Fitness Seller

michiel's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
had je bij de CGBP geen last van je schouder dan?

Misschien tijd om eens met je gripbreedte te experimenteren.

• Topic Starter Topic Starter
@ sanca: bij de CGBP had ik er idd geen last van, bij flat bench press ook nooit dus ik denk dat het enkel is bij schuin drukken. Ik zet het bankje redelijk incline (+-70° denk ik). Hoe schuiner het bankje hoe meer de schouders moeten duwen zeker?

Ik zal volgende training eens proberen met een andere stand vh bankje

@ Trasher: Bijn incline bp zet ik mijn handen iets breder dan schouderbreedte, als ik nog breder neem vind ik het moeilijk om het gewicht te drukken, dan verlies ik blijkbaar wat kracht wat ook logisch is want met een bredere grip gebruik je ook meer borst dan schouders, right?

(ik zit op smallband dus een antwoord kan even duren ;) )

ik doe incline altijd met dumbels, met barbell vind ik ook k*t aanvoelen

@ sanca: bij de CGBP had ik er idd geen last van, bij flat bench press ook nooit dus ik denk dat het enkel is bij schuin drukken. Ik zet het bankje redelijk incline (+-70° denk ik). Hoe schuiner het bankje hoe meer de schouders moeten duwen zeker?

Ik zal volgende training eens proberen met een andere stand vh bankje

@ Trasher: Bijn incline bp zet ik mijn handen iets breder dan schouderbreedte, als ik nog breder neem vind ik het moeilijk om het gewicht te drukken, dan verlies ik blijkbaar wat kracht wat ook logisch is want met een bredere grip gebruik je ook meer borst dan schouders, right?

(ik zit op smallband dus een antwoord kan even duren ;) )

Incline pressen gewoon op 45 graden doen, 70 is echt te incline imo teveel frontdelts.
Hoe breder je grip indeed hoe meer je de borst aanpakt.

@ sanca: geen dumbbells hier, heb ik al paar keer gezegd, zou het beter in me sig zetten. :D

@ Masallah: thx, mss daarom dat mp na incline bp zo moeizaam gaat ;)
morgen tijdens FB training direct eens toepassen en bankje minder schuin zetten en iets bredere grip nemen (thx Trasher)

Mss stap ik na deze FB training weer over naar een split schema (deze keer 4x per week)
Mijn schemaatje post ik wel nog eens ;)

ik doe incline altijd met dumbbells, met barbell vind ik ook k*t aanvoelen

Meeste sportscholen hebben zo'n bankje erbij dat veel te schuin staat, daar hou ik niet van. Dan liever met dumbbells of de smith en zelf bepalen hoe schuin.

Ik moet ibp doen in een squat rek:
Ik schuif gewoon een schuin (verstelbaar) bankje in het squatrek, ben trouwens de enigste die squat daar dus ik sta niemand in de weg om te squaten ;)

(En ja: ik curl ook in het squatrek :D )

-------------

Gisteren (vrijdag) niet gaan trainen, ben nog eens uitgeweest (was al weer paar maand geleden)
Vanavond doe ik dus de FB training die ik gisteren had moeten doen.

En maandag begin ik met mijn 4-daagse split denk ik

Vanavond (laat) post ik de training!

Fb training vrijdag 3 november 2007

BP:
5 x 40
5 x 45
5 x 45
5 x 50
5 x 55

MP:
5 x 30
5 x 35
5 x 40
5 x 40 (lichte legdrive)
5 x 40 (lichte legdrive)

DL:
5 x 80 (opwarmen)
5 x 100
5 x 100

!!pijn in onderrug!!

BOR:
niet gedaan

SQ:
niet gedaan

barbell shrugs:
3 x 10 x 70
+ shrugs met losse schijven (25kg per arm)
3 x 8 x 50

buikspieroefeningen (hanging knee raises, weighted crunches)

Opmerkingen:
Bij het benchen de barbell 5 cm aan elke kant breder genomen om minder de schouders te laten werken. Zo had ik geen last van pijn in mijn schouders (zie training woensdag)

Mp ging vrij goed deze keer, normaal vind ik dit een k*t oefening maar heb hem tijdje niet gedaan dus nu heb ik er wel weer zin in

Bij het 3de setje dl'n kreeg ik opeens pijn in mijn onderrug, ik lette nochtans goed op een goede vorm. Niet met een gekromde rug getrokken...en toch heb ik redelijk wat pijn in mijn onderrug, aan de rechterkant, ik denk aan de aanhectingen op het bot van mijn heupbeen (ter hoogte van me kont)

BOR en SQ kon ik dus ook al niet meer doen, ik hoop dat het tegen volgende week terug in orde is. En ik ga toch eens kijken voor een weight lifting belt ('gewichtshefriem') om mijn rug minder te belasten tijdens het deadliften en squaten

pijn in je onderrug? al langer last van of wat is het?

toch een behoorlijke training

een belt kan je leed imo een stuk verzachten hoor ;)

Ja, idd vandaag al geen last meer van...

toch maar eens kijken hoe het gaat met een belt ;)

Vandaag terug gaan trainen, rugpijn is over!

Vanavond staan benen op het programma, vanavond post ik mijn volledig nieuwe splitschema :)

Succes met de benen Michiel.

thx bram :)

Benen, kuiten, traps training woensdag 7 november 2007

Full squat:
8 x 50 (kuiten tegen ass)
8 x 50 (idem)
8 x 60 (idem)
5 x 70 (idem)

Hack squat:
8 x 60
8 x 60
5 x 70

SLDL (niet gedaan, wou men rug vandaag nog wat sparen)
=>Leg curls:
10 x 25 (strikt)
6 x 30 (strikt) + kramp in kuit
8 x 25 (strikt)

Calves raises:
10 x 200 (full stack + 50kg plate)
10 x 200 (idem)
10 x 200 (idem)

Powershrugs:
3 x 10 x 80
+ Shrugs (25kg schijf/arm):
3 x 8 x 50

@B$:
2 sets van 15 reps decline crunches
supersetted met
2 sets van 15 reps gewone crunches

Opmerkingen:

1) Veel gezweet voor de tijd van het jaar, druppels rolden van men gezicht (en dat in een slecht geïsoleerd glazen kot :D)

2) Bij het laatste setje squat heb ik maar 5 reps gedaan omdat ik mijn rug weer wat voelde meeduwen, nadien een gespannen erector spinae maar dat kan volgens mij geen kwaad, zolang het geen pijn doet??

3) Ook wat geëxperimenteerd met de voetenstand bij het squaten, de voeten nog iets meer uit elkaar en meer naar buiten gedraaid, zo kon ik nog dieper squaten, enkel hoor ik me knietjes wel wat kraken in het begin.

4) Ik reed richting mijn gym en onderweg passeerde ik langs een sportwinkel, alle etalageverlichtingen al afgesloten uitgenomen bij een kleine etalage in een donker hoekje, ik reed er ff naartoe, en wat ik daar zag zou wel eens de oplossing kunnen zijn voor mijn rugpijn:

Een weight belt van EVERLAST, het zag er kwaliteitsvol (en duur :p) uit. Morgen na school ga ik er onmiddelijk heen. 50 euro is het max dat ik wil uitgeven!

Michiel is back!! (I think :D )

Vandaag om die everlast riem geweest,
prijs valt zeer goed mee (€29.50)

netjes bro, spijtig dat je rug nog niet 100%is

die riem is imo zeker geen miskoop hoor:thumbs:

Zal hem zaterdag direct eens meedoen ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven