Fitness Seller

Mijn motivatie

kiki84

Advanced Bodybuilder
Waardering
11
Ik ga binnenkort beginnen met een serieus fitnessprogramma, omdat ik mij gewoonweg beter in mijn vel wil voelen! Niet dat ik me momenteel slecht voel ofzo, maar het mag altijd beter;)
Ik ben momenteel bezig met het opstellen van een uitgebalanceerd eetschema alsook trainingsschema. Binnenkort zal ik hier mijn bevindingen posten en eventueel 'kenners' om raad vragen!

Succes allemaal en tot de volgende!
Greetz

• Topic Starter Topic Starter
Doelstellingen

Dankjewel! Ik begin er binnenkort pas mee, ben nu bezig met alles te 'plannen'

Mijn doelstellingen zijn de volgende:

1) buikspieren zichtbaar krijgen: ik ben niet echt dik (73 kg voor 1.78m, maar er zit, zoals bij zovelen, een vervelend vetlaagje rondom mijn buikspieren)
2) ik zou graag stevigere armspieren willen, goed ontwikkelde borstspieren en als het kan ook wat breder worden
3) conclusie: ik zou graag de V-vorm bekomen (ook al weet ik dat men momenteel vaak van een X spreekt)

Zijn dit realistische doelstellingen? Want als je logisch nadenkt mag je niet teveel eten als je een 'wasbord' wil, maar langs de andere kant moet je dan wel weer voldoende eten om mijn tweede doelstelling te realiseren!:eek:

PS: Ik heb berekend dat mijn BMR 1828,6 kcal bedraagt, wat ik eerder weinig vind. Moet ik in mijn eetschema's nu streven naar meer of minder kcal?

Hopelijk kan iemand me hierbij verder helpen!

Greetz!

Die bmr berekening is volgens mij berekent zonder rekening te houden met activiteiten, als je in een coma zou liggen zou je dus ongeveer zoveel energie verbruiken. Als je 73kg bij 1.78 weegt zou ik eerst gewoon goed wat spiermassa gaan aanzetten (zeker de benen niet vergeten, anders krijg je dr later spijt van), proberen zo 'schoon' mogelijk te eten om je vet percentage te behouden of zelfs te verlagen. Als je eenmaal een mooi aantal kg's spiermassa hebt aangezet kan je er wel over denken wat vet te gaan verliezen, dit zal dan wss ook een stuk makkelijker gaan.

Maargoed tegen die tijd denk je er mss heel anders over, toen ik vorige zomer begon had ik ongeveer hetzelfde begin en dezelfde doelen, maar nu heb ik gewoon schijt aan een wasbordje:D...

ik zou me inderdaad eerst druk maken om het breder worden, een mooi droog frame met abs moet je eerst bouwen.

persoonlijk zou ik me het komende jaar niet druk maken om het wasbordje.. vreten en hard trainen.

Moet ik mijn buikspieren dan helemaal niet trainen? of slechts 2x per week ofzo?

En als ik nu echt heel veel eet en keihard train, ga ik dan op termijn nog een wasbordje kunnen krijgen?

Greetz!

kiki84 zei:
Moet ik mijn buikspieren dan helemaal niet trainen? of slechts 2x per week ofzo?

En als ik nu echt heel veel eet en keihard train, ga ik dan op termijn nog een wasbordje kunnen krijgen?

Greetz!

Je kan wel wat buik trainen natuurlijk maar die wordt ook al mee gepakt met veel oefeningen, dus of het echt een significant verschil zal gaan maken... In principe heeft zo'n beetje iedereen een wasbordje, dr zit alleen bij velen een speklaagje over:D. Dat is dan ook zo weg te dieten maar nu eerst maar eens wat spiermassa opbouwen!

Ok, bedankt AlexT voor de reactie! Ik begin er binnenkort mee en hou jullie zeker op de hoogte!

Sinlath zei:
ik zou me inderdaad eerst druk maken om het breder worden, een mooi droog frame met abs moet je eerst bouwen.

persoonlijk zou ik me het komende jaar niet druk maken om het wasbordje.. vreten en hard trainen.

goed advies wasbord komt wel.

Terug
Naar boven