AndroidHealthClinic

michiel's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Skullcrusher, heerlijke oefening;) Succes

Jep, denk wel dat ik onbewust ook beïnvloed ben door jou, omdat je zei dat het zo'n goede oefening was :)

Vanavond eerste maal uittesten en beginnen met barbell (20kg) want wil echte skullcrusher meemaken :D

Goed letten op je armen, zorg dat ze dicht bij je lichaam blijven. Bij een hoog gewicht zou je de neiging krijgen om je ellebogen naar buiten te draaien maar hou ze naar binnen.

Héérlijke oefening enja, zorg niet dat je hetzelfde tegenkomt als ik, hem op m'n bek gekregen :D

Leuk je gezien te hebben op de meet! In ieder geval veel succes met je nieuwe schema! :thumbs: Zal proberen je logje een beetje te volgen...

Bi+tri training maandag 12 november 2007

Barbell curls supersetted met CGBP:
12 x 20 + 8 x 40
12 x 25 + 8 x 40
8 x 30 + 8 x 45
8 x 30 + 5 x 45

Skull crusher (met rechte barbell, eerste maal):
3 x 10 x 20 (burn in triceps)

Push down (rechte bar):
10 x 15
10 x 20
8 x 20

Seated barbell curls:
10 x 20
10 x 25
8 x 30

Standing cable curls:
8 x 15
8 x 15
2 x 10 x 10 (reverse curls)

Decline crunches supersetted met normale crunches:
2 x 15 reps + 15 reps

Opmerkingen:
Opgepompte armen, zo'n 'dikke' armen, dat was lang geleden :)
Lang leven split (&compounds) :D

Seated barbell curls? is dat een beetje te doen?

Seated barbell curls? is dat een beetje te doen?

Jah, dat vraag ik me dus ook af???

Bedoel je geen barbell preacher curls, of?

Nette training wel. Persoonlijk zou ik die close grip benchpress niet supersetten.
Als je al wil ss-en liever met die pushdowns bv. Maar das jouw keuze:)

nice michiel, gaat lekker :cool:

Ja, ik zit op het uiteinde van een bankje, dus niet met me rug tegen een leuning.

Je hebt uiteindelijk wel maar een kleine rom, maar je kan minder gaan smijten met de gewichten en voelde zo een betere piek bovenaan dan bij staand barbell curlen.

Bij het naar beneden gaan laat ik me armen gewoon even rusten op me bovenbenen. Ik hoop dat me armen nu eindelijk eens echt gaan groeien! 34 -> 40cm ofzo binnen een jaar of iets meer (teveel gevraagd? :D)

Jah, dat vraag ik me dus ook af???

Bedoel je geen barbell preacher curls, of?

Nette training wel. Persoonlijk zou ik die close grip benchpress niet supersetten.
Als je al wil ss-en liever met die pushdowns bv. Maar das jouw keuze:)

Nee, ik bedoel dus gewoon seated barbell curls. ;)

Ik zie zelf geen probleem waarom ik die 2 oefeningen niet zou supersetten, als me iemand een goede reden kan geven zal ik het wel overwegen hoor :) ;)

Nee, ik bedoel dus gewoon seated barbell curls. ;)

Ik zie zelf geen probleem waarom ik die 2 oefeningen niet zou supersetten, als me iemand een goede reden kan geven zal ik het wel overwegen hoor :) ;)

CGBP is sowieso een wat zwaardere oefening waar je meer energie voor nodig hebt/gaat hebben.
Imo kan je beter oefeningen supersetten die wat minder 'zwaar' zijn.

CGBP is sowieso een wat zwaardere oefening waar je meer energie voor nodig hebt/gaat hebben.
Imo kan je beter oefeningen supersetten die wat minder 'zwaar' zijn.

Dat bedoel ik. Die close grip bench gaat je gewone bench zeker omhoog gooien.
mits je er maximale energie in kunnen stoppen. Met supersetten is dat zeker niet het geval.

Als je wil supersetten zou ik idd lichtere oefeningen kiezen. Maar ben zowieso niet echt een van supersetten om eerlijk te zijn.

Ok, zal volgende week eens experimenteren met barbell curls supersetted met push downs (rope)

En die cgbp als éérste oefening doen.

Iemand trouwens nog ervaring met pull overs? ??? (voor oa de borst, ik ga hem op borst-dag doen) Ik zie maar weinig mensen die deze oefening doen.

Ok, zal volgende week eens experimenteren met barbell curls supersetted met push downs (rope)

Iemand trouwens nog ervaring met pull overs? ??? (voor oa de borst, ik ga hem op borst-dag doen) Ik zie maar weinig mensen die deze oefening doen.

ik vind die curls en cgbp een mooie superset, maarja, cgbp als 1ste en dan curls met pushdown gaat imo wel beter ja ;)

ik heb ervaring met pullovers, echt wel een fijne oefening!

Ook met rechte olympische bar? Ik heb in die gym geen EZ-bar ter beschikking :)
Wat neem jij zo van gewichten bij die oefening, kan het moeilijk inschatten want heb het nog nooit eerder gedaan!

:thumbup: dat lijkt me een goed plan.

Met pullover kan je idd goed je borst pakken, maar ook al snel je lats en triceps.
Of het nut heeft voor je borst hangt imo af hoe goed jij je borst kan isoleren.

Vind het een heerlijke oefening om flink zwaar te pakken:)

ik vind die curls en cgbp een mooie superset, maarja, cgbp als 1ste en dan curls met pushdown gaat imo wel beter ja ;)

ik heb ervaring met pullovers, echt wel een fijne oefening!

Je kan nooit het maximale uit je CGBP halen als je gaat ss-en met bb curls:no:
En aangezien het zijn eerste en belangrijkste triceps oefening is EN hij zijn bench wil opkrikken lijkt het me een slecht plan je training te beginnen met die superset.

Ook met rechte olympische bar? Ik heb in die gym geen EZ-bar ter beschikking :)
Wat neem jij zo van gewichten bij die oefening, kan het moeilijk inschatten want heb het nog nooit eerder gedaan!

ik heb op de meet voor de 1ste x met een ez-bar getraind...

pr staat op reps met 60kg dacht ik, maar dat raad ik je zeker niet aan! je kunt imo beter licht beginnen tot je de oefening goed onder de knie krijgt, is imo wel zeker een blexuregevoelige oefening als je té zwaar gaat

Je kan nooit het maximale uit je CGBP halen als je gaat ss-en met bb curls:no:
En aangezien het zijn eerste en belangrijkste triceps oefening is EN hij zijn bench wil opkrikken lijkt het me een slecht plan je training te beginnen met die superset.

ik dacht dat supersets meer bedoeld waren om te pompen :o

ik heb op de meet voor de 1ste x met een ez-bar getraind...

pr staat op reps met 60kg dacht ik, maar dat raad ik je zeker niet aan! je kunt imo beter licht beginnen tot je de oefening goed onder de knie krijgt, is imo wel zeker een bleuregevoelige oefening als je té zwaar gaat

+1!! goed opletten waar je grenzen liggen en goed opbouwen. Direct zwaar pakken en met verkeerde greep of verkeerde cheaten en je hebt een serieus probleem aan je pols of biceps. Heb mij daar al een paar keer lelijk op verkeken.

Als ik zwaar wil gaan+cheaten doe ik liever db curls. Maar daar gaat het ff niet om:)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven