Ceska
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 323
- Lengte
- 1m72
- Massa
- 68kg
- Vetpercentage
- 25%
hij staat ook in de vrouwensectie, maar gezien lang niet alle mannen daar komen en jullie vaak het meeste weten heb ik toestemming hem ook hier te plaatsen!
Ok vooral voor mezelf en misschien ook voor jullie wil ik een logje gaan bijhouden. Ik zal proberen zoveel mogelijk up to date te houden, maar met mijn werk heb ik niet altijd evenveel tijd.
Ik ben begonnen met keto dieet, om de cut even een boost te geven.
Ik heb verschillende eetschema's voor mezelf gemaakt om een beetje variatie te hebben in mijn voeding. Er van uit gaande dat ik elke dag 65% vet 30% ew en 5% kh binnen krijg.
Het is een hoop puzzelen geweest, want het is moeilijk om hoog in vet te zitten maar tegerlijkertijd ook er op te letten dat je niet te hoog gaat zitten in de kcals.
even een opsomming van mijn gegevens;
lengte; 171 cm
gewicht; 70 kg (vandaag gewogen op de sportschool)
vet %; ik baal ervan dat ik hem niet weet, ik ga uit van zo'n 27%
ik zal van de week een meetlint kopen om in ieder geval de cm bij te houden, en hopelijk als ik weer in Nederland ben even een vetmeter aanschaffen (als iemand tips heeft waar een goedkope te bestellen let me know).
uitgerekend er van uit gaande 65% vet 30% ew en 5% kh;
bmr: 538
bmr + activity: 2148
target bmr with diet: 1718
ideaal per dag te eten;
vet 1117 kcals (124gr)
ew 515 kcals (128gr)
kh 8,5 kcals (21gr)
Ik moet dus proberen om rond die 1700 kcals te gaan eten en het is heel lang gepuzzel want wil je aan 65% vet komen zit je vaak al hoger in de kcals. Ik heb meerdere variaten schema's die ik bijvoeg. zit tussen de 1500-2100 kcals gemm. Als ik train zal ik wat hoger zitten en als niet probeer ik bij die 1700 kcals te blijven.
De schema's zijn voor mij een richtpunt. Als ik er van af wijk reken ik voor de maaltijd uit wat ik me kan veroorloven en wat niet, zodat het het als ik het uiteindelijk optel wel op een goede verhouding zit. Ik kom alleen qua grammen en kcals wel hoger uit dan wat ik uitgerekend heb. Maar het totaal plaatje qua kcals en % verhouding komt wel weer overeen.
Overgens zit er een fout in het excel bestand geloof ik, want bij mn 1e maaltijd komt er steeds melk, en post workout blijft er steeds creatine staan, maar beiden zijn whey shakes. zelfde geldt voor kwark die ergens er in staat die neem ik ook niet [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Mijn doel vet verlies, strakker in mn vel, meer kracht en spieropbouw. Ik ga nu voor 20% vet% en daarna ga ik verder kijken.
Na 2 dagen keto.. ik voel me nog goed, ben niet moeier dan normaal, heb lekker kunnen trainen. Toch merk ik al wel dat vocht niet meer zoveel wordt vastgehouden in mijn lichaam, ik weet niet of meerdere ervaring hebben, maar vandaag merkte ik dat ik geloof ik elke liter water die ik dronk er niet veel later weer uitkwam. Veel plassen. Drink gemm. 3/4 liter water per dag. Ik denk dat die er ook weer uit zijn gekomen [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Training gisteren;
warmingup 15 min.
kracht training benen en buik (ruim 45 min)
squatten 4x15x10kg
stiffed legg deadlift 4x10x10kg
lunges 4x10 ieder been
legg press 4x10x50kg
leg extension 4x10x10kg
leg curl 4x10x10kg
daarna nog verschillende buikspier oefeningen voor onder en bovenbuik.
gevolgd door 40 min cardio (70% van max hartslag).
Vandaag;
warming up 10 min.
kracht training schouders, triceps en buik (ong 1 uur).
militairy press 4x10x10kg
barbell upright row 4x12x10kg
dumbbell shoulder press 4x15 5kg per dumbbell
dumbbell lateral raise 4x15 5kg per dumbbell
tricep kickbacks 4x15 5kg
sitting tricep dubbell extension 4x15 8kg
buikspieren boven onder en zij.
gevolgd door 30 min cardio (70% van max harstlag).
Morgen wil ik mn biceps en borst doen eventueel nog rug erbij?
Ik weet niet zo goed waar ik mn rug bij moet voegen. Opzich zitten er al oefeningen tussen de rest waarbij je ook je rug traint.
train gemmideld 3 keer per week (als het kan meer) het ligt een beetje aan mijn werk en rooster. Train niet op aste dagen maar hoe het mij uitkomt ivm werk. Ook tijden qua trainen zijn niet echt vast bij mij. de ene keer in de ochtend dan middag.
De tijden in het voedingsschema kloppen ook niet ik verdeel het over de dag vanaf t moment dat ik op sta tot slapen gaan.
bijgevoegd;
3 eetschema's en 1 foto van hoe ik er nu bij sta.
alle tips, truc, op-aan merkingen zijn echt van harte welkom.
Vooral qua voeding en eventueel tips voor t trainen zie ik graag [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Ok vooral voor mezelf en misschien ook voor jullie wil ik een logje gaan bijhouden. Ik zal proberen zoveel mogelijk up to date te houden, maar met mijn werk heb ik niet altijd evenveel tijd.
Ik ben begonnen met keto dieet, om de cut even een boost te geven.
Ik heb verschillende eetschema's voor mezelf gemaakt om een beetje variatie te hebben in mijn voeding. Er van uit gaande dat ik elke dag 65% vet 30% ew en 5% kh binnen krijg.
Het is een hoop puzzelen geweest, want het is moeilijk om hoog in vet te zitten maar tegerlijkertijd ook er op te letten dat je niet te hoog gaat zitten in de kcals.
even een opsomming van mijn gegevens;
lengte; 171 cm
gewicht; 70 kg (vandaag gewogen op de sportschool)
vet %; ik baal ervan dat ik hem niet weet, ik ga uit van zo'n 27%
ik zal van de week een meetlint kopen om in ieder geval de cm bij te houden, en hopelijk als ik weer in Nederland ben even een vetmeter aanschaffen (als iemand tips heeft waar een goedkope te bestellen let me know).
uitgerekend er van uit gaande 65% vet 30% ew en 5% kh;
bmr: 538
bmr + activity: 2148
target bmr with diet: 1718
ideaal per dag te eten;
vet 1117 kcals (124gr)
ew 515 kcals (128gr)
kh 8,5 kcals (21gr)
Ik moet dus proberen om rond die 1700 kcals te gaan eten en het is heel lang gepuzzel want wil je aan 65% vet komen zit je vaak al hoger in de kcals. Ik heb meerdere variaten schema's die ik bijvoeg. zit tussen de 1500-2100 kcals gemm. Als ik train zal ik wat hoger zitten en als niet probeer ik bij die 1700 kcals te blijven.
De schema's zijn voor mij een richtpunt. Als ik er van af wijk reken ik voor de maaltijd uit wat ik me kan veroorloven en wat niet, zodat het het als ik het uiteindelijk optel wel op een goede verhouding zit. Ik kom alleen qua grammen en kcals wel hoger uit dan wat ik uitgerekend heb. Maar het totaal plaatje qua kcals en % verhouding komt wel weer overeen.
Overgens zit er een fout in het excel bestand geloof ik, want bij mn 1e maaltijd komt er steeds melk, en post workout blijft er steeds creatine staan, maar beiden zijn whey shakes. zelfde geldt voor kwark die ergens er in staat die neem ik ook niet [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Mijn doel vet verlies, strakker in mn vel, meer kracht en spieropbouw. Ik ga nu voor 20% vet% en daarna ga ik verder kijken.
Na 2 dagen keto.. ik voel me nog goed, ben niet moeier dan normaal, heb lekker kunnen trainen. Toch merk ik al wel dat vocht niet meer zoveel wordt vastgehouden in mijn lichaam, ik weet niet of meerdere ervaring hebben, maar vandaag merkte ik dat ik geloof ik elke liter water die ik dronk er niet veel later weer uitkwam. Veel plassen. Drink gemm. 3/4 liter water per dag. Ik denk dat die er ook weer uit zijn gekomen [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Training gisteren;
warmingup 15 min.
kracht training benen en buik (ruim 45 min)
squatten 4x15x10kg
stiffed legg deadlift 4x10x10kg
lunges 4x10 ieder been
legg press 4x10x50kg
leg extension 4x10x10kg
leg curl 4x10x10kg
daarna nog verschillende buikspier oefeningen voor onder en bovenbuik.
gevolgd door 40 min cardio (70% van max hartslag).
Vandaag;
warming up 10 min.
kracht training schouders, triceps en buik (ong 1 uur).
militairy press 4x10x10kg
barbell upright row 4x12x10kg
dumbbell shoulder press 4x15 5kg per dumbbell
dumbbell lateral raise 4x15 5kg per dumbbell
tricep kickbacks 4x15 5kg
sitting tricep dubbell extension 4x15 8kg
buikspieren boven onder en zij.
gevolgd door 30 min cardio (70% van max harstlag).
Morgen wil ik mn biceps en borst doen eventueel nog rug erbij?
Ik weet niet zo goed waar ik mn rug bij moet voegen. Opzich zitten er al oefeningen tussen de rest waarbij je ook je rug traint.
train gemmideld 3 keer per week (als het kan meer) het ligt een beetje aan mijn werk en rooster. Train niet op aste dagen maar hoe het mij uitkomt ivm werk. Ook tijden qua trainen zijn niet echt vast bij mij. de ene keer in de ochtend dan middag.
De tijden in het voedingsschema kloppen ook niet ik verdeel het over de dag vanaf t moment dat ik op sta tot slapen gaan.
bijgevoegd;
3 eetschema's en 1 foto van hoe ik er nu bij sta.
alle tips, truc, op-aan merkingen zijn echt van harte welkom.
Vooral qua voeding en eventueel tips voor t trainen zie ik graag [Afbeelding niet meer beschikbaar]