll see.
 
Borst-schouders training vrijdag 11 januari 2008

Incline bench press:
15 x 20 (opw)
12 x 40
2 x 8 x 45
5 x 50 PR
9 x 40 (10:failure)

Bench press:
5 x 8 x 50 PR
4 x 60 PR

OH press ss met upright row:
10 x 30 | 12 x 30
10 x 30 | 8 x 35
5 x 35 | 8 x 35

Opmerkingen:
Natuurlijk tevreden over de pr's, maar me schouders komen altijd tekort na het benchen (wat logisch is). Volgende week eens omdraaien: eerst schouders, dan borst! Of ik kan ook afwisselen:
IBP - MP - BP - UR of
MP - IBP - UR - BP of
BP - MP - UR - IBP of
UR - BP - MP - IBP of
...:D
 
Mooie training, je bench begint ook steeds meer bij te trekken;) Maar wel een vreemde verhouding dat je max 4 × 60 kan drukken maar dat je 1 rm op 75 ligt. Het zal wel per persoon verschillen:o

Ik zou trouwens voor deze opzie kiezen:

MP - IBP - BP - UR

Op deze manier ga je van zwaar naar ligt, als je het andersom doet voelt die MP nog zwaarder aan.
 
Mooie training, je bench begint ook steeds meer bij te trekken;) Maar wel een vreemde verhouding dat je max 4 × 60 kan drukken maar dat je 1 rm op 75 ligt. Het zal wel per persoon verschillen:o

Ik zou trouwens voor deze opzie kiezen:

MP - IBP - BP - UR

Op deze manier ga je van zwaar naar ligt, als je het andersom doet voelt die MP nog zwaarder aan.

Ja, een paar pagina's terug praat ik er over:
Die 1RM is in een andere gym gedaan, het bankje van mijn gym is niet super
Op de 1RM maakt het niet zoveel uit: 1 x 70 slechte bench en 1 x 75 goeie bench. Maar op reps maakt het veel uit :)

Mss ga ik er binnekort nog eens benchen, vorige keer wou ik mijn 1rm verbeteren, nu wil ik gewoon zoveel mogelijk sets en reps doen met 60kg.
 
Door examendrukte volgende week geen trainingen :(
De eerste examenweek is redelijk rustig verlopen, nu volgt een drukke week en dan nog een rustige derde week!

Dus nu een verplichte rustweek! Het zal mijn kuiten wel goed denk ik ;)
 
mooi rusten is goed Giel sukzes met je examens
 
Kon het niet laten om toch even te gaan deze week :D
Vrijdag nog borst trainen en zaterdag nog rug ;)

Vandaag eens een volledige (korte) training aan schouders gewerkt:

Schouders dinsdag 15 januari 2008

Overhead press (strikt):
10 x 30
10 x 35
8 x 40 PR
6 x 40 PR
4 x 45 PR
1 x 50 PR (2de failure)

Upright row:
10 x 30
10 x 35
10 x 35
6 x 40 PR

Rear delt row:
3 x 10 x 40 PR?

Opmerkingen:
/
 
Hahaha, dat is de echte trainings mentaliteit:D Mooie overhead press man!
 
Examens ook goed gegaan tot nu toe?
 
Kan zijn, maar zou ik dan niet eerder last krijgen van mijn knieën?

Ik heb ook eens toe presses gedaan op de sled vd leg press, die zijn me dan ook niet goed bevallen...wie weet?

tenen beetje naar buiten doen wijzen, dan zijn knieën recht
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven