Bij deze dan mijn eerste reflectie. Na iedere meting (om de 2 weken ongeveer) zal ik zo'n reflectie posten samen met de resultaten van de meting.
VOEDING
Ik heb me zeer strikt aan het voedingsschema gehouden. Als ik in de avond naar vrienden ga weeg ik eten af en neem ik alles mee. Als ik bij mijn vriendin ga slapen weeg ik al het eten af voor die avond en het ontbijt de volgende ochtend en neem ik alles mee. Als mensen om me heen op zaterdagavond een biertje nemen, neem ik gewoon water of groene thee.
Wel schuif ik soms een beetje met de tijden als ik bijvoorbeeld iets later uit bed kom of als ik op een ander tijdstip ga trainen.
Als ik met mijn vriendin in de stad ben bijvoorbeeld en we gaan wat eten probeer ik zo goed mogelijk om iets te vinden wat op het eten in mijn schema lijkt. In plaats van 2 bruine boterhammen met 20+ kaas heb ik bijvoorbeeld een keer een bruin brood tosti met gerookte zalm en een plakje kaas genomen. Het is natuurlijk niet ideaal, maar ik wil wel gewoon soms iets leuks kunnen doen :-).
Het voedingsschema voelt verder erg fijn aan en ik hou het redelijk makkelijk vol.
KRACHTTRAINING
Ik heb de fullbodyschema's iets ingekort en aangepast. Het bevalt goed en 2 keer in de week voelt ook zeker niet als te weinig. Splitschema's liggen me echter toch beter omdat ik zelf van vrij korte trainingen hou. Ik ga het fullbody gebeuren echter wel gewoon volhouden tot september en dat gaat ook zeker lukken.
Ik heb het idee dat mijn benen nogsteeds groeien ondanks het cutten. Mijn bovenbenen krijgen steeds grotere bulten en aan de onderkant kan je zeer lichte druppels zien als ik ze span. Ik train mijn benen pas sinds januari 2009, misschien dat ze daarom gewoon nog lekker doorgroeien. De hacksquat voelt echt als een supergoede beenoefening voor mij. Voordat ik begon met mijn benen trainen waren mijn benen echt heel dun (dat zag er ook niet uit met een dikke buik haha) en mijn kuiten waren echt plat. Inmiddels is dat een heel stuk bijgetrokken. Als ik het heb over 'grote bulten' en 'druppels' moet je dat dus ook relatief zien. Voor mijn benen is het een grote vooruitgang (van plat naar dit). Andere mensen hebben zulke benen misschien al van zichzelf

.
CARDIO
Gaat prima. 40 minuten op de hometrainer hou ik makkelijk vol en tennissen vind ik gewoon zo leuk dat het niet eens als cardio voelt, dus dat is helemaal mooi. Heb 1 keer een dag geen cardio gedaan omdat mijn lichaam echt 'op' voelde en ik geloof erin dat je goed naar je lichaam moet luisteren.
RUST
Ik slaap elke nacht tussen de 7,5 en 9 uur. Dat is dus prima lijkt me.
TEVREDENHEID
Zelf zie ik al wat verandering, vooral bij mijn taille, dit komt ook naar voren in de resultaten. Verder is mijn VVM wat afgenomen volgens de metingen, maar ik denk dat dit deels door vochtverlies komt. Mijn benen groeien nog, dat zie ik vrij duidelijk en de rest lijkt ook niet echt af te nemen. Over het algemeen ben ik dus zeker tevreden en benieuwd naar de komende resultaten

.
METING
Druk op de bijlage om de resultaten te bekijken.