AndroidHealthClinic

Mid's trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Goede training; die 100 DL komt er aan. Probeer anders eens de crossgrip:
1 hand over de stang en de andere eronder. Dan glijdt de stang niet meer uit je handen. Gaat goed.:D

Dat doe ik helaas al die grip :o. Maar bij de hand die over de stang zit voel ik de stang bij -voor mij- zware gewichten toch wegglijden. Ik draag ook al handschoenen bij het deadliften. Maarja, het komt wel :).
Bedankt voor je reactie!

Oei je bent me voorbij op de deadlift, dat wordt weer knallen morgen!
Mooie training verder!

Bij de laatste reps heb ik wel het gevoel of de baar uit mn vingers wegglipt.
Maar ik gebruik wel nog gewone grip en geen handschoentjes, dus er is nog ruimte voor meer. :D

Full Body Workout 2:

Hack Squat (12-10-8-6-4)
12 x 50kg
10 x 55kg
8 x 60kg
6 x 60kg
2 x 70kg (daarna fail door loslatende grip)
10 x 50kg

One Legged Calf Raises (3 setjes per been)

45 reps
40 reps
40 reps

Bent Over Row (10-8-6-4)
10 x 40kg
8 x 40kg
6 x 40kg
4 x 45kg

Flat DB Press (12-10-8-6)
12 x 18kg
10 x 18kg
8 x 22kg
6 x 24kg

Flyes (12-10-8-6)
12 x 12kg
--
--
--
DB Shoulder Press (10-8-6-4)

10 x 12kg
8 x 12 kg
6 x 14kg
4 x 14kg

Dragonflags (3 sets rustig en gecontroleerd, met constante spanning op de buik)
5 reps
5 reps
5 reps

--------------------

Wel een redelijke training. Ik heb de hammer curls eruit gegooid en leg raises vervangen door dragonflags voor de buik op het einde. In mijn full body 1 training blijf ik wel leg raises doen, maar in full body 2 dus dragonflags. In de beginpost heb ik mijn trainingschema's ook geupdate, dus daar is het allemaal terug te vinden.
Verder maar 1 set flyes gedaan want ik kreeg daarna last van het stukje tussen borst en schouder in zegmaar aan de linkerkant. Ik ga straks ook nog tennissen, dus mede daarom heb ik uit voorzorg deze oefening niet afgemaakt.
Normaal doe ik trouwens geen krachttraining en tennis/hometrainer op 1 dag maar vandaag komt het toevallig zo uit. Misschien doe ik morgen dan wel even een keertje geen cardio om mijn lichaam wat rust te geven.
BOR gaat steeds beter qua techniek en ik kon deze keer bij elke rep van alle sets mooi mijn buik aantikken en mijn rug goed voelen.

Mooie training weer, en daarna nog tennissen is idd zwaar.
Btw dragonflags :eek: die lijken me ook erg zwaar, die wil ik nog weleens gaan doen maar hou het voolopig bij gewone crunches/situps.

Mooie training weer, en daarna nog tennissen is idd zwaar.
Btw dragonflags :eek: die lijken me ook erg zwaar, die wil ik nog weleens gaan doen maar hou het voolopig bij gewone crunches/situps.
Dragonflags zijn inderdaad zwaar, maar het werkt wel goed. Dit was de eerste keer dat ik ze deed maar ik heb vrij sterke buikspieren. Heb altijd wel sporten gedaan die ook vrij zwaar zijn voor de buik. Mijn buikspieren zijn vast mooi op 10% BF ;), zou het alleen niet weten want heb altijd 18-20% vet gehad haha, in periodes zelfs nog wel een stuk meer.

Dragonflags? Uitgevoerd als deze?

http://www.youtube.com/watch?v=PMNQuiWpUcI?

Dan is 3x5 sterk, anders vind ik het wel weinig voor de buik..

Ja uitgevoerd als op dat filmpje. Na 3x5 voel je ze behoorlijk hoor. Over een paar maanden hoop ik uiteraard op 3x10 ofzo te zitten. Dit was dus de 1e keer voor deze oefening. Het merendeel van de filmpjes op YouTube laat de benen trouwens niet zo diep zakken als in dit filmpje, ik zit ertussen in denk ik. Maar ik voer ze zeker uit zoals het merendeel van de filmpjes op YouTube. Ik zak wel bijna altijd zo diep met mijn benen als op dit filmpje.

Laatst bewerkt:
Ik ga trouwens in Full Body 1 ook maar gewoon dragonflags doen in plaats van leg raises. Dragonflags voelen effectiever en vind ik ook fijner om te doen.

Lekker kerel die dragonflags! Denk die ook eens in te lassen in men buik deze week!
Goed bezig hier.

Morgenochtend wordt mijn vet%, taille en gewicht gemeten. De resultaten post ik hier uiteraard.
Verder heb ik mijn beginpost wat aangepast, ik heb vooral meer informatie toegevoegd.

Sterke training zet je weer neer.

Ben benieuwd naar je metingen ;)

Bij deze dan mijn eerste reflectie. Na iedere meting (om de 2 weken ongeveer) zal ik zo'n reflectie posten samen met de resultaten van de meting.

VOEDING
Ik heb me zeer strikt aan het voedingsschema gehouden. Als ik in de avond naar vrienden ga weeg ik eten af en neem ik alles mee. Als ik bij mijn vriendin ga slapen weeg ik al het eten af voor die avond en het ontbijt de volgende ochtend en neem ik alles mee. Als mensen om me heen op zaterdagavond een biertje nemen, neem ik gewoon water of groene thee.
Wel schuif ik soms een beetje met de tijden als ik bijvoorbeeld iets later uit bed kom of als ik op een ander tijdstip ga trainen.
Als ik met mijn vriendin in de stad ben bijvoorbeeld en we gaan wat eten probeer ik zo goed mogelijk om iets te vinden wat op het eten in mijn schema lijkt. In plaats van 2 bruine boterhammen met 20+ kaas heb ik bijvoorbeeld een keer een bruin brood tosti met gerookte zalm en een plakje kaas genomen. Het is natuurlijk niet ideaal, maar ik wil wel gewoon soms iets leuks kunnen doen :-).
Het voedingsschema voelt verder erg fijn aan en ik hou het redelijk makkelijk vol.

KRACHTTRAINING
Ik heb de fullbodyschema's iets ingekort en aangepast. Het bevalt goed en 2 keer in de week voelt ook zeker niet als te weinig. Splitschema's liggen me echter toch beter omdat ik zelf van vrij korte trainingen hou. Ik ga het fullbody gebeuren echter wel gewoon volhouden tot september en dat gaat ook zeker lukken.
Ik heb het idee dat mijn benen nogsteeds groeien ondanks het cutten. Mijn bovenbenen krijgen steeds grotere bulten en aan de onderkant kan je zeer lichte druppels zien als ik ze span. Ik train mijn benen pas sinds januari 2009, misschien dat ze daarom gewoon nog lekker doorgroeien. De hacksquat voelt echt als een supergoede beenoefening voor mij. Voordat ik begon met mijn benen trainen waren mijn benen echt heel dun (dat zag er ook niet uit met een dikke buik haha) en mijn kuiten waren echt plat. Inmiddels is dat een heel stuk bijgetrokken. Als ik het heb over 'grote bulten' en 'druppels' moet je dat dus ook relatief zien. Voor mijn benen is het een grote vooruitgang (van plat naar dit). Andere mensen hebben zulke benen misschien al van zichzelf :).

CARDIO
Gaat prima. 40 minuten op de hometrainer hou ik makkelijk vol en tennissen vind ik gewoon zo leuk dat het niet eens als cardio voelt, dus dat is helemaal mooi. Heb 1 keer een dag geen cardio gedaan omdat mijn lichaam echt 'op' voelde en ik geloof erin dat je goed naar je lichaam moet luisteren.

RUST
Ik slaap elke nacht tussen de 7,5 en 9 uur. Dat is dus prima lijkt me.

TEVREDENHEID
Zelf zie ik al wat verandering, vooral bij mijn taille, dit komt ook naar voren in de resultaten. Verder is mijn VVM wat afgenomen volgens de metingen, maar ik denk dat dit deels door vochtverlies komt. Mijn benen groeien nog, dat zie ik vrij duidelijk en de rest lijkt ook niet echt af te nemen. Over het algemeen ben ik dus zeker tevreden en benieuwd naar de komende resultaten :).

METING
Druk op de bijlage om de resultaten te bekijken.

Meting310309.jpg

Leuke reflectie ;) Zo te zien niets dan goed nieuws en motivatie nog steeds.
Resultaten gaan ook goed

:thumbs:

Leuk om te lezen idd.
Ik vind persoonlijk die 2,5 cm van je taille af al een mooie prestatie Mid!

Ik ben zelf ook wel tevreden over de eerste weken.
Ik ga na iedere meting zo'n reflectie schrijven, mooi dat het leuk is om te lezen! :) Bedankt voor het compliment.

Morgenavond ga ik weer krachttraining doen (Full Body 1). Vandaag lekker getennist, heerlijk in dit weer!

Ok, vanavond wordt cardio want ik slaap overwachts bij mijn vriendin (komt gewoon zo uit). Ik ga dus even 40 min. op haar hometrainer.

Full Body 1 wordt morgenochtend.
Full Body 2 wordt zaterdagmiddag.

Full Body 1:

Deadlift (10-8-6-4-2)
10 x 50kg
8 x 60kg
6 x 70kg
4 x 80kg
2 x 90kg

Barbell Shrugs (12-10-8-6)
12 x 50kg
10 x 60kg
8 x 65kg
6 x 70kg

Military Press (10-8-6-4)
10 x 30kg
8 x 32kg
6 x 35kg
4 x 40kg

Incline DB Press (12-10-8-6)
12 x 18kg
10 x 18kg
8 x 20kg
6 x 20kg

Barbell Bicep Curl (12-10-8-6)
12 x 25kg
10 x 25kg
8 x 27kg
6 x 27kg

Two Handed Dumbbell Tricep Extension(12-10-8-6)
12 x 18kg
10 x 23kg
8 x 28kg
6 x 30kg

Dragonflags (3 sets)
5 reps
5 reps
4 reps

------------

De training ging wel ok. Ik wilde vandaag eigenlijk voor de 1x100kg deadlift gaan, maar bij 90kg was mijn grip al vrij zwak, dus maar niet geprobeerd. Volgende week misschien.
De MP gaat lekker vooruit, die 40kg voelde zelfs nog wel als goed te doen. Volgende week dus misschien naar de 42kg proberen.
Barbell bicepcurl blijf ik erg zwaar vinden, die gaat ook niet echt vooruit. Ik kan wel 35kg pakken bijvoorbeeld, maar dan ga ik met mijn rug zwaaien en dat is niet goed natuurlijk, dan maar een lager gewicht.
Over het algemeen tevreden over vandaag :).

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven