Fitness Seller

Mid's trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Je zou het aantal kcals dat je verbrand en het vet% daarvan kunnen meten met een hartslagmeter, maar veel toegevoegde waarde heeft dat niet echt.

Mooi om te zien dat je FB workout bevalt, ziet er goed uit! Zou je shrugs alleen na de MP en inclinde db press plaatsen, van grote spiergroepen naar kleine spiergroepen werken (compound naar isolatie) werkt het best (volgens vele en bij mij persoonlijk).
Kortom; goed bezig, ga zo door en je staat er goed bij komende zomer!

Ik heb geen hartslagmeter en ik vind het op het moment ook niet waard om daar relatief veel geld aan uit te geven :). Maar bedankt voor de tip! Ooit wil ik wel zo'n ding inderdaad.
Over die shrugs heb je inderdaad gelijk! Ik heb ze in deze volgorde gedaan omdat dat het makkelijkst was qua gewichten verwisselen ;). Ik ga dat vanaf volgende week anders doen.
Ik heb ook het idee dat het erg goed gaat. Ik focus me nu meer op uitvoering in plaats van gewicht wat goed bevalt en mijn voedingsschema vind ik echt super fijn. Ik heb geen honger en het voelt echt heel erg uitgebalanceerd aan. Op deze manier hou ik het cutten makkelijk een aantal maanden vol.
Ik ga dit voedingsschema ook als basis gebruiken voor de volgende clean bulk, dan ga ik gewoon wat meer eten toevoegen (zodat ik 300-400 kcal boven mijn behoefte zit elke dag).

Ik hoop echt dat ik er goed bij zal staan deze zomer! Als ik tussen de 12%-15% uitkom ben ik tevreden. Dan zal ik er wel als een vrij mager mannetje uitzien, want dan zal ik tussen de 72 en 74 wegen ongeveer als mijn VVM gelijk blijft. Ik ben 1,80m lang, dus dat is niet zo zwaar dan. Maar mijn uiteindelijke doel is ook 'maar' een beachproof fysiek/fitness model fysiek. Ik zal daar alsnog jaren voor moeten ploeteren omdat ik van ver moet komen (kijk mijn before foto's maar eens).

Bedankt weer voor je reactie! Jij gaat ook lekker trouwens! Ik lees je log altijd wel even, maar ik reageer alleen niet altijd ;).

@Xriz

Ook weer bedankt voor je reactie natuurlijk. Squash is ook gaaf :) Misschien spelen we ooit nog een potje ;).

Hehe deal! ik merk dat mijn conditie al weer goed begint te komen, alleen wel zwaar met zo'n full body schema.

De training van vandaag:

FULL BODY WORKOUT 2

Hack Squat (12-10-8-6-4)
12 x 50kg
10 x 55kg
8 x 60kg
6 x 65 kg
4 x 70kg

Bent Over Row (10-8-6-4)
10 x 40kg
8 x 45kg
6 x 45kg
4 x 45kg

Flat DB Press (12-10-8-6)
12 x 18kg
10 x 20kg
8 x 22kg
6 x 22kg

Flyes (12-10-8-6)
12 x 12kg
10 x 12kg
8 x 16kg
6 x 16kg

DB Shoulder Press (10-8-6-4)
10 x 12kg
8 x 12kg
6 x 14kg
4 x 14kg

Hammer Curls (12-10-8-6)
12 x 12kg
10 x 12kg
8 x 12kg
6x 12kg

One Legged Calf Raises (3 sets per been)
40 reps
40 reps
40 reps

Leg Raises (5 sets)

[/FONT]
12 reps
12 reps
12 reps
12 reps
12 reps

Mooie training Mid.
voor anderen zal je squat laag liggen, maar ik ben er jaloers op! :D
Veel reps voor de calfs btw!

Idd netjes!! Pfiewuzware bor nietwaar?

Puik gedaan kerel ... hacks zijn met machine neem ik aan?

Ik weet niet hoe ik meerdere mensen in 1 post kan quoten, dus ik doe het even zo :).

@ Xriz
Bedankt voor je compliment! Die reps voor de calves doe ik door op een traptrede te gaan staan met 1 been en gecontroleerd omhoog en omlaag te gaan (dus omlaag tot 'onder' de traptrede zegmaar). Mijn calves waren een tijd geleden nog plat, maar nu komt er al vorm in, werkt dus goed tot nu toe.

@SpankSta
Bedankt voor je reactie.
Vind je die BOR zwaar? Ik had juist het idee dat ik hem volop licht doe als ik naar de gewichten van anderen kijk. Voor mij is 45 kg op de BOR in ieder geval wel vrij zwaar ja. Met dumbbell rows pak ik ongeveer 37 kg per kant, maar BOR vind ik in verhouding dus veel zwaarder.

@Robke
Ik heb geen machine en train thuis. Die hacksquats zijn dus gewoon los. In het begin kon ik deze oefening niet qua techniek maar nu gaat het steeds beter. Je voelt het dan echt heel goed op de goede plaatsen. Bij die laatste reps met 70 kg moet het voor mij wel uit mijn tenen komen hoor, ik train mijn benen pas sinds januari namelijk. Het eerste jaar heb ik niet gesquat en gedeadlift. Ik doe ze ook parallel en soms ietsje eronder, niet helemaal tot de grond dus, dat lukt me niet qua techniek met de hacksquat.

@Iedereen
Bedankt voor de reacties! Vanavond ga ik weer trainen. Volgens mij gaan mijn benen gewoon doorgroeien in de cut trouwens. Zo voelt het wel. Misschien niet per se veel massa erbij, maar ik merk wel dat ze steeds harder worden zegmaar en ook wat 'bonkiger'. Dit is denk ik ook wel een mogelijk omdat ik ze het 1e jaar dus helemaal niet heb getrained. Ik train ze pas sinds januari 2009 dus ik maak nog vrij snel gains met mijn benen. Echt grote benen is trouwens niet mijn doel, maar ik wil ze gewoon in verhouding houden met mijn bovenlichaam.

@Robke
Ik heb geen machine en train thuis. Die hacksquats zijn dus gewoon los. In het begin kon ik deze oefening niet qua techniek maar nu gaat het steeds beter. Je voelt het dan echt heel goed op de goede plaatsen. Bij die laatste reps met 70 kg moet het voor mij wel uit mijn tenen komen hoor, ik train mijn benen pas sinds januari namelijk. Het eerste jaar heb ik niet gesquat en gedeadlift. Ik doe ze ook parallel en soms ietsje eronder, niet helemaal tot de grond dus, dat lukt me niet qua techniek met de hacksquat.

Damn, mij lukt dat maar niet zoals het hoort die losse hack squat. Terug nog eens wat proberen dus :p

Multi-quoten doe je met het plusje, naast citeee ;)
(Dus alle posts met een plusje aanduiden en de laatste met citeer)

Damn, mij lukt dat maar niet zoals het hoort die losse hack squat. Terug nog eens wat proberen dus :p

Multi-quoten doe je met het plusje, naast citeee ;)
(Dus alle posts met een plusje aanduiden en de laatste met citeer)

Ok bedankt voor de tip over het multiquoten.
Ik heb om de techniek van de hacksquat te leren in het begin gewoon steeds veel herhalingen gemaakt bovenop mijn normale training met een licht gewicht (dat heb ik hier niet gepost). In het begin was het drama, dan schuurde ik tegen mijn kuiten en hamstring, ik viel bijna etc. :D. Het is nu ook nog niet perfect, maar ik voel het echt heel goed in mijn bovenbenen en ook wel in mijn kont. Volgens mij gaan mijn benen hier wel hard door groeien. Zoals je weet is mijn einddoel een beetje een fitness covermodel / beach proof fysiek, dus echt super grote benen vind ik daar niet bij passen. Maar ze moeten zeker nog wel heeeeeel erg groeien, dus voorlopig mag ik nog wel een aantal jaartjes doorgaan met squatten ;).
Er worden op dit forum vaak grapjes over gemaakt, maar ik wil nog wel gewoon in merkspijkerbroeken blijven passen etc. Daar kom ik dan ook gewoon eerlijk voor uit :p. Maar over 'te grote' benen hoef ik me de komende 4 jaar waarschijnlijk toch nog geen zorgen te maken :).

Ik denk er precies hetzelfde over, ik wil mijn benen mee laten groeien en zorgen dat ze niet te klein ogen voor mijn bovenlichaam, maar ze hoeven zeker niet mijn 'grootste' spiergroep te zijn.

Ik denk er precies hetzelfde over, ik wil mijn benen mee laten groeien en zorgen dat ze niet te klein ogen voor mijn bovenlichaam, maar ze hoeven zeker niet mijn 'grootste' spiergroep te zijn.

Jup. Iedereen heeft andere doelen natuurlijk, ik respecteer ze allemaal :). Van mensen die supergroot willen worden tot mensen die gewoon een beetje gespierd willen. Ik heb respect voor iedereen die zijn/haar doelen waarmaakt.

Trainen ga ik morgen doen trouwens, komt beter uit, vanavond cardio.

Hee Mid, weinig trainingen in je log laatste tijd maat.

Hee Mid, weinig trainingen in je log laatste tijd maat.

Hey Xriz,

Zoals je kan lezen in de beginpost doe ik maar 2 keer KT per week tijdens de cut. Deze week is dat op donderdag (vandaag dus, ga over 10 min. trainen) en zaterdag of zondag. Niet ideaal maar het kon niet echt anders deze week.
Normaal gesproken probeer ik bijv. maandag & donderdag of dinsdag & vrijdag krachttraining te doen.
Alle niet krachttraining dagen zit ik op de hometrainer (deze maand 40 min. per keer) of tennis ik (ligt aan het weer).
Ik hoop dat het zo duidelijk is waarom ik niet zo vaak trainingen post, want cardio sessies post ik niet.

Ik ga zometeen dus trainen en zal die training ook posten over een paar uurtjes. Volgende week ergens ga ik mijn vet/taillie/gewicht weer meten om te kijken of er al wat vooruitgang in zit.

Bedankt voor je interesse, je houdt me scherp in de gaten merk ik wel ;).

Goede trainingen. Doe je de hack squat met de machine of met de barbel?
Heftige kuitenbrander die 1 legged calveraise. ;)

Goede trainingen. Doe je de hack squat met de machine of met de barbel?
Heftige kuitenbrander die 1 legged calveraise. ;)

Hack squat doe ik met een barbell. Ik train thuis en heb een barbell, dumbbells, incline bench en een flat bench. Daarom doe ik ook de hack squat omdat ik nog geen rack heb.
En inderdaad die calfraise laat je kuiten wel branden :). Bedankt voor je reactie!

Ik ga nu trainen! :)

Thuistrainen...een paradijs vind ik dat nog steeds.:D
Gewoon dagelijks lekker je ding doen in je eigen trainkamer.

De training van vandaag:

FULL BODY WORKOUT 1:

Deadlift (10-8-6-4-2)

10 x 50kg
8 x 70kg
6 x 80kg
4 x 85kg
2 x 95kg

Military Press (10-8-6-4)
10 x 30kg
8 x 32kg
6 x 36kg
4 x 36kg

Incline DB Press (12-10-8-6)
12 x 18kg
10 x 18kg
8 x 20kg
6 x 20kg

Barbell Shrugs (12-10-8-6)
12 x 50kg
10 x 60kg
8 x 65kg
6 x 65kg

Barbell Bicep Curl (12-10-8-6)

12 x 25kg
10 x 25kg
8 x 25kg
6 x 29kg

Two Handed Dumbbell Tricep Extension(12-10-8-6)

12 x 20kg
10 x 20kg
8 x 26kg
6 x 26kg

Leg Raises (5 sets)
10 reps
10 reps
10 reps
10 reps
10 reps

---------------------------

Redelijke training. Beetje gripproblemen bij de deadlift helaas waardoor ik voorlopig nog wel even rond de 90-100kg zal blijven schommelen. Is niet erg, voelt zwaar genoeg :).
De Side Bend heb ik uit mijn schema gehaald, ik vind dat toch niet zo'n prettige oefening.
Ik vind fullbody tot nu toe ook minder fijn dan een split schema. De trainingen duren wel erg lang (ongeveer 90 min.) en ik was altijd gewend om maar 45-60 minuten te trainen.
Ik blijf dit fullbody schema wel volhouden tot het einde van de cut (september) maar daarna ga ik weer volgens een splitschema trainen in de komende clean bulk.

Het voedingsschema bevalt nogsteeds uitstekend, erg fijn schema, dat hou ik zeer makkelijk vol tot september. Soms schuif ik er wel een beetje mee als ik net zoals vandaag op een andere tijd train dan in mijn schema staat. Ik eet dan wel precies hetzelfde als wat in het schema staat, maar dan wissel ik een beetje met de tijdstippen.

Aangezien wij beide thuis trainen en ongeveer dezelfde stats hebben vind ik het wel interessant om je vorderingen te lezen ja! :D

Ik vind het ook juist leuk dat je het volgt natuurlijk! Ik vind het ook leuk om jouw log te volgen om dezelfde reden :).

Thuistrainen...een paradijs vind ik dat nog steeds.:D
Gewoon dagelijks lekker je ding doen in je eigen trainkamer.

Ik vind het ook heerlijk! Bevalt uitstekend. Met de tijd wil ik nog wel wat extra spullen erbij kopen. Ik woon nu nog thuis, dus heb nu geen ruimte voor een rack bijvoorbeeld. Dat komt allemaal over een aantal jaar wel, voorlopig kan ik met de spullen die ik heb alles trainen :).

Goede training; die 100 DL komt er aan. Probeer anders eens de crossgrip:
1 hand over de stang en de andere eronder. Dan glijdt de stang niet meer uit je handen. Gaat goed.:D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven