MuscleMeat

michiel's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Dat kan ik wel. 15kg vooruit gaan op bench is gewoon erbarmelijk, fysiek is ook niet om over naar huis te schrijven. Die 2 factoren tesamen vertellen mij dat er teveel geleuterd en te weinig getraind wordt. Ofwel moet hij dringend aan de AAS want wat beginnersgroei betreft heeft hij dan het beste al gehad.

In dit laatste geval zou ik eerst stevig cutten.

Een gym zonder mogelijkheid om "je benen zwaar te trainen" cq squatten is geen gym. Dus dat telt niet als "voordeel"

Er zijn inderdaad deftige dingen te vinden in de buurt van Brugge. O.a waar SpprSi traint maar Michiel's gym heeft zo z'n voor- en nadelen.

Ik heb maar eventjes in de Paramount getraind hoor:), 't is toch meteen een half uurtje met de auto.

??? Ik zeg toch dat je daar net wél je benen zwaar kan trainen?

En ik zeg dat je het niet kunt zien als voordeel omdat het een vanzelfsprekendheid is. Een gym waar dat niet kan is een gay healthcenter waar je niks te zoeken hebt wanneer je serieuze gains wil maken.

• Topic Starter Topic Starter
Wat een discussie weer :)

@Guardian, ga ergens anders belachelijk doen ja. Ik trap er niet meer in, ik ga er niet meer verder op ingaan, na deze post. Ik weet niet hoe je erbij komt dat ik een levensgenieter ben:
Ik drink al tijden geen alcohol meer, junk amper (1x maand max.) Zwakke poging tot rellen btw ;)

Ja, mijn bench is idd zwak. Maar ik denk dat er nu al veel meer inzit dan 1 x 75. Ik heb al lang geen 1RM meer getest dus het zal wel wat hoger zijn dan 1 x 75. En dan nog, ik train niet puur op kracht.
Borst groeit goed vind ik persoonlijk, mede door zwakke schouders en triceps. Borst doet het meeste werk bij bp.

@ Trasher: Ik sprak dan ook van 'cutten'. Ik ga nooit onder onderhoud eten. De laatste paar maanden heb ik gewoon altijd rond +4500 kcal per dag gezeten (clean food). Als ik nu een tijdje op 3500 kcal ga zitten (nog steeds +-400 kcal boven mijn energiebehoefte) en wat cardio toevoeg (4x30min per week na het trainen)...Echt cutten kan je het niet noemen.
Ook is mijn activiteitsfactor nu vrij hoog: 4x ub/lb per week + 100km fietsen. Er mag wel 5kg af. Dan zal ik al tevreden zijn.

Hoeveel weeg je ook alweer, met welk bf?

85kg. Nog 9 weekjes en dan wil ik de 90kg aantikken. BF, geen idee, ik schatte rond de 15% maar volgens sommigen ligt het nog wat hoger, kijkend naar mijn foto's.

Binnekort komt er een huidplooimeter, dan post ik alle cijfertjes voor de geïntereseerden ;)

Volgens mij eet je gewoon te veel, 300kcal boven je onderhoud is zat om te groeien. Meer is goed, maar dan moet je echt keihard trainen en zet je toch vet aan, iets wat jij niet kan gebruiken.

"Pogingen tot rellen" als je gewoon zegt waar het op staat? Het zal best, blijf vooral geloven dat je goed bezig bent, succes met je pijplogje.

"Pogingen tot rellen" als je gewoon zegt waar het op staat? Het zal best, blijf vooral geloven dat je goed bezig bent, succes met je pijplogje.

Tuurlijk, ik sta te vet, me bench is slecht. Klopt allemaal.

Het gaat me meer om dit, relnicht:
Een paar frikandellen minder eten denk ik eerder. Michiel4 lijkt me wel een levensgenietertje als ik zijn pics zo eens bekijk.

Je valt door de mand :wave:

Eerst even gaan trainen, hou het aub rustig wanneer ik weg ben ;)

Tot straks!

De bench waarop Michiel bencht staat zo los en is zo gammel als een koe op wielen. Ik kan er van meespreken want ik heb eens samen met hem getraind en het is gewoon een k*tbench, als hij op een stevige bench zou drukken zou het al veel schelen.

ik heb ooit eens 138 kg gepresst op zo'n supermarktbench waar de scharnieren er bijna afvlogen, it's all about a hardcore mentality

omg jongens :roflol:

Volgens mij is de énige reden waarom Michiel achterloopt op bench het gebrek aan dumbbells in zijn gym

omg jongens :roflol:

Volgens mij is de énige reden waarom Michiel achterloopt op bench het gebrek aan dumbbells in zijn gym

Onzin, na 2 jaar trainen drukte ik 110kg en reken maar dat die voorliep op de rest. Heb zelden met dumbbells gepresst en flyes altijd vrij licht gedaan.

85kg. Nog 9 weekjes en dan wil ik de 90kg aantikken. BF, geen idee, ik schatte rond de 15% maar volgens sommigen ligt het nog wat hoger, kijkend naar mijn foto's.

Binnekort komt er een huidplooimeter, dan post ik alle cijfertjes voor de geïntereseerden ;)

Kijk je loopt met pakweg 18% rond en dan wil je 5kg gainen in 9 weken, clean zal dat niet zijn he.

:dunno: volgens mij ligt het daaraan

Veel powerlifters trainen toch ook zelden met dumbbells. Het kan wel een positieve invloed hebben, maar is zeker niet nodig, varieren van greep, reps, sets, snelheid, incline/flat/evt. decline en de juiste instelling en je komt er wel. En schouders en triceps goed aanpakken, want die doen voor een groot deel het werk.

edit: ja side raises zonder DBs is wel moeilijk, voor triceps ook soms handig, je hebt wel een punt. Maar DB-pressen vind ik niet echt een must

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven