AndroidHealthClinic

Mijn trainingslog!

netjes kerel maar waarom verschiolt je bench zo met je squat

• Topic Starter Topic Starter
jimi zei:
netjes kerel maar waarom verschiolt je bench zo met je squat
Omdat mijn bench te triest voor woorden is en altijd al te triest voor woorden geweest is! :P
Kijk voor de gein naar mijn BOR, is ook hoger dan mijn bench! :P

Benen zijn ook mijn sterkste spiergroepen...

Laatst bewerkt door een moderator:
Eerste 5 rep MAX training. (Als het goed is moet ik in de drie trainingen deze week mijn maximale gewicht van de laatste 5 rep training proberen te toppen).

* Squatten 120kg (pr)
Bij het tweede setje begon de uitvoering er wel onder te lijden.
* Leg curl 100kg (pr)
* Bench press 75kg
* Dippen 110kg
Eerste set 5 reps, tweede set 3 reps :o
* Chinnen 95kg
* Bend over row 82,5kg (pr)
* Bend over side raise 22kg (pr)
* Military press 45kg
Twee sets van 4 reps. :o
* triceps press met dumbbell 30kg
Twee sets van 8 reps
* Biceps barbbell curl 40kg (pr) (EZ-bar, 1 set smal 1 set breed)
* Standing calve raise 198kg (full block+20kg)

Ik zit nu zoals jullie zien bij een hoop oefeningen behoorlijk aan mijn max en zou ik over twee dagen echt niet zwaarder kunnen. Ik denk dus dat ik de komende training gewoon hetzelfde doe als vandaag (behalve barbell curl, calf raise en triceps press) en dan de laatste training (vrijdag) 1 werkset tot failure ga doen. Twee dagen na die laatste training zal ik van mijn nieuwe oefeningen (nieuwe schema) mijn 5-10-15rep max bepalen en dan een week rust houden. Van de oefeningen die ik nu doe kan ik mijn failure training mooi gebruiken om mijn nieuwe 5-10-15 rep max te bepalen. :D

Nu wil ik slapen! :o

goeie gewichten

Ja wel lekker maar is wel het matje nu hoor, voel me totaal gesloopt nu (lekker gevoel altijd). :D

Hahaha, ik zat er ook altijd helemaal doorheen aan het eind van een cyclus :D

Goed bezig, man!

Pffff nu ongeveer 24 uur na mijn training begin ik me toch een partij spierpijn te krijgen! Niet normaal meer! Goede training dus gisteren. :P
Mag gelukkig bijna een week rust houden! :P

Mijn nieuwe schema nogmaals, opmerkingen zijn welkom!
In deze volgorde:

* Squatten
* Deadliften (Stiff legged, knieen iets gebogen, rug neutraal)
* Leg extension (1 been, twee benen haal ik full block)
* Leg curl (1 been, twee benen haal ik full block)
* Schuin Dumbbell drukken (30graden), indien dit te licht wordt (dumbbells gaan maar tot 30kg) ga ik over op een barbbell.
* Chinnen (small)
* Dippen
* Bend over row
* Military press
* Bend over side raise (dit keer goed lettend op het niet buigen van mijn ellebogen tijdens de oefening, zal wel een stuk minder zwaar gaan dan! :thumb: )
* triceps extensions (pully)
* Biceps dumbbell curl

En hoe tevreden ben je van HST?

daxie zei:
En hoe tevreden ben je van HST?
Voorlopig zo tevreden dat ik er nog een cycle achteraan gooi. ;)
Heb het idee veel vooruitgegaan te zijn, moet alleen in mijn rust week wat metingen doen om mijn gains in 7 weken tijd in kaart te brengen.

Wat vinden jullie van mijn nieuwe schema?

Mag gelukkig bijna een week rust houden!
quote is The Nose

Ja wel lekker ff wat anders doen.

Damn vandaag mijn twee 5rep max training en tevens mijn laatste! Ben nu echt helemaal gesloopt, gewichten zijn echt mijn max nu, als ik vrijdag nog zo'n training doe weet ik zeker dat ik in overtraining kom (zeker nu ik zo weinig slaap ivm de hitte) :o

* Squatten 120kg (pr)
* Leg curl 105kg (pr) full block
* Bench press 75kg
* Dippen 110kg
* Chinnen 97,5kg
* Bend over row 85kg (pr)
* Bend over side raise 24kg (pr)
* Military press 45kg
* triceps press met dumbbell 30kg
Twee sets van 10 reps
* Biceps barbbell curl 42,5kg (pr) (EZ-bar, 1 set smal 1 set breed)
* Standing calve raise 208kg (full block+30kg)

Vrijdag of zaterdag ga ik mijn RM's voor mijn nieuwe schema bepalen en dan lekker 9 daagjes herstellen! :D

Gaat goed neusje, nou niet plooien, volgende week platte rust in het vooruitzicht!

daxie zei:
Gaat goed neusje, nou niet plooien, volgende week platte rust in het vooruitzicht!
Ja is zeker lekker gegaan, nu nog meten volgende week ergens als de spiertjes wat meer rust hebben gehad.

Vrijdag of zaterdag dus nieuwe RM's bepalen. Heb genoeg getopt nu, tijd voor rust!

lekker geniet van je rust

Ben benieuwd naar je RMs

jacoba zei:
Ik ook! :P Zullen wel wat nieuwe oefeningen bij zitten, maar een aantal zullen goed te vergelijken zijn. :thumb:

Heb me trouwens net gewogen: 89,5 (vorige week 91,5 ??? zal wel vocht geweest zijn :P ). 7 weken geleden was dit dus 87,5. Uitgaande van het feit dat 8kg droge spiermassa netjes is per jaar. Mag ik met 2 kg in 7 weken niet klagen! Vet% is hetzelfde gebleven. Doel eind van het jaar is minimaal 80kg lbm, nu zit ik op 74kg lbm. Dat wordt doorbuffelen dus! :thumb:

Gaat allemaal goed dus .

Vind je die BOR in combinatie met deadlift en squat niet wat zwaar ?

2kg is mooi toch, is voor mij een droomwaarde :-)

Terug
Naar boven