Fitness Seller

Mijn trainingslog!

Bezoekers in dit topic

Tsja zo kwam het uit toen ik mijn schema berekend had mensen. Wordt in mijn volgende schema wel anders. Eerste schema van een trainingsvorm kom je altijd weer dingen tegen die je de volgende keer anders zou doen he? Ik zal de volgende keer de stappen groter maken en de eerste 15rep trainingen lager beginnen. :)
Iemand nog meer tips? Ik heb mijn einddoelen van een aantal oefeningen al omhooggeschroefd voor mijn laatste 5 rep training dus. ;)

Oh btw, squat is wel netjes, maar is wel in de smith helaas. Mijn gym heeft geen squat rek. :(
 
SQ en DL beiden 3 x in de week is echt te veel van het goede, imho...
Wat ik deed was 2 keer Stifflegged Deadlifts 1 keer in de week gewone deadlifts draaien.
En zelfs toen heb ik mijn rug nog geblesseerd tijdens de cyclus. Dat kwam echter vermoedelijk ook doordat mijn deadlift vorm niet super was.
Je moet het uiteraard zelf proberen, maar imho is het te veel van het goede.

Pak eens incline benches of incline db presses ipv eeuwig de vlakke bench. Zul je zien dat je hard vooruit knalt op de bench.
En doe in ieder geval de military press VOOR de bent over side raises...
Verder moet je een sproberen de calf raises te doen met een 2 seconden pauze onderin de beweging.
Dus je zakt in, pauzeert 2 seconden en drukt dan uit. Dan dissipeer je elastische energie uit je achilles en gebruik je de spier meer. Ik moest van vol blok terug naar half blok toen ik dat ging doen...
 
uncLez zei:
SQ en DL beiden 3 x in de week is echt te veel van het goede, imho...
Wat ik deed was 2 keer Stifflegged Deadlifts 1 keer in de week gewone deadlifts draaien.
En zelfs toen heb ik mijn rug nog geblesseerd tijdens de cyclus. Dat kwam echter vermoedelijk ook doordat mijn deadlift vorm niet super was.
Je moet het uiteraard zelf proberen, maar imho is het te veel van het goede.

Pak eens incline benches of incline dumbbell presses ipv eeuwig de vlakke bench. Zul je zien dat je hard vooruit knalt op de bench.
En doe in ieder geval de military press VOOR de bent over side raises...
Verder moet je een sproberen de calf raises te doen met een 2 seconden pauze onderin de beweging.
Dus je zakt in, pauzeert 2 seconden en drukt dan uit. Dan dissipeer je elastische energie uit je achilles en gebruik je de spier meer. Ik moest van vol blok terug naar half blok toen ik dat ging doen...

Kijk dat zijn tips waar ik wat aan heb! Squat en deadlift draai ik erg makkelijk samen aangezien benen en rug mijn sterkste spiergroepen zijn. Tijdens mijn HIT schema's draaide ik op het laatst ook squat en stifflegged deads in 1 schema, nooit ergens last van gehad (en HIT vond ik een grotere aanslag op mijn lijf dan HST). Dus die twee kan ik prima aan samen, maar bedankt voor de waarschuwing.
Waarom moet military press voor bend over side raise trouwens?
Borst zal ik wel incline gaan pakken, met dumbbells dan denk ik (al gaan die maar tot 30kg hier op mijn gym), hoever moet ik het bankje dan omhoog zetten? ongeveer 45graden? Of meer/minder?
Van die kuiten is een goede tip, is wat voor het schema daarna aangezien mijn volgende schema wel compleet is zo en ik geen zin heb om meer dan 12 oefeningen te doen.

Maareh nogmaals bedankt!
 
TheNose zei:
Kijk dat zijn tips waar ik wat aan heb! Squat en deadlift draai ik erg makkelijk samen aangezien benen en rug mijn sterkste spiergroepen zijn. Tijdens mijn HIT schema's draaide ik op het laatst ook squat en stifflegged deads in 1 schema, nooit ergens last van gehad (en HIT vond ik een grotere aanslag op mijn lijf dan HST). Dus die twee kan ik prima aan samen, maar bedankt voor de waarschuwing.
Waarom moet military press voor bend over side raise trouwens?
Borst zal ik wel incline gaan pakken, met dumbbells dan denk ik (al gaan die maar tot 30kg hier op mijn gym), hoever moet ik het bankje dan omhoog zetten? ongeveer 45graden? Of meer/minder?
Van die kuiten is een goede tip, is wat voor het schema daarna aangezien mijn volgende schema wel compleet is zo en ik geen zin heb om meer dan 12 oefeningen te doen.

Maareh nogmaals bedankt!

Zoals ik al zei, je moet het zelf uitproberen. Ik (en dan met name mijn rug) trok 3 x per week zwaar deadliften en squatten niet. Toch waren dit altijd mijn sterkste groepen ook...
MP eerst, omdat je in principe de compound altijd voor de isolatie-oefening doet. Je wil een murw gebeukte rear delt niet je MP negatief laten beinvloeden.
Bij incline db presses varieer ik zelf meestal tussen 30 en 45 graden ongeveer. 30 kg zal je waarschijnlijk snel overheen knallen, maar misschien red je het er wel een cyclus mee, als ik je bench bekijk. Het zal er om hangen...

Mijn kuiten zijn uitermate onderontwikkeld, dus ik zou ze zelf nooit weglaten uit een cyclus, maar ook dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur en ontwikkeling.
 
Zo 5 rep training nummer 2:

* Squatten 92,5kg
* Leg curl 72,5kg
* Bench press 62,5kg
* Dippen 87,5kg
* Chinnen 82,5kg
* Bend over row 57,5kg
* Bend over side raise 16kg
* Military press 27,5kg
* triceps press met dumbbell 26kg
* Biceps barbbell curl 27,5kg
* Standing calve raise 163,5kg

Een aantal oefeningen gaan erg makkelijk (vreemd want heb ze toch echt op 90% van mijn 1Rm berekend, blijkbaar ben ik al aardig vooruit gegaan? ??? ). Ik ga dus voor mijn volgende vier trainingen mijn stappen voor een aantal oefeningen vergroten. Eigenlijk alle oefeningen behalve bench, chinnen, bend over side raise. Eens kijken of het dan weer zwaar genoeg wordt, vandaag was ik binnen 40minuten klaar namelijk. :D
 
ziet er goed krachtig uit
 
Damn wat een k*tdag vandaag! Vanmorgen met spoed naar het ziekenhuis omdat mijn schoonvader een gebarsten aneurysma had (gesprongen vaatwand van zijn grote buikslagader), ligt nu zeer kritiek in het ziekenhuis. Vanmiddag gaf je geen cent voor hem al was het al heel goed dat hij door de operatie is gekomen. Vanavond was hij echter al bij kennis en konden we met hem communiceren, hij snapte alles en kon zelfs al een beetje lachen. Praten gaat niet doordat hij nog deels aan de beademing ligt.

K*t gegeten vandaag dus maar dat boeit niet. Zal wel een brute training worden morgen, even alle agressie eruit! :D

Zo dat moest ik even kwijt.
 
Zo vandaag geen training, is weer hele dag in het ziekenhuis hangen, morgen weer knallen, mijn vriendin trekt het nu uiteraard niet als ik ga trainen.
 
succes kerel
 
Thx mannen...morgen weer even trainen denk ik, kan het wel gebruiken nu wat afleiding... :(
 
knallehhhh morguuhhh:hedbang: :hedbang: :hedbang: :rocker: :rocker: :rocker:
 
Sterkte, kerel!
 
Zo vandaag even de spanningen van me af getraind. Een aantal oefeningen gingen gewoon te makkelijk vorige training, dus die maar wat meer verhoogd. :D

* Squatten 100kg
* Leg curl 80kg
* Bench press 65kg
* Dippen 92,5kg
* Chinnen 87,5kg
* Bend over row 65kg
* Bend over side raise 18kg
* Military press 35kg
* triceps press met dumbbell 28kg
* Biceps barbbell curl 35kg
* Standing calve raise 169kg

Lekkere training, kan nog een stuk zwaarder voel ik. Alles strikt uitgevoerd en omdat ik haast had (snel weer naar mijn vriendin...haar vader heeft nu zijn eerste tegenslag nadat het gisteren zo goed ging...ligt nu weer aan de beademing :( ) bijna alle oefeningen gepaard. Bench met chinnen (om en om), dippen met BOR, etc...voelt goed! Was in 40min klaar.
Op naar de volgende training! :D
 
Goede training :evilnana:
 
En hoe zit het met de gains???

(ik volg je nog hoor :-p)
 
daxie zei:
En hoe zit het met de gains???

(ik volg je nog hoor :-p)
Zover ik nu heb gezien, ben ik nu 2,5kg zwaarder (maar dat was vorige week, laatste week door alle shit met mijn schoonvader slecht gegeten, maar wel super getraind). Ik denk dat ik max aan de 3kg zal zitten, waarvan dan denk ik 0.5kg vet zal zijn. Ik ga op deze manier door met schoon bulken tot eind van dit kalenderjaar. In januari ga ik dan bij voldoende massa mijn eerste cut doen. Als die gelukt is, zorg ik dat ik nooit meer boven de 12% uitkom (nu 16-17% denk ik).

Omtrek armen en zo heb ik nog niet gemeten, rug is duidelijk wijder geworden, armen denk ik ook gegroeid en borst zeker. Maar ik ga pas in mijn rust week alles opmeten aangezien dan alles volledig hersteld is en er (hopelijk) grotere verschillen gemeten gaan worden. :o
 
Back
Naar boven