MuscleMeat

Mijn trainingslog!

Bezoekers in dit topic

flinke jongen Nose, doe zo verder :p
 
Kijk je moet er wel om vragen, maar dan komen de reacties ook! :D
 
Zo vandaag mijn laatste 15 rep training! Het is allemaal best zwaar moet ik toegeven, ik heb dus blijkbaar weinig duurkracht in mijn spiertjes! Ik hoe denk ik in elk volgend schema die 2x15 twee weken er gewoon in! (ipv wat er op de site van HST gezegd wordt dat je dat alleen de eerste keer hoeft te doen, wat denk jij hiervan Daxie?).

* Squatten 80kg
* Leg curl 60kg
* Bench press 50kg
* Dippen 75kg
* Chinnen 70kg
* Bend over row 45kg
* Bend over side raise 12kg
* Military press 20kg
* triceps press met dumbbell 20kg
* Biceps barbbell curl 20kg
* Standing calve raise 142kg

Alles ging eigenlijk prima, behalve weer het chinnen. Heb mijn setjes wel afgemaakt maar toch. Moet wel zeggen dat ik niet elke training dezelfde volgorde doe en vandaag chinnen 1 van de laatste oefeningen was, dus dat scheeld ook wel. :D
Heb me vandaag ook even gewogen na de training en ik weeg nu 89,5kg (ipv startgewicht 2 weken geleden van 87,5), heb met mijn eten niet heel strikt gedaan dus ik denk dat 50% spier is en 50% vet. Maar toch lekker! Heb met mezelf afgesproken dat ik pas ga cutten in januari 2007, dus op naar die 100kg! :P

Wat zal ik dan doen met de twee lichaamsgewicht oefeningen? Ik ga daarbij uit van mijn begin gewicht van 87,5kg...zal ik daar gewoon van uit blijven gaan? Dan verzwaar ik dus eigenlijk meer dan in mijn schema staat (2,5kg maar maar toch) :)
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf steek ze er ook steeds in, ik vind ze een mooie opbouw en heb ze zelf nodig voor mijn gewrichten.

Succes er mee!
 
daxie zei:
Ikzelf steek ze er ook steeds in, ik vind ze een mooie opbouw en heb ze zelf nodig voor mijn gewrichten.

Succes er mee!
Het is zowiezo een uitdaging en ik heb zeker niet het idee dat het tenkoste gaat van de groei, integendeel! Al denk ik wel dat de meeste groei in de komende 5 weken gaat plaatsvinden! :thumb:
 
Zo mijn eerste 10rep training achter de rug...ik moet gebruik maken van de zig zag methode, dus de meeste oefeningen hebben hetzelfde gewicht als mijn laatste training met 15 reps en 3 oefeningen zijn iets lichter (anders kan ik de juiste stappen niet nemen in mijn gym, helaas).
Alle oefeningen 2 sets van 10herh dus.

* Squatten 80kg
* Leg curl 60kg
* Bench press 50kg
* Dippen 75kg
* Chinnen 70kg
* Bend over row 45kg
* Bend over side raise 12kg
* Military press 17,5kg
* triceps press met dumbbell 18kg
* Biceps barbbell curl 17,5kg
* Standing calve raise 133kg

Volgende training is alles alweer zwaarder dan de laatste 15 rep training behalve op de laatste 4 oefeningen. Voelde weer lekker aan! Op naar de volgende training! :thumb:
 
Zo 10rep training nummer twee werd woensdag afgewerkt:

* Squatten 82,5kg
* Leg curl 62,5kg
* Bench press 52,5kg
* Dippen 77,5kg
* Chinnen 72,5kg
* Bend over row 47,5kg
* Bend over side raise 12kg
* Military press 20kg
* triceps press met dumbbell 20kg
* Biceps barbbell curl 20kg
* Standing calve raise 142kg

Volgende training (morgen), zullen alle gewichten zwaarder zijn dan bij de 15 rep trainingen. Gaat erg lekker moet ik zeggen. Ik merk dat mijn borst veel voller is dan 4 weken geleden ook mijn rug is wijder!
Ik hou jullie op de hoogte mensen! (ik zie dat het gelezen wordt! ;) )
 
10 rep training nummer 3. Beginnen al een beetje leuke gewichten te worden. :o

* Squatten 85kg
* Leg curl 65kg
* Bench press 55kg
* Dippen 80kg
* Chinnen 75kg
* Bend over row 50kg
* Bend over side raise 14kg
* Military press 22,5kg
* triceps press met dumbbell 22kg
* Biceps barbbell curl 22,5kg
* Standing calve raise 151kg
 
Gisteren weer getraind:

* Squatten 85kg
* Leg curl 67,5kg
* Bench press 57,5kg
* Dippen 82,5kg
* Chinnen 77,5kg
* Bend over row 52,5kg
* Bend over side raise 14kg
* Military press 22,5kg
* triceps press met dumbbell 22kg
* Biceps barbbell curl 22,5kg
* Standing calve raise 151kg

Ik doe nu dus in de 15rep weken en de 10rep weken 2 setjes van elke oefening. Moet ik dat nu bij de 5 rep trainingen ook doen, of moet ik dan 3 setjes doen? Is me niet helemaal duidelijk! :o

Bijna 300 lezers van mijn log! :woot:
 
Bij de 5s 3 sets vind ik best... Wel doordoen, want neemt wat meer tijd in beslag...
 
daxie zei:
Bij de 5s 3 sets vind ik best... Wel doordoen, want neemt wat meer tijd in beslag...
Ja vind je het het beste om te doen? Of maakt het niet zo uit 2 of 3 sets? ;)
 
Doe maar 3 sets - leeghanger :p

Kijk gewoon wat voor jou het beste is, ik zou drie sets doen, bij de laatste wo's zal die derde set waarschijnlijk al zeeer dicht bij failure zijn.
 
daxie zei:
Doe maar 3 sets - leeghanger :p

Kijk gewoon wat voor jou het beste is, ik zou drie sets doen, bij de laatste wo's zal die derde set waarschijnlijk al zeeer dicht bij failure zijn.
Ehm ik lach graag met je mee, maareh leeghanger? ???
 
ik denk dat je wel voor 4 setjes minimaal kunt gaan. Ik ga ervan uit dat je gewichten stijgen als je lager gaat in reps. (bijv tussen de 60-80% 1RM bij 5 x 4) Dan heb je, om weer klaar te zijn voor het volgende setje, meer tijd nodig.

Maar dan zul je wel je oefeningen moeten gaan verdelen over de dagen.

overigens zie ik maar 1 oefening die direct effect kan hebben op je strekgordel, de squat. Ook al is dit een zeer goede oefening, ook dit motorpatroon wil je niet te vaak gebruiken! Meer variatie en oefening voor je strekgordel lijkt me op z'n plek:D De squat kent zoveel varianten! (en aanverwanten als goodmornings en lunges)
 
builderB zei:
ik denk dat je wel voor 4 setjes minimaal kunt gaan. Ik ga ervan uit dat je gewichten stijgen als je lager gaat in reps. (bijv tussen de 60-80% 1RM bij 5 x 4) Dan heb je, om weer klaar te zijn voor het volgende setje, meer tijd nodig.

Maar dan zul je wel je oefeningen moeten gaan verdelen over de dagen.

overigens zie ik maar 1 oefening die direct effect kan hebben op je strekgordel, de squat. Ook al is dit een zeer goede oefening, ook dit motorpatroon wil je niet te vaak gebruiken! Meer variatie en oefening voor je strekgordel lijkt me op z'n plek:D De squat kent zoveel varianten! (en aanverwanten als goodmornings en lunges)
Thx voor je reactie builder, maareh je hebt gelezen dat ik HST doe momenteel he? Dus langere rust tussen trainingen en oefeningen en zo gaat niet he? In mijn volgende 8 weken schema komt de deadlift er weer in en ga ik fullsquats doen, ik probeer idd zoveel mogelijk te varieren. De 5rep setjes bij HST training gaan eerder richting de 90% van je 1RM btw. ;)

Maar het principe van de HST schema's is dus dat je 8 weken lang de mechanische load opbouwt en dus niet van je trainingsschema afwijkt. :)
 
@Builder:
IK zelf hield ook gewoon elke cyclus een bepaald oefeningenpatroon aan en hij heeft re gewoon BOR-etjes bij zitten, dus zit wel snor, imho.
4 sets is echt veel te gek voor een HST-cyclus, imho. Ik draaide gewoon op 1 set per oefening zelfs en dat werkte voor mij prima. Ik gebruikte puur het gewicht om de load telkens te verhogen.
Het is juist de bedoeling dat hij in die drie workouts telkens alles pakt. Anders moet hij ineens 6 keer in de week gaan trainen, als hij de boel wil verdelen en ik had niet de indruk dat hij daar de tijd voor gaat uittrekken, aangezien hij al van een HIT-schema komt als ik het goed heb ;)
 
uncLez zei:
@Builder:
IK zelf hield ook gewoon elke cyclus een bepaald oefeningenpatroon aan en hij heeft re gewoon BOR-etjes bij zitten, dus zit wel snor, imho.
4 sets is echt veel te gek voor een HST-cyclus, imho. Ik draaide gewoon op 1 set per oefening zelfs en dat werkte voor mij prima. Ik gebruikte puur het gewicht om de load telkens te verhogen.
Het is juist de bedoeling dat hij in die drie workouts telkens alles pakt. Anders moet hij ineens 6 keer in de week gaan trainen, als hij de boel wil verdelen en ik had niet de indruk dat hij daar de tijd voor gaat uittrekken, aangezien hij al van een HIT-schema komt als ik het goed heb ;)
Precies, thx voor de uitleg Unclez. Met HIT trainde ik 3x per twee weken, dus 3x per week is wel weer wennen, nou ja was weer wennen, is nu weer veel te lekker om vaker te trainen! :thumb:
Die twee setjes vind ik wel het minimum trouwens maar dat komt denk ik omdat ik 1 set tot failure gewend ben en twee setjes niet tot failure vaak een eitje is dan. Al begin ik nu wel met chinnen en dippen een beetje problemen te krijgen aangezien ik om het gewicht in te stellen uit blijf gaan van 87,5kg lichaamsgewicht en ik inmiddels de 90kg gepasseerd ben! :P
 
Mjah, dat je die twee setjes het minimum is, is alleen omdat je hoofd dat vindt. Je lichaam is iets anders...

Mijn ervaring is, dat als je daadwerkelijk naar je RM's toe werkt op de 6e wo's, je dan zeker de tweede week vol aan de bak moet om je trainingen eruit te knallen...
En dat je de eerste trainingen niet tot het naadje gaat MOET juist zo zijn...
Probeer in dat geval iets meer te focussen op vorm, tragere excentrische fasen, etc... Als je van alles straks 3 setjes op je 5 RM eruit knalt met korte rust, dan is het stomweg je 5RM niet, imho ;)
 
uncLez zei:
Mjah, dat je die twee setjes het minimum is, is alleen omdat je hoofd dat vindt. Je lichaam is iets anders...

Mijn ervaring is, dat als je daadwerkelijk naar je RM's toe werkt op de 6e wo's, je dan zeker de tweede week vol aan de bak moet om je trainingen eruit te knallen...
En dat je de eerste trainingen niet tot het naadje gaat MOET juist zo zijn...
Probeer in dat geval iets meer te focussen op vorm, tragere excentrische fasen, etc... Als je van alles straks 3 setjes op je 5 RM eruit knalt met korte rust, dan is het stomweg je 5RM niet, imho ;)
Heb je wel gelijk in idd en als ik eerlijk ben, als ik naar mijn schema kijk en naar mijn max 5rm ga ik daar ook nooit 3 setjes van trekken! :P Ik ben voor de 5rep max uitgegaan van 90% van mijn 1 rm, dus twee sets zullen wel meer dan genoeg zijn! :P
Vocussen op vorm en zo doe ik al (lekker langzaam exentrisch vind ik zowiezo al heerlijk en dan normale snelheid concentrisch), maar bedankt voor de tips! :thumb:
 
Ik wou het hem zelf laten ontdekken, maar inderdaad, die laatste week is die derde set van 5 er eigenlijk vaak al te veel aan.

Persoonlijk durf ik in die laatste week de vorm wel te verwaarlozen ten voordele van wat extra load...

In de week erna daarentegen ga ik mij meer concentreren op de excentrische fase en partial reps, waarbij ik load verhoog, maar vorm wel in de gaten hou.
 
Back
Naar boven